
MIKK TUISK: Prioriteedid on selles järjekorras, et inimesed peavad saama liikuda ehk kruusateed peavad olema läbitavad.
MAANUS MASING
Katuserahaks ristitud riigieelarve regionaalinvesteeringutest jõuab tuleval aastal Saaremaa teedele mustkatete ehituseks 400 000 eurot.
Seega on võimalik vallal tänu riigi toetusele tuleval aastal Saaremaa kehvemas seisus kruusateede parandamiseks kulutada võrreldes tänavusega kaks korda rohkem raha.
Sel aastal on valla teedele mustkatete ehituseks tehtud kulutusi suurusjärgus 330 000 eurot. Vallavalitsuse majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisk ütles Saarte Häälele, et 2019. aasta vallaeelarvest võib katete ehitusele arvestada 400 000 eurot. “Siin mängib väga olulist rolli ka talv ja see, kui hullult ta teid lõhub,” tähendas Tuisk.
Tänavu panustati rohkem ühekordsete katete säilitamisse ehk ülepindamisse ja kruusateede remonti, seega on järgmisel aastal alused olemas, kuhu suuremas ulatuses mustkatet teha.
Olemasolevad mustkatted tuleb Tuisu sõnul õigel ajal pinnata, et vältida nende lagunemist, ja siis saab juba vaadata katete ehitust ja sedagi esimeses järjekorras majade piirkonnas ja sealt juba edasi teed küladest riigimaanteedeni ja transiitteed.
Tööde mahtude kohta ütles Mikk Tuisk, et prognoose on keeruline teha, sest võib eeldada, et pindamiste ja katete ehitamise hind lähtuvalt bituumenihinna tõusust kasvab. Bituumenihind on seotud maailmaturu naftahinnaga.
Saaremaa valla eksisteerimise jooksul on vallaelanikud pöördunud kehvade teede tõttu vallavalitsuse poole kümneid kordi.
Näiteks septembris pöördusid vallavalitsuse poole Pöide kandi Kakuna ja Muraja küla elanikud, paludes Kõrkverest nende elamisteni viiva tee ehitamist aukude-, tolmu- ja porivabaks. Mikk Tuisk kinnitas neile, et võimalusel tuleks mustkatte alla viia kindlasti Muraja tee Kõrkverest Kakunani ning võimalusel Kakuna tee.
Juulis palus Jööri küla teede mustkatte alla viimiseks võimaluste ja vahendite leidmist sealne külaselts. Seltsi esimees Sulev Peäske selgitas taotluses, et Jööris elab ligikaudu 50 inimest, kes kasutavad teid igapäevasteks toimetusteks, tööle ja kooli sõitmiseks.
“Seoses väga halva teede olukorraga (tolm, augud) on tekkinud oht elanike tervisele ja üldisele elukorraldusele. Noored pered on kaalunud seoses teede olukorraga külast lahkumist,” teatas Peäske.
Vallavanem Madis Kallas tõdes, et teed ja nende olukord on ülekaalukalt Saaremaa inimeste suurim murekoht. “Reaalsus on see, et vajatakse häid teid ja olen seda teemat tõstatanud paljudel kohtumistel. Mul on hea meel, et valitsus ja ministrid, kellega olen sel teemal rääkinud, peavad seda samuti oluliseks,” lisas vallavanem.
Vallavalitsus alustas juba kevadel valla teede remondivajaduse kaardistamist, mille alusel koostatakse pingerida. Lähtutakse muu hulgas järgmistest punktidest: 1) tee kasutustihedus; 2) kruusateede läbitavus; 3) ülepindamist vajavad teed; 4) uued mustkatted. Kaardistamise tulemusel peaks valmima teede investeeringute kava. Seni kava veel valmis ei ole.
suveiläbi remonti Tehumardi – Kogula kruusateel. No kaevati sügavad kraavid ja veeti miskit munakividega pooleks värki sinna tee peale ka. Septembris lõpetati. Uus ja uhke, kraavid kuivad, vesi teel, auk on juba augus kinni. Mitte midagi pole paremuse poole muutunud aga sitt aeg alles algab. No kas tõesti ei leita seda raha, et see 7 km mustkatte alla panna? varm sai siis kui tee eriti hulluks muutus sõita teepervel, pea metsa all aga nüüd pane mööda kraavi kui tahad.
Ka meie kandis remonditi sellise munakivise liivaga,taoline kate läheb paari päevaga treppi!
Mustkatte alla saamine on kena, kui see ei tähenda kergliiklusteed!Paraku on palju kohti ,kus pea pool aastat ilutseb 8 tonni massipiirang ja ettevõtlus seisab,ent need, kelle pärast piirangud on, põrutavad öösiti ja varahommikuti ikkagi läbi.
Tuleb kehtestada maksuvabastus piiranguvangi jäänud ettevõtetele,ehk siis muutuvad numbrid märkidel mõistlikumaks!
Tehke vahet, milline on valla tee, milline riigi tee. Tehumardi-Kogula ju riigi tee, seal vald teetöid ei korralda.
Mis teid selle vähesega saab teha, see ju ainult kahe väikese kopteriplatsi raha.
Kopteriplatsi m2 hind on kallim kui eramajal ja mitte platsi enda pärast aga valvesüsteem, valgustus jne teevad kalliks.
Meie küla teele veeti mingit porisodist saasta, milleks? Jätke tegemata, praegu hullem , kui enne oli.
Jööris on täiesti normaalsed teed, kunagise maavanema väravani isegi mustkatte all.
Tehke kurat Kaevu tänav korda!!!
Tra sellel Kaevu tänaval viga on?
ju see katuseraha vallale ikka riigilt tuleb ning lõppkokkuvõttes pole vahet kellele tee kuulub. Mingi ulmeline riik ei sõida neid mülkaid mööda, ikka valdade inimesed sõidavad. Kütuseaktsiis on juba 60 prossa kütuse hinnast, see raha pidi minema teedeehitusse. tegelikkuses lehvitatakse ei tea kuhu – tasuta ühistransportti äkki.