Laevareisijad vaatasid eile imestusega parvlaeva Tõll pooltühja autotekki, sellal kui Virtsu kaile jäi maha mitukümmend sõiduautot.
“Kas meile on vaja tingimata graafikus püsivat parvlaeva, kui sinna autosid peale ei võeta?” küsis eile Virtsust kella 16.25 väljumisega Kuivastu poole sõitnud saarlane Margus.
Ta vaatas autotekil sportlikust huvist ringi ja tegi hulga pilte, tõendamaks, et tekil on tegelikult ruumi veel umbes kahekümnele väikesele sõiduautole. Just niipalju aga Tõllu kapten neid Virtsu kaile pika ninaga ootama jättis. Marguse sõnul ei püsinud Tõll hästi graafikus juba eelmise reisiga, jättes ka siis kai peale mitmed autod järgmist väljumist ootama.
Autotekil tekitas Marguses imestust just see, et pisikeste autode jaoks olid stividorid mitmes rivis justkui nimme tee kinni pannud, lastes sinna tropiks suurema sõiduki ette sõita. “Ma ei saa aru, kas selles tegevuses on mingil määral ka jonni, sest teadupärast käib meremeeste ametiühingu ja TS Laevade vahel palgavaidlus,” pakkus Margus.
Kommentaar
TS Laevad juhatuse liikme- teenindus- ja müügivaldkonna juht Pille Kauber:
Meil on kahju, et sellised olukorrad vahel tekivad ja täname tähelepanelikku reisijat. Tagasiside on meile oluline ja ainult nii saame oma teenust parendada. Tekimadrused peavad arvestama laeva laadimisel erinevate asjaoludega ja püüavad võimalusel juhendada sõidukijuhte, et laevale mahuks võimalikult palju soovijaid. Viidatud reisil tõesti oli laevatekil veel ruumi ja kahjuks mõned autod jäid ootele.
Teisalt juhime omalt poolt tähelepanu ja palume sõidukijuhtidel parkida laeval nii, et autode vahed oleksid mõistlikud ning mitte lahkuda autost enne, kui ollakse kindlad, et eelmised autod on lõpetanud edasiliikumise ja jäänud parkima.
Järjekindlalt pakib uus tegija ka rekkad laeva ninasse e vööri, et siis maanteel algab sadade sõiduautode möödasõit, mis pole kõige turvalisem pimedal ja peagi libedal maanteel. Arusaadav, et TS Laevu/riiki see ei koti, aga eelmine vedaja nii ei teinud.
Siin pole imestada mitte midagi. Asi on süsteemis. Samamoodi nagu bussidega, doteeritakse ka praamide puhul tellitud REISE. Ehk teisisõnu. Nagu ütles üks dotatsiooni saava firma bussijuht: Meie jaoks pole vahet, mitu inimest bussis on. Reisijate eest me ühtegi senti palgale juurde ei saa. Täpselt sama süsteem on ka praamidega. Asjaolu, et laev on pooltühi ei oma mingit tähtsust selle kõrval, kui laev väljumisega hilineb või üldse ei välju. Kaile jäänud auto saab järgmise või ülejärgmise või kunagi ikka laevaga üle nagunii ja raha on ta ka juba mitu aega ette ära maksnud. Selline süsteem näitab ilmekalt, kelle huvides mäng käib. Reisijad ja nende sõiduvahendid on huvide reas viimasel kohal.
See on tõepoolest täiesti jabur eriti märjal ja pimedal ajal. Aga meie riigis räägitakse sellest siis, kui keegi on surma saanud. Praegu ei huvita see kedagi ja laevameestelt vist IQ numbrit CV-s ei küsita.
Laevadest ja merendusest kauge inimene ei peagi sõidukite paigutuse loogikast aru saama. See pool tühi on ohutuse huvides, uued laevad on äärmiselt kipakad ja ballastvee pumpamiseks ei ole lihtsalt aega, kui ümber ei taha minna siis lepi sellega mida näed.
Rekkal võiks endal nii palju mõistust olla, et laseb autod enne mööda.
Minule reisijana on samuti olulisem, et laevad oma sõidugraafikust kinni peaksid ja mind ettenähtud ajaks üle veaksid, eeldusel et ma ise olen teinud kõik endast oleneva ehk ise õigel ajal sadamas kohal. See et praam eelmise reiside laadimistega on hakanud krooniliselt hilinema, ei ole vabandus. Täiesti õige liigutus on sellisel juhul praam osaliselt kasutamata ruumiga minema saata, mitte lasta ta hilinemistel kuhjuda. Lisaks jäi pilti vaadates kohe esimene auto silma kui üsna lohakalt pargitud.
Ise ka oma vigasest loogikast aru saad?
Sa jääd ju lihtsalt praamist maha, kui praam pooltühjalt minema sõidab. Samas oled teinud kõik endast oleneva ehk ise õigel ajal sadamas kohal.
Kui ei suudeta selles graafikus püsida siis oleks ehk aeg seda tunnistada ja graafikut veidi muuta.Kahju et sellel liinil ei saa toimetada kaks erinevat vedajat,konkurents paneks ise kõik paika.
Sina näed vaeva et jõuda õigeks ajaks sadamasse ja siis tuleb välja, et sa ei saagi praami peale kuna too peab graafikus püsima ja jätabki nii sinu kui ka mõned teised kai peale ootama. Kus on loogika?
Vabandust lugupeetud Lugeja aga sinda tundud olema üsna loll või siis laevafirma mees
Graafikus hoidmiseks peaks raskematel aegadel laevale rohkep põõrdeid andma. Pooliku laevaga autosid koos reisijatega maha jätta ei saa mitte millegiga õigustada.
Kell 15:15 väljunud laev oli samuti tühjade kohtadega ja autod jäid kaile
Eelmise vedaja rekkad lasti ette ja siis keldrist sõidukad. Uutel seda pole
kas kesklinn pilte vaatas-laeva keskel tühi rida-siin pole ballastiga midagi tegemist-anna mõistust KESKLINNALE
Kuidas need sõiduautod nii kangesti mööda peavad sõitma, eriti libedaga, liikluseeskiri kehtib teatavasti kõigile või on jälle mingid võrdsematest võrdsemad?
Selliseid tühju ridu oli vasakul ja paremal, ees ja taga. Nii et ballasti mõttes väga õige, kui vasakule jäi tühi, teeme paremale samuti.
https://www.rmp.ee/toooigus/too-ja-puhkeaeg/soidukijuhtide-too-ja-puhkeaeg-2016-07-25 Volli vaata seda. Oleks sa ise rekkamees siis sa teeks sama et oma sihtkohta jõuda.
Minule ei meeldiks kui olen õigel ajal sadamas ja praam sõidab pooltühjalt minema.olen sõitnud ka kunagiste praamidega,nagu Tehumardi ja Leedo omadega need pealkiri Tais vaata ise kuidas autost välja saad
See pealepanek on neile laadijatele ikka üks ületamatu ülessanne . Minu rekord on olnud üle 50 üldjärjekorras seisnud sõiduauto möödalaskmine , kuna oma kaubikuga seisan rekkareas , kuigi need sõiduautod saabusid peale mind . See tobe tüüp oma tahvliga ükskord lihtsalt ühmas et ega tema pea jälgima kes ja kunas tuli
Rekkad sõidavad pea alati 90ga.. Huvitav, mis see nende sõiduautode piirikiirus oligi..?