
MUHU RESTOS: Eestlased Kalle Laanet ja Andrus Villem said hiinlaste Song Liqi ja Yufei Tangiga kokku Muhu restoranis Koost.
Erakogu
Muhumaal käisid eile Hiina riikliku ehitusfirma esindajad, kes kinnitasid valmisolekut osaleda Muhu saare ja Mandri-Eesti vahelise silla rahastamisel ja ehitamisel.
“Saaremaa sild muutub reaalsemaks, kui kaasata raha, mis ei koorma Eesti riigi eelarvet. Ja selline võimalus hiinlastega on tekkinud,” ütles eile koos Hiina ettevõtte esindajatega Muhus käinud Andrus Villem, kes oli aastaid tagasi teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni nõunik.
Tema sõnul oleks Hiina ettevõte China Construction Communication Engineering Croup CO.LTD valmis silla valmis ehitama kontsessiooni alusel ja pärast kontsessioonilepingu lõppemist jääks rajatis Eesti riigile.
Muidugi ei räägitud esimesel kohtumisel detailidest, nagu kontsessiooniperioodi pikkus või ehituse maksumus, kuid Andrus Villemi sõnul pakkus Muhumaal hiinlastega kohtunud riigikogu liige Kalle Laanet, et Muhu ja mandri vahelise sillaga ei peaks piirduma. Sillaga on vaja ühendada ka Hiiumaa ja Saaremaa.
“Kokku annaksid need mõjusa arenguimpulsi kogu Lääne-Eesti ja saarte piirkonnale,” ütles Saarte Häälele Kalle Laanet.
Andrus Villemi sõnul on tema suhtlus Hiina riikliku ehitusettevõtte tütarfirma esindajatega kestnud pool aastat, eilne kokkusaamine Muhus Liival oli esimene kohtumine riigivõimu esindajatega.
Koos Villemiga sõitsid Tallinnast kohale China Construction Communication Engineering Croup CO.LTD (CSCEC Comm) esindajad Song Liqi ja Yufei Tang.
“Selgelt sai välja öeldud, et nendel on tahe ehitada ja meil on huvi, et ehitataks. Kuidas need soovid kokku klapitatakse, on edasiste arutelude teema,” sõnas Kalle Laanet.
Andrus Villemi sõnul sõltub sillaprojekti käekäik paljuski tuleva aasta märtsis valitavast uuesti riigikogust, selle sillapooldajate ja -vastaste vahekorrast. “Mina usun, et nelja aastaga oleks võimalik juttudest tegudeni jõuda, mis eeldab mõningate seaduste kohandamist. Mis on samuti võimalik,” märkis Villem.
CSCEC Comm on Hiina riikliku ehituskonglomeraadi China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) tütarfirma. Hiinas ehitab ettevõte näiteks 90 protsenti riigi super kõrghoonetest (kõrgusega 300 meetrit ja enam), kolm neljandikku suurematest lennuväljadest, pooled tuumajaamad ja iga kolmanda tunneli.
Forbesi andmetel on ettevõttes tööl 270 467 inimest, firma turuväärtus on 40 miljardit dollarit, käive 162 miljardit ja kasum 5,1 miljardit. Forbesi maailma suurfirmade nimekirjas on CSCEC 84. kohal.
Jälle koht, kus rumalad poliitikud saavad püünele ronida. On ikka väga naiivne loota, et hiinlased heast südamest tulevad siia ehitama. Jääme maailma lõpuni neile võlglasteks.
Super hea valimisreklaam, aga ega muidu ju sind keegi ei vali, kui oled kusagil peidus, peab ikka pildil olema.Edu valimistel Kalle!
Ükskõik, kes silla valmis ehitab – tasuline tuleb see igal juhul. Pole vahet, kas maksta hiinlasele, türklasele, jänkile
või uugametsa kollale. Eesti riigi poolt jääb see raudselt tegemata. Meie omad loobivad kahel käel raha uuringufirmadele (mis kuuluvad töenäoliselt nn omadele jopedele).Uurimistulemused on umbes sellised:
1. Tuulkaagas lendab taevast vastu postisid
2. Hüljes põrutab vee alt vastu postisid
3. Selle koha peal kasvab nallernaat, kus sild maa
peale tuleb.
