
TAKISTUSI POLE: Kuressaare lennujaama direktor Mati Tang kinnitab, et tehniline valmisolek uute liinide teenindamiseks on meil igati vajalikul tasemel.
MAANUS MASING
Saaremaa ettevõtjad otsivad aktiivselt võimalusi taasluua Riia ja Kuressaare vaheline lennuühendus.
Läinud nädalal kohtus ettevõtja Tullio Liblik Riia lennuvälja juhtkonnaga. “Arutasime, kas oleks mõistlik teha päris eraldi liin, nagu ta kunagi lendas,” ütles Liblik. Teine variant on luua ühendus Riia–Kuressaare–Helsingi. Liblik viitas, et Saaremaalt käib Soomes tööl päris palju inimesi, kes võiksid sellise võimaluse vastu huvi tunda.
Läbirääkimisi on juba peetud ka lennufirmaga Air Baltic, mis praegu lendab Riia–Helsingi suunal kolmel päeval nädalas. “Aga on mitmeid väiksemaid lennukompaniisid, kes on asjast huvitatud,” märkis Liblik.
Ta lisas, et nii Riia kui ka Kuressaare lennuväli on rõõmsasti nõus lende teenindama, küsimus on praegu finantsskeemis ja selles, missugune kompanii lendama hakkab. Libliku sõnul käib jutt lennuühenduse käivitamisest juba eeloleval kevadel.
Saaremaa vallavanem Madis Kallas ütles Saarte Häälele, et Kuressaare ja Riia vahelise lennuühenduse puhul on praegu tegemist ennekõike ettevõtjate initsiatiiviga ja arengutega on hoitud kursis ka Saaremaa vallavalitsust, kes on igati olnud valmis üritust toetama.
Vallavanem tõdes, et turistide hulk ja tegelikult kogu Saaremaa elu on seotud erinevate transpordiühendustega. Vallavalitsus on praegu siiski keskendunud ennekõike Kuressaare ja Tallinna vahelise lennuliini hankega seotud küsimustele ja lennufirmadega suhtlemisele.
“Lisaks oleme nii meie kui ka paljud Saaremaa ettevõtjad otsinud kontakte Saaremaa ja teiste piirkondade vahel, sealhulgas Riiaga. Näiteks olen sel teemal kohtunud Jurmala linnajuhiga. Täna on veel vara öelda, kas tšarterreisid või liinireisid saavad ühel hetkel teoks, kuid selle nimel tasub kindlasti töötada,” lausus Kallas.
Viimati toimis lennuühendus Kuressaare ja Riia vahel 2007. aasta suvel. Air Balticu mais avatud liinil lendas Fokker 50 tüüpi lennuk kolm korda nädalas, ühe otsa pileti hinnad Kuressaarest Riiga algasid 488 kroonist (32 eurost), Riiast Kuressaarde 650 kroonist (42 eurost). Liini peeti perspektiivikaks spaa- ja terviseturismi edendamisel, paraku kujunes selle täitumuseks vaid 20 protsenti, mistõttu lennufirma järgmisel aastal liini enam ei avanud.
SA Saaremaa Turism juhatuse liige Margus Mölder nentis, et toona jäi liini turundamiseks liiga vähe aega. „Lennunduse mõistes käis asi väga kiiresti. Märtsis oli Berliini turismimess, kus firmajuht õnnestus ära rääkida, mais algasid juba lennud,“ meenutas ta.
Mölder märkis, et sel nädalal algab Riias turismimess, kus lennuliini teemat on kavas edasi arendada. Ta lisas, et lätlastest turistide arv on Saaremaal vaikselt, kuid ühtlaselt olnud kogu aeg kasvutrendis, mistõttu lennuliinil peaks potentsiaali olema.
Tubli on, tubli on!
Peremehed rääkigu ikka otse ja omavahel. Sulasepoiste ja suiliste (mõtlen siin projektitoidulisi arenduskeskuste tädisid) jutuvada kestab täpselt niikaua kui euroraha peale jookseb. Peremehed räägivad vähem ja teevad asju, millest tulu tõuseb.
