Saaremaa valla ja Ventspilsi linna esindajad otsustasid, et kavandatava Läti liini teenindamiseks hakatakse otsima sobivat reisiparvlaeva.
“Ventspilsis toimunud kohtumisega oli soov näidata Saaremaa valla tasandil, et oleme Mõntu–Ventspilsi laevaliini taaskäivitamisest väga huvitatud, seda enam, et Ventspilsi esindajad on ka omapoolsest huvist märku andnud,” ütles Saaremaa vallavanem Madis Kallas.
Kiirlaeva varianti praegu ei kaaluta, vaid soovitakse leida laeva, mis saab peale võtta ka autosid. Eesmärk on liin käivitada 2019. aasta suvel ja laev sõidaks kolm kuud ehk poolest maist augusti keskpaigani.
Kallase sõnul pannakse suuri lootusi ka Leedu turistidele, kellel oleks selle laevaliini korral huvi Lätist kaugemale tulla. “Praegu ongi võtmeküsimuseks sobiva laeva leidmine. Kuna Saaremaa pool tellis laevaliini kohta uuringu, siis tegeleme meie ka liinile sobiva laeva leidmisega ja lähtume sealjuures uuringuga saadud andmetest,” rääkis Kallas.
Lisaks Madis Kallasele osalesid kohtumisel lätlastega laevaliiniuuringu initsiaator Jaanis Prii ja Saaremaa vallavolikogu liige Mihkel Undrest.
Saaremaa–Läti laevaühendust käsitleva uuringu koostajad märkisid juba märtsikuus toimunud esitlusel, et hiljemalt sel sügisel tuleks välja kuulutada riigihange, mis näitaks ära tegeliku huvi kavandatava liini vastu. Juhul kui hange ebaõnnestub või selle tulemused ei õigusta ootusi, oleks üks edasimineku võimalusi kaaluda koos Ventspilsi linnaga uue operaatorettevõtte moodustamise otstarbekust.
Undrest osales kindlasti sõltumatu eksperdina?
Kirjatüki juurde sobib ka
Seotud lood: https://arhiiv.saartehaal.ee/2018/03/20/lati-liini-uuring-tegelik-huvi-selgub-riigihankel/
viide sellele kirjutises viidatud märtikuisele ajale, et oleks arusaadav, miks sobiva laeva leidmine on asja juures võtmeküsimus.
Uuringu põhjal näitas ju huvi selle laevaliini vastu ainult Kihnu Veeteed ainult parvlaevaga Reet opereerimiseks.
Kuhu siis Roomassaare-Riia liin jäi ? Tegti ju tohutu uuring ja tulemus on, et Undrest käib erapooletu eksperdina endale valla kulul äri ajamas ??? Kallas on muidugi pehmo ja teeb kõik mida Miša ütleb.
Mis ometigi toimub? Kes on see Undrest? Niipalju kui siin Saaremaal kuulda on olnud, siis mitte just kõige ausam ja puhtama südametunnistusega tegelane. Mõntu-Ventspilsi liin on surnult sündinud vasikas ja on saarlastele ainult nuhtluseks kaelas. Kui Lätimaale üldse mingi laevaliin avada, siis Roomassaare-Riia.
See siseveekogudes ja saarte vahel liikumiseks mõeldud küna on just õige suurele merel saata. On nii mahtu, turvalisust, mugavust kui kiirust. Jõudu ja hüva pärituult.
Kena kui pääseks lati siitpoolt
Jääb 200 versta vahele .
See on juba hullem kui tsirkus! Mitte niivõrd valla kulul vaid vallas elavate maksumaksjate kulul püüab see “ärimees” oma Nossovlikku tegevust arendada. Äärmiselt piinlik sellise pärast.
Sina jälle siin kiibitsemas.
Kui ei tehta on häda, kui tehakse on häda. Saarlased tahavad ka sipsti Lätti saada ja Lätist, Leedust on siiapoole tahtjaid samuti. Tükk tühja sõitmist jääks ära.
Mis sa hädaldad ja vingud siin praegu, osta endale oma raha eest laev ja sõida. Mis saarlastesse puutub, siis soovivad nemad Lätti sõita hoopiski Roomassaarest Riiga.
tahan autoga Leetu.
seega Mõntu – Vents. väga sobiv
Esmalt on jah oluline saada kindlus et hankele keegi arvestatav tegija pakkuma tuleb. Kui Saaremaa vald ja Ventspils ka rahad alla panevad on see võimalik.
See sunult sündinud liin toimis ja elavdas mitu aastat Saaremaa majandust.
Miks see siis kinni pandi kui see nii rentaabel ja kasumlik oli?
Miks peab Saarte Hääl ühte ja sama artiklit iga paari kuu tagant uuesti lehte kopeerima? Kas teemad on otsas?
