Värskelt valminud Kudjape ristmikule ehitatud ohutussaarel sõideti ööl vastu neljapäeva puruks sinna paigaldatud liiklusmärgid.

JUHT SÜÜDI: Spetsialistide sõnul on autojuhi süü, kui ta sellisele ohutussaarele otsa sõidab.
MAANUS MASING
Uus ohutussaar, mis on ehitatud liikluse rahustamise eesmärgil, sunnib Pihtla poolt tulijat oma sõidurada muutma, kuid kujutab sellega hooletule autojuhile probleemi, olles võimalikuks otsasõidu objektiks.
“Saar on sellisena projekteeritud, et anda liiklejale füüsilise keskkonna kaudu mõista, et on jõutud tihedama liiklusega keskkonda ja tuleb kiirust vähendada,” rääkis maanteeameti Lääne regiooni ehitusvaldkonna juht Margus Eisenschmidt Saarte Häälele. “Ohutussaar asub asulas, kus on suurim lubatud kiirus 50 km/h ning lubatud kiirusega liigeldes ei tohiks ükski liikleja sellele saarele otsa sõita.”
Kudjape ristmikul oli varem kõrvalteelt peateele sõitmine küll võib-olla pisut komplitseeritud, kuid avariisid seal ei olnud. Margus Eisenschmidti hinnangul võib toimunud avarii põhjus olla ülemäärane kiirus, juhi tähelepanematus või muu selline probleem.
“Aga maanteeamet ei soovi antud teemal spekuleerida, sest täna ei ole õnnetuse põhjus ega täpsed asjaolud meile teada,” lausus ta.
Ristmiku projekteerinud Klotoidi projekteerija Indrek Himmist ütles, et töö tellija on maanteeamet ja ehitustööd on tehtud vastavalt nende antud lähteülesandele ning lõpplahendus läbis mitu kooskõlastusringi, seepärast peaks kõik olema igati nõuetele vastav.
Objektil järelevalvet teinud Aleksander Kollo ütles, et selles kohas peab auto kiirus olema 50 km/h ja seega oli liiklusmärgid puruks sõitnud auto kiirus kindlasti lubatust suurem. “Liiklusmärke ja kehtestatud reegleid eirates sellised õnnetused sünnivadki, mitte ainult meil, vaid ka mujal maailmas,” lausus ta.
Kuressaare ametikooli õppesõidu õpetaja Peeter Põldma ütles, et tema Kudjape ristmiku ohutussaares midagi ohtlikku ei näe. “Seal on asula piirkond ja suurt kiirust ei saa olla,” märkis ta. “Ma saaks aru, et kui see oleks maanteel, kus on kiirus 90 km/h tunnis, siis oleks teine asi, sest see tuleb juhile ootamatult. See on küll autojuhi süü, kui ta sellele ohutussaarele otsa sõidab. Ta peab olema roolis tähelepanelik ning pealegi on seal kõik ilusti märgitud ja tähistatud.”
Isegi pime näeb,et seal pole jalakäijatele ülekäigurada…Või sina näed seal seda?
Vollile:ülekäigurada on paaalju kaugemal, tegu on kogu Euroopas kasutatava kiruspiiramise viisiga, või peaks nendele liiklushuligaanidele paigaldama sinna lamava politseiniku, roni kommentaariumist välja, ja tutvu ikka enne olukorraga…
Oleks selle auto kiirus nii hullupõõra suur olnud, nagu härrad väidavad, siis oleks seal see auto katusel olnud või mõni teine märk ka kummuli. Teadjad räägivad, et seee seal juba tegelt teine pauk + lugematu arv äärekivi riivamisi. Olen sealt ristmikult 25 aastat igapäevaselt läbi sõitnud ja senimaani tean ainult paari avariid seal ristmikul – nüüd aga põnevust igapäevaselt ja järjest põnevamaks kohe läheb…talv.
Korralik liikleja ja .
Tehke omale selgeks, mis on ülekäigurada, ülekäigukoht, ohutussaar ja eraldussaar.
Alustame sellest, millest siin jutt on:
47) ohutussaar on jalakäijate ohutust sõidutee ületamisel suurendav teerajatis;
https://www.riigiteataja.ee/akt/107072017008#para2
Mingist ülekäigurajast pole ma sõnagi kirjutanud!
