
TÖÖD TÄIES HOOS: Tagavere teel oli eile lõõmava päikese all teetöödega ametis Enri Tiitson.
MAANUS MASING
Seejuures ootab osasid teid kruusakatte parandamine ning osad saavad peale mustkatte. Seda kõike hiljemalt oktoobri lõpuks.
Saaremaa valla meedia peaspetsialist Kristiina Maripuu selgitas, et vastavalt riigihanke tulemusele sõlmiti neljapäeval töövõtuleping AS-iga Eesti Teed.
Tööd, mis selle lepingu raames tehakse ja mille kogumaksumuseks on 226 674,36 eurot, võetakse ette Leisi, Kihelkonna, Mustjala ja Laimjala piirkonnas.
Hanked grupeeriti piirkonniti
Vallavalitsuse majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisk tõdes, et töövõtja plaan on hakata mustkatte alla minevaid lõike tegema augusti teises pooles ja katte alla peavad need lepingujärgselt saama augusti lõpuks.
“Kruusateede remont on peamises osas planeeritud septembrisse ja lõpptähtaeg on oktoobri lõpp,” lisas Tuisk.
Ta selgitas veel, et teadlikult ei pandudki kokku üht suurt hanget, vaid hanked grupeeriti tööde ja piirkondade lõikes.
Leisi piirkonnas puudutab kruusateede remont lõike seitsmel teel: Allküla teel, Asuka-Poka, Paaste, Nõmme-Nurme, Pamma-Purtsa, Ratla-Virbisoo teel ning Pöitse-Linnuse teel.
Kihelkonna piirkonnas lähevad remonti Vedruka külatee, Virita teerist Läägi külas, Kallaste külatee, Kalmu-Kuralase-Neeme tee ja Pidula-Abula tee.
Mustjala piirkonnas remonditakse aga Endu taluteed, Albi-Võhma kooliteed, Vanakubja külateed ning Küdema-Ohtja teed.
Mustkatte alla lähevad Leisi piirkonnas lõik Aruste teest, Lõpi-Koikla teest ja Kadaka tänav. Mustjala piirkonnas ootab mustkate lõiku Kirikumõisa, Vene ja Põlde tänaval ning Nurga taluteel. Laimjala piirkonnas puudutab lõigu mustkatte alla panek Kapra külateed.
Niinimetatud muude tööde hulgas paigaldatakse Kihelkonna-Virita tee äärde metallist põrkepiirded ja mõned liiklusmärgid.
Üks samasisuline hange korraldati ka mais ja selle alusel teeb Lääne-Saare, Salme, Pöide, Pihtla, Valjala ja Orissaare piirkonna 366 400,74- eurose kogumaksumusega teetöid OÜ Üle ning Abrukal on 9600 euro eest töödega juba ühel pool OÜ ValiceCar.
Veel üks leping ootab sõlmimist
Lisaks on vallavalitsus korraldanud kaks riigihanget nimega “Kruusateede remont Saaremaa valla teedel ja tänavatel”. Esimese hanke tulemused on kinnitatud ning Lääne-Saare, Valjala ja Pihtla piirkonna teede remondiks ootab sõlmimist leping AS-iga Level kogusummas 151 980,88 eurot.
Välja on kuulutatud ka teine sarnane hange, mille pakkumuste esitamise tähtaeg on 21. august. Selles hankes on Lääne-Saare, Salme, Pihtla, Orissaare, Pöide ja Leisi piirkonna teed.
Suuremaid sulgemisi teetöödega seoses ei tule, kuid töötsoonis on kindlasti kiiruspiiranguid. “Mõne truubi ehituse puhul võib olla hetkelisi sulgemisi,” selgitas Mikk Tuisk.
Torgus sel aastal kruuskatte remonte ega mustkatte alla viimisi ei tehta. Seal korduspinnatakse olemasolevaid pinnatud katteid suures mahus.
Mille alusel valitakse teed mis kuuluvad hankesse ja mis ei luulu?
Vastavalt vajadusele!
Karjuv vajadus oleks teha ära Kuusnõmme-Karala 10 km lõik. Tänu sellele, et Karalast ei saa normaalselt Saaremaa ringi teha siis paljud turistid jätavad tulemata siia nurka.
Saan aru, et need kruusateed, mis nüüd remondi alla lähevad, mustkatet ealeski ei näe. Mustkate ongi väljavalitute privileeg, Makse maksavad aga kõik ühtviisi, nii need, kes sõidavad siledal mustkattega teel, kui ka need, kes varasügisest hilise kevadeni hulbivad poris ja mudas ning hoiavad hinge sees Saaremaa autoremonditöökodadel. Otsustajad ise on enamasti mustkattega tee äärest ega tea kruusateede võlust ja valust midagi.
