Kuigi Kuressaare Uuel tänaval on suures osas kehtestatud kiirusepiirang 30 km/h, ei arvesta sellega paljud autojuhid ja kipuvad kehtestatud reegleid rikkuma.
“Autojuhid kihutavad ju nagu segased,” kurtis Uue tänava elanik Maire Kivi. “Nüüd on asi jõudnud juba nii kaugele, et kui 30-ga sõidad, kihutatakse sinust mööda ja keegi ei pea piirangust kinni. Sellel lõigul Thule kojast Kitzbergi tänavani on tohutult hea kimada.”
Kivi hinnangul valdav osa juhtidest ei sõida seal 30-ga, temast on mitu korda mööda sõidetud ja nii peab ta leppima asjaoluga, et oma õuest välja sõites peab ta olema väga ettevaatlik. Talle on jäänud tunne, et inimesed ei vaata liikluses üles ega vaata alla, sest piirangumärgid on ju postidel ja joonistatud asfaldile.
“Mul on kahju rahast, mis on 30-märkide mahajoonistamisele kulunud,” rääkis Maire Kivi. “Kui inimene seda kiirusepiirangut ei märka, siis ei tea, äkki peaks ta minema arsti juurde kontrolli, sest kui sa ei näe märki posti otsas ega asfaldil, siis sul peab midagi viga olema. Asja üle saaks kontrolli ilmselt ainult siis, kui tänava ühes otsas on politsei.”
Maire Kivi on pöördunud oma murega valla poole, rääkinud sellest endise politseiniku ja tuttava abipolitseinikuga, aga tulemit ei ole.
“Mina küsin seda, kas liikluseeskirjad on kõikidele täitmiseks või nendest mööda hiilimiseks. Minu meelest ei ole kellelgi õigust öelda, et ma ei pannud tähele ja mis te virisete,” lausus ta.
Lahendus on lamavad politseinikud. Kolm tk sellele lõigule ja ongi liiklus rahulik.
Idiootlik piirang, jah tänu Lossi tänava remondiga on seal liiklussagedus suurenenud aga see tuleks ära kannatada. Sama tobedus tekitati ju ka Lootsi tänaval, kui seal on aastakümneid sõidetud 50-ga siis nüüd sügisest vaja sõitma hakata 30-ga. Ehk aitab tobetustest!
Kui Ida Niitu vaadata, siis siin majade vahel pole mingeid piiranguid, teed ja ristmikud on umbe pargitud, parklaid ei ole, lapsed jooksevad autode vahel, kurat, miks seda siin ei nähta, ah ja see ju äärelinn!
Pole siiani Uuel tänaval probleemi liiklusega olnud, miks seda vaja nüüd tekitada, 30 ära ja normaalne 50 tagasi. Terve kesklinn 30 ala, palju seal 30 venitakse, kõik sõidavad kiiremini, õpetada tuleb jalakäijaid õigest kohast üle tee minemist, autojuhtidega arvestamist, kõnniteel käimist ja autode jälgimist.
Häda on ju selles, et liikluskorralduses on “vint üle keeratud” ja kehtestatud mõttetuid piiranguid. Tõmbaks paralleeli Tallinna tänava stoppmärkidega- kui piiranguid saab liiga palju ja tarbetutele kohtadele, need lihtsalt devalveeruvad ja tekitavad liiklejates trotsi. Mis omakorda, kahjuks, toob kaasa piirangutele vilistamise ka seal, kus need tõesti vajalikud on.
Huvitav oleks teada, kas 30 alad Uuel, Kitzbergi ja Lootsi tänaval on põhjendatud ka millegi muuga, kui kohalike elanike virinaga ja sellega, et tee on kitsas. Kuidas liiklusstatistika seda toetab? Mitu intsidenti on näiteks viimase 10 aasta jooksul nendel lõikudel juhtunud, mida oleks saanud väiksema sõidukiiiruse juures ära hoida? Ka 30-ni piiratud kiirusega tänavale hoovist välja sõites peab olema ettevaatlik, ka sellisel tänaval on jalakäijad kohustatud kõnniteele ära mahtuma ja jalgratturid liiklusseaduse kohaselt sõitma.
