Mitu kuud suure eesmärgi nimel tihedat tööd teinud ärimees Raivo Hein loodab riigi soosiva suhtumise korral juba 2020. aastal alustada Suurele väinale silla ehitamist, mis peaks valmima kolme aastaga ja läheb maksma kuni 500 miljonit eurot.
Heina plaanis on tegelikult kaks silda – teine peaks pärast seda, kui Suure väina sild toimib, hakkama ühendama Saare- ja Hiiumaad. “Toome saared Eesti riigi juurde tagasi ning pöörame demograafilise ja majandusliku poole uuesti positiivseks,” võttis mees ise oma idee kokku.
Mis rahastamisallikatesse puutub, siis riiki ei ole plaanis tülitada ja kogu kapital peaks tulema ettevõtjatelt, Eesti ja Põhjamaade pensionifondidest ja pangalaenudest.
Hein viitas, et paljudel Põhjamaade pensionifondidel on nõue paigutada oma raha Põhjamaade infrastruktuuri, kuid objekte selleks napib. “Euroopas süstitakse igas kuus majandusse 60 miljardit eurot. Lõpuks maandub see ikka kinnisvarasse, infrastruktuuri ja börsile,” nentis ta.
Silla maksumusest rääkides märkis Hein, et varasematele uuringutele tuginedes oleks hind täna 400 miljonit eurot. “Aga olgem realistid ja ütleme, et see on 500 miljonit,” sõnas ta.
Heina soov on, et sild annaks tulevikus tulu kõigile. “Eesti inimestel seisab praegu pangakontodel 8 miljardit eurot, mis mitte midagi ei teeni. Idee on pärast silla valmimist firma börsile viia, et iga Eesti inimene sellest kasu saaks,” selgitas ta.
Sillaprojekti eeltööd on kestnud juba mitu kuud ja tagasiside on Heina kinnitusel olnud seni positiivne. Varem tegutsenud riiklik silla töögrupp on tema teada praegu varjusurmas, mis on ka mõistetav, kuna praegu kehtivas riigi transpordi arengukavas silda märgitud ei ole.
Riik on samas teinud mahukaid uuringuid, mis käsitlevad nii silla keskkonnaalaseid kui ka sotsiaalmajanduslikke mõjusid. Heina sõnul on neid kõiki võimalik kasutada, kuna looduses midagi muutunud ei ole ja väinaületajate arvu kasv on olnud prognoositust isegi suurem. “Ma ei näe mingit põhjust, et nende töödega peaks otsast peale hakkama,” sõnas ta, lisades, et veel on vaja teha vaid meretrasside planeering.
Ainsa võimaliku takistusena näeb Raivo Hein poliitilist riski ehk et asi võib katki jääda, kui projektile riiklikul tasemel toetust ei tule. “Kuu lõpus on meil sel teemal kohtumine peaministriga, loodaks sealt saada mingisuguse seisukoha, siis saab edasi minna,” sõnas ta. Heina sõnul loodavad sillaprojektis osalejad südamest, et riigi poolt vaadatakse seda kui suurt Eesti asja, mitte kui kellegi poliitilist kapitali.
Mehis Tulk, Raul Vinni
Kalle Laanet: Heina idee on hea
Nüüd, kus parvlaevaliikluse kvaliteet on langenud ning riigile kuuluva ettevõtte juhtkond ei võta riigikogu liikmete ja saarlaste ettepanekuid arvesse, suhtun Raivo Heina ideesse ehitada sild mandri ja Muhu ning Saaremaa ja Hiiumaa vahele positiivselt. Ühendused on saarte arengu eelduseks. Riik ei saa silla ehitamist keelata, vaid saab kooskõlastusprotsessid keeruliseks teha!
Loodaks, et idee teoks saab.Hiinlased kõvad sillaehitajad, need virutaks oma tehnika- ja tehnoloogiaga aastaga püsti.
Just do it!
Kui poliitikud haistavad sidruni lõhna, tuleb esialgu tugev vastuseis!
Kaugel see sillavärk praegu on?
Korraldus: Maakonnaplaneeringute algatamine
Vastu võetud 18.07.2013 nr 337
Planeerimisseaduse § 10 lõike 3 alusel ja kooskõlas keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 35 lõikega 1:
1. Algatada kõigis maakondades maakonnaplaneeringute koostamine planeerimisseaduse § 7 lõikes 3 sätestatud ülesannete lahendamiseks kogu maakonna territooriumi kohta.
2. Algatada maakonnaplaneeringu koostamine võimaliku Suure väina püsiühenduse planeerimiseks Saare ja Lääne maakonnaga piirnevas sisemeres.
3. Teha punktis 1 märgitud maakonnaplaneeringute koostamise korraldamine ülesandeks maavanematele. Suure väina püsiühenduse planeerimine teha ülesandeks Saare maavanemale, kellel tuleb teha koostööd Lääne maavanemaga.
4. Maavanematel algatada maakonnaplaneeringute keskkonnamõju strateegiline hindamine.
5. Maavanematel lähtuda maakonnaplaneeringute koostamisel maakonnaplaneeringute koostamise lähteseisukohtadest, mis avalikustatakse Siseministeeriumi veebilehel.
6. Maavanematel korraldada planeeringute koostamine koos keskkonnamõju strateegilise hindamisega ja esitada planeering Siseministeeriumile järelevalve teostamiseks hiljemalt 31. detsembriks 2015. a.
