
TEKITAB MEELEHÄRMI: Ene Kallaste leiab, et hea juhi väljavahetamise korral tuleks arvamust küsida ka töötajatelt.
MAANUS MASING
Kuressaare Kaubaaida juhataja kohusetäitja võimalik üleviimine pahandas sealseid töötajaid, kes tahaksid ka ise selliste otsuste korral arvamust avaldada.
Saarte Hääle toimetuses helises eile hommikul telefon ja naishääl palus, et kas oleks võimalik ära kuulata Kaubaaida kaupluse töötajate mure seoses juhataja töö ümberkorraldamisega. Ajakirjaniku ja fotograafi saabudes oli õhkkonnast aru saada, et midagi on toimumas. Kaupluse juhataja kt Karin Salujärv keeldus kommentaaridest.
Seevastu toimetusse helistanud Ene Kallaste oli lahkelt nõus oma mure ära rääkima. Kuuldes ka teiste töötajate arvamust, selgus, et see pole vaid Kallaste mõte ja murejutt.
Juhtkond on nii otsustanud
Poes müüjana töötava Ene Kallaste sõnul teeb meelehärmi see, et kaupluse juhataja kohusetäitja otsustati viia teisele tööle. Nimelt oli Saaremaa tarbijate ühistu juhtkond kolmapäeval teinud sellise otsuse ja teavitanud ka asjaosalist. Kallaste sõnul on kaupluse juhataja väga hea juht ja poes kõik toimib. “Meie käes ei küsitud midagi,” nentis Kallaste.
Arusaamatuks jäänud otsuse kohta päris Kallaste päev hiljem müügisaalis juhtkonna liikmeid kohates aru, kuid sai vastu märkuse, et see pole õige koht. Eile hommikul tuli juhtkond siis töötajatega kohtuma. Kallaste sõnul oli finantsjuht Mai Takkis öelnud, et juhtkond on nii otsustanud. Igal ametikohal olevat oma töö ning igaüks tehku oma tööd. “Öeldi, et pole meie mure,” ütles Kallaste.
Kolm aastat ettevõttes töötanud Ene Kallaste sõnul jääb säärane otsus täiesti arusaamatuks. Ta on oma sõnul lojaalne töötaja, kuid töötajatesse suhtumine ei saa selline olla. Seda, et tema sõnavõttudel on ka mingid talle kahjulikud tagajärjed, Kallaste ei karda. “Ma olen lihtne inimene ja võin kõiksugu tööd teha,” ütles ta.
Coop Saaremaa juht Kalle Koov selgitas Saarte Häälele juhtumi tagamaid juhtkonna vaatevinklist, öeldes, et tegemist on eesmärgipärase personaliotsusega. Tema sõnul on Kaubaaida tulemused oodatust kehvemad ning kuna poodi ootavad ees ka suuremad uuendused, otsustati ametisse panna uus juht. Koovi sõnul on Karin Salujärv hea töötaja. “Ta on väga tubli ja toimekas,” kinnitas Koov.
Igal töötajal on oma töö
Kalle Koov ütles ka seda, et ettevõttes tuleb ikka ette juhtumeid, mille puhul töötajad tahaksid rohkem arvamust avaldada. See võimalus on neil ka olemas. Samas märkis Koov, et igal töötajal on oma töö, mida ta peab tegema. Kassapidaja on kassas ja juhtkond juhib ettevõtet. “Need ajad, kui töökollektiivid juhtisid ettevõtet, jäävad mõnekümne aasta taha,” sõnas Koov. Paraku tuleb seda tema sõnul vahel ikka meelde tuletada. Koov lisas, et Kaubaaidale on uus juht juba olemas. Tema sõnul on kaupluses sügisel oodata suuri ehitustöid ja ümberkorraldusi.
Alles seal remonditi, mis suuri ehitustöid seal jälle tahetakse teha.
Päris huvitav. Kaubaait asub Kuressaare mõistes pärapõrgus, no mis see juhataja sinna teha saab.Huvitav kes on järgmine ülemus ja millega siis suure konkurentsi tingimustes hakatakse inimesi sinna nurga taha meelitama. Siiani on kaup kõikides poodides suht sama. Ootame ja vaatame.
