Saaremaa valla liikluskomisjon hakkab arutama Uue tänava elanike pöördumist muuta seoses kesklinna ehitustöödega oluliselt suurenenud liikluskoormuse tõttu sõitmine Uuel tänaval ühesuunaliseks.
“Kuna kogukonna ettepanek on muuta Uue tänava liikluskorraldust kardinaalselt, siis on vaja antud probleemi lahendamisse kaasa haarata suurem hulk erinevate valdkondade spetsialiste,” ütles valla majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisk, kelle sõnul esitatakse kõnealune probleem valla liikluskomisjonile.
Pöördumise koostanud Eesti Naabrivalve Uue tänava sektori kontaktisik Annika Nettan ütles põhjenduseks, et praegune liikluskorraldus on ohtlik nii elanikele kui ka liiklejatele.
“Asume Kuressaare linna muinsuskaitse punases tsoonis, kus elumajade front asub ajalooliselt ja ehituslikult sõiduteele ohtlikult lähedal,” rääkis ta. “Elame olukorras, kus astume praktiliselt kohe toast sõiduteele liiklusesse, eriti ohtlikud on situatsioonid, kui kohakuti satuvad suured veoautod ja turismibussid. Meil on väga hea meel, et kesklinn korda tehakse, kuid see ei ole mingi väikese huvigrupi kapriis, lihtsalt elanikud on tihedast liiklusest oma kodutänaval häiritud.”
Ah olge normaalsed inimesed nüüd!
Mingisuguse lambakarja pärast hakata ühte hetkelist põhitänavat ühesuunaliseks tegema? Kus siis autojuht üldse sõitma peaks? Kas äkki hakkame arutama seda, et Kuressaares üldse autod ära kaotada.
Ja nendest elanikest ma ka aru ei saa. Ise aastakümneid siin elanud ja nüüd järsku, kui linn remondis, siis avastavad nemad, et elavadki linnas, kus liiklevad autod.
eriti ohtlikud on situatsioonid, kui kohakuti satuvad suured veoautod ja turismibussid
Ja kui palju neid olukordi on? Neid turismibussegi võib ainuüksi käputäie jagu kokku lugeda, mis ainult 3-kuu jooksul (suvel) siin on. Praegu on ju tühjus. Panna ka veel kokku olukord, kus sõidab nii buss kui ka veoauto on ju ulmeline. Jah on selliseid olukordi. Vahest isegi 2 turistibussi ja 2 veokit aga sellistes ekstreemsetes nähtudes ei saa ju ühtegi projekti ehitada.
Siis keelustame veokid ja bussid ära ja Uue tn elanikud saavad oma maja ette suure metalltara, siis pole ohtu, et keegi köögi laua tagant õue kogemata kukuks. :)
Kust need autod siis lõppude-lõpuks läbi pääsevad?
on põhimaantee hetkel kust üldse läbi pääseb ilma kesklinnas kurnimata. Niigi on enamus teid juba ühesuunalised. Mis turismibussidest seal jahutakse, taevas hoia kaks bussi kuus. Busside parkla pole ju seal kandiski ja pole mina ühtki turismibussi Uue tänava parklas ka näinud, veoautodest rääkimata. Inimesed, te elate linnas ja seal autod ju sõidavadki. Ma ei tea mis veoautod seal peale prügiautode sõidavad?
Kuni kesklinna valmimiseni võtke teema päevakorrast maha!
Peale seda liiklus jälle hõre. Teeks siis juba Pika tänava kah ühe suunaliseks!?!?!? Linna peatänava teeks muutuva suunaga tänavaks. Hommikul vallaviletsus tööle ja õhtul koju tagasi! Huvitav oleks teada kuidas Uue tänava elanik saab koju oma ühesuunalisel tänaval, liiklust rikkudes on koju 50meetrit ja ringiga sõites 1km. Irw
Tehke parem Uue ja Kaevu tn. ristmik korda! Uus tn. peaks olema peatee!!! Liiklusmärgi on viidud teest eemale, keegi neid ei näe! Jalakäiate ülekäigutee on märgistamata, märgd samuti ei tea kus!!!