Andrus Ansip
Peaminister
Aivar Rahno
Riigikantselei istungiosakonna juhataja riigisekretäri ülesannetes
Muidugi on see asi tegemata — Saare maavanem sai asjade mittetegemise eest koguni riikliku autasu.
Maakonnaplaneeringutega peab praegustes tingimustes tegelema vastloodud SA Saare Arenduskesus aga kellega koostöös, seda ma peast ei tea — Virtsu pole enam isegi Lääne maakonna osa enam.
“Riik ei saa silla ehitamist keelata, vaid saab kooskõlastusprotsessid keeruliseks teha!” — puhas kuld aga kui parvlaevaühenduse kvaliteet tõuseb, kas siis muutub hinnang Heina silla ideesse negatiivseks? Ei meenu, et Riigikogu liige või saarlased oleks häält tõstnud, kui Saare maavanem järjekordselt eiras Vabariigi Valitsuse otsest korraldust. Seisukohad sõltuvad tuule suunast.
Mis on siis selle silla tegelik eesmärk?
Inimeste kaupade vaba liikumine saare ja mandri vahel :)
Kui erinevate huvigruppide eesmärgid langevad kokku,nimetatakse seda ühiseks eesmärgiks!Pensionifondidel raske leida kohta, kus raha ei häviks ,saarastel liikumasaamise probleem,riigil liiklusohutus!
Praegu segavad praamilt tulevad kolonnid liiklust kuni Ääsmäeni!Edu Heinale!
Vot see on MEES suure tähega! Äkki võiks kasutada rahastamisel osaliselt ka ühisrahastust.
Kahe käega püsiühenduse poolt ja soovin ka ise osaleda, kui selleks võimalus antakse. Laaneti kommentaarist ei saa aru, sest see praamiühendus, millega mina paar korda nädalas sõidan, on korralik ja ei jää endisele alla, pigem parem.
päeva parim uudis :)
Täiesti mõttetu asi. Inimesed elavad ulmemaailmas, lootes et sild lahendab kõik nende mured. Ei tasuks unustada, et sel juhul ei oleks Saaremaa enam saar. Pigem tuleks panustada praamiliiklusesse. Saarlaste ülevedu peaks olema tasuta ja ööpäevaringne.
Võin kihla vedada, et seda silda 2023 valmis pole. Eks kirbud ikka hüppavad.
Kuidas muudab sild saare mandriks, kui suudate ära põhjendada, siis ei pea teid enam ignorantseks.
Tuudi, kas on plaanis Muhu ja Saaremaa vahel olev tamm lõhkuda ja praam käima panna. Muideks sild tuleb ikka Muhu ja mandri vahele.
Lugege tema artikleid, siin lehes u. paar aastat tagasi kirjutas Hein rikkaks saamisest. Veel mitmed lood Äripärvas jne. Selline mees peaks riigi asjus kaasa rääkima. Aga on varemgi juhtunud, et meie poliitikud riigiohje tirides endid sellisest tarkusest targemaks peavad. Jõudu.
Ilmselt saab tegu olema siis tasulise sillaga. Palju ületus plaanide kohaselt maksma hakkab?
Toetan! Algtingimus, et riiki ei ole plaanis tülitada, on selle puhul ainuõige. Tundub, et Igor Mangil on õigus – suurte plaanide aasta on alanud. Tallinn-Helsingi tunnel samast valdkonnast ju. Loodan, et hr Hein hoiab meid arengutega kursis ja kutsub appi kui vaja on. Tuleme kindlasti!
PS! Ah jaa. Poliitikutel ka järgmiseks aastaks üks lubaduste teema varnast võtta. Esimene neist ongi juba siin platsis.
Sellepärast siis langetatigi praamiühenduse kvaliteeti, et teha Saaremaast kiirtee osa lõpuks. Tahan küsida, kus jääb praegu käimata?
Naistele muidugi sobib, läänelik saagimine neil juba veres.
Kuidas selle kosmeselennuga siis on ?
Sild ei muuda saart mandriks, vaid saar hävib.
MUL on plaanis on ka hümn ära muuta 40 tuhi eest.
Sild peaks ammu olemas olema kui maanteepikendus, nagu mujalgi. Jäägu kasvõi praam aga ilma ootejärjekordade ja ööpäevaringselt kasvõi alus 50 autole, et saaks liikuda. Inimesed, kes vastu, ei saa aru, et me liigume ka igapäev mktte korra kuus või korra kaks aastas. Need kes tõesti harva käivad, neile see laevasõit meeldib, ostke paat ja nautige, elu läheb edasi, varem või hiljem, see tuleb nagunii, kas meie silmad näevad või mitte. Valitsus muutub pea iga aastaga, kord uued nored peal, küll ära tehakse.
Ja reil baltiku haru Sääre majakani.
Point on liikumisele kuluvas ajas
Ja palun ka kodanik havil selgitada, kuidas täpsemalt see sar siis hävineb?
Kuulsin aastaid tagasi ühelt vanalt mehelt ettepanekut, et mandrilt Viirelaiule sild ja sealt edasi Muhusse tamm…
Aga võtaks aja maha. Muuseas Saaremaa peamine pidur ei ole aeg, vaid “Eramaa” sildid (nagu riik riigis), alustada tuleks nende siltide eemaldamisest, et rahvas saaks vabalt mere äärde.
Tegelikult toimuvad asjad alati enne. Sild oleks viimane sümptom. Juba praegu on inimesed siin tropistunud eramaa siltide ülespanekuga. 50:50 Paljud kannatavad.
