Ott Tänak jättis juubeliralli võidu koju

Reedel ja laupäeval sõidetud 50. Saaremaa ralli võitis koduradadel Ford Fiesta WRC-masinaga sõitnud Ott Tänak, kelle kaardilugeja oli seekord Georg Gross.

VÕIDURÕÕM: Georg Gross ja Ott Tänak õnnelikuna 50. Saaremaa ralli lõpetamisel.
Maanus Masing


Võit oli Ott Tänakule Saaremaa rallil kolmas, varem jõudis ta selle saavutuseni koos Raigo Mõlderiga 2008. ja 2011. aastal. Sellega tõusis ta teise koduse legendi Vello Õunpuu kõrvale. Tema võitis koos Ivo Vaheriga 1977 ning koos Aarne Timuskiga 1980. ja 1981. aastal.

“Kolmest võidust kõige sportlikum oli kindlasti esimene,” tunnistas Ott Tänak. “Sellel hetkel oli seda võitu minu jaoks raske saavutada ja ei tulnud nii lihtsalt. Täna võit väga raskelt ei tulnud, kuigi olud olid keerulised ja mingit võidusõitu ei olnud.”

Lääne- ja Kesk-Saaremaa kruusateedel sõidetud 11 kiiruskatsel Ott Tänak konkurentidele sõnaõigust ei andnud ja oli kiireim kõigil katsetel.

Jälitajate ees juba enam kui kahe ja poole minutilise edu sissesõitnud Ott Tänak oli sunnitud Kurevere kiiruskatse läbima lahtise rooliga. “Suht katse alguses hakkas rool käest ära kukkuma, aga suunda sain muuta,” rääkis rallipiloot.

Vähehaaval oma edu kasvatades edestas saarlane lõpuks teise koha saanud Läti-Venemaa rallipaari Nikolai Grjazin – Juri Fedorov Škoda Fabia R5-l 3.24-ga. Kolmanda koha sõitsid välja Raul Jeets – Andrus Toom Škoda Fabia R5-l, kes kaotasid juba 4.49.

Ott Tänaku sõnul ei pidanud ta juubelirallil maksimumi välja võtma. “Loomulikult püüdsin sõita heal tasemel, et raja äärde tulnud inimestel oleks tore vaadata, aga ei saa öelda, et midagi väga keerulist oleks olnud,” märkis ta.

Saaremaa rallil istus Ott Tänaku kõrval kaardilugejana Georg Gross, kes tavaliselt ise rohkem rooli taga istub. “Ta tegi väga head tööd, ilmselgelt oli see tema elu üks suuremaid ettevalmistusi ralli jaoks,” tõdes Ott Tänak. “On näha, et see töö on vilja kandnud, ja ma ei oleks uskunud, et ta suudab nii tõsiselt seda asja teha. Mõlemad mehed tegid autos oma tööd hästi ja teineteist me ei seganud.”

Ott Tänak tunnistas, et nädalavahetus kodusaarel oli üks erilisemaid asju, kuna ta ei ole varem Saaremaa rallil sellist lähenemist näinud.

“Oli palju inimesi ja atmosfäär väga lahe,” jagas ta kodupublikule kiitust. “Vastuvõtt tegi külma ilma soojaks. Oli kihvt, et õnnestus see sõit siin kaasa teha ja loodetavasti jäid inimesed meie sõiduga rahule. Suur tänu kõigile fännidele ja kaasaelajatele.”

Ken Torn tegi kübaratriki

Kaheveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode klassis EMV6 võitnud Ken Torn tuli tänavu veel Eesti meistriks ja oli parim Estonian R2 Challenge arvestuses.

Torn tunnistas, et hooaeg on läinud korda ja kõik kolm trofeed on tema jaoks tähtsad ning suur roll on olnud kaardilugeja Kuldar Sikul. “Aga võib-olla edasist toetab see Trophy sarja võit kõige enam,” märkis ta.

Ford Fiesta R2T sõitnud Ken Torn ja Kuldar Sikk panid edule aluse juba reede õhtul, kui võideti kõik katsed. Asjad otsustati lõplikult viiendal 22 km pikkusel Kurevere katsel, kus Torn edestas Rasmus Uus­tulndi 30 sekundiga ja sai kätte 42-sekundilise edu. “Enamasti oli asi kontrolli all, kuigi vahepeal veidi klattimist oli, aga kõik oli ikka­gi okei,” lausus ta.

Kokkuvõttes edestasid Torn ja Sikk Rasmus Uustulndi ja Kauri Pannast Peugeot 208 R2-l 1.07-ga ning Roland Poomi ja Ken Järveoja Ford Fiestal 1.15-ga. 5. koha said Kenneth Sepp ja Tanel Kasesalu Ford Fiesta R2T-l, kaotust 2.09.

“Täitsa rahul oleme,” rääkis Rasmus Uustulnd, kelle sõnul pole ta varem kunagi nii ekstreemset rallit sõitnud. “Oli paras katsumus, aga olen rahul. Meil oli tehnilisi probleeme ja tegime spinni ning ilma nendeta poleks ka Kenile vastu saanud. Ta oli täna ikka väga kiire ja ta väärib meistritiitlit täielikult.”

Lembit Soe sai Starletiga klassivõidu

Klassis EMV8 võitsid Lembit Soe ja Kalle Ahu Toyota Starletil, edestades Karl Jalakat – Rando Tarka BMW Compactil 3.53 ja Briti/Leedu paari Mick Holland – Karolis Kairys Ford MK1 Escortil 5.23.

Lembit Soe ütles, et sama keerulised olud valitsesid Saaremaa rallil ka 2005. aastal. “Meile oli keeruline see, et auto vähe raskem, ei saanud tagavararatast kaasa võtta ja ei tohtinud rehvi lõhkuda, aga õnnestus,” lausus ta.

Reedel sõidetud kolme katse järel olid liidrid Gert Virves ja Sander Pruul Opel Astral, kellest jäid vaid 0,5 sekundi kaugusele Lembit Soe ja Kalle Ahu. Kolmandat kohta hoidsid soomlased Kimmo Juhannusvuori ja Jussi Altti Ford Escort RS2000-l.

“Päeva esimene pool oli raske, aga siis lagunesid poistel autod ära ja läks vähe lihtsamaks,” tunnistas Lembit Soe, lisades, et viimaselt katselt oli 5 punkti vaja ja seal pidi jälle tuld andma.

Erkko East jäi kolmanda kohaga rahule

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 olid kolmandad Erkko East ja Margus Brant (Honda Civic Type-R).

“Tulemusega olen loomulikult rahul, kindlasti siiani parim tulemus,” tunnistas Erkko East.

“Ralli oli kõige raskem ja ekstreemsem ralli, kus osalenud oleme. Eks enne rallit sai võetud sihiks sõita pigem kindla peale kui riske võtta ja kuskil auto ära lõhkuda. Suutsime suuremaid intsidente vältida ja tehnika pidas lõpuni vastu.”

Print Friendly, PDF & Email