Poolikud lahendused ei tööta! kindalsti tuleks paigaldada 10 meetrit enne STOP märki veel üks STOP märk koos lamava politseinikuga, et sundida juht peatuma ning tal oleks aega rahulikult tutvuda spetsialisti poolt soovitatud STOP märgiga
kui sõita ei mõista pole mõtet ka rooli istuda
Eile tulin Pihtla poolt esimest korda sinna ristile. Vihma sadas ja teekate musta värvi. Tekkis ka see ohutussaar kuidagi hirmus äkitsi sinna keset teed. Väga ohtlik koht.
ega enne ei õpi kui pole üle kurgi käinud
kes need hobused ja lambad on ?!
kui solvav väljendusviis
milline harimatus
see käibki kohalikel ikka katseeksitus meetodil koos paugutamisega
Mismoodi need soigujad küll näiteks pealinnas hakkama saavad liikluses. Seal kõik kohad neid “saari” täis.
Käige jala, kui sõidukiga liikluses hakkama ei saa, jääte ise ehk terveks ja säästate ka teisi.
auto roolis peab olema ärkvel
statistika järgi see saar sinna ehitati? Saaremaal pole olemas selliseid teid mille keskel sellised saarekesed end õigustaks. Täiesti ulmeline linnake, tillukesed ringristmikud igal võimalikul kohal, saarekesed kerkivad? Jalgrattateid nagu oleks aga vändatakse ikka autode vahel? Naljakas see saarlaste tegemine- olemine.
Antud ohutussaar ei sa kuidagi “äkki” ilmuda kui jälgida liiklust. Enne ohutussaart on liiklusmärk mis hoiatab . Häda väikeses linnas on see, et sõidame mälu järgi mitte liiklusmärkide järgi .
Soigujatel ei ole aega sõita pealinnas, enamuse aja molutavad ekraani taga.
sõitsin samuti eile vihmaga sama teed linna poole
ehmatasin
VÄGA OHTLIK tõesti
kas selline planeerimine spetsialistide poolt!?
pigem asjatundmatu lähenemine
Liiklusmärke ikka vaatad?
Kui ehmatasid, siis järelikult eelnevat märki pole näinud. Hoia parem liiklusest eemale.
mitte lamav politseinik vaid ämbritäis külma vett juhile pähe
kui ei sobi mine abruka vöi vilsandi seal pole liiklusmärke
juhi tähelepanematus????
Pagan, inimene teeel, loom teel, langenud puu teel, viskame meelega suured kivid teele, jne,jne. Teeme juhtide elu raskemaks. Kokkuvõttes siis pole tänapäeval vaja kedagi süüdi lavastata otseselt, lihtsalt kirjutame juhi tähelepanematus.
Ohutussaart ei ole vaja panna sellisel maateel, kus saab ületada suht kiiresti teelõigu. Tallinnas saan nendest aru, seal jalutad ohtussaarele, tuleb vahepeal punane foori tuli ette ja autod liiguvad edasi, siis roheline ja jalutame üle. Meil ei ole foore ega midagi, meil on sebrad, laseme rahva või tänapäeval ka loomad üle tee ja sõidame edasi.
Nii loodan, et kogu valitus ja eesotsas olevad inimesed saavad ümber vahetatud uutele ja noortele, kes mõtleb rohkem teemasid läbi.
Pö…lil ikka oma arvamus. “Mees” kirjeldab oma enda rikkumisi, vähima häbi tundeta, samas “tarkust” jääb endal ülegi!
Sõidan ka sama teed juba 30 aastat ja ei leia selles saares midagi ohtlikku! Kui ei oska õiget kiirust valida, ära roni sinna rooli taha. Neid selga kihutavaid on sinna aga aina juurde ilmunud…
mälu järgi sõidetakse. maakate värk. harjunud, et kogu linna peal ainult ristmikutel anna teed märgid. kas neid just nii palju peab olema kui Tallinna tänaval, see on teine teema. aga eks see nii on, et proj vaatab ainult normi ja ei näe reaalsust, inimene näeb reaalsust ja ei tea normi.