Lossi-Tallinna tänava liikluseks sulgemise probleem vajab komplektset lahendust. See oleks pidanud valmis olema enne, kui Keskväljakul kopp maha pandi. Nüüd on juba suhteliselt hilja. Oleks pidanud tõsiselt kaaluma, kas piirangud, millised on vajalikud neljaks suvekuuks turistide välikohvikutes istumise mugavuse tagamiseks on proportsioonis selletegevuse tulemina saabunud piirangutega kogu Saaremaa elanikkonna jaoks. Saaremaa läänepoolne teedevõrk on Kuresaaret läbiv, enamik töökohti asub Kuresaares. Kõikide selliste asjaoludega oleks pidanud arvestama. Praegu on siis arutluse all Uue tänava ühesuunaliseks muutmine. Teatavasti sõidavad autod tavalistel teedel-tänavatel mõlemas suunas. Kuhu on plaan suunata teises suunas liikunud autod? Jällegi pole vastust. Kesklinnast ümbersõidu oleks lahendanud vaid paari hoone sundvõõrandamine ja paarisaja meetrise tänavajupi rajamine Tallinna tänavalt Uue-Kaevu ristmikuni. Aga Uue tänava elumajade “frondi” probleem on olematu. Sõitke läbi Lootsi tänava. Tõeline probleem asub tegelikult seal. Selle probleemi lahendamise asemel lasti ehitada mere äärde betoonkarbid. Aga see on omaette teema. Kokkuvõtteks. Uue tänava saab ühesuunaliseks muuta küll, aga sellisel juhul peab teine suund (Kuivastu poolt tulev) läbima Kesklinna. Soe soovitus vallavõimudele: erakonnakaaslaste asemel võtke tööle mõni inimene, kes ka midagi mõelda suudab. Teie otsused/otsustamatused puudutavad puht juhuslikult kõigi saarlaste elu. Paari ärimehe soovist tulenenud segadus on hetkel käes. Tööd on õnneks peatatud. Veel ei ole hilja.
See liikluskomisjon on igasuguse aru kaotanud kui nad peaks selle otsuse ka veel vastu votma. Mingu votku auto ja sõitku läbi oma saavutusi mis viimasel ajal tehtud on. Huvitav kas seesama liikluskomisjon maanteede asju ka otsustab? VAIVERE JA KUDJAPÄE RISTMIK on selge näide sellest et selle otsustajad on ikka täiega tasemel.
Milleks on vaja 30 alas teha ühesuunaline tee? Kui liiklusreeglitest kinni pidada siis ei tohiks see tihe liiklus küll kedagi segada. Mingit kihutamist ei tohiks ju olla mis võiks häirida.
PRAEGU JUBA SÕIDA POOL LINNA LÄBI, ET KESKLINNA PÄÄSEDA! KUI NÜÜD PIKK TN KA ÜHESUUNALISEKS TEETE SIIS, AUSALT PANGE KOGU LINN KINNI!INIMeSED KOLIGE MAALE KUI RAHU JA VAIKUST VAJA. AGA LINNAS ON VAJA IGAL OMA TOIMINGUID TEHA JA LÄBIPÄÄS AUTOGA VAJALIK!
Väga imelik tõesti..praegu juba ei ole võimalik normaalselt linna pääseda ja Uus tn on vajalik kahesuunalisena..siin tegelikult ei ole kahjuks midagi teha kui ära kannatada see kesklinna remondi aeg. Ühesuunaliseks tegemine oleks mõeldamatu
Hea märkus! Peatee suunda ei olegi vaja otseselt muuta kuna peateena kasutatakse seda väga vähe ja enamus liiklust käib mööda Uut tänavat. Küll aga võiks kaotada selle ääretult ebakvaliteetse munakivilõigu..
Pooldan kindlalt kesklinna sulgemist autoliiklusele! Tervise linn peaks ikka eelkõige mõtlema jalakäijate ja jalgratturite peale.
Eraldi teema on muidugi liikluskomisjoni pädevus üleüldse normaalseid lahendusi leida. Mäletame kõik 1000-nde stopmärgi tänavat…
Liikluskorraldusega on viimasel ajal tõesti kehvasti.. Peatänaval lahendati küll mitu murekohta ära, aga nüüd tasakaaluks genereeritakse ise probleeme juurde.. Kõigepealt oleks tulnud välja ehitada Aia tänava läbimurre ja siis alles Toris hakata kiirust piirama.. Uus tänav on hetkel põhitänav, kuidas kesklinnast läbi/mööda liikuda ja selle ühesuunaliseks tegemine ei tule kõne allagi.. 30-märkide paigaldus oli juba piisav ülereageerimine.. kesklinn saab niikuinii olema viimaseni ära nuditud ja hea, kui sealt üldse läbi sõitma saab hakata.. valiks täiesti uusi inimesi, kui teaks, et liikluskomisjon muutub!
