Kui 2017. aastal maksis riik TS Laevadele laevaühenduse pidamise eest suursaartega dotatsiooni 17,2 miljonit eurot, siis 2018. aasta eelarves on summa suurenenud 3,7 miljoni euro võrra ehk kokku on makstava dotatsiooni suuruseks 20,9 miljonit eurot.
Tervelt ühe viiendiku jagu suurenenud dotatsiooni ühe põhjusena märgitakse ka lisalaeva lühiajalise prahtimise vajadust, mis on tingitud suurenenud nõudlusest Virtsu–Kuivastu liinil.
Iga päev mingi rõõmus uudis. Eile sai viimasest “valgest” lahti, täna käristati selle rõõmusõnumi peale kohe veerand dotatsiooni juurde.
Aga nüüd jääb üks rumal küsimus – Kas SLK sõitis alla omahinna?
Nagu haldusreformiga, kus hr minister teatas, et kulude kokkuhoid ei ole eesmärk, samamoodi paistab olevat ka praaminduses. Raha ei ole mingi küsimus. Tähtis on see, kes sellest kasu saavad.
Lisaks tõsteti peale TS Laevadega lepingu sõlmimist ka reisijapileti hinda ca 14%.
https://arhiiv.saartehaal.ee/2016/02/02/parvlaevapiletid-laksid-kallimaks/
Mis on nüüd saanud sellest jutust, et Leedo leping oli röövellik ja dotatsioonid üle mõistuse suured? Mis on nüüd teisit? Tegelikult ikka on, teenuse kvaliteet on halvenenud, hinnad on tõusnud jne. Ikka ja jälle jõuame tõdemuseni, et riik on sitt ja mitteusaldatav peremees.
Valige sotsid ja Urve Palo
Valin valin…
Kas pole hilja taga nutta Hr. Leedo aegseid laevu ja unelmate ülevedu, nüüd tuleb harjuda sellega mida riik pakub, sest ta ju meie oma, ning maksku siis kasvõi rohkem– ikkagi riigi oma– riik aga oleme ju meie! Nii et: sõidame –. nutame, — maksame !
Ammugi selge:infrastruktuuri monopoolsed ettevõtted peavadki kuuluma riigile, mitte erafirmadele!
https://www.instagram.com/p/BZnD7XEDvZS/?taken-by=snoopdogg
Jah vait tuleb olla nagu Eestlane ikka. Tuleb lasta ennast peksta ja mõnitada ning kui läheb ühiskondlikuks poomiseks oleme iseseisvad ja võtame oma nööri kaasa.
kurb aga tõsi.
ei ole seal Saaremaal pikka aega käinud aga läbi tule, vee ja vasktorude saame eestlased hakkama.
Avalik matemaatika. 2016. aastal sai Väinamere Liinid 10 kuuks 17,45 miljonit. Ehk 1,745 mljonit kuus. TS Laevad saab 2018.aastal 20,9 miljonit. Ehk 1,741 miljonit kuus. https://mkm.ee/sites/default/files/kk_18.01.16_nr.16-0018_lisa_pdf.pdf
Kuhu jääb siis nüüd tasuvusarvutus vs endine teenuse pakkuja? Siin tuleks teha kompleksne rehkendus. Aga keda enam huvitab?
Viitad ju dokumendile, kus selgesõnaliselt kirjas:
Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ/ parvlaevaühendus Saaremaa ja Hiiumaaga -17 452 604
See 17,45 miljonit on seega 12 kuu peale, mitte
10 kuupeale. Kui see “kuus” kellelegi mingit tähtsust omab, siis 2016 aastal oli see siiski 17,45:12=1,454 miljonit € kuus, mitte 1,745.