See sild oleks juba ammu valmis olnud,kui oleks saadud jagatud,kelle tasku sillaga seotud suured rahavood läheksid.Lepingute sisud on meil ju salastatud ja kui vaja salastatakse veel seitsmekümne viieks aastaks.Meenutaks siinkohal parvlaeva saagat,mis ootab kalevi all aegumist.See oli tegelikult peenraha,sillaga võrreldes ja muidugi valimised.
Huvitav oleks teada kes need hiinlased seal superkorporatsioonis on..ehk autojuht ja asjaajaja ;)
Ootasingi juba, kes on seekord esimene moosise näoga tegelane, kes silla jutuga valimisteks hääli püüdma hakkab. Hea sissetöötanud skeem, töökindel, toimib alati.
Hiina toodete kvaliteeti arvestades ei julge mina küll sellele sillale minna. Kas meie Tehnika Ülikooli insenere silla projekteerimisele ei kaasata? Nad ju kuulsad üle maailama. Muidu saame endale jälle vabaduse samba taolise käki. Kas hr Kalle Laanet annab tuleviku põlvedele garantii?
Asi areneb.
Valimispiirkond hõlmab järelikult sedakorda ka Hiiumaad Ahjaa miks kuulus ideeautor R.Hein ise pildil pole või on kaks konkureerivat sillaarendajat tekkinud?
Tamkivi lubas,nüüd lubab laanet
https://www.youtube.com/watch?v=1KPwj2v1sco
Ainult täielik idioot usub seda juttu, eriti ei tasu sellist jura uskuda veel seepärast, et seltsimees Laanet püüab seda sillajura ajada koos punahiina tegelastega. Miilits jääb ikka miilitsaks!
Laanet ei aja seal mingit sillajura, Laanet ilmub eikusagilt kui kusagil fotokas välja võetakse.
Hr. Laanet on nutikas ja teab väga hästi ,et 80% valijatest piirdub pildi vaatamisega ning ülevõimendatud lühiuudisega
Kust sa siit lubaduse välja loed?
ridade vahelt
aga kus vorstid on?
Nii või naa, aga erakonda kuhu on ennast nihverdanud Laaneti taoline miilitsahing ei tasu tõsiselt võtta ning selle erakonna liikmeid valida.
Komentaarid paljastavad odava laenu abil tehtava petuskeemi.
https://goo.gl/CZDSpF
Kasu asemel meile (kui peaks sild tõesti tulema)saame aga vastupidise.Kavalad olla need hiinapoisid,oskavat lepingud juba nii valmis vuntsida,et saab kohapäälsetelt nahk mitu korda üle kõrvade tõmmatud.
Silda oleks ju tegelikult vaja aga ehk peaksid seda asja ajama Heina taolised ettevõtjad kahasse riigiga – siis saaks ehk asjast asja. Püüdis ju omal ajal ka Tamkivi hulga hääli oma silla loosungitega aga paraku valituks saades ei ajanud ta seda asja kohe sugugi. Võib ju arvata, et peale valimisi on see poliitikute jaoks unustatud teema.
Mina arvan, et meil ei maksaks minna Aafrika teed. Aafrikas teeb Hiina samasugust skeemi ja palju riigid ei jõua enam maksta. Hiinlased on targad ja laiendavad oma haaret riigi poliitikat silmas pidades. Loodame, et konksu alla ei neelata.
Krimmi sild on pea-aegu valmis miks siis mitte ka Kuivastu sild ehitada. Hiinlased on suured tegijad küll, aga meie oma tegijad-teadlased peaksid asja juures olema kindlasti. Meie poliitikud muidugi trügivad pildile aga kahjuks, nad on natuke lollikesed, et asja ajada tasemel. Seda (oma rumalust) nad demonstreerivad ju pidevalt!
