
ANNIKA NETTAN: Kuna kesklinnas tõmmatakse kiirus aeglaseks, siis on juhtidel mugavam sõita mööda Uut tänavat.
Maanus Masing
Kümmekonna majapidamise esindajad on alustanud allkirjade kogumist vallavalitsusele koostatud kirjale, milles palutakse Kuressaare kesklinna remondi järel muuta Uus tänav ühesuunaliseks, nagu kunagi varem on olnud.
“Meil on väga hea meel, et kesklinn korda tehakse,” rääkis initsiatiivgrupi eestkõneleja Annika Nettan. “Praegu on kesklinn remondis ja kannatame selle ära, aga praegu on ka aeg muudatusi teha. See ei ole mingi väikese huvigrupi kapriis, lihtsalt elanikud on tihedast liiklusest oma kodutänaval häiritud.”
Nettani sõnul on suuresti tegu muinsuskaitse piirkonna ja vanalinna tsooniga, mis sobib terviselinnale ja meeldib jalutavatele linnakülalistele. Seepärast on oluline kesklinnas liiklus hajutada.
Uue tänava majad on ajalooliselt ehitatud otse sõidutee äärde ja inimesed astuvad koduuksest otse tänavale. “Meie tänav võiks olla vanalinna pikendus, sest siin jalutab palju turiste, aga kõnniteed on kitsad ja autosid sõidab palju,” märkis ta, lisades, et kõnniteede laiemaks ehitamisele ei rõhuta.
Kohalike elanike hinnangul ei pea liiklus kesklinnast läbi käima. Suured autod ja bussid võiksid liikuda mööda Roomaasaarde viivat ringteed ja siis Uus-Roomassaare kaudu edasi linna sisse sõita. “Sõidutee on seal laiem, tee ääres on puude rida ja laiad kõnniteed ning majad on hoovis sees. Seal see elanikkonda nii väga ei sega,” selgitas Nettan. “Väikesed autod võiksid sõita aga mööda Talve tänavat, kus on korralik lai tee, ja kuna kõnniteesid pole, siis on seal ka vähe jalutavaid inimesi. Ka seal on majad ehitatud hoovidesse ja liiklus elanikke niipalju ei häiri.”
Uus tänav muudeti kahesuunaliseks 2000. aastate alguses, kui seda rekonstrueeriti ja sinna paigaldati torustikud. Annika Nettani sõnul võib palju positiivseid näiteid tuua teistest Eesti linnadest, kus liikluskoormus on tänava ühesuunaliseks muutmise järel langenud. Et pärast kesklinna liiklusele avamist Uuel tänaval sõitmist vähemaks jääb, ta oma sõnul ei usu.
“Kuna kesklinnas tõmmatakse kiirus nii aeglaseks, siis on juhtidel mugavam sõita ikka mööda Uut tänavat,” arvas Nettan. “Ideaalis oleks hea, kui ka lubatud piirkiirus 30 km/h langetatakse, aga see on juba praegugi kehtestatud, kuid kahjuks seda ei järgita.”
Uue tänava elanike kirja või pöördumist tänava ühesuunaliseks muutmise ettepanekuga vallavalitsusse veel laekunud pole. Teede peaspetsialist Enno Reis ütles, et kui selline ettepanek tuleb, siis vallavalitsuse liikluskomisjon kindlasti arutab seda.
Ka abivallavanem Mart Mäeker kinnitas, et seisukohad liikluskorralduse osas peab kehtestama liikluskomisjon, kuid tema teada komisjon sellega veel tegelenud ei ole. “See tähendab siis, et komisjon pole tegelenud liikluskorralduse muutmise või mittemuutmise küsimustega pärast kesklinna rekonstrueerimist. Ühe või kahe tänava kaupa neid muudatusi ette ei võetagi, vaid ikka kompleksselt,” selgitas Mäeker.
Tundub, et osa kuressaarlasi on täiesti segi läinud. On seal mängus nüüd liigne soe suvi, vanadus, depressioon või mõni neljas asi— seda ei tea keegi meist.
Alles oli see aeg, kui Raudtee tänava elanikud pahandasid, et too tänav pikemaks tehti. Tol ajal väideti, et tegu oleks justkui kiirtee või lennuväljaga, kus autod ainult kihutavad, mis sest, et tee on hullem kui nõukaaegne pesulaud.
Nüüd siis aeg kuulata Uue tänava elanike hala.
“Nettani sõnul on suuresti tegu muinsuskaitse piirkonna ja vanalinna tsooniga…”. Tundub, et mõne elaniku jaoks on terve Kuressaare üks vanalinn või siis vana linn. Tasub neil kahel asjal vahet teha.
Mina hoopis leian, et üks vana linnaosa on meil Tori uue sadama ääres asuvad enamjaolt ühesuunalised tänavad. Ka see, kus kunagi Sadama pood asus, küll seal sai maitsvat õlut rüübatud.
