Sarma ralli saarlastele edukas

Ken Torn

Laupäeval sõideti Lätis Sarma rallil Eesti meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge´i teine etapp, kus tegid kiiret sõitu ka saarlased.

Hooaja teise ralli võitnud Oliver Solbergile ja Aaron Robert Johnstonile järgnesid Georg Gross ja Raigo Mõlder. Kaheveoliste kuni 1600 ccm klassis ja Estonian Junior Challenge´i sarjas oli kiireim lätlane Mārtiņš Sesks, kuid Eesti meistrivõistluste arvestuses jälgisid Ken Torn ja Roland Poom pingsalt ka tema katse aegasid, sest sel nädalal on just need kolm meest Rootsis tegemas hooaja avastarti JWRC-sarjas.

Mõlemas eelmainitud klassis võtsid Sarma ralli võidu Ford Fiesta R2T-ga sõitvad Ken Torn ja Kauri Pannas, kuid Mārtiņš Sesksist ja Krišjānis Caunest jäädi maha 44,9 sekundiga. “Sellega, et võitsin Estonian Junior Challenge´i arvestuses kümnest katsest üheksa, võib rahule jääda,” rääkis Ken Torn. “Vaadates, kui kaugele ette jäi minust Sesks, siis arenguruumi veel on. Ralli avakatsel olid mul mõned küsimused auto osas, kuid veidi magasime ka ise veel. Eks nüüd Rootsis ole näha, kui oleme kõik M-Sporti poolt ettevalmistatud autodega, et kuidas siis jõuvahekorrad on.”

Torni ja Pannase järel said teise koha Roland Poom ja Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), kes kaotasid võitjatele 39,1 sekundiga. Kolmanda koha teenis Aluksne ralli klassivõitja Robert Virves (Ford Fiesta R2T), kelle kõrval istus seekord Rasmus Vesiloo. Kaotust Tornile – Pannasele kogunes neil 1.32.

“Nii nagu Aluksne rallil, oli ka seekord eesmärgiks tuua auto tervelt lõpuni ja lõpetada Estonian Junior Challenge´i klassis poodiumikohal. Seega on eesmärgid talverallidel ilusti saavutatud,” nentis Robert Virves.

Ralli algas Robert Virvesele ja Rasmus Vesiloole taas kord üllatavalt hästi, sest pärast esimese ringi kolme katset oldi oma arvestuses kolmandal kohal ja püsiti kiirematel meestel kandadel. Selleks hetkeks oli kaotust liidritele Poomile ja Järveojale 8,38 sekundit ning teisel kohal olnud Torn ja Pannas olid vaid 1,49 sekundit eespool.

“Siis tulid aga samade katsete korduvläbimised ja saime kohe aru, et teed on ikka väga katki,” selgitas Robert Virves. “Kuna me sellistes oludes varem sõitnud ei olnud, siis võtsime hoo maha ja otsustasime võtta turvalise tempo, et säilitada oma kolmandat kohta, sest edu järgmise ekipaaži ees oli selleks hetkeks juba veidi üle poole minuti.”

Sellise turvalise tempoga sõidetigi ralli lõpuni, püüti koguda kogemusi, sest isegi säärase turvalise tempoga oli tükk tegemist, et autot ilusti teel hoida.

“Kokkuvõttes võib hooaja alguse kohta öelda, et oleme oma ootusi ületanud, sest talverallisid pidasime enda jaoks kõige keerulisemateks,” märkis noor rallipiloot. “Kõik katsed, kus aga tundsime ennast mugavalt, olime kiirematel meestel väga-väga lähedal ja paaril katsel ka grammikene kiiremad. See teeb väga suurt rõõmu, sest mõlemal rallil võtsime sellise taktika, et katsete aegu vaatasime ainult hoolduspausidel ja ei hakanud ennast üldse tulemustega segama. Tegime lihtsalt oma sõitu ja õppisime tundma autot, mis on siiski veel üsna võõras.”

EMV7 ehk tagaveoliste rahvuslikus rühmas E11, kus võisteldakse autodega, mille mootori maht on üle 2000 ccm, kuulus eestlastele teist rallit järjest kolmikvõit. Sarma ralli parimad olid Lembit Soe ja Kalle Ahu Toyota Starletil.

Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian Junior Challenge´i sarja järgmine etapp sõidetakse 10.–11. mail Tallinna rallil.

Print Friendly, PDF & Email