Olen kaubaaida sagedane külastaja,imestan miks jälle remont.Seal onkõige parem toidu külmaruum.Ma olen alati kindel,etsaan(eriti suvel)kvaliteetse piima ja lihatooted.Müüjad samuti sõbralikud.
Varsti on seal niisama kitsad riiulivahed,kus kaks käru liikuma ei mahugi nagu teistes coopi poodides.Ja osta pole ikka midagi. Ma käin ka sellepärast,et seal on rahulik osta,külmik on hea.Parkla on kehva ja trepist ülesronimine samuti.
Pood on väga kena puhas,riiulid korras ,müüjad on tublid.
Varem oli seal rohkem sellist kaupa nagu odavaid sukki,riideid jne.Oli rohkem asju,mille pärast sinna minna.Hinnad on kallid.Varem olid seal kesklinna poodidest odavamad hinnad,sai lao hinnaga,nüüd on kõik sama.Hea on ,et seal on suurte kottidega jahud,suhkrud….Kui pärast ümberkorraldust müüki pole,süüdistatakse muidugi juhatajat.Eks käive tuleb muidugi sellest,palju rahvast kooritakse.Ega Koov ei hakka ometi ennast süüdistama.Tark mees kuulaks teisi ka.
Ei tea,kas ikka nendest ehitustest aitab,et keegi rohkem Kaubaaita läheks.Mina küll pole sellepärast rohkem Raes ega Tooma poes käima hakanud.Kaubaait-nimi tuleks ära vahetada.
Tavaline Coopi Pood on õige nimi.
Üle tee on Lemmiku ladu, astuge sinna sisse,seal on uhkesti sügavkülma tooteid.Ja palju sellist kaupa,mida mujal pole.
Kaubaaidas kaob külmaruum ära ja tehakse tava külmikud. Kogu asi.
Coopi töötajad ei tohi ise ju ajakirjandusega suhelda,et tööasju lahata. Selleks teised inimesed ju.
Kelle tuttavale kohta vaja,kõik
Tavatöötaja ei ole mitte keegi ja tema arvamus ei huvita kedagi. See peaks juba ammu selge olema.
Juhtkond on maailma naba. Tema otsustab, tema teeb, varsti on personalis 200 inimest tööl, igas poes aga 2 inimest ja siis imestavad, et numbrid olid oodatust kehvemad.
Kilumetsa ajal jagus töötajaid poodidesse, keegi ei nurisenud, et käivet pole. Aga nüüd vähendatakse jõuliselt inimesi ja igapäevaselt rõhutakse, et poes töötaja on madalam, kui muru ja müügid on väikesed. Ju see coop varsti variseb kokku…
Käivad jutud,juhatajaks pannakse RAEPOEST lahti lastud töötaja,kes nüüd peaks kaubaaida kasumisse töstma.Targad asutuse JUHID arutavad köige pealt otseselt töötulemust (kasumit)tootvate inimestega,et mis peaks olema paremini korraldatud,aga EI,ehitatakse körget müüri et sealt otsast käske jagada!
Hr Koov on asjast valesti aru saanud – need ajad kui töötajad ettevõtte otsustusprotsessis kaasa saavad rääkida on just praegu päevakorras. Soovitaks Coopi juhatusel tutvuda tänapäevase kaasamise hea tavaga. Töötajad kaasatakse otsustusprotsessi, et eesmärkideni jõudmine oleks efektiivsem. Teiseks peaks töötajad kursis olema ettevõtte majandustulemustega, et saaks ka ise välja pakkuda võimalusi arenguks. Töötajad igal tasandil peakski järjest enam olema ettevõtte käekäiguga kursis ning nende arvamusega arvestatama. Töötajad on ettevõtte kõige kallim ressurss – nemad mõjutavad kaupluse puhul näiteks sedagi, kas külastajaid tuleb juurde või neid hoopis väheneb, kas ostukorvi summa tõuseb või langeb.
Demokraatlik, kaasav juht kaasab töötajaid ja mis on tulemuseks? Töötajad pingutavad enam, töötajate tööga rahulolu on kasvab, tootlikkus suureneb ja organisatsiooni suutlikkus (tõhusus) tõuseb.
