
SEPPÄLÄ ASEMELE: Auriga kaubanduskeskuse turundusspetsialist Rena Männik näitab pinda, kus seni veel kile all, vaatajate eest varjul uut kauplust ehitatakse.
MAANUS MASING
Juba suve algul teatavaks saanud info, et Poola nn odavkaubakett kavatseb laieneda ka Saaremaale, on saanud vahepeal kindlama vormi – pood tuleb Aurigasse.
Auriga kaubanduskeskuse esindaja, Dream Centers OÜ tegevjuht Kristjan Maaroos kinnitas, et juba oktoobri alguses avab keskuses uksed moe- ja kodukaupade kett Pepco. Rõõmustavaks võib pidada tõsiasja, et Pepco on Maaroosi sõnul tuntud oma väga madalate hindade poolest.
“Kauplus asub endisel Seppälä pinnal, kuid seoses suurema pinna vajadusega võtab enda alla ka osa üldaladest ja kaupluse Modo pinna,” kirjeldas tegevjuht uue poe asukohta. Ehk teisisõnu seab Pepco end sisse keskuse teisel korrusel n-ö üle ukse asuva samuti suure moekaupade poe H&M-i vastas.
Modo kauplus jääb Maaroosi kinnitusel samuti keskusesse alles ja on uuesti avatud Apollo kino kõrval septembri algusest. Milline on Pepco täpsem kontseptsioon Saaremaal turule tulles, keskuse esindaja täpsustada ei saanud, sest see on kaupluse enda rida kommenteerida. Pepco esindaja jäi täpsustavateks küsimusteks aga mitme päeva jooksul tabamatuks.
Mis puutub Pepco suuremasse naabrisse, juba mainitud H&M-i kauplusse, mis nüüdseks on Aurigas tegutsenud juba aasta, siis nemad konkurentsi ei pelga. “H&M hoiab end küll turul toimuvaga kursis, ent ennekõike keskendume oma ärile,” sõnas H&M-i esindaja Ester Kannelmäe.
Tema sõnul usuvad nad, et suudavad oma kliente jätkuvalt üllatada ja nende ootusi ületada. “Inspireerime neid ning pakume neile moodi ja kvaliteeti parima hinnaga, seda jätkusuutlikul viisil,” kinnitas Kannelmäe. “Meie kliendid võivad olla kindlad, et meie tooted on valmistatud nii inimesi kui ka keskkonda austades.”
Saarte Hääl kirjutas tänavu suve algul, et Poola odavate kaupade jaeketil Pepco on plaan 2018. aasta lõpuks avada seitse uut kauplust ja järgmise aasta suveks peaks ettevõttel poode olema juba kümme.
Nende Kesk- ja Ida-Euroopa regiooni tegevjuht Marcin Stanko ütles siis, et ettevõttel on tegelikult kavas avada Eestis paari aastaga koguni 30 kauplust ning esimese tegevus-
aasta käibeks ennustavad nad 14–15 miljonit eurot.
Juba siis mainis Stanko, et järgmine kauplus avatakse Kuressaares, kus täpselt, polnud siis veel otsustatud. Stanko sõnul ei pea Pepco kauplus iseenesest asuma suures kaubanduskeskuses, vaid sobib hästi ka väiksematesse keskustesse.
Hakkasid kohe kiiresti laienema
Pepco on Euroopa odavpoodide kett, mis pakub riideid kogu perele, samuti on nende sortimendis soodsa hinnaga majapidamistarbed. Pepcost on saanud aastate jooksul Poola populaarseim lasteriiete müüja ning juhtiv dekoratiivtoodete pakkuja.
Pepco Euroopas asuv poekett annab tööd enam kui 12 000 inimesele, sh üle 500 inimesele Poznaris asuvas peakontoris ja enam kui 500 töötajale ettevõtte jaotuskeskustes. Töötajate ridades on jätkuvalt seejuures ka neid, kes aastal 1999 ettevõtte arendamisega pihta hakkasid. Vaatamata suurele tegevusulatusele on nad enda kinnitusel tänu järjepidevusele suutnud siiani säilitada avatud keskkonna, kus töötajad on kui üks pere.
Poeketile pandi alus aastal 1999, esimesed 14 kauplust avati aga 2004. aastal. Juba kolm aastat hiljem sai poekett avada oma sajanda kaupluse. Aina laienemist jätkanud poekett jõudis kahe aasta eest 1000. kaupluse avamiseni ning üha Eestile lähemale liikudes ongi jõutud nüüd otsapidi välja ka Saaremaale.
Ma ei jõua ära oodata seda aega, millal suured välismaised ettevõtted meie turgu veel enam laiali lööma asuvad— tuleb lõpp teha sellele hinnaahnusele, mis just imekobel eesti ettevõtetel on.
Hind vastab seal müüdava kauba kvaliteedile.
Siin aga hinnad ei vasta kvaliteedile…
Ja mis see koduextra kvall parem on?