Kui nüüd teema juurde tagasi tulla, siis tundub, et Uue tänava elanikud ei anna endale üldsegi asu, et hetkel on kesklinn remondis ja lisaks Tolli tänavale toimuvad ümbersõidud ka Uue tänava kaudu. See tundub justkui neile üllatusena tulevat, sest miks muidu peale remonti kisa nii suureks aetud on.
Teisalt— Kuressaare kesklinna trajektoori saab tulevikus väga suureks nuhtluseks autojuhile ja seega otsitakse alternatiivi ka peale remonti!
Mida Uue tänava kisakoor siis ette kujutab, et paneme kesklinna kinni, teeme sealse elu autojuhile ääretult ebamugavaks, siis paneme Tolli tänava remonti ja teeme ka Uue tänava ühesuunaliseks. Kas jääbki kuskil enam autojuhil sõita? Lisaks tasuks meelde tuletada mugavust, keegi ei pea pisikeses KÜLAS kuskilt X ja Y teede järgi sõitma, et jõuda soovitud kohta.
Kui nüüd omakorda Uue tänava elanike kallal viriseda, siis võiksite oma autod tuppa koristada. See ajab kukel ka harja punaseks, kui te pargite halva nähtavusega kohale või kurvi peale, mis on iseenesest juba ammuilmagi seadusega keelatud. Seega tasuks oma palgimets enne üle vaadata ja seejärel mujale sorkima tulla. Ilmselt tuleb hakata protestiks autoeunuhhide peegleid maha sõitma, et siis järgmine kord oleks asi mõeldav. Kui pole võimalus hoovi parkida, siis on minu vaatenurga pealt vähemalt kaks võimalust:
1) Pargi Uue tn parklasse
2) Müü auto maha
Ma siiralt loodan, et meie niigi valitud nirud riigiisad ka nüüd seda tobedat otsust isegi kaaluma ei asu. Pigem võiks Uue tänava elanikele selgeks teha, mis koht on linn ja milline maakoht. Linn ongi koht, kus sõidavad autod, liigub rohkem inimesi ja üldse on rohkem lärmi. Alati on võimalus paksu metsa vahele kolida, kus mitte keegi ei sega.
Täiesti arusaadav soov Uue tänava elanikel. Ja tegu pole mingi uue Uue tänava ideega, sarnane mõte oli ühel linnarhitektil, kui jutuks oli kesklinna liikluskõlbmatuks tegemine. Probleem tekib aga väga lihtsa asjaga — kumba pidi ühesuunaliseks, seda ei suuda ükski komisjon Kuressaares ära otsustada.
Kirjutise lõpp joonistab aga väga koleda pildi Saaremaa vallast — “…See tähendab siis, et komisjon pole tegelenud liikluskorralduse muutmise või mittemuutmise küsimustega pärast kesklinna rekonstrueerimist. …“. Mingit plaani ei ole, elatakse päeva haaval, nagu AA liige ja asju tehakse tuule suunast ning kaasfinantseeringu leidmisest lähtuvalt. “…Ühe või kahe tänava kaupa neid muudatusi ette ei võetagi, vaid ikka kompleksselt…” — Mart Mäeker saab aru, Uue tänava elanikud saavad aru (kirjeldavadki terve skeemi toimimist), isegi libaVolli saab enne magama minekut asjast aru aga komisjon pole tegelenud liikluskorralduse muutmise või mittemuutmise küsimustega pärast kesklinna rekonstrueerimist! Tõsiselt vä?
See on küll hull jutt. Lai tänav meie kitsas Kuressaares ühesuunaliseks. Ruumi on seal palju. Uue tn elanikud peaksid enda sõidukid parkima hoovidess, mis on ppiisavalt suured ja sis ruumi kõigile. See et mingi vanalinna jätk, jah osaliselt aga te ei hooli ju endi vanadest hoonetest.Alustage sealt , siis tulge alles oma mõtetega.
Lisaks on uue tänava elanike tagamõte kindlasti ka see, et siis saab autosid rohkem tänavale jätta. Praegu on seal sirgel parkimise keelu märgid aga ikka pargitakse. Piisab sellest kui üks nagla seal on ning liiklus seisabki kuna kaks autot ei mahu sõitma. Viige oma autod ära ja siis on ka liiklus sujuvam ja pole seda pidurdamist kiirendamise nii palju. Tõesti, sõita peeglid maha, ise ju süüdi ei jää
Kui Kuressaarest ära koristada kõik ühesuunalised tänavad, siis ei tekiks kuskil liigset liikluskoormust. Praegu on suhteliselt idiootselt mõned suunad nii kinni keeratud, et ei saa muud moodi kui vaid mõnda üksikut tänavat pidi ja seetõttu on seal tihe liiklus ning elanikud virisevad
LibaVolli seisukoht on seekord siiski mõistlikum.
pange see linn üldse kinni ja tehke aed ümber
Kõik, kes sellist ühesuunalist liiklust Uuel tänaval propageerivad tuleks tiblade riigi endise KGB’lase kätte ümberveenmiseks anda. Küll nad hakkaksid siis õige pea ka kahesuunalisest liiklusest Uuel tänaval lugu pidama. Küsimus ongi ju vaid veenmise meetodites ja efektiivsuses.
