MTÜ Pihtla Lapsed asus koguma allkirju, et selgitada välja inimeste huvi Vaiverest Püha küla ja Sutu rannani kulgeva kergliiklustee rajamise vastu. “See kergliiklustee on vajalik nii ohutuse kui ka piirkonna arengu seisukohast,” põhjendab MTÜ juhatuse liige Katrin Kalle.
Kergliiklustee pikendamine Sutuni liidaks Kuressaare kergliiklusteede võrgustikuga ka elanikerohke ja aktiivse Pihtla-Püha-Sutu piirkonna.
Kui praegu kulgeb kergliiklustee Kuressaarest Vaivere ristmikuni, siis jätkuda võiks see Püha külani, kirikust mööda Vanamõisa poole kuni Sutu rannani. Pihtla maantee ääres kulgeva, ligi 8 km pikkuse kergliiklustee valmimine suurendaks oluliselt jalgrattaturismi võimalusi Kuressaare lähiümbruses ja tooks piirkonna arengus kaasa palju positiivset.
Rattasõiduks parajalt pikk
Näiteks võimaldaks see sealsel elanikkonnal ja turistidel liigelda ohutult nii Kuressaare suunal kui ka suuremate asulate Pihtla, Püha ja Sutu ranna vahet. On ju Pihtla ja Püha külas algkool-lasteaed, pood, spordiväljakud, Püha kirik, laagrikeskus ja matkarajad. Sutu rand on suviti populaarne ajaveetmiskoht nii kohalike elanike kui ka kaugemalt tulijate jaoks.
Võib ju väita, et neid, kes Pihtla ja Vaivere vahet jalgrattal sõidaksid, pole seni olnud just kuigi palju. Samas pole neid palju olnud just seetõttu, et Pihtla maantee ääres sõitmine pole ohutu.
Kui maantee kõrval kulgeks kergliiklustee, jätkuks sel kindlasti ka kasutajaid. Vaadake, kui palju on neid, kes Salme poole viival uuel kergliiklusteel kõnnivad, jooksevad või sõidavad!
Usun, et sama suur oleks “liiklustihedus” ka Vaivere–Sutu kergliiklusteel. Pole ju Kuressaare ja Pihtla vahet rohkem kui 14–15 kilomeetrit.
Suvel on see vahemaa jalgrattal sõitmiseks just paraja pikkusega. Praegu seda aga eriti ei tehta – just seepärast, et see pole ohutu.
Allkirjade kogumise kampaania eesmärk on selgitada, kui palju on inimesi, kes on huvitatud, et see kergliiklustee ehitataks.
Kutsume üles oma meelsust avaldama ka Kuressaare inimesi, kel huvi Pihtla maanteed pidi Pihtla ja Sutuni liikuda. Meie algatus on esimene samm, sisend, et osavallakogu ja vallavalitsus saaksid seda protsessi alustada.
Olge aktiivsed arvamust avaldama
Neil, kes on Vaivere–Sutu kergliiklustee ehitamise poolt, on allkirja andmiseks aega 28. veebruarini, ja seda saab teha veebilehel petitsioon.ee või paberkandjal Pihtla koolis ja lasteaiarühmades, Pihtla raamatukogus ja Pihtla poes. Samuti on allkirjade kogumise lehed MTÜ aktiivgrupi liikmetel.
Kui allkirjade kogumise tärmin möödas, annab MTÜ maanteeametile mõeldud pöördumise koos allkirjadega üle Pihtla osavallakogule, kes saadab selle edasi koos omapoolse taotlusega.
Olge aktiivsed oma arvamust avaldama – mida rohkem meid on, seda suurem on võimalus, et projekt teoks saab!
Idee on küll hea, kuid kõigepealt võiks saada linnasisesed rattad- ja kõnniteed tehtud, kus liiklejaid palju rohkem.
Tooma poe juurest nn Kihelkonna ringini. Tore oleks veel Kihelkonna ringilt saada Nasva poole seal oleks ratturitel veelgi parem sõita, sest seal puuduksid tüütud mahasõidu teeotsad, kus peab hinge kinni hoidma, et keegi sealt läbi ei põikaks.