Surve pandi kunagi peale, nüüd siis ainult päästetakse liha kontdelt lahti ja luustik visatakse ära. Ära unusta nutitelefoni maha.
Kust sellist debiilsust kannuga saab, kes arvavad, et suured ja rikkad ãrimehed hakkavad pisukese Saaremaa pärast oma rahakotte kergitama? See 1 koma miljonti reisijat pole essugi võrreldes millal nad oma keresid liigutama hakkavad. Suur igavus ajab igasugu mõtteid pähe. Unistage oma sillast surmani, seda ei tule lähima 50 aasta jooksul ja punkt. Veame või kihla.
Kuskil polnud juttu mandrist vaid sellest et saaremaa poleks enam saar. Lugemisoskust ei tasuks hiinast otsida tropp.
Kust otsast see praamiühenduse kvaliteet langenud on, oma kogemustest küll ei nõustu. Pigem parem.
Silla vajaduse küsimus on selles, et kelle aeg on väärtuslikum, see ei soovi parvetada ja kelle aeg on odav, see võib praamiga käia küll. Üle silla 7 minutit, parvetades koos ootamistega 45 -50 minutit. Seega mitu korga nädalas käies kaotad mitu tundi nädalas ja tööpäevi kuus.
Tänase päeva mõttetera: loll on see, kes arvab et saab 2023 silla kaudu mandrile.
Kas sa tõesti arvad, et keegi kel on võimekus selline sild aastaga valmis teha, teeks seda paarikümnetuhande elanikuga saarele? Aju hapnikupuudus kiubis.
See on alles JUTUmees. “Jutu” unustasid algusesse lisamast.
Muhu on 1 osa Saaremaast. Väinatammi lõhkumisjutuga näitad vaid oma arengutaset, mis on allpool merepiiri.
Hea äri, 30´000 püsiklienti on ju saarel olemas.
tänane artikkel küll ei tõesta et tegu oleks aruka mehega. pigem meenub sömera ja nende rail-sömera-sild…
Nujah niikui Igor Jangi mainisid lõi kohe hea pilt sinust ette. Enamat polegi vaja.Ahjah paar esoteerikakivi võiksid ka tasku pista.Nii igaks juhuks.Nendega saad ehk otse Kuressaare Rae maaalusest parklast Helsinki pearaudteejaama alla metroopeatusesse.
Hein peab rahvast vist päris poolemeelseks. Vaata kus aateline mees
eestit sildade abil ühendamas. Ja siis ilus ümbernurga jutt kuidas põhjamaade ja eesti pensionärid sillast kasumist lõikaksid hahaha….
Kuradi geniaalne idee. Müüme raudteed, pangad, laevaliinid, põlevkivikaevandused jne. MÜÜME kõik välisinvestoritele maha.
Las Eesti rahvas investeerib ja nuumab ikka võõraid. See ei oleks ju loogiline et eestlane enda heaolule mõtleks. Egas muidu 700 aastat murumütsi kergitades saksmannidele seakamakaid viidud ning ise jahukörti lürbitud. JA Ikka ja alati olid kupjad need suurimad sunnikud…..
Pm. Sellist juttu saab ajada ainult paadunud kapitalistist rahakummardaja.
Selle silla maksumus 0n 1-1,5 miljardit. Uuriga veidigi Taani-Rootsi silla maksumust, mis umbes sama pikk. Kuigi seal on kallim, raudtee ka. Ja see ehitati ammu, kui oli palju odavam. Ja seal on silla ületajaid 100 korda rohkem, et mingist tasuvusest rääkida. Ja silla Rootsi poolses osas elabumbes 15 miljonit inimest, Saaremaal varsti vaid 30000. Kust tuleb see kasumlikkus. Pigem surnult sündinud idee nagu veel õudsam RB Ükskord võiks ometi pilvedel hõljumine lõppeda. Ei tule silda!
Midagi nii haiget kui Piibelehe kommentaar ikka annab toota. Kommunistist Stalini kummardaja ilmselt.
Ta näitas ju isesõitvat autot ka ! Oled ikka kindel,et tegemist pole järjekordse lollitamisega.?
Tuudi, palun täpsusta, mida tähendab, et Muhumaa on üks osa Saaremaast. Täiesti oma saar, oma inimeste ja juhtimisega. Muhu on sama palju Saaremaa, kui Kihnu on Pärnu või Abruka on Saaremaa.
On Hein üldse saarlane, et nõnda äritseb?? Kui Sõrves merd ees poleks, sõidaks otse Gotlandile välja oma Teslaga.
30000 inimest ei liigu pidevalt, pigem saare elanike arv kukub 10-15 tuhande võrra ja siis saab sillamaks olema selline, et keegi siia enam sõita ei taha, ka mujalt.
“…Eesti inimestel seisab praegu pangakontodel 8 miljardit eurot,…”
Isegi mul on kaalutud keskmisena SEB pangas 200 eurot, aga aasta intress on 13 senti. Väga soodus … pangale muidugi.
Minu mõte on edaspidi ettevõtmist igal juhul toetada. Ka rahaliselt kui vaja. Kas Sinul sama mõte?
Ah jaa, Sinu sõpra Igor Jangi ma ei tunne.
Ja selle silla ületus maksab 50€ sõiduauto, ega siin palju odavam ei tule.
Sild on iganenud variant. Hyperloop oleks tase!
