Uus bussihange võib tuua Saare maakonna liinibussidesse õhukonditsioneerid, wifi ja võimaluse võtta bussi kaasa jalgratas.
Saaremaa valla transpordinõunik Karl Tiitson rääkis, et seoses sügisel läbi viidava bussiliinide hankega soovib vald hankel konkureerivatelt bussiettevõtetelt reisijate ohutuse ja mugavuse parandamist. Seadusest tulenevalt peavad aasta pärast maaliinile tulevatel bussidel olema reisijate turvavööd, millele lisaks võib vald nõuda ka bussijuhi kainust tõendavat alkolukku. Enamuse viimasel ajal läbi viidud reisijateveo hangete tulemusel on maakondi teenindavad bussid varustatud alkolukuga.
Samuti võib vald nõuda vedajatelt bussidesse õhukonditsioneeri paigaldamist, kuid otsustatud see siiski pole. “Praegu ei ole veel kindel, kas me nõuame uutel bussidel alkolukke ja konditsioneere või saab hankel osaleja nende eest lisapunkte,” rääkis Tiitson.
Nõuniku sõnul käib arutelu veel selle üle, kas lubada edaspidi maakonnaliinidel ka jalgrattaid bussi peale. Kas peaks bussidel olema sel juhul jalgrataste jaoks suur pakiruum võib oleks mõistlikum paigaldada bussi taha rattahoidik. Praegu jalgratta transport liinibussis ühistranspordiseaduses eraldi reguleeritud ei ole.
Jutuks on hanketingimuste koostamise käigus olnud ka mugavusteenused nagu wifi ja telefonilaadimise võimalus liinibussis, aga nendegi asjadega pole veel selgust majas. “Ühistransport ilmselt kunagi ei saa võistelda isikliku sõiduauto omamisega, aga sõidu mugavuse osas me saame küll juurde panna,” sõnas Karl Tiitson.
Ehkki põhimõtteliselt võiks hanke korraldaja nõuda vedajatelt uutesse bussidesse kõikvõimalikke mugavusi, teeb rahakott siiski omad mööndused. Riik annab vallale reisijateveoks kindla summa, iga lisavarustus tõstab bussi ja seega ka liinikilomeetri hinda, selgitas Tiitson. “Mida rohkem sa mugavusi nõuad, seda kallimaks liinikilomeeter kujuneb ja seda vähem liinikilomeetreid saab teenindada.”
Saaremaa vald korraldab maakonna bussiliinidele järgmiseks kümneks aastaks vedaja leidmiseks konkursi sel sügisel. Saare maakonna bussiliinide lepingud praeguste vedajatega lõpevad 2019. aasta 1. augustiks.
Linnaliinidel peaks ikka olema linnaliini buss .Mitte kaubikud .st et madala põhjalised laia uksega bussid .Et saaks sirge seljaga sisse ei peaks esiuksest neljakäpakil sisse pugema.Keskelt saaks jalgratta või lapsevankriga vabalt sisse.Nutisõltlastele ei pea küll mingeid mugavusi looma.Vb tahab vald Lux id maakonda teenindama panna.
Mõnele bussijuhile tuleks veelkord selgeks teha, et enne sõitma hakkamist tuleks peeglist jälgida kas sõitja on ikka istuda jõudnud. Eile lõunase bussiga linna sõites pani hallipäine ja hallide vuntsidega eakas bussijuht peale pileti andmist kohe järsult kohalt minema, mingi ime tõttu ma ikka pikali ei lennanud piki vahekäiku.
Bussijuhte igasuguseid, mõni tallab gaasipedaali nagu vokki ja pole aru saanud ooteplatvormi otstarbest.
Kui lugeda, hakkab järjekordne jama hankel lisapunktide jagamisega, nagu see Kuressaare hangetel kombeks. Miks ei võiks hanked olla lihtsad ja loogilised, võrdsete tingimustega kõigile.
Kas meie liinibussi mahub laps koos vankriga sisse või invaliid oma liikumisvahendiga?
Konditsioneer peaks praegusel ajal juba igas sõiduvahendis olema, mis punkte siin jagada!
See meite bussisüsteem on täiesti koomiline. Sellised veokid, mis peaksid poodi leiba ja piima vedama, veavad meil hoopis inimesi.
Parem kasutage minu Zigulli teenuseid, seal koheldakse teid ka inimlikumalt.
Teisalt ei saa me jälle suurlinnabusse omale lubada, sest lollakad sotsid ei osanud teetööde planeerimisel arvestada bussipeatuste laiustega.
Seda esiteks ja teiseks võiks ka korra nillida, et ega juhuslikult autole ette ei sõideta. Seadus küll annab asulasisesel teel bussijuhile õiguse ent autojuht ei pea sõitma sedasi, et üks jalg koguaeg poolenisti pidiri peal, et minetea millal mõni tarkpea otsustab peatusest järsku lahkuda.
Vaestel inimestel vaeses riigis vaja super-busse, ka kullast käepidemed võiks olla…..välismaal on inimesed rahul lihtsate variantidega ega tule selle pealegi, et vaja otse bussist kosmosega sidet pidada ja kliima-automaatikat nõuda….aga noh, – rikkus pole häbiasi!
H A I S V A T E L E pensionäridele võiks bussis ka lõhnakuuski jagama hakata. Need saavad memmed kenasti käekoti külge riputada.
Seda enam, et kui konditsioneer tööle hakkab, siis on see pahvakas lausa hingemattev
Kas siis konditsioneeriga varustatud autobuss on mingi super leiutis, tänapäeval on see sama kui külmkapp igas kodus.
Kallidusest pole vaja midagi rääkida, sest sügisest tõuseb elektri hind, millega kõik jälle kinni maksame, sealhulgas ka tasuta transpordi.
Valla suhtumine on natuke vildakas- rahvas las higistab aga alkolukud ja muud vidinad nn mugavusvarustus peaks olema. Lapsevanker peaks küll bussi mahtuma, või isegi kaks. Jalgrattahoidik??? Ärge palun mitte mõelgegi sellistele meie kliimas mitte sobivatele asjadele.Loodame,et tuuakse mugavate istmetega ja kaasaegsed bussid, mitte kaubikud.