Oh arg, see veel puudus. varsti polegi enam kusagilt läbi autoga sõita. Koristage parem oma autod sealt tänava äärest ära. Keelumärgid, aga ikka pargitakse, meelega ilmselt.
Mõnel elupõlisel Lenini uulitsa elanikul on elu hästi lihtsaks tehtud. Ehitad aastate viisi koos vanematega kodu ja kui lõpuks enam vähem valmis, siis oled kurjategija nr1. Menetleja Lepp küsis ühe lastekodu päti kuriteoteate peale, et miks te sinna tänavale läksite? Oled kaasomanik, kaitsesid oma kodu pättide (Sündi ja Mati Umala) rüüste eest, matsid ema (mõni nädal peale rüüstamist)…Kurb on vaadata, kuidas uus elu sinna tänavale peale tungib. Kelle huvides see kahesuunaline liiklus sinna 2002. aastal tehti? Karta on, et see oli ühe linnavalitsuse liikme mõte, et vähendada liiklusmüra oma ukse ees Lossi tänaval.
SEE on tegelt just probleem,et Talve tänaval ei ole könniteesi !!!Kaua vöib ? Sealsed inimesed tahavad ka tee ääres köndida ja korralikul könniteel,mitte osaliselt söiduteel ja hirmuga kui auto tuleb,hüppad möne aia ligi,et autolt lööki ei saaks .Käin ise seda Talve tänavat tööle,samuti on seal näha ka hommikul päris pisikesi lasteaialapsi,kes ema vöi isa käekörval lasteaeda lähevad.
Samuti KG koolilapsed käivad seda teed koolis.Ja könnitee sel tänaval puudub ??? Alustaks ikka just sealt kus probleem köikse suurem !!!
Tahan Kohtu ja Sepa tänavat ühe suunaliseks! Pärast kesklinna remonti on meil Sepa tänavalt läbi vurav autode vool Pikale tänavale lakkamatu õnnemäng! Sepa tänav on niigi kitsas ja ühes tänava ääres pargitakse, vaba on ühe auto laiune riba. Tihti tuleb tagurdada,et vastutulijat läbi lasta. Kohtu tänaval peale Sepa ristmikku võib parkida mõlemal pool teed! Sõiduauto pressib läbi aga Kalla mööblifitma kaubaautod ja prügiauto panevad pidevalt tee kinni. Siis seisad pool tundi kuni kaupa laaditakse! Uue tänava inimesed ei peaks kaeblema.
Kui üldse ühesuunaliseks, siis suunas bussijaama poolt pargi poole, kuna järgmine paralleel tänav (Pärna) on teist pidi avatud ja kahte samas suunas pole mõistlik. Aga jah, alustada tuleks siiski sellest, et kohalikud koristaksid oma autod sõiduteelt ära ja politsei ka kontrolliks seda tihedamini.
Kui ise pean liikuma pargi poole, siis hoopis Transvaali tänavalt, kuna Uus tänav on Kaevu ristis munakividega ära rikutud ja seda ei kannata ühegi sõiduvahendiga ületada. Kohalikud seda teavad hästi ja sõidavad võimalusel kõrvalt läbi parkla, aga see võimalus puudub Uut tänavat mööda liikudes. Transvaali tuleks aga Karja tänava suhtes peateeks muuta, kuna sisuliselt ta seda juba on suurema liiklustiheduse poolest – analoogselt on Ida tänav mitmes kohas hilisemal ajal muudetud liikluskorraldusega ristmikega ehk see poleks midagi uut.
inimesed hakkavad segi minema, kes kurat tuleb selliste ideede peale üldse ja see lollus läheb veel kuhugi komisjoni ja veel targem lehte ka veel panne.
Pange liiklus juba ringeedest kinni ja kõik, bussid veavad inimesi ju tasuta ja pole linnas enam ühtegi kõnniteed ka vaja ehitada
Et sina Mikukene ka ei muutu, ikka tahad kedagi ümber veenda,ülekuulata ning teatud organitega hirmutada. Miks ometi? Ajad on ju juba sootuks teised, tee parem midagi head või mõtle millelegi heale. Mäletad, kuidas me sinuga vanasti selle tumerohelise villisega Loode tammikusse sõitsime ja milliseid imelisi hetke me seal nautisime – meenuta parem neid ilusaid aegu.
Aga mina tahan tervet Tallinna tänavat ja maanteed ühesuunaliseks!
Inimesed ei hakka segi minema, vaid tõstavad pead linnavalitsuse kunagiste sigaduste peale Uue tänava liikluse kunagise ümberkorralduse peale. Sealsed põlised elanikud tahavad rahu, mida aga see suur liikluskoormus enam ei võimalda. Kusagil 15 aastat tagasi said järsku aru, et elu seal tänaval ei ole enam endine- pealinna närviline elu oli leidnud selle suht vaikse liiklusega tänava ülesse. Oli juhus, et vana koer pääses korraks tänavale ja keegi pealinna uusrikas oli sunnitud oma uhke autoga pidurdama. Mehe nägu oli tige ja tulist viha täis… Ei saada aru, et sealsed põlised elanikud olid seal elanud pikki aastakümneid ja ei suuda selle muu maailma sissetungiga nii ruttu kohaneda.
