Maanteeamet on asunud kõikjal Eestis rajama linnade lähiümbruse teedele ohutussaari, mis paljude liiklejate hinnangul põhjustavad oma asukoha ja sundmanöövrite tekitamisega ohtlikke olukordi. Saaremaal on sellisena välja toodud Pihtla poolt värskelt avatud Kudjape ristmikule sõitmine.
“Maanteeamet jälgib riigiteedele kavandatud lahenduste toimimist ja turvalisust ning samuti on meile oluline liiklejatelt saadud konstruktiivne tagasiside,” kinnitas maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm.
“Liiklussaar ei ole iseenesest midagi uut ning on leidnud käsitlust teede projekteerimist reguleerivates normides ja standardites juba aastakümneid. Seda nii meil kui ka lähiriikides. Ainuke liiklussaare tüüp, mida Eestis varem kasutatud ei ole, on asula piirile või asulasse rajatavad šikaanid. Nende eesmärk on anda liiklejale informatsiooni liikluskeskkonna, sealhulgas sõidukiiruse, muutusest.”
Maanteeameti Lääne regiooni ehitusvaldkonna juht Margus Eisenschmidt lisas, et juhul, kui rajatud lahenduse osas ilmnevad probleemid, mis on põhjustatud konkreetse lahenduse toimivusest, võetakse saadud tagasisidet tõsiselt.
“Milliseid meetmeid võetakse, sõltub konkreetsest lahendusest ja ilmnenud probleemist,” lausus ta. “Kõik ristmike ümberehituste projektid on auditeeritud vastava tegevusõiguse ja kogemusega ekspertide poolt nii projekteerimise kui ka ehitamise käigus. Projektlahenduses on arvestatud liiklusohutusekspertide märkuste ja ettepanekutega.”
Sellele ristmikule on paigaldatud ka valgustus, mis millegipärast ei toimi. Ristmik koos ohutussaartega on lihtsalt pime. Paigaldatud lampe on nähtud põlemas valgel ajal, kuid pimeduse saabudes need kustuvad.
Pea nädal juba toimib valgustus korralikult, tasuks ikka liigelda ka!!!
pole viga ohutussaares, vaid linna poole sõidusuunas tee ebaloomulikult kitsas
kui see oleks planeeritud laiemana,
siis oleks ohutum
Järgmiseks enne kuivastu ringi ohutussikaan ja öuealamärk
Millal toimub Tallinna mnt laiendamine?
Tabavalt öeldud, -ebaloomulikult kitsas-, kuidas politsei kommenteerib?
Nad on välja mõelnud uue sõna – šikaan. Tegelikult on sellise asja kohta olemas ilus eestikeelne väljend – joppenpuhh.
Mitte enne järgmist aastakümmet igatahes.
Vormelid läbivad šikasne. Milleks tavateedele neid vaja on?
Mina ka aru ei saa, miks kuradi pärast oli sihukest moodustist sinna vaja? Teeks punni viina välja sellele buldooserijuhile, kes seal platsi puhtaks lükkaks…
küsiksin ka,…kas need ametnikud on kõik ilma ajudeta,et sellist jama korraldavad,…või pole enam raha kuhugile paigutada.Oli siin normaalne ristmik,mis pole probleeme tekitanud aga vaja ära rikkuda.
Ka Tallinna tn remonti võiks ise tegema hakata õhtuti? Laiendamist.
Alles seda ju kitsendati. Eriti bussijaama juures. Uued valimised tulevad, siis võibolla laiendavad.
Kudjapeal viiekümnega sõites ja bussijaama juures kolmekümnega sõites ei kujuta nende “keeruliste” liiklussõlmede läbimine mingit takistust. Õhtul ja öösel sajaga kihutades võib-olla küll. Ise ei tea, pole proovinud
Sest eesmärk peaks olema liikluse lihtsustamine ja ohutumaks tegemine. Praegu on tehtud vastupidi, autojuhi tähelepanu on kunstlikult suunatud keset maanteed tekitatud ohule ja teeääred, kus tegelikult ülejäänud liiklejad jäävad ristmikul tähelepanuta.