
VAATA, MA PILDISTASIN SEENT: Programmi kuulus ka retk seenemetsa, kuhu Oliveri ja fotograaf Zhang Mei soovil esmaspäeval kohe pärast saabumist suunduti.
KRISTINA MÄGI
Kuni nädala lõpuni viibib Saaremaal Šveitsi suurima loetavusega reisiblogi autor Oliver Zwahlen. MTÜ Visit Saaremaa on koostöös erinevate turismiettevõtjatega külaliste võõrustamiseks kokku pannud mitmekülgse programmi, milles on arvestatud nii blogija erisoovide kui ka praegu aktuaalsete teemadega.
Programmist leiab nii retke seenemetsa, kuhu šveitslaste soovil esmaspäeval kohe pärast saabumist suunduti, linnuvaatluse päeva Vilsandi rahvuspargi territooriumil ning ka traditsioonilise Kaali–Angla–Panga ringsõidu.
Oliver Zwahlen viibib Eestis 10 päeva, millest suurema osa veedab ta just Saaremaal. Eesti suurima saare valis ta reisi sihtkohaks, kuna polnud sellest paigast enne midagi kuulnud ja kui ta internetist Saaremaa kohta uuris, tundus koht kutsuv.
Zwahleni sõnul ei tea šveitslased Eestist palju. Tõenäoliselt ei suudaks nad isegi kolme Balti riigi pealinnu riikidega kokku viia. Piirkonnast erilisi teadmisi omamata ei kaaluta Eestit ka potentsiaalse reisisihtkohana. Seda arvamust kavatseb blogija usinalt muuta, kuna juba paari Eestis veedetud päeva järel oli tal ainult positiivseid sõnu öelda meie kvaliteetse infrastruktuuri, ilusa looduse ja maitsva toidu kohta.
Oliver Zwahlen on Šveitsi üks populaarsemaid reisiblogijaid, kelle reisilugudega blogi inspireerib igas kuus enam kui 40 000 inimest. Lisaks jälgib tema tegemisi erinevates sotsiaalmeediakanalites ligi 8000 inimest. Suure osa tema jälgijaskonnast moodustavad sakslased, kes on Saaremaa turismisektori üks olulisi sihtgruppe.
Kristina Mägi
Lisaks on sellel Sveitsi suurima loetavusega reisibloogil Instagramis üle 1100 jàlgija! Vôrdluseks, Saarte Hààle Facebookis on 13-tuhat jàlgijat. Lehe loetavus ma arvan kaks—kolm korda suurem.
Plasporgand tegelasel on instas 37 000 jägijat. Kutsuks selle ka siia? Teeks mingi hämar-romantilise pildi Anlgal?
8000 inimest? Kulla sõbrad, see ei ole mitte mingi inflenss tänasel päeval.
See on umbes sama võrdlus, et eeslased on juutuubis saanud 1 miljon vaatamist.
Head kaasmaalased — need numbrid on täiesti mõttetud numbrid tänases infoajastus.
8000 inimeseni jõudmine on nagu külas laadaplatsil oma toodangu reklaamimine. Kui oleks jutt kümnetest või sadadest tuhandetest, siis tasuks uskuda.