Mis sina vennikene ka linnaasjadest ja liikluskorraldusest tead? Sina mine põllule sõnnikut laotama.
Teen ettepaneku muuta Kuressaare Kuivastu ja Masa Laimjala teed alates Masa ristist mõlemad ühesuunalisteks. Nii kena ühte teed pidi praami peale minna ja teist pidi tulla. Kumma suuna kumb tee saab, selle otsustagu teeäärsete külade elanikud rahvahääletusel.
Elanikud võitlevad õige asja eest, kuid kohe algab irooniline mõnitamine ja pole keeruline arvata, kust kohast seda soga voolab…
Tee palun libal ja lollil vahet.
Hea näide on Põhja tn.
Koli siis paksu metsa ja laante vahele. Veider, et sulle tulebki üllatusena aga linn ongi koht autodele. Linnas tuleb teid laiendada, parkimiskohti juurde teha, mitte need viimasedki tänavad ära võtta.
Ja Uue tn kisakoor arvab, et see on mõistlik alternatiiv.
Talve tn on ju kohutavas seisukorras. Lisaks, kui kogu liiklus sinna suunata, siis mis te ei arva, et sealt varsti kisa ei tuleks.
Kui 80 siia kolisin, ja lapsed sündisid, siis mõtlesin, et kui lapsed peaksid kooli minema on Talve tänaval kõnnitee olemas, aga võta näpust, ei suudetud seda selleks ajaks ehitada. Nüüd on lapsed kooli lõpetanud, elavad mandril, neil oma lapsed juba aga kõnniteed Talve tänaval pole siiani. Oh seda Kuresaare viletsust, ainult kesklinna vuntsitakse, kõik muu lohiseb nagu kott järgi!
Millised noored siia viitsivad või tahavad jääda!
Lp. Maire! Palun kobi kiiremas korras Vilsandile.
Paki oma kolm asja kokku ja ära tüüta. Enamikul meist on soov normaalselt elada.
Ma tõesti ei saa aru— nurisetakse, et noored lähevad Saaremaalt minema ja järelkasvu pole. No tõesti ei imesta, kui kibestunud memmed pidevalt mingite asjade kallal virisevad ja kõike ära keelata tahavad.
Ehk on teil raske uskuda aga tänapäeva noortel on üsnagi tempokas elu ja keegi ei hakka teil hommikul vara jalutama või veel hullem mööda linna slaalomit sõitma, sest pooled tänavad on ühesuunalised.
Mõistus pähe!
Keegi kommenteeris, et peab isegi tagurdama , et vastassuunast sõitjale teed anda. Nii vähe ruumi.
Kui sõiduoskus tagurdada ei luba, siis peab seda oskust
kusagil rahulikumas koha harjutama.
Mujal maailmas on selline tagurdamine täisloomulik liikluskultuuri osa. Autode üleküllus ja inimeste + eramute kokkusurutus seal ei anna meie autode arvuga ja liiklustihedusega ligilähedalt võrreldagi.
Vähem ühesuunalisi (need annavad võimaluse kihutamiseks)
ja rohkem kahesuunalisi (panevad Sind teisega arvestama).
Mind paneb hoopis mõtlema keskväljakule laotatav valatud betoonplaat.Kuidas see talvel jäitega toimib ? Libedus ?
Kuidas see veoauto (prügiauto, liivatamise auto,lumesahk,kuuse ülespanek jne.)vajumise jälgi jätmata ära kannatab ?
Vaatasin eile Holostovi kompleksi äärse tänava nn. munakivisillutise tegemist… Mnjah, see on targalt välja mõeldud, sellel kontsadega daamid küll käima ei hakka.Hoiavad targu vaateakendest eemale.
Kivide vahel oma 5-10 ja rohkem cm. vaheruumi. See täidetakse betooniga. Kivisillutis…
Natukene võiks ja peaks ikka Kuressaare kesklinna ilu nimel pingutama ka. Või eksin ma ?
Oii tõesti-tõesti!
Vapustav liikluskoormus ikka. Pisikesez KÜLAS sõidab tollase 10 auto asemel 30 autot tunnis.
No on ikka liikluskoormus küll. Täielik naljatilk. Mine Moskvasse, vaata mis asi on suurlinnalik liikluskoormus. Ära aja naerma oma lolli jutuga. See sinu kommentaar näitab ainiti seda, kui pimeda inimesega tegu on. Ava oma silmad.
Elan samuti uuel tänaval, aga sellist uudist loen ajalehest – huvitav! Mind küll ei häiri, et see tänav on kahesuunaline. Ju keegi tahab lihtsalt tähelepanu saada.
