Maanteeameti plaanid tekitavad nördimust (4)

Saarlastel, hiidlastel ja Läänemaa elanikel pole lähiaastail konarlikest kruusateedest pääsu, sest maanteeametil pole kuni 2022. aastani plaanis ei Saare- ega Läänemaa teedele mustkatet panna ning Hiiumaal tehakse korda vaid üks teelõik.

Maanteeameti dokumendis “Tolmuvabad katted kruusateedele: objektid aastateks 2019-2022” on loetelu teelõikudest, mis selles ajavahemikus uue katte saavad. Pikast loetelust jääb aga silma, et asfalteeritavate teede seas pole ühtki Saaremaa ega Läänemaa teelõiku ning Hiiumaal saab neil aastail tolmuvaba katte vaid Palade-Tubala teelõik.

Saaremaa vallavalitsuse majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisk ütles ERR-ile, et nemad plaaniga rahul ei ole – vastupidi, valla nägemuses peaks maanteeamet ka Saare maakonna teid lähiaastail asfalteerima.

“Põhjus, miks maanteeamet seda ei tee, on see, et meie liiklussagedus on piisavalt väike, Eestis on oluliselt suurema liikluskoormusega kruusateid,” tõdes ta. Probleemseid kruusateid, mis hädasti asfalteerimist vajaksid, leidub maakonnas piisavalt. Näiteks Tiirimetsa-Lümanda teelõigu remondi toetuseks on inimesed kogunud 300 allkirja, mis on Tuisu sõnul Saaremaa mõistes väga suur allkirjastajate hulk.

Ta lisas, et riigimaanteed on paraku riigi rida. Neid on Saaremaal 1100 kilomeetrit, valla teid aga 1500 kilomeetrit ja need on märksa kehvemas seisus kui riigimaanteed. “Ja kui vaadata teede-eelarvete vahet /…/ Siis meie jõud kindlasti ei ole minna riigiteid parandama,” lausus Tuisk.

“Minu nägemus on, et kui saaks veel sada kilomeetrit kruusateed katte alla viidud, oleks hästi,” sõnas Mikk Tuisk.

Uudistetoimetus/ERR

Print Friendly, PDF & Email