Roomassaare-Riia liin oleks tunduvalt mõistlikum ja võiks vändata aastaringselt. Kasvõi kord- kaks nädalas. Annaks saarlastele väga palju juurde.
Mina soovin just koos autoga Mõntust praamile minna, mitte tiiburiga Riia kesklinna loksuda. saaksin aru kui jutt käiks suurest katamaraanist kuhu ka autod peale saavad. Igaühel omad soovid. Ja tiiburi võib ka igaüks omale osta. Vaba voli.
sul aastaringselt sõidab? Või tahad praami Roomassaarest käima panna?
Väga õige mõte ju! Sinusugused jopakollad võivad ju Tallinna vahet sõita, kui soov on.
Ventspils – Riia ongi cirka 200 versta. Virtsu – Riia 250, sama mis Ventspils – Sigulda. Seega odavam ei tuleks see kuidagi. Igal juhul oleks Riia palju tulusam ja mõistlikum sihtkoht.
Õigemini oleks siis juba mõistlik panna sama liin sõitma üle päeviti Riia ja Ventspils vahet, sedasi saaks mõlema otsa turistid ja kunded klientideks.
Ehitage parem otse sild Riiga..
See parvlaev mis viimati seda vahet sõitis oli kohutav, sellist meresõitu ei kannata tabureti peal läbi elada.
Max 2h võiks olla see ülesõit siis ehk kannataks.
Rahvusvahelisele liinile riigiabi anda ei või
gorbatsov.Esiteks ära sildista aga noh mida slaavi taustaga persoonilt muud oodatagi.Aga sa vennike pole elu sees vist sügisel-talvel merd näinudki. Veel vähem sõitnud. Hea muidugi kui talvläbi laev Riia vahet käiks aga see oleks ilmselge raha tuulde loopimine. Sõidetavaid päevi oleks vähe, rahvast kes sõidaks ja end merehaigeks loksutada laseks oleks vähe aga sadamamaksud jooksevad, palgad jooksevad jne.
Visby-Tori-Mõntu-Ventspilsi liin – oleks juba jumet
Asi võtab jumet. Küll sinna hankele ka osalejaid tuleb.
Kindel on see, et lähiaastatel avatakse Tori-Kuressaare-Roomassaare – Mõntu laevaliin ja teine väga perspektiivikas liin Abaja-Papissaare-Vikati avatakse samuti lähiaastatel.
Ja kui palju sina va nats sinna oma raha siis plaanid panna? Keegi pole ka rääkinud mingist suurest kruiisilaevast, mis peaks sõitma hakkama. Selline pisikene praamitäis rahvast saaks aastaringselt täis. Kohe näha, et sul ajusid ei ole, sest õige ärihai hakkaks oma laevale koostööpartnereid otsima. Näiteks erinevad veofirmad vm, kes laeva ära täidaksid. PS. Hea talve korral polegi merel midagi vaadata, meri on jää all. Vaevalt sa kontoris, tool pee all ka seda merd etemini nääd :)
Sa kas oled loll või mängid lolli. Liin ei toiminud kuna oli puhtalt erarahastusel ja nad teenisid vaid piletitulult aga kui vaadata riikliku nurga alt jätavad turistid peale pileti ostu riigile ka muid makse ja lõppeks on see asi rentaabel. Ainut piletitulust võibolla jah ära ei ela aga kõik muud kulutused mis tehakse siin saarel nende turistide poolt elavdab majandust. Vale nime oled valinud kui ise selline lauajalg oled.
Sõmeralt oled või?
Ja mis oleksid siis sinu arvates need muud tulud? Tundub, et sina oled mõnes hullaris ravil olles arvutile või nutitelefonile ligi pääsenud ja kribid nüüd oma haige aju mõtteid. Kui turist tuleb Ventspilsis laevale, siis on tema auto kütusepaak pilgeni kütust täis, auto pagaasnikus on suures koguses alkoholi ja toiduaineid. See turist jätab siis maha ainult prügi, aga mitte raha. Veelgi hullem on, kui need turistid tulevad praamile nõndanimetatud karavan bussidega, siis nad isegi ei ööbi siinsetes majutusasutustes vaid oma karavanides. Seega on sellistest turistidest saadav kasum nullilähedane, siinse piirkonna reostus aga suur. Nii on lood põhulõuast to ökonomist.
Mitut Läti või Leedu numbrimärgiga karvani sa oled siin siis viimase paari kuu jooksul näinud? Las ma pakun, et null. Tulu ei ole ainult alko, kütus ja toit vaid igasugused tasulised muuseumi/vaatamisväärsuste külastused, restos söömine, klubides/baarides käimine, suveniiride ostmine jne-jne. Karvanidga liiklevad tavaliselt Sakslslased/Soomlased või siis mõne teise Kesk-Euroopa riigi kodanikud. Ära tule enda vaesust siia võrdlema kuna kõik ei käi Saaremaal jalgratastega pangapanka vaatamas ja omas söögiga telkimas.