Meil on kena linn aga hakkab sarnanema liivkellale. Mõlemas otsas käib elu aga keskelt läbi ei sõida. Sealt saate vaid jala läbi. Nii et pole ei kahte ega ka ühte suunda Uuele tn vaja
Lõpuks ometi midagi mõistlikku Volli nime alt .
Ma ei saa sinna midagi parata, et Gunnar mulle nii väga meeldib.
Kõigepealt tuleks selline sõidutee äärde parkimine ära keelata, mis ühe sõidusuuna täiesti kinni paneb. Miks politsei seda ei kontrolli? Eriti halb on siis kui ratturid ka veel kuskil ees. Lihtsalt ei saa normaalselt sõita. Sõidutee olgu ikka sõitvatele sõiduriistadele.
Arva-arva. See on mõistuse hääl, mida kuuled.
Kurb tunnistada?
Õige!
Pätistunud riik, pätistunud ametnikud, kellel silme ees vaid virvendavad eurod
Uus on jumala lai tänav, kust siis üldse veel sõita saab, kui igaüks tahab oma ukseesist kinni panna?! —kes tahab vaikust ja privaatsust, minge linnast välja metsa elama!
Kogukonnale sobiks, kui mõlemas tänava otsas oleks telliskivi
Moskvas ongi selle Volli õige koht, sest peale paljastamist, nad sinna tavaliselt pesitsema lähevadki. Kommunistist isa ees ja poeg järel. Mõnele endisele Salme elanikule võib Uue tänava liiklus küll kirbusitana näida.
On KIA uhke kaunitar
ja BEMM kui baleriin
ja Lexus päris linnadaam –
nii noobel limusiin
mul meeldib aga liinibuss
ta mulle armsaks sai –
ta tasuta ja seista saab-
nii mõnus, ai ai ai!
Kõik saarlased on teda näind,
ta saaremaa on läbi käind
kuid kelle taskust tuleb see
et tasuta nüüd sõidame?
Olen ka libavolli konservatiivsema arvamusega päri.
Minge superalkost läbi ja pole sellel elul meil ada midad linnud laulavad ning kõik naised ka kenad kohe.Ainult üks mure nagu on,ei müüda sakkummi-pole, vaada makrose ajal oli nüüd pole.Viina ja õlut on kena ,autupaasi juures pingipeal ,manustada aga tahaks midad pääle ka võtta
millest jutt oligi -köniteest ah ärge tahtke nii palju.
Saima, oled täitsa nupukas. Saad asjast õigesti aru.
Maailma perspektiivis pole Uue tn liiklus isegi kirbus*ta suurunegi. Ometigi on paljudel loll komme kisa lahti ajada, kui kahe auto asemel kolm autot ristmikul seisab. See on meie “tipptund”.
Õigemini pimedate inimeste tipptund.
Et parkivaid autosid ja elanikke nendega visata?
…kuid kelle taskust tuleb see
et tasuta nüüd sõidame?…
Olulisem on see, et kelle tasku läheb… Teades, kes on näiteks ATSKO omanikud ja nende kunagised ametid parteifüüreritena, hilisemate KE rahastajatega lisaks ühele kolmandikule sulas…
Tänu parteile ja valitsusele tuleb see Brüsselist.
Sõrve elanikud tahavad Sõrve mnt.-d ühesuunaliseks. Teistmoodi neid inimesi seal enam kinni ei hoia.
Õigemini pimedate inimeste tipptund,,,
Õigemini ikka nägijate tipptund. Mõni vaatab seda tänavat 60+ aastate pilguga, kes on seal sündinud, kasvanud…. Kelle kogu elu on seal möödunud… Seda oli näha juba selle tänava rekonstrueerimise ajal 2002. aastal, et läheb jamaks. See, kes vastutas nende tööde eest, vaatas asja veidi avarama pilguga, sest suurem liiklus ja müra oli vaja oma akna alt eemale saada ja teiste akende alla. kelle käed jäid RE maffia vastu lühikesteks.
Vanurid peaks juba ammu arvestanud olema sellega, et kui sa omale linna maja ostad ja olgugi, et sellisele tänavale, kus liiklust tol ajal üldsegi pole, siis ei ole see garanteering selle eest, et see ka nii jääb.
Nagu ennist mainisin, siis palun tehke vahet linnal ja maakohal. Linna rahulikku elamurajooni krundi ostmisel tuleb olla ettevaatlik ja kasutada ka natukene loogilist mõtlemist— kas antud tee võib olla kunagi suurema liikluskoormusega?
Mis valdkonnas see firma ATSKO tegutseb? Kes on firma omanikud?
Kui linna loomulik tuiksoon žgutiga kinni tõmmata, siis PEAB ju liiklus kusagilt mujalt käima – aga hipsteritele ei jõua see ju kohale! See on nagu mingi haigus – muuta läbipääsmatuks need tänavad, mis ajalooliselt on liiklusvajaduste järgi kujunenud, ja siis imestada, miks koormatakse üle kõik kõrvalteed, mida mitte kunagi pole magistraaltänavaks kavandatud.
…njah, see on targalt välja mõeldud, sellel kontsadega daamid küll käima ei hakka.Hoiavad targu vaateakendest eemale.
