Läti plaanib algatada Eestiga kõnelused Saaremaa ja Läti Kuramaa piirkonna vahelise parvlaevaühenduse taastamiseks, selgub Läti keskkonnakaitse ja regionaalarengu ministeeriumi materjalidest.
Uudisteagentuur BNS vahendab, et raportis toodi välja Läti seisukohad mitmel eri teemal, mida plaanitakse arutada Eesti ja Läti valitsuse ühisistungil 10. oktoobril. Kui viimatisel ühisistungil arutati raudteeühenduste, piirialade tervishoiu ja maksude teemasid, siis seekord on Läti lisanud Saaremaa ja Kurzeme vahelise laevaühenduse taastamise teema.
Saaremaa valla ja Ventspilsi linna esindajad otsustasid juunis, et hakkavad otsima sobivat reisiparvlaeva kavandatava suvise liini teenindamiseks.
Vallavanem Madis Kallas ütles toona, et Ventspilsis toimunud kohtumisega oli soov näidata Saaremaa valla tasandil, et Mõntu–Ventspilsi laevaliini taaskäivitamisest ollakse väga huvitatud, seda enam, et Ventspilsi esindajad on ka oma huvist märku andnud.
Kiirlaeva varianti praegu ei kaaluta, vaid soovitakse leida laeva, mis saab peale võtta ka autosid. Eesmärk on liin käivitada 2019. aasta suvel ja laev sõidaks kolm kuud ehk poolest maist augusti keskpaigani. Esialgne plaan oli hiljemalt sügisel välja kuulutada hange vedaja leidmiseks.
Madis Kallas tunnistas Saarte Häälele, et riigihanke korraldamine võib ajaliselt ka hilisemaks nihkuda. ”Saaremaa ja Läti laevaühenduse osas käib jätkuvalt töö, et liin tuleval suvehooajal avada – ühtki takistust ei ole tekkinud,” kinnitas Kallas.
Madis sa làhed ajalukku, saaremaa ùhendamisel astusid tàiega àmbeisse.linnapeast sai vallavane.Ole hea ja lòpeta see mòtetu liini eest vòitlemine. Hetkel oled kui mòntu sadama tankist ja sa tead ,et see liin on eos surnud. Ainult teed ennast veel lollimaks.
Kui palju kirjavigu saab teha 3,5-realises lõigus?
Roomassaarest Riiga sõidaks vahel küll kui laev kiire ja pilet mõistlik, Ventspils ei paku pinget.
Ei ole olemas mõttetumat liini kui see Mõntu-Ventspilsi oma. Kui üldse Avada mingi liin Lätimaale, siis peaks see Olema Roomassaare-Riia. Mis puutub Mõntu-Ventspilsi liinisse, siis on ju igale rumalalegi selge, et siin püütakse mängida palli vaid ühte kindlasse väravasse ning nuumata ühte kindlat OÜ’d.
ei maksa mõelda nii kitsarinnaliselt. Mõntu-Ventspilsi liini kasutasid suvel vägagi suur osa kes-euroopa turiste (Saksamaa, Austria jne), kelle jaoks oli see logistiliselt hea võimalus alustada oma Eesti ringreisi (Saaremaalt mindi edasi mandrile ja siis läbi maismaa tagasi). Muul juhul need turistid eestisse ei jõua, sest asume nn põhja-tipus ja ei viitsita sõita edasi-tagasi ühte marsruuti. Ringreis läbi saare tegi selle atraktiivsemaks.
Tänann Bombardement, olen probleem! Ich muss jedes mal eine riesige Autofahrt machen um von Liepaja nach Saaremaa zu kommen. Viele andere Touristen ebenfalls. Eine Personenfähre Ventspils-Kuressaare reicht nicht, es muss eine Autofähre sein. Nur dies macht Sinn. In Deutschland, Stadt Cuxhaven liegen immer noch die beiden Fähren “Saaremaa” und “Hiiumaa”. Sie rosten vor sich hin. Warum? So viele Autos von Niederländern und Deutschen welche ich diesen Sommer gesehen habe bestätigen, dass Autofähre von Lettland nach Saaremaa inzwischen nützlich und auch Geld einbringen würde.