Kalatööstuse tulemused nõuavad uut tegevusplaani (3)

Karm konkurents Soome private label’i kalaturul viis Saaremaal tegutseva Vetteli emafirma PRFoodsi käibest aasta kõige magusamas kvartalis kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poo­le. Kontsern plaanib seega kokkuhoiumeetmeid, kirjutab Äripäev.

Viimase kahe aasta jooksul jõuliselt laienenud ja kaks korda suuremaks kasvanud PRFoodsi tabas neljandas kvartalis käibe ja kasumi järsk kahanemine. Ees ootavad uus tegevuskava ning kärped Eestis ja Soomes. “Soome turul on konkurents suuremahulistele private label’i lepingutele märgatavalt kasvanud ning nende lepingute kasumlikkus on surve all. Traditsiooniliselt on see toonud meile 4. kvartalis mahtude kasvu ja kasumlikkuse,” tõdes kontserni juht Indrek Kasela börsiteates.

Sedapuhku oli tulemuseks aga kahanemine: neljanda kvartali müüginumbrites jäädi tunamullusele alla 16%, puhaskasumis kaotati ligi 82%. Kasum aktsia kohta oli täpselt 0 eurot.

Äripäeva andmeil nõuavad Heimon Kala ja Vetteli tulemused juhtkonnalt uudset tegevusplaani. Järgmisel poolaastal lubas kontserni juht Indrek Kasela olla private label’i müügis agressiivsem, valmistades samal ajal ette müügi kompenseerimist kõrgema marginaaliga omatoodete otsemüügiga jaekettidele, mis Eestis juba toimub. Kahjuks on see protsess võtnud eeldatust rohkem aega.

Kasela sõnul on esimesed jaeketid võtnud omaks PRFoodsi pood-poes-kontseptsiooni ning ettevõte loodab oma uut lähenemist jaemüügile 2019.–2020. aastal märkimisväärselt laiendada.

Kasela ütles Äripäeva raadiole, et sõltuvalt tulemustest on tulemas ka kärpemeetmed, kuid seda juhtkonnas, mitte tehastes. Börsiteate järgi oli PRFoodsil neljandas kvartalis Eestis tööl 132 ja Soomes 103 inimest, neist lõviosa tootmises.

Print Friendly, PDF & Email