Kui möödunud aastal avati Saaremaal mitu uut bussiliini ning ühistranspordi rahastus riiklikul tasandil suurenes uute liinide avamiseks, siis sel aastal eraldi raha liinivõrgu laiendamiseks sarnases mahus ette ei nähta.
Saaremaa valla transpordinõuniku Karl Tiitsoni sõnul tähendab see, et suurema tõenäosusega tuleb uute liinide avamiseks olemasolevaid ümber korraldada.
Möödunud aastal sisseviidud liinimuudatustest ja uutest liinidest on Tiitsoni sõnul enamik reisijate poolt omaks võetud. “Leisi suuna liinid on isegi väga hea kasutatavusega, hästi võeti omaks ka tööpäeva lõpu liin Orissaare suunal, kus kohe esimesel päeval oli üle kümne reisija,” rääkis ta.
Üldse ei ole transpordinõunik rahul Pihtla suunal Tõlluste ning Suure-Rootsi hommikustel ja õhtustel liinidel toimuvaga. Liinid avati 1. septembril kohalike elanike soovil, ehkki võis eeldada, et sõitjaid on sealkandis tagasihoidlikult. Elu ongi nüüd näidanud, et enamik reise kulgeb tühjalt või on bussis üks-kaks sõitjat. Võib öelda, et kui on vajadus liinivõrku ümber kujundada, on nende liinide sulgemine kõige tõenäolisem.
Selleks aastaks eraldab riik vallale maanteetranspordi käigus hoidmiseks 2 345 000 eurot, mida on 478 000 eurot ehk 26% rohkem võrreldes 2018. aasta eraldusega. Toetuse kasv tuleneb ühistranspordi hinnaindeksiga määratud liinikilomeetri hindade muutumisest, tasuta transpordi rakendumisest ja läbisõidumahu suurenemisest.
2019. aastal sõidavad Saaremaa bussiliine teenindavad liinibussid maha 1,918 miljonit kilomeetrit, mis on 125 000 km ehk 7% rohkem kui 2018. aasta maht.
Astmelisest tulumaksust võib ju aru saada. Aga et maksuraha eest tavainimeste ebavõrdsust suurendatakse – see ei mahu pähe.
Keegi võiks kokku lugeda, mitu peret kasutab Saaremaal tasuta busse. Ja mitu protsenti see on saarlastest.
Tuhandeid autoid sõidab iga päev, et inimesed saaksid oma igapäevaseid asju ajada. Ja kõik oma raha eest.
Ainus pääseee oleks maakonna bussitranspordi lõpetmine ja taksosõidu soodustamine.
Tiitson vast täpsustab, mis liinid ta hommikuti-õhtuti Tõlluste ja Suure-Rootsi suunas lõpetada kavatseb? Praegu jääb sellest kirjutisest mulje, et need liinid ta kavatseb täiega sulgeda. Millega siis vaesemad tööinimesed tööle ning lapsed kooli ja tagasi saavad? Hommikuti linna vuravad bussid on igatahes puupüsti täis.Jääb vägisi mulje, et väga rumal inimene on saanud bussiliikluse korraldajaks, oma mõtetki ei suuda artiklis adekvaatselt kirja panna!
No ei ole normaalne.
Sõidan iga päev Suure-Rootsi suunas liikuva bussiga
ja ka tagasi linna ,hommikuti on bussis päris palju
inimesi,kes kooli,kes tööle.
Kas jälle valla “spetsialisti” suur ja vajalik
ümberkorraldus nagu seda praegu vallas massiliselt
tehakse igal alal.Valla volikogu ja vallavalitsusteeb näo,et ei tea midagi.
Ämber ja ei muud.
Parim ümberkorraldus mida Saaremaa vallas teha saaks oleks vallaametnike vähendamine ja allesjäänute palga tubli kärpimine. Eriti puudutab see vallajuhtide ja volikogu esimehe ülisuurte palganumbrite väiksemaks muutmist.
No kui riik ei anna siis vald tehku ise midagi,et
ei toimuks nn.ääremaastumist ja maainimesed saaksid
liikuda.
Praegu ikka väga Kuressaare keskne mõtlemine
Samas eilses lehes kirjutis kui palju vald maksis
“hea töö” eest preemiarahasi,nii et raha on.
Mõelge sellele inimesed ja ärme laseme endale ikka
ainult pähe istuda neil kes aina kordavad-minul võim,mina teen ja otsustan.
Lõpetage ära see valla rahakoti tuulutamine. Ätid ostku enda 1-euroseid pileteid ise. Kõik asjad ei saa olla “tasuta”.
Miks see liin seal Tõllustes ära lõppeb, kui ta kohe linna tagasi tuleb.See võiks ju kõik üks liin olla,siis statistika korras.Praegu kaks erinevat liini, üks tühi ja teine täis. Poodi läheme ka ju tühja kotiga ja väljume täis kotiga.
kuule volli,ka sinust saab kord ätt/jutu järgi juba oledki/
need ätid ja memmed ostaksid pileti kui vaid buss käiks
ja tasuta bussiliine ei teinud mitte ätid ja memmed vaid
endast väga lugupidav erakond ja valitsus,
sõida korraks bussiga ja sa näed kui palju on hommikuti
bussis koolinoori ja töötavaid inimesi,samuti õhtul.
See et liinile pannakse megasuur buss ei ole samuti
sõitjate teene vaid ikka asjapulk vallast ei koordineeri teps mitte tegelikku elu.
Transpordinõuniku taseme tipp on see, et buss sõidab nii hommikul kui õhtul MARSRUUDIL Kuressaare-Suure-Rootsi-Kuressaare, kuid soovib taas, et hommikul oleks pool ja õhtul teine pool liinist. Ehk et buss EI TOHIKS tühjal sõidul reisijaid teenendada, parem tehku tühi ots, kui et liinisõiduna kirja läheks. Totrus kuubis
Kuramuse Värk! Tahtsi just auto rahaks teha ja nüüd …? Jääbki see tasuta bussisõit proovimata, pagan küll! No ei saa see riigipääle loota midad, see kut tuulelipp. Paes ehk saakse diislikäru eest sendigit aga pääle 2023. vist on turg neid romusid täis!
Mina olen piisavalt ätt, et omale ise žigull muretseda ja sellega ringi vurada. Kel seda võimalust pole, siis kasutagu bussi aga ostku oma pilet ise.
Mulle tuleb pasamaitse suhu, kui pean mõtlema, et noored ja niigi hingevaesed inimesed peavad minusugustele bussisõitu kinni maksma.
bussipilet.ee võiks ka need liinid kirjas olla. Kuidas ma muidu tean, millal ja kuhu ma saan. Ja kui ei tea siis ei sõida ka ju.