Ei tule sealt kruusateede äärest mingeid makse, peamiselt makstakse sinna erinevaid, kohati segasevõitu toetusi alates omaalgatuse tekitamise toetusest lõpetades selle kiviaia jamaga. Rääkimata rahast, mida pumbatakse meeletult toetusmajandusse, seda viimast on hakatud vist põllumajanduseks kutsuma. Jätame ühel aastal kõik need toetused ära ja siis saaks ka teed korralikult mustkatte alla.
Aga kes otsustab, et vajalik?
Kust rohkem kisa või paremad autod seal suurem vajadus?
Ma ei saa ka aru,mille järgi neid teid pinnatakse.Mõõdetakse talvel ja suvel kui on rannakülades ja mere äärde sõitmine tihedam siis öeldakse,et ei ole nii tihedalt sõidetav-Ma ei saa aru,miks Kapra tee on tähtsam kui teised teed Laimjalas,eriti Ruhve või Kõiguste sadamasse.Aga eks jah Kapral vanametall,jõuavad maksta,mis need vaesed külaelanikud jõuavad ja mis neil kaevelda,elage seal tolmu sees edasi.
Ikka kisa järgi.
Vaata kes seal elab või tegutseb ja kõik saab selgeks
Teed ei neela midagi. Kui palju aga saavad inimesed kasu Mõntu sadamasse 400 000 uputamisest?
See Mõntu sadamasse raha uputamine on kuritegelik tegevus ja Mõntu Sadam OÜ peaks selle summa riigikassasse tagastama.
Unistage edasi!
Huvitav millal Järise-Asuka ka mustakatte alla saab. Se liiklus mis sellel teel toimub on ikka julgelt öeldes INTENSIIVNe ja rahvas kes liigub Kuressaarest Metskülla ja edasi Soela poole liiguvad pea kõik sealt läbi.
Armas salm ühest meeldivast muusikapalast.Kui peaaegu kohalik siis ehk kohe ka leivaisa keeles :
Стой не глупи, взвешивай свой деяния,
Брат, не тупи, дым затуманил сознание
Жизнь ремесло не лёгкое, но двигайся вперёд
Дым-ды-ды-дым, дым, дым, мой круговорот.
Kapral käib ju mingi buss ka vist ju siis selle pärast läheb mustkatte alla.Aga küll tuleb ka teiste teede kord nii, et varuge kannatust.
Kapral ei ela ühtegi nn VIPi, seal on lihtsalt vajadus selle katte järele ja seda on lubatud juba viimased 15 aastat. Eelmine vald paraku Kinglist vallavanema kodumajast kaugemale ei jõunud selle kattega.
Kuidagi sapiseks kisub ja mitte kuidagi ei suuda oma ninaotsast kaugemale näha. Väikse valla eelarvest tehti väikseid teid ja kõik külad said. Ma ei ütleks et vale otsus, vastupidi. Iga üks meist kohalikest ja miks mitte ka suvitajatest satub ikka mõnele neist teedest või elab selle tee ääres.Kui seda poleks tehtud siis täna keegi sinna väikeste romantiliste külade kiviaedade vahele mustkatet panema ei tule. Täna ei kurda ju keegi et õue on tolmust hall. Rohkem kannatlikku meelt ja vähem stressi teise ja kolmanda järgu asjadele, iga asi tuleb omal ajal või nautke hiljem, mõelge parem tagasi milline oli teede olukord 10 aastat tagasi ja tuju läheb palju paremaks. Pole mõtet olla selline sarisolvuja. Miks kapra peaks olema enne kui sadama teed? Väga lihtne. Siin on suur koormus aasta ringselt, siia satuvad väga paljud ida saaremaa inimesed, pluss igapäevane rasketehnika koormus, pluss kohalikel läheb lihtsamaks sest tee on suure osa aastast väga hull ja jah siin käib ka koolibuss. Siin on väga suur hulk inimesi kes on seda ammu oodanud ja kes sellest kasu saavad, mitte lihtsalt üks küla või paar suvitajat, me räägime sadadest. Sadama teede koormus ongi hooajaline. Ma olen ka kurb et Kübassaare tee on kruus aga mitte must kate, aga kas sinna 7km teha selleks et oleks pisut parem ujuma minna on mõistlik? Võibolla kunagi on. Selles mõttes seal on suvel samamoodi rahvast palju, kalamehed, linnuvaatlejad, suvitajad, ujujad jne jne jne. Ja mis vip theory craftingut te siin ajate, kõik ühesugused talupojad siin maarja maal, soovitan tikutopsi luugid lahti lüüa ja oh imet, on suurem see ilmamaa. Ja ma ei tea kas ma eksin aga kas mingi osa neist sadama teedest ei olnud hoopis riigi mitte kohaliku omavalitsuse vastutusalas?