Coopi juhtkond tundub tegema väga autokraatlikke otsuseid, mis ilmestab selgelt, et oma juhtimisoskustega on ajale jalgu jäädud. Sellise reega kaugele ei sõida ning nagu mõni eelnev kommenteerija juba ütles, võib peatselt näha ja tunda olla “rottide põgenemist uppuvalt laevalt” ning teiste kaubanduskettide laienemist. Kui Coopi juhtimiskompententsid Saaremaal ei vasta tänapäevase ühiskonna ja töövõtjate ootustele, siis on üsna kindel, et konkurendid seda märkamata ei jäta.
Koov võiks tulla Kihelkonna kauplusesse vaatama mis ta töötajad seal teevad. Ei tegele ostjatega vaid mingite Abaja sadama allkirjade korjamisega. Poe juhataja on küündimatu, see tuleks küll kiiremas korras välja vahetada. Aga nagu kuulda, pandi see, kuna võimekamad polnud nõus hakkama.
Tundub, et Coop teeb kõik, et oma poed välja suretada- näiteks võin välja tuua Valjala kaupluse, kus paar kuud tagasi oli kenasti 2 kassat nüüd aga ainult üks ja kui aus olla, siis pole ma mitte ainuke Valjala inimene, kes Valjala poodi enam suurima heameelega külastada ei soovi. Kallis Coopi juhatus võiks ise sattuda sel ajal siia meie poodi, kui järjekord piimaletini ulatub! Ärge imestage nüüd, et müügitulemused vähenema hakkavad ja rahulolematus kohaliku poe osas järjest suureneb.
Teadmiseks Koovile, et sajad inimesed käivas Kaubaaidas ostlemas üksnes sel põhjusel, et seal on kiire ja igasugust taarat vastu võttev aparaat. Kaubavalik, oskus koguseid tellida ja nii edasi mis puudutab juhataja tööd ei puutu Kaubaida käekäiku nende inimeste vaatevinklist. Hoopis rohkem käiks inimesi taarat ära andmas kui seal oleks ka käte pesemise võimalus nagu Auriga taga.
tassin kaupa riiulitesse,jooksen külmkambri vahet,helistan 2korrusele,valed koodid on saadetud,istun kassas ,käib taarakell,torman sinna AUTOMAAT umbes,kampaania kaup välja panematta,ostjad nöuavad,kassa APARAAT nässus,helistan 2korrusele,asjapulk on löunal!Mötlen,millal tuleb aeg et saan normaalselt tööd teha? 5 asemel on tööl 3 see on kokkuhoid “TAKKISE”moodi
Väga õiged mõtted- 100% nõus. Pole vahet kellega juhtkond koos kala püüab, tähtis on hea teenindus ja kui teenindajad on head, siis inimene läheb sinna tagasi, olenemata kes on SUUR JUHT.
Ene Kallaste toetan su tegu kahe käega 3kassa olen sinuga 100 protsenti nõus see on igapäevane tööpäev coopi kauplustes ja tahan minagi teada millal tuleb aeg et saan normaalset tööd teha Kihelkonna ja Nasva head juhatajad lasti lahti ja nüüd on probleemid ei jätku värsket kaupa Kihelkonna poes ja vanad piimad letis Mis peab juhtuma et Koov ja Takkis saaksid aru et häid puhanud töötajaid läheb firmal vaja
Mis te pole veel kuulnudki et sinna tuleb Magaziini nimeline kauplus?
Leisi poe juhataja Maarika viidi nii kaugele, et hea poejuhataja oli sunnitud lahkumisavalduse esitama. Mis toimub? Rahva poolt asutatud poekett käitub oma töölistega kui sõnaõiguseta orjadega? Kas juhtkonda tagasi ei saa kutsuda?
Oli aeg ligi 30 aastat tagasi.kui inimesele anti koondamisest teada tema sünnipäeval -ikka sealsamas- kaubabaasi majas.Ja tuleb välja,et midagi ei ole muutunud,kuigi saime OMA riigi ja lootsime ,et ka lihtinimene võib ennast inimesena tunda-lootus on ja jääb lollide lohutuseks.
Minge külastage Muhus uut Liiva poodi,siis näete,missugune uberik sinna ehitati.Rikub Muhu saare maine ära.Ruumi ei ole,valgust ei ole.Kauba sissetoojad ei saa ostjatest üle ega ümber.Ostukäruga liikuda ei saa,sest ruumi ei ole.Aina manööverda ja vaata,kus mingi auk on.Ja olen ka kuulnud,et Koov käitub personaliga jämedalt ja ebaviisakalt.Saaremaal on COOP”il vale juhtkond.Mandril on asjad palju paremad.