Mis on siin ühist kommunismiga kui olen vastu et Eesti riigis omavad võõrrahvusest eraisikud riikliku tähtsusega asju nagu nt. juhtus meie pankadega ning kui raudteed itaalia ärimeestele maha üritati parseldada. Sa ei saa aru et kui sillal on Norra, Rootsi või Taani omanikud tõusevad silla ületustasud vastavalt nende soovide suurusele. Kedagi ei koti pärast sinu ving et kallis on.
Ja kasumid voolaks nagunii eestist tulvaveena välja. Mis moel see eestlane sinu meelest siin midagi võidaks? Seda juhul, Kui keegi üldse nii mõttetu väikese koha sisse investeerima nõus oleksidki.
Kahjuks ei ole sul Olev peale hülgemõla midagi ette näidata.
Õige kah! +1 Paneme sillale praami hinnaga sillamaksu ka peale ja mitmekümne aasta pärast on sild tasa hinna teinud ja investeerung missugune
Kas sa arvad et meil turiste ei käi?
Õige saarlane astub silla vastu üles ja protesteerib sellise lauslolluse vastu! Kes saarel elada ei taha mingu mandrile. Saarte eripära seisnebki eraldatuses ja rikkumata looduses, mida kahjuks ärimehed iga hinna eest hävitada püüavad.Ja nii häid praami pole meil veel kunagi olnud. Tulge ja vaadake.
Raha eesmärk, raha on rahutu, ajab üle. Mida inimesed siia puutuvad? Nemad ju silda ei taha.
Kahjuks ei ole sul peale hülgekaka muud ette näidata.
„….Nüüd, kus parvlaevaliikluse kvaliteet on langenud ning riigile kuuluva ettevõtte juhtkond ei võta riigikogu liikmete ja saarlaste ettepanekuid arvesse …”
Minu teada oli ju laaneti rehvorm võimul, kui parvlaevadega pull hakkas. Loll jutt igast otsast. Laaneti jutt ei ole teadlikule ja mõtlevale inimesele. Laanet räägib inimestele, kes arvavad, et tühi tünn kõmiseb, järelikult midagi seal on. Arvan, et rehvormi võib joonelt sellest Suure väina silla asjandusest eemale ajada. Teisi erakondi ma hetkel ei viitsi kaaluda. On selge, et minu idee kellata Suure Väina silda, haaras keegi tamkivi rehvormist ja tundub, et vennike võttis asja ainult tühja tünni kõminana ja enda reklaamina.
Kuna selle kohta on juba 1957.a. tehtud diplomitöid ja ma nende meeste hulgast paljusid tundsin ja isegi vaata et koostööd tegin, siis oli teema mulle mingis mõttes rohkem südamelähedane, kui vaid saarlasena.
“??” – tahavad küll.
Ara aja plära
Turistid käivad aga saavad valida kas käia või mitte. Sõltuvalt ka sillamaksu suurusest. Riik maksaks totatsiooni ainult saare elanike eest ja seda kindlasti mitte 100% ulatuses. Saare elanikkonna vähenedes alles jäänud elanike maksukoormus suureneb.
Saarlased ei taha.
Saare suurim väärtus on selle unikaalne kultuur ja loodus. Silla ehitus ei toetaks kummagit.
1. Praegu silda pole, aga metsaveoautode vahelt muude sõidukite leidmiseks peab tükk aega ootama. Saare loodus rikkumata?
2. Võrdleme näiteks Võrumaaga, mis on ülejäänud mandri-Eestiga püsivalt ühendatud. Kas seal on loodus rohkem või vähem rikutud kui Saaremaal? Hetkeseisuga.
Reigo, sa müüd meid maha niiviisi, ära tee. Tahad meid teha Skandinaavia maksuorjadeks.
Olev – mida teha jürgen ligiga Suures Väinas?
Toetan saarlast, tehke sild üle Viljandi järve kui väga vaja.
Ületuse hind suvesaarlasele = investeeringute maht – riigi totatsioon saarlaste pealt. Parem on müüa oma suvila enne silla ehitust, sellele kes arvab et sellel ei ole mõju saare unikaalsele idüllile.
Uskumatu. Vaene Muhu siis polegi saar? Seal ju ka sild vahel. naljaninad. Mina tahaks küll püsiühendust!
Mina tahaks jälle keppi.
Mina olen ka nõus Reigoga koos toetama. ja tigekala ongi vist see, kes Orissaarde selgeltnägijaid ei tahtnud :D
Täpselt! +1
…Loll jutt,astuge silla vastu,…minge mandrile,tead mine ise kaugele,kaugele!See on ainuke õige ,normaalne asi,mida oleks vaja olnud juba ammu kätte võtta,Me tahame ka olla inimesed,keda riik ei ahistaks oma tegemata jätnud töödega.Miks ei peaks me saama ka samuti liikuda punktist A punkti B ilma tunde järjekorras seismisega,et koju saada ja liikuda sel kellaajal,millal vaja ja tahame,miks peab alati pool kihutades siitpoolt ja sealtpoolt ruttama ,et mitte maha jääma n.n praegusest”püsiühenduse”variandist.Soovime samuti teiste Eesti riigi kodanike moel liikuda vastavalt oma soovile ja ajale n.n mandri vahet.Sellest muutuks elu ainult paremaks,mitte nagu siin kriiskavad negatiivsust purskavad kommenteerijad.Ka teil,kes te soovitate lahkelt siit lhkuda teistel ,on teil endil samuti võimalus kolida mõnele veel väiksemale saarele!!!!Olen igati mõistliku algatuse poolt.Oleks vaid selliseid inimesi ja mehi rohkem! VÕTKE ASI ETTE JA NÄIDAKE,MILLEKS OLETE VÕIMELISED!
