Palju segadust tekkis, kui Kaubaaida kassapidaja unustas raha küsida ja inimesed lahkusid poest kauba eest 107 euro suurust arvet tasumata.
Vahejuhtum leidis aset Kuressaares Kaubaaidas 22. detsembril kell 11.41. Keskealine paar unustas tasumata oma 107,92 euro suuruse arve. Nad olid aga jäänud poe turvakaamera salvestusele ning neid otsiti taga Facebooki kommuunis Märgatud: Saaremaal.
COOP Saaremaa juhatuse esimees Kalle Koov ütles, et tema kõrvu jõudis juhtunu alles eile lõuna paiku. Vaadanud turvakaamera lindistuse üle, tõdes ta, et tegu oli jõulumeeleolus toimunud kahetsusväärse juhtumiga ja klientide poolt ei olnud mingit pahatahtlikkust.
“Kui tagantjärele videot vaadata, ei ole kliendid mitte midagi valesti teinud, vaid juhtus lihtsalt nii, et müüja polegi neilt raha küsinud. Õppida võivad sellest muidugi mõlemad pooled – kliendid oleksid võinud öelda, et neil on jäänud maksmata, ja müüja ise tähele panna, et ta polegi raha küsinud,” rääkis Koov.
Ta lisas, et sellist olukorda poleks tekkinud, kui mõlemad pooled oleksid rohkem aktiivsust üles näidanud. “Poes püüti seda olukorda ise omaalgatuslikult lahendada ja postitati Facebooki vastav üleskutse need inimesed tuvastada. Nüüd saime klientide numbri, võtame nendega ühendust ja selgitame välja meiepoolsed tegemata asjad ning vabandame klientide ees,” kõneles Koov.
Kuulutuse juurde oli lisatud ka info, mille kohaselt tehti klientide leidmiseks avaldus ka politseile. Kuressaare politseijaoskonna juhtivuurija Ahti Lepp kinnitas, et politsei on sellise avalduse tõepoolest saanud.
“Menetlust ei ole veel alustatud, kuna on alust arvata, et tegemist ei olnud kuritahtliku käitumisega, vaid klassikalise unustamisega,” sõnas Lepp.
Kalle Koov ei ole oma sõnul selle juhtumiga seoses politseile tehtud avaldusele allkirja andnud.
Juhatuse esimees tõdes, et kuigi aset leidnud juhtum on tõepoolest kahetsusväärne, vajab tunnustamist saarlaste õiglustunne ja teadmine, et Saaremaal on turvaline elada. “Inimesed reageerivad kiiresti, kui on oht, et kellelegi on külma tehtud. See näitab, kui hästi sellised saidid tegelikult toimivad ning kui kiiresti on võimalik inimesed üles leida ja olukordadesse lahendust tuua,” märkis Koov.
Mult ka tavaliselt raha ei küsita vaid omaalgatuslikult saab makstud… Sellise loogika järgi võib siis näiteks ka tanklast maksmata lahkuda kuna teenindaja pole ju raha küsinud?
Sellist asja poleks tekkinud,kui Coop tarbijakaitse seadust täidaks.Üle 20 eurose ostu eest tuleb kliendile kindlasti kassatšekk anda.Kaubaaidas on harjutud seda laua alla poetama.Kauba väljastamine on küll kassapidaja vastutus.Kuidas ta tööd edasi sai teha,kui tal kassal eelmine arve ees oli?Tõenäoliselt ei läinud kaardimakse läbi ja ta ei märganud seda. Mis sel politseil seal teha on? Oma eksimused maksavad kassapidajad ise kinni.
Mina olen káinud ja káin ikka Coopi poodides, eriti kaubaaidas, kuna see kodule kœige láhemal. Mulle pakutakse alati, igalpool kassas ostutśekki. Tahan vőtan, ei taha, útlen múůjale, et ei soovi. Ei saa óelda, et kassapidajad ei paku tśekki, pakuvad kúll ja see laieneb ka teistele poodidele. Kui ma ka ei vőta kohe tśekki vastu, asetab múůja selle kaubalindile, et ma náen seda. Ei maksa siin múůjaid solvata, et poetavad leti alla. Ja kui inimene ei soovi sellepárast kaubaaita minna, aga palun! Kes teda taga nutab? On ka teisi poode
Selline asi on küll uskumatu, aga kes teeb sellel ka juhtub. Kui seda kuulsin, vaidlesin kohe vastu, et see on võimatu olukord, kuidas inimene läheb kassa juurest ära, paneb kauba rahulikult kotti ja ei märka, et arve on maksmata, see pidi küll täitsa seniilne inimene olema, normaalse mõistuse juure sellist asja juhtuda ei saa.Käin ise ka kogu aeg Kaubaaidas, väga kena pood ja meeldivad teenindajad, kes ei taha, tõesti ärgu mingu!
