Eile Salme osavallakogu istungil osalenud Saaremaa vallavolikogu esimees Tiiu Aro kinnitas, et teenuskeskused jäävad, nii nagu valla ühinemislepingus kirjas.
Salme osavallakogu esimees Andrus Raun ütles Saarte Häälele, et Tiiu Aro pakkus mõne aja eest ise võimalust tulla osavallakogusse selgitama nii valla arengukava kui ka valitsuse struktuuri ja teenuskeskuste tulevikuga seonduvat.
Raun märkis, et see oli vajalik pingete mahavõtmiseks, sest teadmatus tekitab küsimusi ja kuulujutte. “Kui asjadest ei räägita, kipuvad inimesed uskuma igasugust jama,” sõnas ta ja lisas, et kohtumisel saadi kinnitus, et teenuskeskused jäävad, nii nagu ühinemislepingus kirjas.
Volikogu esimees võiks selgitada Leisi osavallakogule, miks väikese Torgu piirkonna teenuskeskusel on juht, aga hoopis suuremal Leisi piirkonnal juhti valida ei lubata? Töö pidavat ära tegema infotöötaja, kes kunagi midagi ei tea. Kuidas on tekkinud selline ebavõrdne olukord?
Siis tuleb infotöötaja lahti lasta ja pädev torumees tööle võtta .Mõttetud vplikogu mängivad osavallakogud tuleks samuti kokku pakkida ,aeg juba sealmaal Lausa tahaks teada palju neist tolku on olnud ning palju nende tegemistega suures vallas arvestatakse
See teenuskeskuste vajalikkus on suur ikka üks suur küsimärk, sest infot saab ka küsida otse vallavalitsusest ning kohapealsete asjapulkade arvamust eriti ju ei arvestata. Rohkem näib see teenuskeskus suure demokraatiamänguna ja soojade kohakeste hoidmisena. Ühinemislepingusse panidki endised aastapreemiaga ülesostetud vallavanemad endale altenatiivi paika, juhul, kui paremat kohta ei saa.Sotsiaaltöötajale mingi ruumi ikka leiab ja muud tühitiksujad tuleb teenuskeskustes koondada.
Alternatiivi*
Torgus pole mõttetut infotöötajat aga osavallakogu tahab nende protokolle lugedes ühe mõttetu ukseavaja- saunakütja koha seal lisaks luua
Mida sii volikogu esimees sisuliselt ütles, et nüüd on kinnitus, et “teenuskeskused jäävad, nii nagu ühinemislepingus kirjas”?
Ühinemisleping omab jõudu ainult järgmiste kohalike valimisteni aastal 2021 ja seega ei ütelnud volikogu esimees midagi uut või rahustavat. Saaremaa valla osavaldadel on igal ühel oma põhimäärus, mis suures osas on sarnased aga siiski erinevad ja seda just osavallakogu moodustamise osas.
Suur probleem kogu asja juures on see, et moodustised, mida kutsutakse Saaremaa vallas “osavaldadeks” pole mingid osavallad Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus mõttes — on lihtsalt mingid erinevatel alustel moodustatud osavallakogud, kel pole mingeid sisulisi õigusi ega kohustusi ja ainus raha, mida nad saavad käsutada on nende enda “töö” korraldamisele eraldatud summad. Saaremaa valla ülisegasest struktuurist on raske aru saada aga kindlasti ei ole ühelgi Saaremaa valla osavallal ühtegi asutust ega ametnikku — kõik on otse Saaremaa valla asutused ja ametnikud (teenuskeskused ja nende juhatajad kaasaarvatud).
Toon siinkohal näite põhjanaabrite juurest. Hiiumaa vallal ei ole igal osavallal oma sisutut põhimäärust, on üks “Hiiumaa valla osavaldade põhimäärus” https://www.riigiteataja.ee/akt/416122017014
Nüüd saab Saaremaa valla osavaldade elanik võrdluseks võtta oma osavalla põhimääruse ja siis imestada, et miks Saaremaa vallas mingeid asju kutsutakse osavaldadeks.
Oled sa ikka oma jutus kindel? Ma pole küll valmis oma küsimusele kuu aega vastust suurest vallast ootama.
Infotöötaja olemasolu tõesti mõtetu raha raiskamine, töökoormus olematu, palk suur ja samas kui tahan asju ajada, siis võtan otse keskuse juhataja või sots töötajaga ühendust. Ja kõik toimib. Nad on alati telefoni teel kättesaadavad. Ei ole vajadust, et keegi kogu aeg lihtsalt majas istuks, mõtlen infotöötajat.
Vastus, mille teenuskeskuse infotöötajalt saad on:”Ei tea, pöörduge vallavalitsusse.” Üks teenuskeskuse juht kurtis, et ta töö on suht mõttetu, sest midagi uut piirkonnas teha ei saa, kuna vallavalitsus ütleb iga asja kohta, et raha pole.
Saaareamaaa moonstrumvaallas on pandud Saaremaaaa transporti segadust tooma kindel lollpea. Mingi vähetähtsa kesklinna peatuse pärast on nii, et pargi nurga asemel on mingi V.Kingissepa peatus ilma katusealuse ja istumisevõimaluseta. Olgu, las buss sõidab kesklinna, aga miks linnast väljumisel peab rahvas lolli mängima ja .. Pargi nurga peatusest mööda marssima.