Kuressaare Haigla peab kiiremas korras hakkama suurendama kiirabi brigaadid arvu. Nendel väikese kallakuga betoonplaatidel hakkavad libedaga massilised kukkumised… Õigem on panna keskväljakule ja selle ümbrusesse alalisse valvesse kiirabibrigaad, mis luumurdudega patsiendid haiglasse toimetavad..
Täht S on bussifirma nimes ilmselt üleliigne. Bussifirma omanik on täht S-ga algav nimi, kes oli endine EKP Paide Rajoonikomitee I sekretär. Raha pandigi voolama igasuguste pritsude ja teiste tegelaste taskutesse. Maapanga pankroti pole mõtet mainidagi.
Teen ettepaneku selline teema sogamine lõpetada.
Igal pool on külad sama laiad,kui on Kuressaare,ainult majade vahed suuremad.Siin on nii,et kui oled endale 80 ruutmeetrit maja alla ostnud,siis arvad,et kogu linn kuulub sulle? Tänavaehitus peaks ka siis Uue tänava härrade ja prouade maksta jääma,kui nende meelest tänav neile kuulub.Samuti talvine koristamine lumest.Nagunii kasutavad riigimaad isikliku parklana.
Brüsselist ei tule varsti peale idiootlike käskude ja peeruhaisu enam mitte midagi. Kogu selle tasuta bussisõidu maksavad kinni maksumaksjad ning see tasuta sõitmine ei ole midagi muud kui kesikute nõme valimisreklaam.
Oi kallis Jevgeniakene, nii hea on üle pika aja ka sinust midagi kuulda. Muidugi mäletan ma neid meie õnnehetki, need olid nii magusad ja kiimalised. Eriti hõrguks tegi meie armuloo see, et see oli meie jaoks keelatud armastus, me varastasime seda ju oma abikaasade tagant. Aga mis sellest, ka nõukaajal oli armatsemine sama mõnna kui nüüd vastikul kapitalismiajastul.
Mis puutub kõnniteedesse,siis Aia tänav vajaks küll kõnniteed,see väike lõik mis haigla juures,sellest on vähe.Peaks olema Rimi kapluseni välja.Kuid vaadates kuidas edeneb Smuulis kõnnitee renoveerimine,siis arvan ,et järgmisel sajandikl.
Hea mõte, et Uus tänav teha ühesuunaliseks. Idee peaks olema, et mõlemad tänavad – nii Uus kui Pärna – on ühesuunalised ja teineteise suhtes vastassuunalised.
Kes see sogab?
Kriitikat ei talu sa, tundub mulle hoopis.
Uue tn kisakoor jah?
Linn? Milline linn, linn on linn kui niisugune?
Tervitusi sulle, Uue tn debiilik!
Oii, libaVolli͈ täiesti sisutu kommentaar ära kustutatud. Pidu missugune.
Milline meelitus. Suured tänud teile, lugupeetud SH ajakirjanikud.
Idee pole uus. “Linnaarhitekt” plaaniski seda asja just niiviisi, kui linnavalitsuses arutati kesklinna ümberehitamise põhimõtteid:
“…
Selleks, et kesklinnast möödasõitu paremini korraldada, pani Lepp ette teha ühesuunaline ringtee ümber bussijaama kvartali. Uuest tänavast ja Pärna tänavast saaksid ühesuunalised paralleeltänavad. …”
https://arhiiv.saartehaal.ee/2015/01/31/linnaarhitekt-keskvaljaku-labimine-muuta-autodele-ebamugavaks/#comment-717473
Siinses kirjutises on maalitud väga nukker pilt Saaremaa valla toimimisest — …komisjon POLE tegelenud liikluskorralduse muutmise või mittemuutmise küsimustega pärast kesklinna rekonstrueerimist. Tegelik pilt on veelgi nukram — juba mitmes komisjon ON tegelenud liikluskorralduse muutmise küsimustega pärast kesklinna rekonstrueerimist aga see ei huvita kedagi — otsuseid tehakse ikka “sõltumatult”.
“Ühe või kahe tänava kaupa neid muudatusi ette ei võetagi, vaid ikka kompleksselt” on mõtte tasandil väga hea. Tegude tasandil ei suuda Saaremaa vald mõelda nädalat ette ja kaugemale, kui silm maapinnalt seletab.
Uue tänava rahvas tuli selle pöördumisega välja täpselt õigel ajal — enne, kui vallavalitsus midagi otsustab, mitte peale seda.
Jürikene, sa oled ikka üks tubli mees küll, kõik tunnevad uhkust su üle, tõeline pärl. HA-HA-HA.
Liba, sa võiksid niipalju aru saada, et ükski normaalne vallavalitsus ei hakka isegi sellist pakkumis mitte kaalumagi.
Kesklinna ümberehitus teeb niigi autojuhi elu põrguks— hakata veel nüüd teid ka ühesuunaliseks tegema oleks ju debiilsus.