Üks väga segane lugu- alguses oli Facebookis ja SH-s üsnagi karm kuulutus, kus hoiatati, et kui summa ära ei tasuta, siis läheb juhtum politseisse. Nüüd selgub hoopis, et tegemist on müüja enda apsakaga! Kummaline vastukäivus, kas pole? Leian, et siin ainult üht osapoolt süüdistada on väga ebaõiglane. Loomulik käitumine on ju see, et kui midagi ostan, siis ka tasun selle eest. See on täpselt sama kui on kõht tühi, siis söön. Teisisõnu- klient ostis ja täiesti loomulik käitumine on ka selle eest tasumine. Kuna aga klient unustas (pigem näib küll, et „unustas”) maksmast, siis on asi vägagi kahtlane. Tänapäeval on järjest enam selliseid juhtumeid, kus tanklates „unustatakse” peale tankimist maksta. Müüja puhul paneb imestama see, et kuidas ta sai hakata teenindama uut klienti, kui eelmine arve oli n.ö „lahti” ehk tasumata? Mõneti ma seda isegi mõistan: pühade-eelne aeg, palju rahvast ja ikka esineb apsakaid. Ainsa loogilise seletusena tundub see, et müüja pani automaatselt, et arve tasutud. Ilmselt sellega seoses ka see viga välja tuli.
Olgu kuidas oli, igatahes on see kasulik õppetund. Eelkõige just Coop´i personalile. Kõik me teeme vigu ja kokkuvõttes on just apsakad need, millest saab õppida. Rõõmsat ja rahulikku vana-aasta lõppu ja palju rõõmsaid hetki uuel aastal!
“Kui tagantjärgi videot vaadata, ei ole kliendid midagi valesti teinud ” lihtsalt niisama riputasime pildid netti, tegime politseile avalduse ja tembeldasime vargaks.
Tõesti kummaline, kuidas Coop vargaid ja vargust soodustab, süüdistades kõiges vaest kassapidajat. Siin on vist jälle tegu tuntud inimestega, kellele antakse nende “kogemata maksmata jätmine, unustamine” andeks. Kui mul on 107 euro eest kaupa kodus laua peal ja raha ikka veel kotis või pangakaardi peal alles, ma ju ei saa seda asja võtta unustamisena. Puhas pettus, mis muud!
Kas ikka igalühel on öigus /teadmata olukorda/ riputada pilt avalikku meediasse ja tembeldada külma arve tegijaks.
Töesti kahju nendest inimestest kes avalikku häbiposti riputati.
Varas ei tule poodi kaupa lindile tõstma vaid lükkaks sellise nn magava kassapidaja lihtsalt pikali.
Täitsa õige tegele kliendiga mitte saja muu asjaga!!!
Aga Sind ei üllata, et inimene lahkub poest, jättes arve maksmata ja pole seda suutnud meelde tuletada veel 6 päeva hiljemgi. Kuidagi imelik ei ole või?
Imelik oli Tootsi koolivend.Töesti ma ei tea kus poes ma6 päeva tagasi käisin ja mida ma ostsin.Kui motiiv on varastada-siis ma kindlasti oma kaupa letile ei laoks.
Arvan nii: kui tasun teenuse eest sularahaga või pangaülekandega, siis tehingu kinnitamiseks tuleb teenindajal anda mulle tsekk, mille alusel on hiljem vajadusel võimalik olukordi lahendada.Ma ei saa aru, miks paljudes kohtades teenindaja ennast asjatult väsitab ja küsib:kas te tsekki soovite? Kui kellelgi see lipik maha kukub, pole see põhjuseks teisele mitte anda.Soovin ostu kinnituseks seda ilma küsimata!
COOP….olematud palgad…madalalaubalised ülemused…närused töötingimused. Mul müüjana oleks ka suht suva kas inimesed maksavad kassas või mitte.