Kalle – suur kõrvaleKALLE :-)
Kus selline koht küll Saaremaal olla võiks, kuhu sild tuleb ? Kas Saaremaa ajakirjanik tõesti ise ükskord aru ei saa, kuhu seda silda tahetakse nii kangesti ehitada ?
Ma võin ka Tallinna vanalinnast mõned “asiaadid” üles otsida ning nendega selfi teha ja siis öelda, et suured ärihaid hakkavad siia raha tooma.
Tõestust, Hanso, tõestust on vaja.
Kui väina ületamine muutuks seejärel ODAVAMAKS, siis oleks asjal mõte, kuid tegelikult läheb ülesõit veelgi kallimaks, sest uus sild on vaid ärimeestele-investeerijatele rahategemise võimalus.
Sild oleks siis ainult valmis, kui see oleks tehtud sügaval vene ajal. See poleks tol ajal mitte midagi maksnud.
Ainus asi oleks hetkeline kvaliteet sillal.
Tee ikka vahet “made in China” ja hiina kvaliteedil.
Ega siis silda seal hakata tehtama, kus joonlaudu valmistatakse.
Hiina teeb silmad ette paljudele läänestunud ehitistele.
Hiinlastega…
tundub kahtlane…
Selline hiinlaste neokolonialism on ju laialt levinud Aafrika maades. Tulevad omade masinate ja meestega, ehitavad asja üles ja lähevad minema. Mis saab 10-20 aasta pärast, kui pappi peab laduma neile edasi, aga kvaliteet küsitav on juba… Nad tahavad midagi tavaliselt vastu saada. Montenegros ehitavad ka mingid ulme maanteed Serbiasse läbi mägede….
Igal juhul tuleb hiinlastega asja alustada. Siis ärkavad ka võimalikud konkurendid ja tekib valikuvõimalus. Praegu on raske euroopa või ameerika investoris huvi tekitada. Hiinlased aga tooksid sisse poliitilise mõõtme ja siis on olukord juba teine.
Kulla poliitikud, ehitage ükskordki valmis Tallinn-Tartu maantee, siis tulge rääkima sildadest. Lihtsalt piinlik, et eesti riik ei saa juba mitukümmend aastat valmis 200 km teelõiku, Poolas ehitatakse ühe aastaga niipalju kiirteid.
No see militseinik laanet on täisnaljanumber. Alati arvab,et tema on kõige fotogeenilisem, alati pildil. Pigem arvan, et see on alatu nii rehvormi või keskerakonna laaneti poolt kui ka kellegi isamaliitlase villemi poolt. mida kuradit. Peetakse rahvast ikka absoluutselt mäluta seltskonnaks. MINA OLEN ja OLIN silla poolt, aga sm.tamkivi näppas teema endale ja näed sa 10 aastat poliitikas. Aga tegusid pole ja ei saagi temalt tulema. Ütlen neile tegelastele – jätke kui saate, teie tühje sõnu oleme me juba küll ja küll kuulnud. Puhake, mõtelge midagi sellist välja, millega hakkame saate.
milleks seda Tln- Tartu mnt-d vaja nii väga vuntsida;
palju olulisem riigile oleks korraliku Pärnu maantee väljaehitamine Iklani.
Aga silda mandrile on ikka väga vaja.
Nii väga oleks vaja raudteed Kuressaarest Brüsseli, et iga kolme tunni tagant väljuks rong. Kes poliitikutest sellise lubaduse annab, saab ülirohkesti hääli.
See rong võikski viia need poliitikud Brüsselisse ja mitte kunagi neid sealt tagasi tuua.
????Hiinlased aga tooksid sisse poliitilise mõõtme ja siis on olukord juba teine.” ” … mis point?
Absoluutselt nõus!
No arumaisaa kuidas see Laanet iga pildi peal on?
Silda ei ole vaja. Saar ongi sellepärast saar, et teda eraldab mandrist vesi. Poleks mingit võlu elada Saaremaa laiul.
Vabaduse samba tellija juhib hetkel tehnikaülikooli :)
Ainult idioodid läheksid sellele liimile !