Eesti elanikud pooldavad Saaremaa silda ja Helsingi tunnelit, kuid on vastu Tartu lähedale rajatavale puidurafineerimise tehasele. Rail Balticu puhul on pooldajaid veidi enam kui vastaseid.
ERR-i uudistetoimetuse tellimusel viis Turu-uuringute AS veebruaris läbi 1003 vastajaga avaliku arvamuse küsitluse, milles paluti hinnata oma suhtumist nelja suurde ja palju poleemikat tekitanud infrastruktuuriobjekti.
Ainsana neist on vastaseid rohkem kui toetajaid Tartu lähedale planeeritaval puidurafineerimise tehasel. Selle vastu on 43 protsenti ja poolt 37 protsenti Eesti elanikest.
Kõige positiivsemalt suhtuvad Eesti inimesed Saaremaa silla (täpsemalt küll Muhu ja mandri vahelise) ehitusse – seda toetab 69 protsenti, 18 % oli vastu ja 13 % ei osanud arvamust avaldada.
Positiivne on Eesti elanike suhtumine ka Tallinna–Helsingi tunnelisse: 63 protsenti on selle ehitamise poolt, 24 protsenti vastu.
Kriitilisemad ollakse Rail Balticu suhtes, ehkki ka siin on pooldajad ülekaalus – uue suure raudteeühenduse rajamist toetab 52 protsenti ja vastu on 38 protsenti Eesti elanikest.
Kui vaadata sotsiaaldemograafilisi näitajaid, siis on Saaremaa sillale suurim vastuseis (38 protsenti) Lääne-Eesti elanike seas. Siiski on ka Lääne-Eesti elanike seas silla ehitamise pooldajad ülekaalus – nii arvas 51 protsenti. Ülejäänud Eesti regioonide elanike seas on silla vastaseid vahemikus 15–19 protsenti ning pooldajate hulk jääb vahemikku 68–78 protsenti.
Turu-uuringute AS küsitles ERR-i uudistetoimetuse tellimusel 1003 inimest nende kodudes.
Heameel teada saada, et kogu Eesti toetab Saaremaa silda.
Aga kuidas on võimalik, et Rail Balticut üldse toetatakse. Kas inimesed tõepoolest usuvad, et sellest võiks tulla mingit kasu. Kanged arvutajad lubavad kasu puhtamast õhust. Tegelikult teeks RB ehitus loodusele korvamatut kahju. Ja kaubavoogusid äratasumiseks ei ole kusagilt oodata. Isegi kui Helsingi tunnel peaks tulema, on kaupade vedu laevadega kordi odavam.
Pole seda silda siin kuskile vaja,siis hakkab see vargus igapäevaseks,sillamaks löödaks niikuinii lakke, saab ju küsida.
kas oskad öelda, millist kasu sild tooks. Kasu, millest saaks ehitamise ja hooldamise kulud maksta??
See on tõesti hea, et silla ehitamise plaan heakskiidu sai.
Ei huvita, palju see sillamaks on, nagunii maksame praegu laevade üleval pidamisele üüratut raha ja liikuda saame vaid siis, kui laevnikele meeldib!
Huvitav, kuidas see valik tehti? See puhta kallutatud uuring.
SIlda võib ju toetada aga õhtu lõpuks tuleb realism ikkagi koju. Samamoodi võib enamik pooldada saarlaste kosmosesõite- lase vaid fantaasial lennata!
Miks meil ikka ja jälle minnakse ulme valdkonda.Tegelikult ei ole saavutatud isegi tsaariaja võimekust,nimelt rajati Rukkirahu kanal tsaariajal,pragu ollakse ainult seda võimelised traaliga läbi sõitma.Seega,kui ei oleks olnud tsaariaega,laiutaksid meie ametimehed tänaseni kaldal käsi,liiga lihtne asi, teeme parem tunneli Soome.Lasteaed.
Ohoh, uuring juba toimunud, :) nalja nabani.
Sild üle Soela v.lahendaks mitu probleemi.
Ma palvetan, et seda silda ei tuleks.
Hetkel silda pole, vargaid on. Praegune kontroll pärast sillaehitamist on, et kaamerad rannakaldale. Pole probleem.
Hehh… Kes praamikulud kinni maksab… Ja selle et meie “armas” valitsus suudab iga 5 aasta tagant mingi käki kokku keerata ja uusi praame osta
+1
1003st üle 50% = Eesti elanikud. Väga väike populatsioon, et sellist järeldust teha.
mina paraku palvetan silla poolt.