Oktoobrikuus tõusis Saare maakonna ühistransporti kasutavate reisijate arv 26%, mis on kõrgeim näitaja alates tasuta bussisõidu sisseseadmisest 1. juulil.
“Tasuta transpordi mõju reisijate arvu suurenemisele on olnud suurem, kui me algselt eeldasime,” ütles Saaremaa valla transpordinõunik Karl Tiitson. “Eeldasime, et see arv tõuseb, aga et nii palju, on üllatav.”
Kui eelmise aasta oktoobris vedasid liinibussid Saare maakonnas 42 963 reisijat, siis sel aastal 57 674 reisijat ehk 14 711 reisijat (26%) rohkem.
Kõige enam kasvas reisijate arv GO Busi teenindatavatel Ida-Saaremaa liinidel, kus võrreldes mullusega sõidutati oktoobris 15 109 asemel 21 873 (+6764) reisijat ehk koguni 31 protsenti enam. Atko Liinide teenindatud Lääne-Saaremaal sõitis oktoobris 19 377 (+4178) ja Kuressaare linnaliinidel 16 424 reisijat (+3769).
Kui pärast tasuta transpordi sisseseadmist on reisijate arv igas kuus kasvanud, siis enne tasuta bussiliikluse käivitamist langes reisijate arv pidevalt. Näiteks mais ja veebruaris oli üle 4000 reisija vähem kui aasta varem.
Sõrve suunal kogus oktoobris kõige rohkem reisijaid juurde kell 6.10 Kuressaarest väljuv Iide–Jämaja–Kaunispe–Lindmetsa–Anseküla–Salme–Kuressaare liin (+88). Kihelkonna suunal lisandus 228 reisijat kell 14.35 väljuvale Kihelkonna–Kärla–Kuressaare liinile ja Mustjala suunal 188 reisijat kell 17.15 väljuvale Kuressaare–Randvere–Mustjala liinile.
Leisi suunal sai oktoobris 270 reisijat juurde kell 18.20 väljuv Kuressaare–Eikla–Leisi–Eikla–Kuressaare liin ja Orissaare suunal 283 reisijat kell 7 hommikul väljuv Kuivastu–Hellamaa–Orissaare–Pöide–Laimjala–Kuressaare liin. Pihtla suunal lisandus 95 reisijat kell 7.05 väljuvale Tõlluste–Sandla–Pihtla–Kuressaare liinile.
Saare maakonna liinivõrgu laiendamiseks eraldati 2018. a II poolaastaks ligikaudu 57 000 eurot lisavahendeid võrreldes 2017. aastaga, mis võimaldab teenindada 51 416 liinikilomeetrit rohkem kui 2017. aasta teisel poolaastal. Karl Tiitsoni sõnul on eelarveliste vahendite võrdlemine tegelikult keeruline, sest enam ei ole piletitulu, mis eelmisel aastal oli liinikilomeetri hinna üks komponente.
Uute liinide arvelt suurenes liinivõrk oktoobris võrreldes aastatagusega 17 933,5 km, sellest Ida-Saaremaal 11 429 km, Lääne-Saaremaal 5250 ja linnas 1254,5 km.
Nokk kinni saba lahti! Pääst rasedad andsid käsu kätte ja tegime ära! Sinna see Salme-Läätsa kergliiklustee raha nüid lätski, kui veidi primitiivsemalt riiulil olevaid rahapakke lugeda… aga no Tehtud!!!
Ja miks ta tõusis?
Sügisel hakkasid ju lapsed enam maakohtade ja koolimajade vahet liikuma. Suvel oldi üldiselt ju paigalseisus.
See “tasuta” jama tuleb ära lõpetada ja rahaga midagi paremat korraldada.
Vollu mis sa siin kiunud koguaeg.Peaksid ise peaminister olema .Mis sinu valimis nr on.Mis erakonnast valiksime sind ikka kohe.
Siin võrreldakse omavahel oktoobrikuu reisjate arvu.
Aga selge ta ongi ju. Need lapsed, kes 2017. aasta oktoobris bussi ei kasutanud, need pandi nüüd vanemate poolt bussi peale. Võib ju selgelt vaadata hommikust olukorda, buss on enamjaolt põngerjaid täis.
See inimene, kel auto, ei hakka elus mingit bussiteenust kasutama. Eriti veel maainimene, kus bussigraafik on absurdne.
Ära Sa Volli arva midagi.
Ma nii maakas kui autoomanik, kuid vajadusel sõidan ka bussiga.
Ega lollil keela seda keegi teha. Absurdne on aga see, et enamik seda teenust ei kasuta ja seeläbi ongi väga absurdne see selle enamiku kulul kinni maksta.
Kui tahad bussis paarutada ja turumuti jutte pläkutada, siis osta omale pilet ise ja punkt.
volli on vana kommu, kui ei meeldi sõitku oma panniga edasi! Maainimestele tasuta buss väga vajalik ega igasse kolkasse ei saagi bussi käima panna!!!
Saaksime mõnes õllekas kokku? Teeks oma programmi, mis me siin ikka niisama lällame?
Aga siis sõidadki oma parmuhaisuses bussis edasi ja oled nii hea inimene ka, et ostad omale bussipileti.
Või mida sa järgmiseks loodad, et keegi tueb sulle teed ja küpsist ka bussis pakkuma?
Elu aeg olnud muidusööja tunneb isegi internetivagude vahelt ära.
Mina olen küll rahul, et on olemas tasuta bussisõidu võimalus. Kui ikka linnas vaja arsti juures käia ja ravimeid ka osta, annab see kokkuhoidu. Võin sagedamini sõita. Tänu tasuta bussisõidu võimalusele kaalun ka lisatöö võimalust maalt linna, muidugi jäävad kellaajad probleemiks, aga ehk saab ka nendes kokkuleppele.
Nii et mina olen igal juhul rahul. Ei saa nii olla, et ainult Tallinna inimene Tallinna sissekirjutusega saab tasuta sõita linnaliinidel!
õige nähh! Kütus kallineb keikse aja, miks me seda oma kopikast raiskame – bussiga muidud! … aga, aga bussiliiklus peaks olema kut talinas tramm. Üks läheb teine tulekul muidu pole ju miskit mugavust! Ma mõista küll miks talinlased kesikuid valivad aga paes on meitel oopis teine olukord, bussgraafikud kesised äi küündi valimisvõitluse küünisele.
Kui asi pire muutub aja omalegit kalossid jalga ning parteipintsaku selga ning valima!