Muhu ei ole küll paberite järgi osa Saaremaast, aga on seda ikkagi enam kui Virtsule on Kuivastu. See on FAKT!
Ära nüüd liiga hoogu ka mine. Enne küsi oma mustlassõpradelt nõu ja siis tule lahmima. Ära Igorile teist poole liitrist enam takka suru, muidu tuleb varsti uudis, et silla saab isegi 100 miljoniga.
Rahaliselt toetama? HA-HA-HA!! Huumorimees. Kas sa raha võtad ka sealt pendliendli seest või?
Et sul närvid läbi on, ei sunni veel kedagi silda ehitama.
Küll ikka mõnedel on unistused? Kõigepealt suuremad lennukid- no pangem Airbus A380 siia 8 korda päevas lendama nii Tallinna, New Yorki kui ka Tokyosse. Nüüd silla jutt. Aga mis saab Kuressaarlastest? Miks ei võiks otse Roomassaare sadamast mingi sild kuskile minna. Teeme lausa neljaharulise: otse Tallinna, otse Riiga, otse Helsingi ja Stockholmi ka. OIHH unustasin Hiiumaa ära, sinna võiks ka kolme direktsiooni paar silda viia. Uskumatu naeruväärsus ikka. Ja see hind 500 miljonit eurot? Seda räägib ärimees, kel võiks aimu olla, kui palju üks või teine asi maksab. Tundub, et see mees ei tea aga peale kütuse- ja viinahinnapoliitikat mitte mõhkugi.
Hyperloopi jutt oli ka naelapeapihta panek, keegi siin eespool kommenteeris. Kas härra EIN mingit teleporteerimismasinat ei tahaks. Ma usun, et sellele on küll maailmas palju investoreid, kel ka MILJONEID pangas seisavad. See oleks vast kõige parem. Teleporteerimiskeskused, mis oleksid nii suured, et kaasaksid ka sõiduauto.
Vot see on huumor uude aastasse ma ütlen :) :)
Ahjaa ja kõige huvitavama asja unustasin ära. Saaremaal elab ca 35 000 inimest, sekka sadakond turisti päevas ( max),kellele tuleb ka kõik need asjad pähe müüa. EINA jutt on täpselt sama nagu Tallinna tn rekonst. Kellele seda vaja on? Külaliiklusesse vaja tuua 150 liiklusmärki 2 km tee peale? Miks me teeme suurema numbri, kui me tegelikult oleme? Loksuge oma praamidega edasi ja olge õnnelikud. Kui ei meeldi, siis on alati võimalus valida selline eluviis, kus pead praami tarbima ehk kord aastas- võibolla ka harvem.
Aga mina teen hoopis silla Mõntust Ventspilssi ja jutul lõpp. Vot nii kõva mees olen! Kadri lubas raha anda ja mina muudkui teen.
Teeme koos. Mis arvad, kas 100 milliga saame hakkama? Mul näiteks 1000 eurtsi pangakontol enn-ess niisama vedelemas. Paneks selle ka auku . Nüüd vaja ülejäänud 9 999 000 ainult leida. Usun, et Kadri ka nata aitab. Kamoon inimesed, mis see raha ikka enn-ess seisab teil. Kes paneb 10, kes 10 000 eurot- teeme selle ära, sest see on vääga kasulik projekt.
Üks üheksa jäi puudu
Aga kas sa selle pääle pole mõelnud, et Muhu on Saaremaa jalamatt ja kui Muhu on ühendatud kas siis Virtsu või Stocholmiga, siis ei ole ka Saaremaa tänu sellele enam eraldi saar vaid praktiliselt poolsaar. Olgem omaette ja ärgem ühinegem igalepoole.
Miina võiks enne keskharidust tahta ja siis fantaasialoo juurde tagasi naasta :)
Ja mina ennustan oma kividelt ja ütlen: väärt mõte!
Muidugi “väärt” mõte, minu peakolu sees ju ainult “väärt” mõtted ongi. Peamine, et leiduks lolle kes omasid ei unusta ega hätta jäta.
Kui seda sillajura kuulata, siis sillaehitajad tahavad saada endale praegu makstava dotatsiooni kulude katmiseks ja kui saaremaa elanik sõita tahab, siis maksab täie rauaga turistidega võrdselt. Põhjendus siis selline, et saite silla, siis ka makske.
Minul vana mehena savi, võin vaid väita, et ülesõit saab tunduvalt kallim olema, mida need vähesed siia elama jäänud saarlased kõik kinni ise maksavad!
https://www.aripaev.ee/uudised/2018/01/12/hein-ja-kutt-raagivad-suud-puhtaks
Seal ütleb, et umbes samas suurusjärgus kui praegu praamipilet.
“srl” – põlissaarlased tahavad.
Mingi lumehelbeke on mu küsimuse Olevile ära kustutanud. Nüüd ma psaandki tääda, mida jürgenligiga teha, kui peaks suurel väinal möö-möö-vastu tulema.
kahe käega (kui vaja siis jalgadega ka) sildade poolt! muidu teeme saartest vabariigi!
