Täna hommikul kella 7.36 ajal sai häirekeskus teate liiklusõnnetusest Nasva alevikus Sõrve maanteel, kus sõiduautolt sai löögi 14-aastane tüdruk. Raskelt viga saanud tüdruk toimetati haiglasse.
Sündmuskohal kogutud tõendid viitavad esialgselt sellele, et laps ületas teed ülekäigurajal, kui talle sõitis otsa sõiduauto Škoda, mida juhtis 56-aastane mees. Autolt löögi saanud tüdruk toimetati raskete vigastustega Kuressaare haiglasse. Sõiduautot juhtinud mees viga ei saanud, ta oli kaine ja omas vastava mootorsõiduki kategooria juhtimisõigust.
Õnnetus juhtus asulasisesel hea nähtavusega sirgel teelõigul, kus lubatud maksimaalne sõidukiirus on 50 km/h.
Kuressaare politseijaoskonna patrullitalituse juht Matis Sikk ütles, et ülekäigurajal tuleb nii autojuhtidel kui ka jalakäijatel olla alati väga tähelepanelik.
„Autojuhtidel tuleb ülekäigurajale lähenedes olla eriliselt valvas ning sealjuures arvestada kõikvõimalike segavate teguritega, näiteks ka vastu paistva päikesega. Samuti peavad jalakäijad alati veenduma selles, et autojuht on aru saanud jalakäija poolt tee ületamisest. Kahjuks võib ka väga lühiajaline tähalepanematus või kõrvaliste asjadega tegelemine väga kurvalt lõppeda,“ lisas Sikk.
Kõik sündmuse täpsemad asjaolud selgitatakse välja kriminaalmenetluse käigus.
Palun olge jalgsi liigeldes ettevaatlikud ja õpetage seda ka oma lastele. Mitte kunagi ei tohiks teed ületada enne, kui auto pole täielikult seisma jäänud, st veendunud jalakäija märkamises. Liiga palju uljaid jalakäijaid on kahjuks tekkinud nii Kuressaarde kui ka sealt väljapoole. Telefoniületajaid näeb praktiliselt iga nurga peal, osadel titekärud ka veel näppus. Autojuht ei ole pahatahtlik ja taha kedagi alla ajada aga tuleb arvestada selle faktoriga, et jalakäija näeb autojuhti 100 korda paremini kui vastupidi. Autos võib olla väga palju segavaid faktoreid, mis reaktsioonikiirust vähendavad.
Muidu olen täitsa nõus, aga selle lõpulausega rikkusid nagu kõik ära.
“Autos võib olla väga palju segavaid faktoreid, mis reaktsioonikiirust vähendavad.”
Palun nimeta need hädavajalikud (!) segavad faktorid, mida autojuht PEAKS sõidu ajal prioriteediks seadma?
Autojuhi segav faktor on kasvõi see, et autojuht asub kinnises ruumis ega kuule, kui jalakäia astub. Seevastu jalakäija asub avatavas ruumis ja kuuleb autot väga hästi. Lisaks on lihtsam jääda seisma, kui liigud 6 km/h vs 50 või kasvõi 30 km/h. See puudutab ainult üht meelt- kuulmist. Ka nägemismeel on jalakäijal parem, kui autojuhil. Või vaidled vastu? Ma ei mõelnud segavate faktorite all raadio kuulamist või telefoniga rääkimist.
No see juht pidi vist pime olema? Auto sai alles mingi 15m peale ülekäigurada pidama? Või oli kiirus nii palju üle?
Kas sa arvad, et auto sai pidama alles seal, kus pilt tehti? Autojuht oleks võinud ka Nasva poe parklasse edasi sõita ja seal seisma alles jääda. Kui keegi sulle 50 km/h sõites peale hüppab, siis on selline reageerimine täiesti normaalne. Ära kuku kohe autojuhti süüdistama. Pealegi võiks sellisel sirgel kenal teelõigul kasvõi 60 km/h piirkiiruseks olla.
autojuhid ei sõida seal kunagi 50 nega vaid palju kiiremini, eriti hommikul
lapsele otsa sõita ülekäigurajal
häbi teil olgu
meil on millegipärast suhtumine kui autoga, siis eesõigus alati
EI OLE
Ei sõidetagi 50ga, sest see on absurdne kiirus sellisel lõigul. Mujal maailmas on sellised lõigub vähemalt 60 alat (sh Tallinnas). Sirge tee, hea nähtavus, jalakäijatele eraldi teed, ülekäiguradu vähem jne. Ainus põhjus, miks seal 50 , on see, et see on asula, no tere hommikust. Samas on paljudes kohtades automaatne piirang 90, kuigi juba 70ga sõites oleks eluohtlik.