Pigem on Uue tänava probleem see, et paljuid ei huvita peatumise/parkimise keelumärgid. Pargitakse tänava peal nii kuidas pähe tuleb. Järgmine kord sõidan peeglid maha!
Tuleks vaadata üle vaadata kiiruspiirangu märgid.Kasoleks nt. võimalikpanna teatud lõigetese nt. 40 km/h ja 60 km/h?
Asi selles põhimõttes, mida mina palju jälgin, et 30 ga sõites 2.e käiguga auto undab liialt palju ja ei ole ökonoomne sõit väga ja siis juba kipun sõitma kolmanda käiguga, 30 km tunni kiirusel on pöörded natuke madalamad kui võiks, siis sõidan ma enamasti 35 km/h ja tahhomeeter sel kiirusel juba 1200 pööret, mis on juba autole sobivam.
Sama nagu 50 km/h saab pm hakkama 4 nda käiguga küll aga kipun sõitma 55km/h siis pöörded jälle paigas. Autod on erinevad, mõni sõidab 5 nda käiguga ka 50 alas aga see ei ole päris õige. 3 nda käiguga 50 sõites saab hakkama aga minu meelest jääb käik madalaks. Pikk tänav ja pisikesed kitsad, auklikud ja autoga slaalomit sõitvates tänavates saab sõita alla 50 km/h ja 3 nda köiguga, sest lihtsalt tänavadon piisavalt perses, et sujuvat liiklust hoida ja 50 km h tundub isegi liiga kiire.
Aga see lihtsalt minu arvamus, päikest! :)
See 30 kmh on praeguse võimu kiiks! Ma ei kiida mingil juhul kihutamist aga see asi hakkab käest ära minema. Vene ajal oli LINNA piirang 60 kmh, sobis kõigile kuigi autod olid risud. Siis tuli Eesti aeg oma 50 kmh – palju! Pool linna on jupiti 30 kmh ja viidud munakivi alla (millel ei saa ei kõndida ega sõita) – ikka palju (kõik ei saa veel oma hoovist peatumatult välja sõita)! Mida me siis tahaksime? Linnale aed ümber, autod kokku korjata, igaühele hobune vastu. Sellega naljalt kiirust ei ületa!
Sulgege autoliiköuseks siis juba kogu kesklinnaala. Las Vallaviletsuse töölised ka liigutavad ennast veits!
Kahju, et enam KGB-d ei ole, kui oleks, küllap oleks siis ka Uiel uulitsal nende kihutajatega juba ammu niimoodi talitatud naga õndsal nõukaajal teisitimõtlejatega talitati.
Misal kerad maha, saab ka kiiremini liikuda…
Küllap tuli Mišale nostalgiahoog peale. Nende kasutuses olevad tibladeaegsed villised ei võtnudki rohkem peale kui 30 kilti tunnis.
Aga ma küsin üldse vastu, et miks antud lõigul 30 km/h peab olema?
See kolmekümne ala Kuressaares on juba nagu homopropaganda. Igal pool on need sildid.
Esiteks ei ole Uuel tänaval (v.a. munakivisillutis) MITTE MINGIT põhjust sõita 30ga. See on absurdne. Siis võiks igale poole kehtestada sellise piirangu, sest kuskil keegi elab ja kellelgi on vaja seal oma hoovist välja sõita.
Kui ei saa välja sõidetud, siis on mitu varianti:
* Müü auto maha ja liigu bussiga, jala, jalgrattaga jne…
* Müü maja maha ja koli näiteks Abrukale, seal pole üldse liiklusega probleeme
* Pigista silm kinni ja ära virise — on ka teisi tänavaid, kus inimesed tee ääres elavad. Ja on suurlinnu, kus inimesed kiirteede ääres elavad.
See teede üle vingumine on tõesti viimasel ajal liiale läinud. Küll on Raudtee tänav, siis kurdetakse Nasva aleviku üle, et seal on ohtlik.
UUEL TÄNAVAL TULEB SÕITA 60 KM/H. Kutsun kõiki üles seda tegema, et protesteerida nende nõmedate 30 ala siltide peale, mida mehed niigi põlvili maas joonistasid nagu lapsed keksumängu kiviajal.
Me ei saa autoliiklust linnast välja tõsta, kas te saate aru lp Uue tn elanikud.