Puukiriku ristmikust kuni Ruubi ristmikuni on sõidutee nii kitsas, et sõidukid jalgratturist mööda ei saa enne kui jalgrattur on keeranud Tallinna tn kergliiklusteele. Et juhte mitte närvi ajada keeran Karja tn, tulen rattalt maha ja käin ratast talutades kõnniteel kuni olen ületanud Transvaali tn. Kõnniteel sõita ei saa, sest seal on palju rahvast ja kolm 90 kraadist nurka.
Arusaamati, mis oli sobimatut selles kommentaaris, et see kuulus kustutamisele:
Ma ei saa siiani aru, mis suur vajadus on jalakäijal just selle koha peal teed ületada või miks soovitakse, et jalakäija just selle koha peal teed ületaks.
https://arhiiv.saartehaal.ee/2017/10/03/kudjape-ristmiku-ohutussaar-sunnib-autojuhti-soidurada-muutma/#comment-782711
Siin kirjutises on sõna “ohutussaar” kuus korda — kas tõesti kasutatakse nüüd jalakäijad “elava kilbina” liikluse rahustamiseks?! Ja jälle on jutt mitmest kooskõlastusringist — kas see on hea, halb või lihtsalt peabki kolm ringi kooskõlastusi igal asjal olema? Aasta alguses oli ju plaanides selle koha peal eraldussaar, kus jalakäijatel üldse asja pole minna ja millalgi on sellest saanud jalakäijate ohutust sõidutee ületamisel suurendav teerajatis, mida teeületamisel tuleb jalakäijal kasutada — 180° pööre asja põhimõttes.
PS. palun “ohutussaart” mitte segi ajada ka “ülekäigurajaga” — mina kirjutan sellest konkreetsest iseseisvast ohutussaarest, mitte ohutussaarega ülekäigurajast 100 m linna pool.
Teel ja tee ääres märgid ning isegi hoiatussilt saarest???? Millega seal roolis küll tegeled sõidu ajal???
on ilmselt supi kokkukeetjate meeskonnas
Sitta see saareke keset teed , aga see lollide lòks pudelikaelas on ohtlik jalakáijale kui ka rattale paremas âáres ! Sattusin ùkspáev tee âárde jââma- just kui vòluvâel oli autode vool linnapoole . ohtlikult láhedalt sòideti mòòda . Ùhele monstrumile pidin peaaegu ratta ette viskama , et úle ei sòidaks . Pisike kurv on tehtud nii kitsuke et maasturid peavad keeramiseks ùletama teeserva sillutist ! Autod on ehitatud nii laijaks ja sòidavad vaikselt , et tuules ja tormis , kapuuts peas on ohtlik sinna teelòigule sòita ! Teinud siis vâhe laiem kael et kòigil ohutum liigelda nii jalakãijal, rattaga sòites kui ka autoga !
TÁIELIK SITANIKERDISEST TEEDEREMONT !
Kui 25 aastat sama teed sõita, siis ikka väga ei vaata neid liiklusnärke
Kui sa seda ohusaart ei märka, siis saab tegelikult ainult sind lolliks tembeldada, sest enne ohusaart on ka hoiatav märk olemas, mida hakatakse Eestis jõudsasti kasutama, ent mis on USAs juba aegade algusest saadik kasutuses olnud:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/40/MUTCD_R4-7.svg/228px-MUTCD_R4-7.svg.png
Aga tõesti, see ei õigusta nende mõttetute vidinate paigaldamiseks keset teed. Tee olgu tee ja ärme tee tsirkust tee peal.
Sinusugustelt tuleks load ära võtta. Kes 25 aastat sama teed sõitnud, see ei märka ka siis, et kuskilt tänavanurgast võib ootamatult laps välja hüpata, nagu juhtus paar päeva tagasi Tallinnas?? Mälu järgi võid ju sõita, aga ei saa päris ohmooni ka liikluses mängida. LIIKLUS ON MUUTUV KESKKOND, KUS MUUTUSED TOIMUVAD LAUSA MILLISEKUNDITEGA!!! Seega peab valvas olema ja ei ole midagi, et sõidan mälu järgi.
Tallinnas ei ole ohusaari, seal on täielik kiviaegne liiklus, kus osad ristmikud on absurdsematest absurdsemad (Kristiine). Ma arvan, et ükstaspuha, mida meie teedega tehakse, nii lamedaks ei saa asjaolu ikka minna nagu seda on Tallinnas.