Lisaks Aia tänav on pikalt ilma jalakäiate teeta jne.
Mina jälle arvan, et kõigepealt peaks ehitama Kuressaare sadama kõrvale veel ühe sadama, näiteks Tori jõesadama. Tori jõesadam on vajalik selleks, et inimesed saaksid nautida paadisõitu Kuressaare sadamast Tori jõesadamasse ning vastupidi. Nii nagu me tänapäeval taome kõik kalad pulkadeks, adrad arvutiteks, nii peaksime ka kõik jõekäärud, lahesopid ning väinad täis ehitama sadamaid. Kui kogu rannik on tihedalt sadamaid täis ehitatud, siis kaob vajadus ka maanteede järele ning kui ei ole enam maanteid, siis langeb ära ka nende remontimisega seotud mured ja probleemid. Milleks on vaja Maanteed Sääre tipust Kuressaarde või Kuressaarest Kuivastusse?? Ei olegi vaja. Kui inimene tahab Säärelt Kuressaarde tulla, siis istub või sõidab ta Mõntu sadamas parvlaevale ning seilab Roomassaare sadamasse. Või siis Roomassaare sadamast Kuivastu sadamasse. Veelgi mõistlikum oleks Tori jõesadam niimoodi väljaehitada, et parvlaevad seal silduda saaksid, Siis ei oleks vajadust Roomassaare sadama järgi, mis paraku ei kuulu eraomandisse ja niimoodi võib erasektor tublisti oma kasumist ilma jääda. Ei maanteedele, jah sadamatele!
Tehtagu kõigepealt korda kõik küladevahelised kruusateed. Maainimesed aastaid hädas, maanteel auk augus kinni.Jalgrattaga poodi sõtvad memmed-taadid puhta kimpus, rääkimata autojuhtidest. Nemad tahaksid asfaltkattega teid.
Pealinnast maale kolinud Kalle ei tea maaelust midagi.
Artiklis räägitaks nagu kahest eri teest – Vaivere-Pihtla ja Vaivere-Sutu. Teine neist oleks isegi mõistlik, kuna Kuressaare-Vaivere on juba olemas ja sealt edasi Vanamõisa poole on suviti päris tihe liiklus. Sutu oleks sealt Vanamõisa ristist veel mõned kilomeetrid edasi, iseasi kas sinna enam minna viitsib kui Vanamõisa korralik karjäär juba samas.
Aga et nüüd Vaiverest Sutusse läbi Pihtla minema hakataks, on küll ulme.
Ohhoo, et läbi Sutu küla. Kummalt poolt teed siis. Kas läbi Lauda Jaanuse õue või läbi Sepa Reinu maja
linnast aste võiks teha
Mõni inimene on heast elust lolliks läinud, Pihtlas kõikjal korralikud asfaltteed, kaugemate külade elanikud soopavadd oma kruusateedel mudas.
Pooldan ka seda arvamust. Suvel on Vaivere-Vanamõisa käänulisel teel palju lapsi ratastega sõitmas, ka mitmekesi kõrvuti. Saaks selle tee liiklusohutust vähendada.
Ka Kuressaare Mõntu teed võiks veidi parandada.
Aia tänav on eriti hirmus koht, eriti piimakombinaadi poolne ots, pole kõnniteed ega valgustust ja 50ga ei sõida seal keegi
Mõni inimeseraas on lolliks tõesti läind.Ka vallakeskusesse oleks korralikku kergliiklusteed teed vaja,sest kavandatavat keskküla rekonsi-taastamis-ümberehituswst saa kuidagi aru,milleks sinna niipalju raha kavatsetakse raisata elanikkond kuivab kokku nigu peale suurt katku-põuda.
Aia tänav ja Talve tänav võiks enne välja ehitada normaalselt. Liiklustihedus peale Vaivere risti, Vätta peale keerates on nii väike, olen rattaga seal sõitnud palju selliselt, et ükski auto ei tule terve tee peal vastu.