Toon näitena ainult ühe nüansi Hiiumaa osavaldade põhimäärusest ja Salme osavalla põhimäärusest. Hiimaal on osavallal nii seadustandev organ (osavallakogu), kui ka täitevaparaat. Saaremaa osavaldadel pole muud, kui osavallakogu ja seetõttu on juba pädevus erinevatel asjadel — hiidlastel on selleks osavald ja saarlastel osavald=osavallakogu (asi ilma sisulise funtsioonita) ning tulemuseks on see, et Hiiumaal on osavallal konkreetne pädevus:
§ 3. Osavalla pädevus
(1) Valla ja osavalla arendamiseks ning kvaliteetse ja kättesaadava teenuse osutamiseks lahendab osavald talle õigusaktiga pandud ülesandeid järgmistes valdkondades:
1) piirkonnatasandi arendustegevus ja koostöö kodanike ühendustega;
2) sotsiaalhoolekanne;
3) registritoimingud, asjaajamine ja õigusalane nõustamine;
4) ehitus, maa ja planeeringute alane nõustamine ja asjaajamine;
5) osavalla territooriumil asuva vallavara ja osavallale eraldatud eelarveliste vahendite valdamine, kasutamine ja käsutamine;
6) vallavara haldamine ja majandamine, sh haridusasutuse majandamine;
7) noorsootöö, kultuuri, spordi ja vaba aja veetmise korraldamine;
8) elamu- ja kommunaalmajandus;
9) heakord ja haljastus.
(2) Osavald lahendab oma territooriumil ka teisi talle valla õigusaktidega pandud ülesandeid.
§ 4. Osavalla eelarvelised vahendid
(1) Osavallal on valla eelarve osana iseseisev eelarve oma ülesannete täitmiseks ja tema pädevuses olevate otsuste, sh rahastamisotsuste tegemiseks.
(2) Osavalla jooksva aasta põhitegevuse tulude ja kulude vahe viiakse üle osavalla järgmise aasta eelarvesse.
Proovige midagigi sarnast leida nüüd Saaremaa valla Salme osavalla põhimäärusest https://www.riigiteataja.ee/akt/417112017025 või ühestki teisest Saaremaa valla osavalla juurest!
Hiiumaa valla osavaldadel (sh valla ametlikul keskusel Kärdla linnal) on oma pädevuses asjade korraldamiseks loomulikult nii rahalised vahendid, kui ka täitevaparaat. Saaremaa valla ühelgi osavallal ei ole mingit pädevust — kõik asjad on otse Saaremaa valla pädevuses ning seetõttu pole neil ka ei raha ega vahendeid. Ainus osavallakogu pädevus on arvamust avaldada mingite asjade suhtes ja see on ka kõik aga ikka kutsutakse neid territoriaalseid moodustisi millegipärast osavaldadeks.
Kui valimisteks läheb sii undrestile totaalne ei!
Mis hetkel Undrestiga lahti?
Tundub, et valla volikogu esimehel on igav. Pakub ise end välja, et oma kõrget palka õigustada.
Mida teeb mõnes teenuskeskuses infotöötaja, keskuse juht ja sotsiaaltöötaja? Mitte midagi! Milleks vaja? Et külajutte rääkida? Linnas poodlemas käia? Milleks? Kui abi vaja on, kas ei tea, vallavalitsus ei luba või ei kuulu nende pädevusse.
Mis hetkel pole?
Täiesti mõtetud teenuskeskused. Ainult sots.töötaja peaks kohapeal olema ja kõik. Mõtetu riigi raha külvamine inimestele, kellest pole mingit kasu.
Mida suurt see Salme teenuskeskus siis siiani korda ka saatnud on ja mis projektid hetkel pooleli? Sama küsimus ka kõigile teistele kohvitubadele.
haldusreformiga manööverdati inimesed siit-sinna,
aga tegelikult koondati vähe ametnikke
nii et täielik silmakirjalikkus
Riigi, loe juhtivate parteibossude,eesmärk oligi vaid raha ja võim oma parteidele koondada. Et saaks KOVide, loe kohaliku rahva, autonoomsust piirata. Riigireform ju tegemata ja ministeeriumid mõttetuid ametnikke pungil.
Miie ainult ei ole ministeeriumid tööd mittetegevatest laiskuritest pungil vaid ka vallavalitsused. Vähemalt pooled neist ametnikest tuleks kohe ja päevapealt vallandada ning tootvat tööd tegema õppima saata.
Ma ostaks selle Salme vallamaja ära, palju maksab? Kahju vaadata kuidas minu ja paljude teiste maksumaksjate raha sinna sisse topitakse, jagaksin samasugust infot, isegi nädalavahetustel, aga maja kasutamise eesmärk oleks midagi muud.
Mis arvab sellest vallavolikogu esimees!
Ühendvallal on liigselt kinnisvara käes, mis toob kulu.
Need teenuskeskused mahuks igaüks 16m2 suurusega tuppa, Salmel, Torgus ja mujalgi suured hooned.
Õige ja lahendus neile hoonetele on luua neisse elamiskohad enim abivajajaile(noored, pered ja ka vanainimesed). Palugem omale tarkust, palun.
Miks peab hakkama vald maale noortele elamispindu ehitama?
Kas maal on nii palju vabu tasuvaid töökohti?
Vanadele inimestele on sobilikud hooldekodud!
hooldekodust enam kalale ei saa
Minu arvates tuleks nn.Saaremaa vald kuulutada osavallaks ja liita Leeningraadi linnaga. Keskus viia sinna ja kingissepa mõttetu tänavatuhnimine lõpetada.