Kurb on tõdeda, et selliseid “pigemilisi” on terve Kuressaare linn täis, Ei saagi nagu vahest aru, et kas inimene osaleb oma peas ka liikluses või teeb seda ainult füüsiliselt.
Pooldan uute teooriatestide tegemist autojuhtidele iga 5 aasta tagant ja kes feilivad, need ka lubadest ilma jäägu.
Sõidan mööda lumega kaetud Tallinna tänavat ajamajast mööda, Karja tn. ristmikuni.Liiklus kulgeb mõlemas suunas ühes reas.Pool teed mulle, pool vastassuunast tulijale. Sealt edasi otse sõiduks peab raudselt hoidma tänava paremasse äärde, sest vastaspoolt(Kuivastu poolt tulles) on tänava sõidetav osa tehtud kaheks. See tähendab, et enam pole pool tänavat mulle, vaid üks kolmandik sellest.Vastaspoolt tulijatele on see eest kaks kolmandikku.
Pange ennast mõttes kesklinna poolt sõitva suure võõra bussi, või rekka rooli ja sõitke see koht läbi.
Gunnar kirjutas vanasti kell 10:05-10:15, siis kui oli esimese viina kätte saanud. Ega see Volli ometi Gunnariks saanud pole?
Huvitav, et sul on uut teed õnnestunud juba lumega proovida. Kus stimulaatoris ja millise raha eest seda teha saab?
Tegelikult on sinu jutt täielik sulatõsi.Ei julge seda uut Tallinna ja Lossi tn projekti vaadatagi.
Seal peaks olema 100m enne tee ääres märk “Kurviline tee”
Ning miks krt projekteeritakse teed nii kitsad, et enam mopeedist ei mahu mööda sõitma? Sama Tallinna tn-l.
Kui sõidad siis: ära näpi telefoni, ära söö, ära suitseta, ära vahi niisama ringi, ole ärkvel, ära loe lehte – äkki jäädki siis elama!
mopeed sõidab 50 km/h, huvitav miks soovid nendest asulas möödasõita.
küsimus ei olegi selles, kas sealt on võimalik mööda sõita või mitte, vaid selles, kumb variant on tegelikult ohutum, kas enne või nüüd. Reaalsus on paraku see, et sõidetakse suuresti harjumusest ja keegi ei jää teeäärde seisma, et vastutulevate tulede vahel uurida, mis märk see seal täpselt on. Pole mina seal 10a. jooksul näinud ühtegi avariid, või kedagi teed ületamas. Selline möödapõikega liikluskorraldus oleks õigustatud, kui tegemist oleks mingi eriliselt ohtliku kohaga, kus iga hinna eest peaks sundima kiirust vähendama. Antud juhul on olukord kaugel sellest ja igasugune slaalom on täiesti ebavajalik ning pigem ohtlik.
aga jalgratas?
On olemas ka max 30ga sõitvaid mopeede
Äkki lõpetaks ära selle “kõik on vastavalt projektile” ja “vastavalt normidele” ja ehitaks ohutussaarei, mis ka päriselt liiklust ohutumaks muudavad, mitte ei tekita lisaohtu juurde. Puhas statistika näitab päris kiiresti ära, kui puusse asjadega tegelikult on pandud
Äkki löpetaks selleks korraks selle teede “ohutuks” tegemise ära.asi hakkab juba väga möttetuks minema siin väikeses rahulikus linnakeses.Linn ei peaks raha laenama,et saarekesi ehitada ja hulgi igasuguseid märke paigaldada.
See oli tõesti ristmik, kus mingeid probleeme polnud, sa nägid kaugelt ära, kui keegi kõrvalt pööramas oli, sai mõnusalt ristmiku juures käigu välja visata ja ohutult ringini veereda. Keda kurat see häiris?
Muuseas, selline asi tuli veel meelde, et peateel liiklejal on eesõigus ja kõrvalteelt tulija annab talle teed. Nii et peateel liiklemisel polnud mingeid ohte.
Kelle huvides on hirmu külvamine esimese tõsise paugu ootuses?
Panustage parem ülejääv riigiraha võitlusesse pagulastega.