Eesmärk on ilus, jõudu tööle mehed! Hea meelega käiks Riias või Helsingis lennukiga paar korda aastas.
Ettevõtjatel on vaba volii avada lennu- ja laevaliine kuhu iganes, kuid ärgu tulgu oma kommerts-ambitsioone rahuldama riigikassast.
Mina sõidaksi Riiga või Helsingisse vähemalt kuus korda nädalas.
Surnult sündinud üritus, kord juba läbi proovitud.
Õige mõte, Tallinna kaudu on mõttetu lennata kaugemale, kas Riia või Helsinki.
“Teine variant on luua ühendus Riia–Kuressaare–Helsingi”.
Ehk siis, kui tahad Riiga minna, siis pead minema läbi Helsingi? Kust küll sellised mõtted tulevad.
“paraku kujunes selle täitumuseks vaid 20 protsenti, mistõttu lennufirma järgmisel aastal liini enam ei avanud.”
Selles ongi ju tegelik probleem. Lennukit ei saa panna lendama igal päeval nädalas ja veel lausa mitu korda päevad. Lõpuks lendab see lennuk ikka 1-2 korda nädalas ja siis on ka need ajad nii ebasobivad, et liin süüakse lihtsalt välja. Eks enamik saarlasi hakkaks seda liini meeleldi kasutama, sest Riiast saab ju otse praktiliselt igasse suuremasse Euroopa lennujaama ja ka isegi Emiraatidesse.
Mõte on alati hea aga kurbusega peab tõdema, et me ei suuda antud liinile nii palju turgu pakkuda, et see ka Air Balticule ära tasuks, kel on ausalt öeldes meie väiksest saarest suhteliselt suva.
Kui valite Volli͈kogu, siis teeme Sääre tipust lennuvälja, kust saab ka 2025. aastal Marsile lennata.
Mis ajast Air Baltic oma liinidega Eesti Riigikassat tühjendab?
LibaVolli͈, lõpeta lolluste kirjutamine. Liin on alati üks, olenemata mis pidi seda läbitakse.
Parvlaevaliin on Virtsu-Kuivastu, Kuivastu-Virtsu parvlaevaliini ei ole — see ei täheda aga seda, nagu parvlaev Kuivastust Virtsu ei sõidaks.
Õige Volli͈ ei ärritu kunagi, seega tee kindlaks, kes on liba ja kes mitte.
Sellise joodikujutu järgi sa ei vaimusta mitte kedagi. Sa ei pea end alati tõestama. Kellele sa seda teha üritad? Mitte kedagi ei huvita mingi kopeeritud tekst.
Minu küsimus on väga konkreetne — kuidas saab Kuressaarest otse Riiga. Vastus — ei saagi ja see on ju lollus.
Rahune maha, võta pits viina ja ela oma elu edasi rahulikult!
Riia- Roomassaare liinile kuluks suviti ära üks veealuste tiibadega laevuke. Täpselt selline, mis käis aastakümneid tagasi. Sai kohe Riia kesklinna ja õhtuks koju tagasi. Hommikul toob turistid Riiast Kuressaare jahisadamasse ja õhtul, peale saarlaste Riiast saabumist, lätlased koju tagasi.
Kogu see transport liigub riigi dotatsioonil
Laevuke loksub merel 4 tundi ja raputab sisikonna segamini. Ühel mu tuttaval see kogemus olemas reisil Riiast Pärnusse.
Kindlasti tuleb käima panna. Ma hakkaks kohe reisime nii ühes(Helsingi), kui ka teises(Riia) suunas.
2007 ei tule enam tagasi, kus Kuressaarest sai nelja riigi pealinna lennata. Helsingi lend oleks küll abiks. Praegu kulub Hispaaniast Helsingisse reisiks 4 tundi, Helsingist edasi Saaremaale 8.
Air Baltic lendab Tallinnast Riiga ka riigi totatsioonil? Mis lolli udu sa ajad?