Selles osas nõustun, et öösel võib seda lõiku sügisel-talvel sedasi puhtalt üksi läbida nii kella 4 paiku öösel. Aga suvel nn hooajal see jutt ei päde.
Kui meie SuurVALD üldse mingeid kergliiklusteid kuhugi teeb tehakse need mõne ametniku koju ja tagasi. Aste-Haamse kergliiklusteed on lubatud juba kes seda mäletab mitmete valimiste jooksul kuid mida senimaani ei ole on tee…Tee tarbeks mäletamistmööda lammutati ja purustati ka endised juveelitehase hooned kuid ka see materjal on osaliselt rahaks tehtud ja ülejäänu laiutab ikka hunnikus keset asulat. Unistada ju võib aga vallasilmad paraku omade taskutest ja linnast kaugemale ei ulatu.
Eks need kergliiklusteed teki sama valemi järgi nagu linna tänavate korrastamine. Kus kandis või millise tänava ääres rohkem “prominente” elab, seda ka ehitatakse. Vajaduse ning liiklusohutusega pole siin mingit pistmist. Ikka iseenda heaolu on määrav. Senikaua, kui ei suudeta asumite tänavaid korrastada, on metsaradade asfalteerimine ilmselge poosetamine ja üle jõu elamine. Kilomeetrite viisi valgustatuid teeääri, milliste ainsad kasutajad üheksal kuul aastas on metsloomad – ääretu luksus. Aga “terviseedendamise” sildi all saab igasugust jama läbi suruda. Lähimad näited on alkoholi-, tubaka- ja bensiiniaktsiis. Kes meist siis tervise edendamise vastu on. Nii et Aste-Haamse rahvas! Meelitage enda kanti elama mõni valla tähtsaim nina, asutage MTÜ Aste Jalgratturid ja küll tuleb ka tee.
Rohkem oleks vaja rattateed Tõllini või Kärlani. Hetkel on see suund linnast välja ikka väga ohtlik rattaga. Hästi sobiks see vana raudteetamm mis läheb Unimäelt Orikülla aga ilusasti Randverest samuti läbi. Tõllilt edasi on Mustjala või Kärla suunas juba hõredam liiklus ja veidi ohutum ka. Vaivere suund on juba niigi algusosas kaetud ju.
Jah Astest Kuressaarde oleks ka väga vaja seda kergliiklusteed, terve Kuressaare on ringiratast seda kergliiklusteed täis, võiks juba maainimeste peale ka mõtlema hakata…, koolilapsed Astest kaugemalt tahaksid ka jalratastega kooli ja koju turvaliselt sõita.
JAH,OLEN KA SELLEPOOLT,ET VALD TEEKS KORDA KÕIGEPEALT KÜLATEED,NEED EI OLE ENAM LÄBISÕIDETAVAD,NEED ON KOHUTAVAD.AUK AJAB AUKU TAGA.
Kahjuks Sa eksid, ei ole veel linnale ring peal. Lahtedevaheline lõik on tegemata, ehk siis Kihelkonna ringteest Nasva kergliiklusteeni :)
Mina oleksin küll vaivere-sutu kergliiklustee poolt ja tore oleks ka et külateed käik korda saaksid
Minu arvates on see väga hea mõte, Vaivere- Pihtla- Püha- Sutu ning, siis võiks keegi Vättalt ka oma aega panustada ning tegeleda Sutu- Vanamõisa- Vaivere teelõiguga, kokku saakski väga mõistliku ringi. Saaks maanteedelt ära poodidesse ukerdavad memmed/taadid, kes on väga liiklusohtlik kontingent kuna enamuses eiravad nad kõiki liikluseeskirju. Saaks lapsed randa/poodi/sportima ning Vätta lapsed Sutu randa. Ei ole need Pihtla küla vms teed nii head, kui keegi eelpool mainis. Mõni vaatab, kas saab poekoti autoga ukseni v lohistab käe otsas läbi muda. Tüüpilised eestlased, kõik suudavad hädaldada, et muud asjad on tähtsamad. Tehke siis, mitte ärge virisege.