Väga võimalik ka olukord,kus klient tasus ostu eest,kuid ei kassapidaja ega klient pole tähele pand,et kaardimakse lükati tagasi/kaart eemaldati liiga vara vms.
Sest selline olukors nagu siin kirjeldatud,kus kassapidaja unustas raha kûsida või ostja unustas kauba eest maksta,on lihtsalt võimatu!Sellise stsenaariumi juures on lihtsalt nii palju vaaturãäkivusi ja “aga”-sid.
Kuid poe poolt on inetu see interneti üles riputada ja varga silt külge panna. Seda on varemgi juhtunud teiste ettevõtete/pooodidega.
Meie ei riputa ju poodide/kassapidajate pilte sinna gruppi üles,sest müüsis nt allahinnatud kaupa tãishinnaga!? Samuti on kliendile pandud kohustus kontrollida ostu eest makstes tagasi saadud raha õigsust.. keegi ei maksa sulle hiljem avastatud ebatäpsust kinni..
Ma ei saa… lihtsalt nii absurdne olukord…
Tavaline pöö…li arusaam. Olgu kuidas oli – üks eksis, teine unustas. Aus inimene oleks igal juhul tagasi tulnud ja maksnud oma arve ära. Peab ikka olema närukael, kes laseb oma arve tasuda kassapidajal, kes niigi saavad miinimumi lähedast palka.
Inimene, kes ei tasu oma arveid, ongi varas. Mis tembeldamisest siin rääkida saab. Kuidas saabki varast veel kord vargaks tembeldada!
mida te süüdistate kogu aeg
jõulumelus oleme me kõik midagi unustanud
täiesti HÄMMASTAV on meie elu, kus käib pidev üksteise materdamine
MÕELGE natukene, oleme ikka omad eestlased ja meid nii vähe
kas tõesti on vaja nii vähestel omavahel kogu aeg riielda
mul on HÄBI
Enne ei saagi ostutsekki anda kui raha on makstud.Kui ei tea siis ei tasu ka lahmida.Annad raha see lüüakse arvutisse,arvuti näitab kas peab raha tagasi andma või maksad kaardiga ja siis tuleb alles ostutsekk.
Järsult muutus “kliendid unustasid maksta”, “müüja süüks”.
Alles eile oli siin suur lärm, kus pealtnäha süütuid inimesi kriminaalideks ja tagaotsitavateks tembeldati. Nüüd on siis näha, et tegu ei ole kellegi muu, kui COOP Saaremaa enda süüga.
Siin tekib kohe küsimus, et miks ei võtnud vaevaks hr. Koov vabandada esmalt inimeste ees? Kas pole mitte naeruväärne, et 10 miljonilise käibega ettevõte hakkab oma kliente petturiteks tembeldama ja seda mööda laia internetti?
Teisalt ei selgu aga ka tänasest uudisloost ühte asjaolu:
MIKS JA KUIDAS SEE JUHTUS?
Sellele kõigele võib olla ka väga lihtne selgitus. Kui klient maksis kaardiga, siis on alati tõenäosus, et kaardimakse ei pruugi läbi minna. Seda ei pruugi aga klienditeenindaja kohe märgata ja nii võibki tähelepanematu müüja arvata, et makse on sooritatud. Kui asi toimus sedasi, siis on väga ebaeetiline klienti sõimata, sest ei ole tema asi peale igat tehingut panka uudistama minna, et nad ikka minu raha maha võtsid. Vastupidi, kliendi huvi on see, et kaupmees liiga palju raha maha ei võtaks.
Kui neid “laimavaid” pilte vaadata, siis ei saa märkamatuks jääda ka müüja. Selle müüja peaksid ära tundma kõik inimesed, kes elus vähemalt paar korda Kaubaaidas käinud on. Minu mäletamise järgi on too müüja platsis olnud juba Kaubaaida avamisest saati, ehk pea 20 aastat.
Küll aga käis juba eile läbi siin hea mõttetera: Millal on keegi kuulnud selle müüja suust “tere, palun, aitäh, häid jõule, kõike kaunist, ilusat päeva jätku vms”?
Tihti on keeruline hinnata, kas müüja on ikka oma töökohustuste juures või ei ole ta absoluutselt keskendunud.