Ja teisalt kui tehakse Uus tn ühesuunaliseks, siis tahavad ju seda ka teised. Näiteks Raudtee tänav. Nende eluolu kohaselt võiks üldse Kuressaares liikluse kinni panna. Tundub, et ka Uus tänav on nüüd seal samas lambakarjas.
Kuna Kuressaare linn üldiselt autostub, siis on täiesti arulage hakata tegema teid ühesuunaliseks või parkimiskohti ära võtma.
HOOPIS VASTUPIDI!— Linna tuleks teha parkimishoone ja senised ühesuunalised tänavad tuleks hoolega üle vaadata ja liikluskoormust nende vahel ühtlustada. Siis oleks autojuhil variant a,b,c ja ka d. Kui jätta ainult variant a, siis hakkabki see probleemi lükkamine pihta. Ühest tänavast teise ja siis jälle edasi. Kui mõni tänav Kuressaares piirangud saab, siis on automaatselt teistel tänavatel koormust rohkem. Nii ei saa ju!
Teine Volli idee on see, et panna Auriga ette suur keelumärk ja alla kirjutada ALA. See ALA lõppeks alles Nasval.
Jalutagem terviseks ja ärgem hädaldagem, et noorsugu siit vehkat teeb, pole kah ime, ma teeks ka, kui ma näen sellist ajaleheteksti ja kella 17:40-st totrat kommentaari.
Nagu eile kommentaarisin, oleks ühesuunalist liiklust vaja Tolli tänava lõpust Lasteaia ristini ja Pika tänava ühesuunalise lõigu pikendamine Tolli tänava ristumiseni. Tolli tänava keskel on väga tüütu kurv, kus tihtipeale ka väliskurvis pargitakse kuna seal kandis on üldse parkimisega kehvasti. Kahjuks ei oska mõelda lahendust, mida teha Pika tänava lõigust, mis algab Kopli tänava ristumisega kuni Sepa tänavani. Sepa tänava ühesuunaliseks muutmise soovitusest saan veel aru, aga Kohtu tänaval on väga vähe liiklust, seal poleks vaja midagi teha. Sel juhul Sepa tänava liiklus kindlasti Vallimaa tänava poole ajada.
Parkimise pärast muuta Tolli tänav ühesuunaliseks on veel debiilsem kui see, et Raudtee tänaval kihutavad rekkad 90ga. Vana J&R pizza maja juures on suur haljasala, kitkuge see kopaga üles ja ehitage sinna parkla KÜ rahadega.
meil need liikluse kontsentreerumised igasugu piirangute tõttu tekivadki. Praegu Uuel tänaval on veidi suurem koormus kesklinna remondi tõttu. Aga kui kesklinn saab uuesti avatud, siis ma tõsiselt vaataks üle kõik piirangutega kohad. Kui ühe tänava kinni paned, siis ju naabertänaval koormus kohe kahekordne, siis tekib vajadus seal reguleerida jne. Kui kõik tänavad mõlemas suunas lahti teha (kitsamatele 30 piirang) siis hajub liiklus ära ja pole probleemi. Mul oli võimalus paar kuud Hispaanias viibida ja käisin võimalust mööda seal palju just väiksemaid linnu avastamas – seal jäi silma et meiega võrreldes oli väga vähe piiranguid, isegi väga kitsad ja järsud (mägedes) tänavad olid tihti mõlemas suunas avatud ja autojuhid ise siis lahendasid ära selle et kõik saaks liigutud. Ei üritanud keegi nende eest midagi välja mõelda ja autojuhtide üksteisemõistmist oli ka palju rohkem.
Kui juba halamiseks läheb,siis ütleks mõne sõna,mis Aia tänaval toimub-ei ole kõnniteid;
lakkamatu autodevool,kus põhitegijad klotoidi rekkad(pidev pinnase juurde-ja äravedu luha äärde .Ja need rekkad ei sõida mitte 50,vaid uhavad ikka julgelt üle selle.
Peale selle äkkpidurdused-ime et siiani pole midagi juhtunud. Ning TOLM-selles oleme linnas esirinnas,võime teistele ka anda. Nii et naljakas on lugeda Uue, Raudtee tänava inimeste kaebusi.
P.S.kui nimetatud tänavate olukord on ajutine, siis me peame kõik linna objektide ehitused üle elama. Vallaisad leiavad igasuguseid põhjuseid-kannatage ja Aia tänava rahvas vaikib (kaua veel)
Kas rekkad sõidavad sama kiiresti või kiiremini kui Raudtee tänaval?
pange see linn kinni ja evakueerige kõik metsa , kui on veel metsa , retapuit kõik ära nullind
keegi ei hakka oma autot parkima oma elumaja kõrvalt 100+ meetri kaugusele. Ning selle piirkonna autod ei mahuks sinna parklasse ära.
See ju seesama Uue tn hullukari, kes mõni aeg tagasi ööklubi ja parklast tuleva müra pärast lõugas. Ehk oleks tõepoolest viimane aeg mõelda metsa kolimisele, muidu varsti jälle mingi uus häda.