See, et leitakse paar “spetsialisti” kes ohtlikku ristmikku kiitma hakkavad, ei tähenda veel, et ristmik ohutumaks muutub.
Päris kindlasti juhtub seal varem või hiljem mõni tõsisem õnnetus.
Kahjuks meie kohalik ajakirjandus pigem poeb ja lipitseb selle asemel, et kritiseerida ja välja tuua ohtlikke kohti.
Minu eelmine samasisuline kommentaar kustutati, mis tõestab just seda mida ma siin kirjutan.
Mopeedid ei tohi sõita üle 45 km/h punkt!
sõitke teeoludele vastava kiirusega,tegelege sõidu ajal autojuhtimisega ja probleemid kaovad!Ei ole süüdi ajaleht ega keegi teine.Paukusi paneb ehk ajakirjanik?
Asi läheb päris huvitavaks, mis on ebasobivat kommentaaris:
Volli͈
Lisatud: 10.11.2017 / 05:39
Ma ei saa siiani aru, mis suur vajadus on jalakäijal just selle koha peal teed ületada või miks soovitakse, et jalakäija just selle koha peal teed ületaks.
https://arhiiv.saartehaal.ee/2017/10/03/kudjape-ristmiku-ohutussaar-sunnib-autojuhti-soidurada-muutma/#comment-782711
Siin kirjutises on sõna “ohutussaar” kuus korda — kas tõesti kasutatakse nüüd jalakäijad “elava kilbina” liikluse rahustamiseks?!
Ja jälle on jutt mitmest kooskõlastusringist — kas see on hea, halb või lihtsalt peabki kolm ringi kooskõlastusi igal asjal olema? Aasta alguses oli ju plaanides selle koha peal eraldussaar, kus jalakäijatel üldse asja pole minna ja millalgi on sellest saanud jalakäijate ohutust sõidutee ületamisel suurendav teerajatis, mida teeületamisel tuleb jalakäijal kasutada — 180° pööre asja põhimõttes.
et seda tuleb järjepidevalt siit ära kustutada?! Sama kommetaar läks eksikult “11 töötut vallavanemat” kirjutise juurde 10.11.2017 kell 05:38 ja sinna see “sobib”.
Ma panin eile vähemalt 6 korda oma kommentaari tagasi, õhtul vist kustutaja jõud rauges
Minu kommentaar samuti kustutati eile.
Kirjutasin et mida rohkem torusi keset teed seda ohtlikum liiklejale. Või pole nii?
Tegelt annaks sama jama korraldada Valjala teeristis, panna mingi kõver saareke sinna, et Valjala poolt tulijatel silm ikka seletaks aeglasi autosi.
ega sealt Pihtla poolt tulles autod ikka kiirust maha ei võta,tullakse täie lauluga ja enne Marientali ringteed ei suvatseta seda teha.
Sõidan otse edasi senist sõidutrajektoori kasutades ja põrkan kokku vastassuunast tulnud vasakut pööret sooviva autoga. Temal on ees liiklust reguleeriv märk, mis lubab teda sisuliselt minu sõiduvööndisse ja millest mina midagi ei tea. Tean vaid , et kümmekond meetrit tagasi oli liikluses pool tänavat minu ja pool vastassuuna jaoks.
Olenevalt tagajärgede raskusest kohtulugu. Kelle vastu ?
peaks olema ümberpööru koht neile kes edasi ei oska sõita
Kahtlemata on kõik “seadusega kooskõlas” kuid kas sellest üksi piisab???
Jah on 50 km ala, kuid
– märk on vahetult enne saart
– tavapärast saarega kaasnevat laiendust ei ole, vaid saar on keset sõidurada.
On ka pime:
– puudub tänavavalgustus
– vastutulevate autode tuleb pimestavad täna.
Saar võib olla, aga tehke see siis ka nähtavaks!
Peale pauku on laternad põlema pandud. Enne oli ikka korralik pimedus. Nüüd sealt valgelt ristmikult Kudjape poole keerates on kohe uus pime lõik kuhu lõppeb ka uuest bussipeatusest tulev kergliiklustee. Seal hea võimalus keegi alla ajada.
Seda kergliiklusteed jätkatakse läbi kudjape millalgi. Aga jah, väga huvitavavalt on see hetkel lôpetatud ja millegi pärast ka valgustamata.