Milleks on vaja kaubaaita jälle uuendada.. Ja siis räägitakse,et palkasi ei saa tösta,preemiaid ei maksta ,sest käivet pole,toodangut pole.. Mõni inimene teeb mitme inimse tööd ..ikka vähe. Mille jaoks on vaja remontida remondituid poode?? Juhtkond räägib,et igalühel oma töö? Jaa..ongi..aga juhtkond peaks samamoodi oskama hinnata oma töölisi ja nendega normaalsete inimeste kombel suhtlema. Vajadusel koos leidma lahenduse..nii,et mõlemad pooled on rahul..mitte ainult juhtkonna kasuks.. Kui töötaja on rahul,ta tingimused on head siis on ka töötulemused paremad. Paraku,aga töötajast söltub poe käive väga vähe. See kui te uue külmiku teete ,ei too kliente juurde..asi on pigem kvaliteedi ja hinna suhtes mis inimesi ligi tõmbab ja meelitab ostma. Kaubaaidas on väga toredad töötajad.. naeratavad alati..vörreldes mõne muu coopi poe töötajatega. Terve see ülemine korrus stü-s tuleks saata suhtlemiskursustele. Nii kurb on kuulda pidevalt mismooodi seal töötajatega suheldakse ja käitutakse. Keegi ei tahagi sinna ju tööle kuskile tulla,kui pidev jama koguaeg. Kas see juhtkonda ennast ei võta mõtlema?? Lugupeetud Kalle Koov? Kui koguaeg selline jama on ümber stü?, räägitakse ainult negatiivseid asju,,kas see Teid ei pane mõtlema,et vb tõesti on asi hoopis seal kõrgemal pool.. ?? Et midagi on sealpool valesti?? Ehk tuleks seal midagi muuta ,enne kui hakkate poode remontima? Ehk tuleks enne töötajate ja alluvate suhted ära” remontida”? Alluvad on ka inimesed..neid ei pea kohtlema ,kui loomi ..te arvate,et nad ei jaga midagi..kurb..
Mis Mustjalas toimub? Seal müüjate kaader pidevalt vahetub. Eelmine pole ametit veel õigesti selgeks saanudki kui juba vajatakse uut.
Kihelkonna poe kauaaegsed müüjad on väga kenad, abivalmis ja viisakad. Ülejäänud vajavad hädasti suhtemise ja viisakuse kursust selle algstaadiumist. Pidevalt on kaubal valed hinnad ees ja kui kassas selgub et hind on kõrgem ei vaevuta vabandamagi. Usaldus puudub, kogu aeg peab ise arvutama. Lisaks on puu- ja köögiviljad pidevalt väga halva kvaliteediga. Piima tellitakse vist ainult tuttavatele.
ärge nüüd seda kaubaaida külmkambrit ära kaotage!
See ainus koht Kuressaares, kust suvel südamerahuga toitu julgeb osta.
Tegelikult on Kalle Koov ja Mai Takkis mõlemad väga kenad inimesed.
Harjunud viisakalt ja abivalmilt suhtlema. Mõned,kes siin kirjutanud,seda ei ole. Ma loodan,et need inimesed pole Coopi töötajad.Aga mine tea…
Tänases lehes otsitakse STÜ-sse tootmisjuhti, Õ.Aavik ka lahkunud.
No küll ikka leidub lihtsameelseid. Nõuka-ajal oli, näiliselt vähemalt, ka tööinimesel töökollekiivis sõnaõigus. Tulge Maa peale, praegu on ju kapitalism, omaniku sõna on seaduseks ja tema eesmärk on teenida võimalikult suur kasum. Seetõttu ongi palgad nii nigelad, ja koondamised.
Rae poes sai kassapidajalt kähvaka, et miks ma ise puuvilja pole ära kaalunud, tal endalgi kiire! Enam ei lähe sinna isegi erandkorras!
Mustjala koopa poe võib sisuliselt kinni panna sealt poles osta eriti midagi ja kui ongi siis pole inimesi kes teenindaks vaadake ikka mis seal toimub