Tundub, et sinna endisesse Ruubi kodusse on ka nüüd see kuldkaabliga kõige kiirem internett sisse pandud. Terve SH kommentaarium kubiseb nende geniaalsetest mõtetest. Olgem ausad, sild on mugav küll. Aga mis on reaalne elu? Esmalt ei usu mina eluilmas, et see imeaasi 500 mln maksma läheks. Absurdne. Teiseks, millised on ülejäänud riskid sillaga seotud? Kas sild on alati läbitav ka külgtuultega? Milline on hind sillaveo juures? Praegune jutt on vaid tõesti fantaasiarikka inimese mõistatus.
ma arvan, et neid sillavastaseid aarel elajaid on täpselt nii palju, et ruhnu ja kihnu saavad mõned elanikud juurde. Ülejäänud inimesed on rahul, et saaks ilma tõmbelamata mandril käia, teades et on vaja korra tõkkepuu taga seista või siis saab lihtsalt kord kuus arve sillaületuste eest, mis registreeritakse kaameraga.
“Riiki ei ole plaanis segada”
Ehk sild on eraomandis.
“Rahastajad…”
Mitte rahastajad vaid laenajad, kes soovivad seda ikka intressiga tagasi. Kes maksab? See kellel on vaja seda silda kasutada see maksab kõik selle 500+ intressid + kasum kinni.
metsad maha võetud, maavarad (turvas, liiv, kruus) ka läinud ei saa aru et see saarelisus midagi säästnud või päästnud on!
väga tahan silda!
Sild ja praam võivad mõnda aega koos eksisteerida. Enne merd läheb tee kaheks, vasakule keeravad auto need, kes soovivad kulutada 50 minutit ja sõita praamiga. Paremale keerab teeharu sillale, kust saab 7-9 minutiga üle. Kahtlustan, et kui inimestel oleks selline valik, siis ka praegused põhimõttelised sillavastased keeravad nina silla poole ja tee praamile rohtub aegamisi.
Püsiühendus on ajamärk ja paratamatu kaasaja osa.
Plaanis oli kirjas, et järgmine sild peale Muhu ja mandri vahelist tuleb Saaremaa ja Hiiumaa vahele, seega hakkavad hiidlased maksma kahe silla ületamise eest :-).
Olev Ait
Rahune Kadri Sumpson EI luba elusees
seda silda
võib olla siis vaid,
kui keskerakonnast kellegi nimel
kes seda poolt miljardit majandab skeemitab !
Võõrad unistagu edasi,kuni kesikute maffia võimul.
Ja kuidas on selle Väikse-Merineitsiga? Kas ta on pigem Hiiu- või Saaremaal? Küll sul on alles fantaasia lendu lastud. Äkki läheb tee kolmeks- kolmandad saavad hyperloobiga sõita. Haiglas peaks su ajule natsa hapnikku veel alles olema :)
Käed ja jalad oled kaasanud aga unustasid terve mõistuse täitsa ära… Saame aru…
Sellest tulebki alustada. Probleem ei ole selles, et teeme silla valmis ja probleem kadunud, vaid hoopis selles, kui saarlased tahavad kvaliteetset praamisõitu nautida. No ei saa. Rekkad ja muud kodinad tuleks üldse erahanke ette panna või vaadaku ise, kuidas saavad. Võtab ju viimane päris mitme auto koha ära. Närvi ajab ka see ohtlikute veoste ralli, kuhu ainult 5 sõiduautot mahub. Saarlane ei peaks üleüldse järjekorras seisma. Selle jaoks on mandrikad ja põdrad.
nu sinu nimi räägib juba enda eest. ei oleks selle silla vastu mitte vähematki, kui selle poolt. keegi ei ole kuskil väitnud, et silla tekkel ei pea kuskil järjekorras tõkkepuu taga seisma. ära loo endale mingeid järjekordseid kujutelmaid.
Ole Vait on ju uus Volli. Väsis too oma nimest nii ära, et kolis Aida nime alla.
Pigem oled sina lihtsalt rumal. Piibeleht räägib õiget juttu!
Et siis 30 000 + käputäis turiste aastas = vajadus silla järele? Pangem siis juba Abrukale ja Vilsandile ka sillad, kui see asi nii lihtne on.
Huvitav komm Laanetilt !
“Nüüd, kus parvlaevaliikluse kvaliteet on langenud..”
Kuigi asi on ikka paremaks läinud, küsiks ikkagi;
– Miks siis Refide valitsemisajal parem laevaliiklus kehvema vastu vahetati ?
– Kuidas alles nüüd silla suhtes positiivne seisukoht ? Refid on saarel mitmed valimised võitnud tänu silla lubadusele ?
Kaks saarlast tahab silda.
Viirelaiuni tunnel…
Sama arvestus nagu rail baltica 1 miljard. Sajaga puusse
Kallis Piibeleht! “Kuradi geniaalne idee. Müüme raudteed, pangad, laevaliinid, põlevkivikaevandused jne. MÜÜME kõik välisinvestoritele maha.”
Sinu poolt loetletud asjad on ammu kõik maha müüdud. Eestimaist kapitali kui sellist ei eksisteeri enam aastaid. Viimased viisteist aastat oleme Rootsi asumaa, kes pumpab siit kapitali, nii et torud on punased. Mingit majanduslikku iseseisvust meil pole. Lihtrahvale pole vahet, kes peremees on. Tööd pead nühkima ja sandikopikaid saama. Oma sandikopikate ja Euroopa kalleimate hindadega oleme juba kõigile naeruks. Rumal ja harimatu rahvas, keda võib pügada ja pügada ja pügada ja … lõputult. Kõik kes julgevad pügamise vastu piuksatada tembeldatakse Putini käsilasteks. Alguse juurde tagasi tulles – pole mingit vahet, kes siin toimetavad. Orjasi reeglina ära ei tapeta ja mingit supilaga visatakse nina alla ka.
