Üheksandikud juhatasid vägesid

Eilset õpetajate päeva said Kuressaare Vanalinna kooli pedagoogid nautida keskaja keskuses, klassiruumides jagasid käske võimu võtnud üheksandikud.

KAHEKESI KLASSI EES: Laura Lisette Salong ja Teele Õispuu veavad kuuendike ajalootundi.
MAANUS MASING

Pisut pärast kella kümmet hommikul, kui kolmas tund oli äsja alanud, valitses Kuressaare Vanalinna kooli koridorides vaikus. Mis sest, et enamik õpetajaid oli pärast aktust majast välja meelt lahutama läinud.

Kui “kassid” ära, kas see tähendas “hiirte” jaoks pidu? Selgus, et sugugi mitte.

1.a klassis käis parasjagu eesti keele tund, õpilastel aabitsad pinkidel avatud. Koolijütside ees seisis ühe õpetaja asemel aga koguni kaks – Marili Kaasik ja Erich Hõbe. “Seni on lapsed hästi sõna kuulanud ja meie käske täitnud,” kinnitasid nad.

Töömeeleolu valitses ka 6.b klassi ajalootunnis, mida viisid ajutiste õpetajatena läbi Laura Lisette Salong ja Teele Õispuu. Küsimusele, kas ajutised õpetajad on ranged ka, vastas kogu klass kooris ei. “Õnneks mitte,” lisas paar kuuendikku.

Vägesid juhatas eile Vanalinna koolis direktor Tõnu Erini asemel 9.a klassi noormees Markus Talp. “Lihtne see amet just ei ole,” tõdes ta. “Kord peab ju majas olema.”

Õppealajuhataja Anne

Pruuli sõnul valisid Markuse direktoriks õpilased. “See on õige valik,” kinnitas Pruul. “Markus on soliidne ja usaldusväärne noormees, kes selle ameti peale hästi sobib.”

Markuse hinnangul on kergem toime tulla nende õpilastega, kellega vanusevahe suurem. “Seitsmendikud-kaheksandikud on vaid veidi nooremad kui meie, ei pruugi nii kergesti leppida,” arutles ta.

Sinises pintsakus väärikas “direktor” Markus, kelle ülesanne oli koolimajas toimuval silma peal hoida, tõdes, et esimesed kaks tundi möödusid siiski rahulikult. Ükski õpilane ei püüdnud uue võimu vastu mässu tõsta või ajutiste õpetajate autoriteeti kahtluse alla seada. “Kui segadus tekib, küll ma asjad paika panen,” lubas ta.

Markuse arvates on õpetajate päeva puhul tore just see, et õpilased saavad ise õpetajate rollis olla ja nende tööd paremini mõista. “Kas ise kunagi õpetajaks hakkaksin – kaalumist väärib see kindlasti,” leidis ta. “Näiteks arvutiõpetajaks.”

Ajutiselt õpetajate rolli määratud üheksandikud said end eilse koolipäeva lõpus turgutada kringliga.

Print Friendly, PDF & Email