Ja lisaks on tulnud teemaks, et Uue tn äärde ei tohi parkida, sest parkimine on keelatud halva nähtavusega kohas. Ometigi on selle minipoe juures pidevalt autod seismas ja pargi poolt tulles võid enne risti peale lüüa, kui mööda sõidad, sest mitte midagi ei näe.
Saage nüüd aru, mis asi on linn ja mis on mets. Ärge hakake neid samastama. Kui üks ei sobi, siis palun lahkuge linnast ja punkt.
Väga õige tähelepanek ongi Ida- Niit. Küll ka põlvitavad mehed üks päev sinna jõuavad ja rasvakriitidega neid kolmekümneid maalima hakkavad.
Seega jääb minul üle ainult üks küsimus, et miks ei võiks juba Auriga ette panna 30 ala märgi, sest kõik on niigi ohtlikud.
See ohutunne on ikka väga paigast ära. Küll paigaldatakse Sõrve tuletorni mingeid mõttetuid trelle, et isegi loll, kui ta tahaks, välja ei kukuks. No kukkugu, kui nii rumal on ja ohtu ei tunneta. Sama on ju ka selle 30 ala märgiga.
Lisaks mainisid ära veel ühe olulise aspekti — liikluskoormuse tihenemine tänu tänava remondile. See ongi asi, mis Uue tn elanikke häirib, sest nüüd on saanud see ju põhiliseks liikumissuunaks kesklinna vahel. Ja kuna kesklinn tehakse üsnagi autovaenulikuks, siis see ka sedasi jääb. Varem oli Uuel tänaval ju tühjus — kui keegi ära eksis või kaubamajja sõitis, siis võis seal autosid näha.
Huvitav, et Tolli tänaval mingit kisa kuulmas pole. Seal on ju näiteks Vanalinna kool ja toimib too tänav samuti transiittänavana kesklinna remondi pärast.
Ehk jääb üle vaid seda kisa oodata. :)
ÕIGE!
Kutsun ülesse Uuel tänvaval kahele aktsioonile:
1) Sõita sealsel teel 60 km/h (kõigile ikka trahve ei jõua teha)
2) Sõita pargitud autodel peeglid maha
Me elame vabas riigis ja kõigil on sõnaõigus. See, et kohalikud elanikud seal virisemas käisid ja seeläbi selle 30 märgi sinna said ei tähenda, et teised seda taluma peavad. Teeme rahvahääletuse selle kohta. 10 poolt ja 1000 vastu.
Maire, sinult küll sellist asja oodanud ei oleks. Oled muidu tark inimene ja huvitavate argumentidega aga nüüd ajad küll puhta pada suust välja. Kuidas sulle saab tulla üllatuseks, et linnas autod sõidavad.
No kurat, metsa ma küll mitte kedagi autoga sõita ei luba.
Oled asjast täiesti õigesti aru saanud.
Mets on koht loomadele, puudele ja rahu armastavatele inimestel. Sinna autod ei kuulu.
Linn on vastupidine — koht autodele, inimestele, suurtele kõrghoonetele ja ka liiklusele.
Ei tasu neid asju omavahel segi ajada ja ühest kompotist teise niisama tõsta. Olekski imelik, kui linnas järsku autod ei sõidaks. Kus nad siis sõidaksid?
Kas sa Volli homme minuga võsapeole tuled? Võtame mõned olled ka kaasa ning lähema sinna Kihelkonna maantee ääres asuva Rimi taha võserikku pikkanikku pidama.
Kahjuks pole mul homme aega. Mul on nii palju tööd ja kommentaare vaja kirjutada. Valitsus ja meedia toodab nii palju saasta, et seda peab Volli kommenteerima.
Elu läheb edasi, autosi tuleb juurde, inimesed liiguvad rohkem, kiire transport on järjest olulisem, autod arenevad, kogu transpordi süsteem areneb ja muutub kiiremaks aga meil minnakse vastupidises suunas, muudetakse liiklus järjest aeglasemaks.
Pealkiri on vale, mitte ei ole Uuel tänaval saanud piirikiiruse ületamine normiks. Vaid mõttetute piirkiiruste kehtestamine Kuressaares on saanud normiks.