No millest me siis räägime? Sellest oleks ju pidanud alustama. COOP Saaremaa peaks esmalt üle vaatama oma töötajad, sest ettevõte nägu on ikkagi ju esimene inimene, keda klient näeb, kui ta uksest sisse tuleb. Selline sõna otseses mõttes alatu laim on väga kohatu ja nii lapsiku käitumise eest peaks pood esmalt vabandama ja seejärel kliendile selle toidukorvi kinkima.
Me ei ole kunagi olnud “Kriminaalne Venemaa”.
Head aastavahetust!
Ja see on tõsi, et coopi poodides ei anta kassatšekke peale ostu vaid küsitakse kas soovite tšekki. Loomulikult soovin iseasi kui klient jätab selle leti peale siis viska ära, aga kui küsitakse tahate tšekki siis tõepoolest tekib nagu süütunne, et miks mul seda vaja on. See peaks olema loomulik peale ostu sooritamist saan tšeki.
Asjade kokkulangemine
1.kassapidaja ajameelsus, terviserike, lohakus
2.ostja teadlik käitumine tekkinud olukorras või ajameelsus,teadmatus, mis hiljem peaks küll endal selguma.
Jätame, lugejad ,meie selle süüdistamise.
Ilusat aastavahetust !
Paluks nüüd kassapidaja pilti ka
kas ostja pakkus raha vöi üritas maksta
kaartiga-see peab ju turvavideost näha olema!
kui ei teinud kumbagi,mida siis arvata!!!
Läksin mina Laadla poodi,osturaha polnud,pandi vihikusse kirja.Kui tekkib PAPPI maksad ära!See paarikene paistis väga sörulaste moodi,äkki arvasid et pandi kirja.Siit moraal!SÖRULANE-ENNEM MÖTLE KUI OSTMA HAKKAD!
Videot näinud ei ole. Küll aga olen kassa juures näinud olukorda, kus abielupaar ei ole omavahel eelnevalt kokku leppinud, kumb maksab. Siis tekibki korraks olukord, kus mõlemad hakkavad kaupa kottidesse laduma ja kui raha küsitakse, hakkavad mõlemad ka rahakotti otsima.
Piinlik, sinu pärast on küll piinlik! Kauplus kirjutas väga ilusti oma FB postituses, et palun aidake leida paar kes UNUSTAS maksta! Ole kena ja ära lahmi kui sa midagi ei tea. lihtsalt kirjutada võid oma nime alt, et sinule saaks õpetussõnu edasi anda, aga lolli läma ära anonüümselt aja.
Sa ära oleta, väga võimalik, et maksid kaardiga ja ei läinud läbi! Kui pole asjaga kursis, pole vaja sõna võtta. Keegi ei üritanud maksta! Toppisid oma koeratoidu kottidesse ja lasid jalga!
Näen, et “endine müüja” on tasemel! Kaks korda lühikeses tekstis sõna hajameelsus valesti kirjutada – vot see on tase! Muideks antud juhul on süüdi siiski kassapidaja, kes pole jälginud, kas makse ikka läks läbi või mitte. Kliendina on mul see võimalik teada saada vaid enda pangakontot silmitsedes. Ilusat aastavahetust kõikidele!
aga kui mõlemad enne raha küsimist jõuavad jalga lasta siis on kassapidaja süüdi ja nemad ausad inimesed keda enam taga otsida ei tohi.
üle 100 euro maksvat kärutäit kaupa põues ka ära ei viiks ja kassast ilma kaupa lindile ladumata selle käruga mööda ei pääseks.
kuule pontu nad ei üritanudki maksta ja sul ei ole vaja nii madalale laskuda ja teisi siin pisiasjade pärast mõnitada.
Ka kassapidaja
Täna oli mul selline juhus: Kaup oli kassast läbi lastud, proua pakkis ja mees sõitis lapsega kassast läbi, kui kaup oli koos, tahtsid mõlemad lahkuda. Küsisin, kes maksab. Mees hakkas naerma, arvas, et naine juba maksis, naine omakorda arvas, et mees tuleb järgi, küllap maksis.Mitte keegi ei tahtnud petta.
Kassapidaja peab olema tähelepanelik.
Just. Ma mòtlesin ka kohe sellele, et neid oli ju kaks. Kui asju ja pakkimist palju, võis vabalt juhtuda, et mõlemad arvasid, et teine klattis ära. Mul on nii kahju, et nad niimoodi netti üles riputati, et näod näha.:(
Jajah, muidugi, nad arvasid tegelikult, et laps maksis. Kes siis vabandust ei leia.