Vaada Tiit oma hapniku üleküllastumises
http://forte.delfi.ee/news/teadus/tee-jargi-kui-jaksad-maailma-pikim-sild-on-165-kilomeetrit-pikk?id=70384453
Kus jääb käimata?Teatrid,kontserdid,hommikused lennud edasilendamise võimalusega.Kõik endal kogetud:ööbimine hostelis koos satikatega ,lennujaamas pinkidel ja Virtsus kail!
Hiinlased suudavad 6 mln/€/ km silda ehitada 114km 4 aastaga
Muhu ja mandri vahele saavad 100 mln hakkama.
Kõigepealt tasuks sild ehitada Lõuna-Eestisse. Alles siis kui sealne elu on silla abil käima saadud, tasub järgmist suurprojekti planeerima hakata.
Lõuna-Eesti puhul saab pisema sillajupiga ka hakkama ja tulem geniaalsele ärimehele odavam.
Saarlased tahavsd silda kohe väga
Saar jääb saareks ka silla olemasolul, tõestust leiab põhja euroopast küllaga.Õõpäevaringne püsiühendus võrdsustaks meid muu maailmaga (pean silmas eesti riiki väljaspool Saaremaad).Õõpäevaringne ja tasuta parvlaevaühendus saarlastele on ikka palju utoopilisem kui silla ehitus, kuna reederitel on omad huvid mängus(poliitika).
Eramaa sildid ja takistavad tõkked pannakse mere äärde sellepärast, et turistid seda maad ei lagastaks. Kaheksal juhul kümnest poetavad autoga turistid oma olmeprügi kadakate vahele ja lõkkeplatsile lüüakse puruks oma klaastaara. Samas ma ei saa aru, mis vahet, kas trurist tuleb parvlaevaga vöi siis mõõda silda?
Tean, mis neil “praamidel” sees on ja julgen väita, et pikka iga neil ei ole.
Praam muide tähendabki järelveetavat prahialust.
Piibeleht, seda silda ju ei saa maha müüa, kuna teda pole. Küsimus on, kas ehitada Rootsi pensionäri rahadega (võib-olla ei ole väga paha mõte) või Eesti riigi rahadega (kindlastoi paha mõte). Ja kui küsid, miks paha, siis vastan – kui riigi rahadega ehitada, siis võetakse kaks nahka- kõigepealt maksad makse, et silla ehituseks raha kokku saada ja siis maksad veel ületuse eest.
24/7 ja 365 päeva aastas transport saarelt kuhu iganes mandrile ja mujuale ning samuti ka siia tagasi. Välja siis arvata need päevad kui see vali tuul peaks olema kui ka praamid ei liigu- mis selles nii halba on? Ju see äridele ka hästi mõjub siin ja nende transpordi vajadustele. Ja kui palju üritusi jääb olematta tänu sellele et on praamiühendus? Ja kui siit tänu sillale kedagi ära kolimas on siis usun et on rohkem neid kes tänu sellele siia tagasi kolivad + veel teisigi klaustrofoobseid kodanikke kellele ei mahu pähe mõte et siit saab ära ja tagasi vaid kord tunnis ning 24h jooksul on ka 6-7 tunnine aeg kui ei saa kuhugi! Seega ise olen küll poolt ja hääletus tulemused siin on sama meelt ;)
tehku see mees kasvei kaks silda, üks üheltpoolt Virtsut ja teine teiselt poolt. Tehku Muhu vallast mööda, kui Saaremaa sillast reegib. Aga Hiiumaale? Enne küsigu Hiidlastelt, on´s seukese peletise teine ots meite rannas oodatud
tehku ja saagu enne sõda valmis ometi. siis hiljem jagub tegemist risu koristamisel ja ei hakka igav
siin sillal ei saa kunagi olema mingit külgtuult. siin on nii, et puhub tagant. ikka ja alati, minnes-tulles, ainult tagant
. . . vaadaku ise kuda saavad? ma pidasin saarlasi siiani rahvaks, kel naljast arusaamisega asi vehe tagasi. aga näe, hakkab tulema, hakkab tulema. ehk polegi ohmu?
POOLT,sild on ainuke ÕIge valik!!!!!!!!!!
Sillale. See kuue-seitsme h vahe on öösel, katsutagu magada sel ajal. Sillaehitajad ei soovi riigilt muud, kui luba ainult? Kommenteerijad näikse unustanud olevat, et visionääridest potentsiaalsed sillarajajad soovivad luba sama riigi käest, kes hetkel laevaühendust doteerib.
Suht kurb lugeda neid kommentaare. Olen ise silla pooldaja (ja loomulikult ka saarlane).