Autoteel ongi autol eesõigus. Metsarada on jalakäijale. Auto ei roni ka metsarajale, seega ei ole jalakäija koht ka autotee. Välja arvatud muidugi ülekäigurada, kus tuleks endiselt arvestada, et tegu on autoteega.
Me võime siin ju jahuda küll jalakäijate eesõigusest aga kui mina käin jala, siis ükstaspuha, kasvõi Tallinnas rohelise fooritulega vaatan mina oma sabataguse üle, et keegi kuskilt parempööret sooritama ei hakkaks. Saage aru inimesed, et mõlgi saab autost välja tõmmata aga selgroogu sedasi sirgeks ei vääna.
Lapsest on loomulikult kahju aga olekski soov teada, mis selle õnnetuse põhjustas. Kui vaadata hetkelist tänavapilti, siis ei tahaks uskuda muud kui jalakäija hooletust.
PS. 14 ei ole enam niivõrd laps, tänapäeval saadakse sellises vanuses juba ise lapsi, seega peaks ohutunne vastama sama, mis 24 või 34-aastasel.
Sa lõpeta ära see jauramine, et kui jalakäija ja ülekäigurada, siis astun igal juhul sinna. Näed ju mis juhtub. Ära anna vale eeskuju ja siis pärast loed jälle, et midagi väga halba on kuskil juhtunud.
Kõige suuremaks liiklusohuks on need jalakäijad, kes pole elus autoroolis istunud. Tüdrukust on väga kahju.
To PART! Kuule, kuskohas Tallinnas 60-alad on? Pole veel kohanud. Tartus aga küll.
Kui Tartus, siis ka Tallinnas. Mine ja otsi! Kusjuures Tallinna 50=70. 50ga liigeldes satud Tallinnas liiklusraevu osaliseks+ võidakse tagant sisse sõita.
No see, mis hommikul Nasva vahel liikluses toimub, on kergeltöeldes jama. Bwb või kes teab kuhu tõttavad liiklejad oma sõidukitega arendavad suuri kiiruseid, nendega ühinevad mootorratturid, kes liiguvad veel suuremate kiirustega. Finaaltrass on tee, mis viib bwb , seal mootorrattad tõstavad esiratta õhku jne. Muide see igahommikune ja kõik kordub pool viis õhtul, kui tööpäev läbi, siis suunaga linna poole
Tõsiselt jama lugu ikka küll. Väikeses alevikus läheb kümmekond autot järjest tööle ja tulevad pärast tagasi ka. Huvitav, kuidas maailma suurlinnades hakkama saadakse?
Ma olen siin varem ka propageerinud seda, et on pointless astuda ülekäigurajale, kui saabumas on üks auto ja seejärel pikk tühja maad. Lase see üks auto eest ära ja ületa siis tee kasvõi sebrast 100m kauguselt.
Nasval on sellisel kellaajal hommikuti ere tõusev päike täpselt vastu silmi, puud aga varjutavad tee ära. Nii ei olegi midagi näha, sõida nagu tunnelisse kui silla pealt tuled. See juba teine laks sel kevadel sama koha läheduses.
Nu ei saa aru miks kohe jalakäiat süüdistada? Saaremaal nii tavaline see et autojuhtide jaoks pole jalakäia keegi.
Küll pritsivad vihmaga täis ja kui vöötraja juures oodata siis võibki vahest ootama jääda ja mõni kes seisma jääb siis sellel ka nii kiire et hea et kiiruga eest ära jõuad minna.
Kiitus muidugi neile autojuhtidele kes märkavad ja kes üle tee kenasti lasevad.
Sa oled ikka ka kena lammas. “vöötraja juures oodata siis võibki vahest ootama jääda” Kas sa annad endale ikka asu, et sa ootad ehk viie auto möödumist ja siis ei sõida ehk seal 10 minutit mitte keegi. Ära liialda ja kujuta ette, et elad kusagil New Yorkis. Loomulikult tuleb jalakäijat süüdistada. Kui sa pole kunagi Kuressaares autoga liigelnud, siis ei pane pahaks, et pool pime ses asjas oled. Jalakäijad on liiklushuligaanid, keda ei koti liiklusseadus, sest politsei trahvib ju ainult juhte. Sinusuguseid lambaid võiks vähem olla, kes selle viimasegi auto, mis seal tänaval kord tunnis sõidab, kinni peab ja siis üle tee ronib. Minu meelest on ka meie uued jalakäijate teed sama laiad kui autoteed, seega sa ei pea seal äärekivi peal käima, kui pritsimist kardad. Pritsimises tuleb eelkõige süüdistada vallavalitsust, kes teed nii kehva seisu on lasknud.