Kogu probleem ongi selles, et neid valitsejaid, ehk juhtmeid on liiga palju ja nad on kuidagi võimule pääsenud, mida nad agaralt ära kasutavad, sest puudub tippjuht, kes seda kokkuklopsitud suurt valda juhtida oskaks, kes mingigi korra suudaks majades kehtestada. Praegu on tunne, et iga ametnik toimetab omaette, teeb just seda, mida ise õigeks peab, puudub täielik koostöö.
kiiks – Sõrve tuletorni ohutustrellid. Mingi traumaatiline kogemus trellidega seoses? Ära roni sinna rohkem, saad südamerahu tagasi.
Kas ärkasid jälle vale jalaga täna?
Probleem ei ole trellides vaid ELU LIIGA OHUTUKS TEGEMISES–
Kui sinu ajumaht ei suuda nii palju infot vastu võtta, siis palun ära käi siin kaagutamas. Mine loe mõni lasteraamat ära, äkki selle peale hakkab hammas.
Me ei saa kõiki nurkasid ümaraks siin elus lihvida ja kõike nii ohutuks teha, et kunagi mitte midagi ei juhtu. Inimesel peab ikka endal ka mõistus peas olema ja mõtlema. Tänapäeval on paljude inimeste viga see, et puudub hirmutunne.
Aga paistab, et sa oled vist selle vanglatorniga tugevalt seotud, et see teema sulle sama valus on nagu keegi oleks su tilli kallal. Peab seda asja uurima ikka.
See tulpunktis :-)olev Uue tn. lõik on niivõrd lai ja niivõrd jalakäijatetühi et seal mingit 30—ne piirangut kehtestada….täielik ajuvabadus! Sealsed üksikud vingujad — ärge olge nii väiklased.See ei ole teie õu , tänav. Vaid üldkasutatav.Ja linnaisad kohe reageerivad sellele määgimisele.Kesklinn on remondis,lollilt kaua. See on kõige selle jama põhjus.Olgem kannatlikud.Inimlikud.
Volli, millal lõpuks ometi Volli Sõnumid tulevad???
Ja tõesti, miks pagana pärast tuli 30ala epideemia Kuressaares. Täiesti üsna sirge tee normaalse asvaltiga. Sellega tuleb arvestada, et kuni kestab remont kesklinnas on seal tavapärasest tihedam liiklus ja 1 võibolla 10st sõidab 30ga kui see just erament või abipolitseinik ei ole. Mingu siis kuskile maale elama kui see tundub teile tihe liiklus ja te ei saa kodust välja. Kuidas te suuremas linnas hakkama saaksite?
Volli Sõnumid on iga päev saadaval Saarte Hääle ja Meie Maa veebiveergudel.
Hetkel on muidugi rahastamise taga reaalne leht, mis iga saarlase postkasti TASUTA ilmuma hakkab.
Kuna kandideerin ka kevadel Riigikokku, siis on hetkel tegemisi üsna palju aga luban, et sõnumid kannatada ei saa. :)
Nägin ise kui ta teisipäeval kella kolme ajal koos politseiga seal föönitas.
Üks patrullauto oli trahvide kirjutamiseks teised kolmekesi koos tädikesega föönitasid.
Selle persse keeratud Kuressaare linna liikluse pärast ei taha mitte linna tulla ja oodake kui kesklinn valmis saab siis alles õige jama hakkab ,nii et kolige kohe maale !
Ära tule, niikuinii sõita ei oska linnas. Meil sinuta kergem ka.
Mõned maalt tulnud on vist tõesti hobusega. Vaatavad “anna teed” märki ja ei saa ühti aru, mis see tähendab. Eesõigust vist või?
mumeelest reeglid ongi rikkumiseks.
Kuna Uus tänav on nüüd ja jääb ka edaspidi kesklinna transiidiks, tuleb seal ka tagada ühtlane liiklusvoog. Igasugused 30 alad on lubamatud ja vasakpöörded hoovidesse tuleb keelustada (nagu osades kohtades Tallinna tänaval), et vastassuunda läbi lastes enda suunda kinni ei hoiaks. Korralikud kõnniteed jalakäijatele on ka juba olemas. Pimedal ajal umbes poole aega ka valgustus toimib (teine pool aega on töös vaid iga kolmas lamp, aga see juba eraldi teema). Hoovidest välja sõitudel tuleb ALATI ise tähelepanelik olla, selleks ei saa kogu liiklust seisma panna.