Ohjah, seda hullemaks lähevad teised tänavad ja teised ei ole rahul. Smuuli suur tee ka mürarikas ja suht häirivad, kui suured veokid seda päevade viisi läbivad. 200 aasta pärast on ka see tänav muinsuskaitse all, hakkame kohe hoidma.
Aga pooldaks ühe mehe mõtteviisi, mis kunagi arutellu tõu. Läbi linna tunnel, see võtaks suure autodevoo linnapildis ära, üks suund sõrve mnt. ja teine suund nt. Roomassaare poole suunaga? Hakake pihta. Siis võib linn kinni vabalt olla. Linnas raudselt liiklus väheneb aga kõrvalised tänavad lähevad hullemaks kui seda praegu on. Aia tänav ja Pikk tänav võiksid lõpuks korda saada. Ja korralik sile tee ka Suure silla juures läbi tee.
Inimesed elavad nii kesklinnas kui veel saab ja nõuavad vaikust ja rahu!!?? Ja mis liikluskoormusest me siin Kuressaares üldse räägime, olete siin ühtegi ummikut vms. näinud? Keegi on pidanud korra tagurdama, et kedagi läbi lasta, tõsine mure ikka.
Siis müü oma pann maha. Kogu Saaremaa 34 000 elanikku ei pea seepärast ohtlikke möödasõite tegema, et ühel tolvanil pole oma parsat kuhugi panna.
Pole meie asi!
Jõekalda ütles Bingos ka,et neil seal Saaremaal polegi enam linna,on mingi piirkonna keskus…Pole linnavalitsust,pole linna…Igal pool alevikud sama suured või suuremad.Pole ju tõesti mingit liiklust,mille pärast haliseda.Tallinnas on tipptunnil liiklus,kus saadki sõita ainult poole meetri kaupa autoga edasi.Siin saab vabalt peatänaval 50km tunnis sõita.Kesklinnas igal pool 30km t.,25 ühesuunalist tänavat kolme kilomeetri kohta.Keegi ei sõida nagunii maksimaalse lubatud kiirusega,kui tingimusi pole.Kui tee on halb või autod ees.Tee saaks kohe tühjaks,kui see oleks tasulise parkimise ala.
Talve tänav on jubedus. arusaamatu kuidas see ikka veel selline on. vihmaga loikudes ja ilma kõnniteeta. kui alustasin 78 KG-s oli seal veel autobaas kõrval. tublid lapsed olid/on. laveerivad seal porilompide ja autode vahel.
kohtule pandi munakivi, et luua miljööd ja vähendada autode kiirust/arvu. kohtu ots, kalla ees, pandi asfalt, sest üks ehituse järelvalve elas seal ja vingus, et tema pee ei talu munakivi ja autoga tahaks kimada. muidu pidi ka seal munakivi olema. linn ja tänavad on suures osas paigas oma laiustega. püüame vähem vinguda ja teineteisega arvestada. kui on kitsas tänav pange autod õuedesse. kõigil seal hoovid.
No ühte või kindlalt öelda. kesklinn tuleb rõhuga jala liikujatele. uus tänav jääb sellest autodega mõõdasõiduks ja kahesuunaliseks. kunagi tulev aia tänava läbimurre sõrve suunale vähendab uue tänava koormust. maire võiks parem seda nõudma hakata. võin juba ennustada ette vaimustavat vingu, mille tõmbavad siis üles hetkel aia tänava lõpusopi rahus elavad kodanikud.
üldse kummastav on prioriteetide järjestus kuressaares. ok. kesklinn polnud nüüd teab mis kena, aga ei karjunud. on PALJU hullemaid kohti. üks nendest aia tänav ja haigla ümbruse tänavad. varem kui veel merineitsis ja valsis olid turistid oli päris hale see pilt kuidas turistid sealt linna ja parki ukerdasid, kõnniteedeta tänavaid mööda. kuressaare haigla on üks SUUREMAID tööandjaid SAAREMAA VALLAVALITSUSE järel, aga haigla töötajad ning patsiendid peavad sügisel ja talvel sompama mööda porist ja lumehangedes aia jm tänavaid tööle.
Mina elan Smuuli tänaval ja mind väga häirib see tihe liiklus. Seega arvan, et Smuuli tänav võiks ka kindlasti olla ühesuunaline.
Kuna talve tänav on kohutav kuubis siis paljud koolilapsed kasutavad Nooruse tänavat kooli ja koolist koju minemiseks. Talvel on tee ääres lumehanged, kõnniteid pole ja suured veokid kihutavad. Lastele on see tänav väga ohtlik. Kui liikluskomisionile esitati ettepanekud kuidas turvalisust tõsta vastati ühe lause ga et see pole vajalik. On ja kuidas veel. Kas peab midagi juhtuma et keegi liigutama seal komisjonis hakkab. Espaci masinad võiks linna äärtpidi liikuda kohe otse mugavalt Kuivastu maanteele ilma et Nooruse tänavale koolilaste sekka kihutama tulevad. Pidevalt ka moblad kõrva ääres.