Ok,linn jalakäijatele ning j a l g r a t t u r e i l e! :-).Sel juhul palun neil rattureil kõnniteedel rallitamine keelata.Liikluskomisjonil meeldib märkidega laveerida , tehke siis midagi , et jagratturil isu kõnniteel sõita poleks.Lollus kuubis mis praegu linnas toimub ,üldises plaanis.
Ja mina nägin ehk kolme turistibussi terve aasta peale kokku. Ja need kindlasti sõitsid just kõik samal ajal Uuel tänaval.
Esmalt tuleks see munakivisillutis asfaltiga üle valada. See on lausa kohutav, kuida see autost viimsegi peeru välja loksutab.
Sa ikka saad aru, et me ei ela suurlinnas vaid Saaremaal, kus saad oma tervist igas metsanukas rahustada. Ainus normaalne liikumiskoht autodele ongi ju Kuressaare linn ja kui see ka käest ära võtta oleks ju tuuga.
Tõesti ei ole seda vaja ühesuunaliseks teha. Kui veel suund pargi poole, siis Karja tn otsapoolsed, Uue tn elanikud ,sõitku enne parki, et näiteks Selverisse minna.
Samas aga võiks keelata suurte kallurite sõidu, tähendab piirata tonnaaži. majad värisevad, kui mööda sõidavad.Ärge küll ühesuunaliseks muutke !
Politseinikud võiksid tõesti , eriti õhtul hämarikus , silma peal hoida, mida need jalgratturid teevad,. Näiteks Tallinna tn-l. Ta sõidab minuga koos, paralleelselt ja siis ootamatult, kihutab jalgrattaga jalakäija rajale. Neid õnnetusi on ikka liiga vähe. Jalgratturid sõites jalakäijate rajal on metsikuks muutunud.
Lolliks läinud tõesti! Tehke normaalselt läbitav kesklinn ja asi korras! Ega selle peale oli ju raske tulla, et tõmbate liikluse kõrvaltänavatel umbe! Kust läbi inimesed sõitma hakkavad? Läbi Pärna tn või, mis on veel kitsam? Tõesti rumalad inimesed, kes selle kesklinna projekti heaks kiitsid! Kuressaare kesklinn EI OLE Tallinna raekoja plats!
Olen Uus 34 maja elanik ja ei poolda sugugi ka Uue tänava ühesuunaliseks muutmist! (Ka Pikal tänaval on kitsaid kohti ja majad tänava ääres, kas siis peaks kogu tänava ühesuunaliseks muutma või?) Vanasti sain oma maja juurde ka Veetorni poolt ja endiste Lemmiku poe ja Pioneeridemaja vahelt. Nüüd on üksainuke auk -sissesõit Uuelt tänavalt, kõik teise pääsud on kinni topitud, tõkendid vahele pandud! Kui nüüd Uus tänav ühesuunaline (ei teagi, kumba suunda silmas peetakse) ja Kesklinna ka liiklusele ei avata (ei tea miks, see siluti ju ilusti ära, saaks läbi sõita küll ju!), siis ei tea, millise ringiga ma oma uruaugu juurde pääsen! On ju vaja tulla nii pargi poolt kui ka Kuivastu poolt, nii et kui veab, siis saan otse, aga kui vastassuund, siis teadmata, millise ringiga! Lõpetage see lollus, vaja on kiirust piirata ja seda ka kontrollida! Mis puutub munakivi lõiku, siis see on küll ebamugav, aga omal kohal kihutamise ohjeldamiseks! Jõudu ja mõistust teile, otsustajad!!!
Tallinnas on ju juba kasutusel miski udupeen foor, mis noolte ja ristikestega reguleerib kellaaegade kaupa liikumise suunda. Pealinlased lausa kiljuvat suurest rahulolust.
Ja miks need halisejad siis siin oma nime alt sõna ei võta kes seda tobedat ideed pooldavad?
SEE ON JU PSEUDOPROBLEEM! pange siis juba terve vanalinna liiklus seisma, koju lähete jala, autod jätate linna piirile… siis on kõigi turvalisus tagatud ja ka uue tänava elanikud ei paaruta edasi-tagasi