Juss, see ongi siin õige koht sellest rääkimiseks. Oleks siis parem, et selliseid juhtumeid oleks tulevikus veel? Sellised probleemid tuleb arutelu alla võtta mitte ainult kaasa tunda.
24 V 2018 kell 20.35 sõitis umbes 12 rattaga purjus bande Riksul 70km alal vähemalt paar korda kiiremini. Need purjus vennikesed arvavad, et nad sõidavad Pirita Kose Kloostrimetsa rajal võidu.
Suuri laevu saadab ikka kajakate kisa…kits!
Ta on raskelt vigastatud, loodame ja palvetame, et ta paraneks! Kurb, et nii juhtus.
Vaatasin täna, et Kuressaares on grupp noori mopeed-krossikate juhte leidnud suhteliselt ohtiku hobi. Tänaval sõidetakse kolmeses grupis eesliikuvale autile nii lähedale, kui võimalik ja jätkatakse poole meetri kuni kahemeetrise vahega selle taga kuni sõiduk ära keerab või soovitakse ise ära pöörata. Varem või hiljem jääb keegi reageerimisega hiljaks. Sõitsin nende järgi mõistliku pikivahega ja peaks ennetava meetmena saatma oma pardakaamera video politseile, et nad noortega vestluse korraldaks.
Juht ei pidanud pime olema-ilmnes Skoda ainuke tõsine puudus:vasak esiakna post on nii õnnetult paigutatud ,et vasakule praktiliselt ei näe!Mõistan, et juhi turvalisuse huvides, kuid jalakäijate( ja ulukite) ohutuse arvelt!
Esmane segav faktor ongi otse näkku paistev päike.
APPIII! palju te siis ajas võidate, hälvikud, kui sõidate selle maa 60-ga.
Ja jalakäijana võikski selle igaüks endale pähe T-A-G-U-D-A! Autojuht ei pruugi mind märgata, seega ei pea kohe tee peale jooksma.
Kihutamise ja roolis moblaga rääkimise tulemus.
Asi pole ajas võitmises, asi on liikluse sujuvuses. 50 km/h Nasva alevikus on MÕTTETU MUNEMINE! Lisaks ei ole hea, kui sa seal 50ga sõidad ja su taga on 3-4 autot, kellest 1 istub sul tagumikus kinni. See 50ga sõit ei oma mingit õigustust, seega on see pigem isegi ohtlik, kui keegi hakkab sinust seal mööda sõitma või paneb tagant sisse.
Kus tead? Lehes ei ole sellest juttu midagi? Äkki oli hoopis tütarlaps ninapidi telefonis ja igasuguste juhtmetega ka kuulmiskaugusest väljaspool. Ära süüdista kohe autojuhte. Miskipärast usun seda teist varianti rohkem, kui natukene linnas ringi vaadata. Eriti pisikestel 6-7 aastastel lastel ei ole mingit ohutunnet, hüpatakse teepeale sealt kus tahetakse ja istutatksegi ninapidi telefonis. Noorus on tõesti hukas.
ja autojuhtidel jätkub jultumust veel õigustamiseks ja jalakäijate süüdistamiseks. Tugevam pool on kohustatud nõrgema arvestama alati, eriti ülekäiguraja läheduses. ja et tee läheb läbi Nasva asula pole vabandus, see on normaalsus
Jultumus on jalakäijana teele astuda ilma autosid vaatamata ja veel eriline nahhaalsus on teha seda ninapidi telefonis. Auto ongi tugevam, panid täppi. Seega ma ei saa aru, miks on endiselt vaja nii kibedalt tee peale ronida? Saa aru inimene, autojuhil on palju raskem jalakäijat märgata. Ega enamik juhte niisama pahad pole. Jalakäija näeb ju iga ilmaga kas auto tuleb, kust ta tuleb ja kuhu läheb. Mõtle veelkord uuesti, kes siin siis jultunud on. Autojuht ei pea iga ülekäiguraja juures stopitama, autost välja tulema ja olukorda sedasi inspekteerima. See on puhas lollus. Sa pole põder, loll loom, et tee peale jooksma pead. Näed ju, et oht tuleb, ära astu teele.