See mida Laanet mainis laevaliikluse halvenemise kohta, on pigem tõsi, näiteks uute laevade hankes pidavat olema sees ka protsent, kui palju kasvab reisijate hulk aastas, ja vastavalt sellele ka suuremad laevad, aga võitjaks osutusid pire väiksemad või siis keerulisema lossimisega parvlaevad. See pünkt nagu unustati üldse selles võitluses ära. Vaevalt, et Palo käis uurimas, millised laevad oleksid sobilikud väinamerele ja ka mandri ja Hiiumaa vahele, samas olen aga kuulnud, et leedo seda tegi.Leedo laevad sõitsid praktiliselt iga ilmaga ja otse punktist A kuni punkti B, ilma ,et oleks pidanud pountima. Tihedamalt sõitjad on ehk märganud, et laev teeb külgtuulega huvitavaid manõõvreid. Leedo laevad seda ei pidanud tegema, öelgu need praegused kaptenid mida tahes iganes. Veel üks lahtirääkimata lugu on laevade kütusekulu, mida kiivalt hoitakse endateada. Ei oska ka mina õigeid numbreid välja tuua, aga kui laevafirma on välja õelnud, et 12 sõlme on kõige optimaalsm kiirus, siis iga nutitelefoni omanik saab lihtsa liigutusega laeva tegeliku kiiruse ise üle mööta.Et kompenseerida ajakulukat lossimist, tuleb ülesõit sooritada kiiremini, aga kiiruse lisades tõuseb laeval kütusekulu ühiku kohta kordades.
Tegelikult ei taha ma ei Leedot kiita ega Palot laita selle arvamusartikli juures, näivad nad ju ühed mustad köik seal poliitikas, selline ärapanemise teema oli kogu aeg läbiv, Tahan vaid õelda, Saarlastel on vaja see kuradima sld ja igasuguste suvesaarlaste jmt argumendid on ainult nende endi heaolu säilitamiseks.
Köige hullem oleks see kui saarlased hakkavad hiidlastele silda ehitama.
Kurb on lugeda sinu rumalust kui usud ka et 500 mlnga tehakse see valmis ja veel kolme aasta jooksul. Ükski pensionifond ei ole huvitatud oma raha sinna paigutamast. Tasuks silmad lahti teha.
Tundub et unustasid selle asja ära, et enne silda on vaja seda raha ja ehitama hakata
Jutu järgi keik toredad.
Põhja Euroopa näitega panid totaalselt pange. Rootsis on väga häid näiteid, kuidas sild saare elu just ära lõhub. Olen käinud, olen näinud. Ei maksa sul siin oma arvamuse põhjal järeldusi teha. Sild on sada korda utoopilisem kui tasuta laevatransport. Tule mõistusele.
Vaadakem tagasi lähiminevikku:
https://arhiiv.saartehaal.ee/2017/10/07/saaremaa-vallavanema-kandidaadid-ei-taha-silda/
Huvitav, kust sa kõik need rahad võtad. Jutu järgi selline tegelane… Ükski pank pole nii loll, et paneb oma pensionifondi nii totaka ja ebakindla asja alla.
Sillapost, sa kõigepealt mõtle kas see sild end üldse ära niipaljugi tasub, et keegi end reaalselt liigutama hakkaks. Ära ela utoopias.
Millele pani aluse õunapotsatus?…Mina muidugi ei mäleta,aga selle kohta olen lugenud küll.Ehk saab praegune noor põlvkond selle suure silla ehitamist mäletada,mitte ainult lugeda-loeksid nende järeltulijad ja teeksid oma suuri tegusid.
Matemaatika ütleb et kui sild maksab 500milj ja kui see amortida 30aastaga siis üks aasta maksaks 16milj. Kui võtta arvesste et tänane info on 0,7 milj autot aastas. Tõenäoliselt silla kasutusele võtuga sõitjate hulk kasvab ja võib oletada et see on 1 milj autot. Sellest tulenevalt oleks eelnevat arvesse võttes ühe sõidu hind 16 euri edasi tagasi. Võib arvata et silla amort on oluliselt pikem aga muidugi on hoolduse jabremondi kulud aga asi on üsna reaalsuse lähedal. Kiirarvutusel pole arvestatud veoautode ja busside suuremat tasu ja kohalike soodustusi jne.
Mina maksaks kopika rohkem et kiiremini üle vee saada.
Raivo, oled tubli!
Olen kogu oma elu seda silda oodanud, ja nüüd juba tekkis väike lootus, et äkki ikka jôuan oma silmaga selle ära näha.
Kartsin juba et enne saab tunnel Tallinna-Helsinki vahele valmis, kui Saaremaa sillast asja saab. Kohe kahe käega poolt ja kui oleks raha, investeeriksin ka kindlasti, kuid kahjuks ei ole sellist raha.
Ma luban teid taevasse viia, õnnejunni äärele, pudrumägesid.
Aga mõtle nüüd loogiliselt ja tee uurimistöid- see sild ei saaks elusees 500 milliga valmis
Lisaks
Lisatud: 14.01.2018 / 12:39
LISAKS: Kahe jalaga maale…
1)Taani-Rootsi sillal Sõiduauto(-6m) 1 ots =47€; (6-9m)=97€; aastapiletiga (1-16xkuus (-6m auto)) sõites 1 ots =25,4€. Saaremaal sõitjate arvuga arvestades oleks pileti hind sillal 2x kallim Taani-Rootsi silla omadest. Ka turistid loobuvad sõitmast. Selle Sillamaksuga jäävad madalapalgalised ja pensionärid Saarela kui vangi.
2) Riigi rahakott ei luba seda kulutust vaeses riigis ning rahvas laenuorjaks teha???
3) Tsiviilkaitse kriisiolukorraks, elektrikatkestuste ajaks generaatoreid, jne. – see on oluline.
Rootsi kulutab plaanitult Tsiviilkaitsele raha Vene poolelt ohu pärast. Nädal tagasi pühapäevastes uudistes hoiatus rahvale ja palve varusid koguda nädala jagu minimaalselt Putini plaanide tõttu.