Saaremaa vald nõustus Pärnu maakohtus SKA Inseneribürooga kompromissile minema ning tasuma neile Aste–Sauvere kergliiklustee projekteerimise eest 20 075 eurot ja lisaks maksma menetluskulud. Veel kevadel ei olnud vald inseneribüroo esitatud arvega päri ning ettevõte esitas vallalt tasu saamiseks kohtusse kiirmenetluse avalduse, millele järgnes kokkulepe.
Vaidlus käis selle üle, et inseneribüroo oli teinud kergliiklustee põhiprojekti, millega maanteeamet nõus ei olnud. Seda põhjusel, et vald plaanis teha kergliiklustee ühele poole põhimaanteed, maanteeamet soovis aga teist poolt. Inseneribüroo oli seisukohal, et nende töö on tehtud ja nad tahavad selle eest tasu.
Kohtus saavutatud kompromiss ütleb, et esmalt maksis vald eelmise aasta lõpus ära 11 000 eurot ning kui maanteeamet annab siiski vallapoolsele projektile kooskõlastuse, makstakse ülejäänud summa. Juhul kui juuni lõpuks 2019 pole vald kooskõlastust saanud, tuleb see summa projekteerijale ikkagi ära maksta.
Valla ehitusinsener Rait Pitk ütles Saarte Häälele, et projekteerijaga kompromissi saavutamine oli üks osa terviklikust lähenemisest, millega soovitakse sasipundar lahti harutada. Pitka sõnul on projekteerija teinud ka koostööd. Samas ei ole maanteeamet oma kooskõlastust veel andnud ning pole ka kindel, et see tuleb. “Tegeleme sellega, et vald ja maanteeamet jõuaksid ühisele arusaamisele olukorrast ja põhjustest, mis aja jooksul on kujunenud,” selgitas Pitk.
Vald on maanteeametile esitanud ka seisukohad, miks läänepoolsem trass on kulukam. “Vallavalitsus põhjendas seda riigiteede ristmiku ümberehitamise, tugimüüride, põrkepiirete, müratõkkeseinte rajamisega,” ütles Saarte Häälele maanteeameti planeeringute menetlemise talituse peaspetsialist Marek Lind. Amet palus vallal esitada vastavad murekohad plaanina, sest enne nende laekumist ei hakka maanteeamet otsust tegema.
Kirjutese juutest on puudu “Samal teemal:” viited.
See, milles üldse probleem on — https://arhiiv.saartehaal.ee/2018/05/30/vald-vaidleb-maanteeametiga-aste-kergliiklustee-parast/ ja see kuidas Saaremaa vald oskas….
… vale valiku teha Lääne Saare valla valikutest, on kirjas https://arhiiv.saartehaal.ee/2016/05/19/aste-sauvere-tee-risti-kergliiklustee-eskiisprojekt/
Ja mitte keegi ei vastuta.
Ei mõista, miks projekteeriti edasi, kui juba eskiisi staadiumis oli teada, et Maanteeamet ei kooskõlasta projekti ära. Nüüd on tükk tühja tööd tehtud, palju vaieldud, maksuraha kulutatud. Võibolla ainus positiivne õppetund sellest on lahend. Kuid kes ikkagi lasi edasi projekteerida teades, et tõenäoliselt kooskõlastust ei tule? See ei ole insenerieetikale kohane.
Edasi lasi projekteerida Tellija. Tellijal oli teada, et tõenäoliselt lahendust ei kooskõlastada, kuid andis ikka käsu edasitöötada. Kes tellib muusika, see ka maksab.
Juhul, kui tellijat oli eskiisi staadiumis üheselt teavitatud, et kooskõlastust tõenäoliselt ei tule Maanteeametilt, siis oli kindlasti vale lasta projekt lõpuni koostada. Oleks tulnud teha vahearve tehtud töö eest ja sellega asi katki jätta. Tänuväärt oleks nüüd teada, kes on tellija esindaja st. kelle otsus läks vallale maksma paarkümmend tuhat riiuli projekti eest?
Kuid mingit probleemi ei teki, kui kergliiklustee rajatakse osaliselt eramaale, varem omanikuga kokkulepet saavutamata? Miks ei tasuta muusika eest sellisel juhul? Omanik peab saama kompensatsiooni, kuid selle peale sülitatakse.
Selliste jamade eest tuleks mõni riigiametnik panna isiklikult oma varaga vastutama ja peale seda oleks kohe kord majas kogu riigis. Senini kestab ju mõtlemine, et mõisa köis, las lohiseb …
ja kellele üldse on vaja Aste-Sauvere kergliiklusteed? Aia tänavale ei suudeta aastakümneid kõnniteed ehitada aga Astest Sauveresse maetakse raha täiega!!
Hr. Kallas palun selgitage, kes teie ametnikest meile sellise arve on tekitanud? Mina ei taha, et minu maksurahaga selline lollus kinni makstakse! Palun saata see arve maksmiseks otseselt selle eest vastutavale ametnikule.