Saarlased on sama ausad kui ülejäänud eestlased (8)

Eesti ühe suurema poeketi juht tunnistas hiljuti meedias, et iseteeninduskassade ilmumine poodidesse pole poevarguste hulka kasvatanud, toonitades, et see on kompliment Eesti tarbijatele: me oleme ausad.

PISTELINE KONTROLL: Selveri teenindusjuhi Merike Mäeoru sõnul saavad pistelisse kontrolli valitud vastutasuks šokolaadi.
MAANUS MASING


Eesti Ekspressis väljatoodu põhjal uuris Saarte Hääl, kuidas on läinud Saare Selveril, Kuressaare Maximal ja Coopi Rae Konsumil – kas siinmail kiputakse iseteeninduskassades vahel nihverdama või mitte?

Saaremaa tarbijate ühistu (STÜ) juhatuse esimehe Kalle Koovi sõnul nende Coopi Rae Konsumis, kus nn nutikassad juba mõne aja aktiivses kasutuses olnud, pole probleeme esinenud. Mis puutub kadudesse, siis pigem juhtub seda ikka enne kassasid, et midagi poetatakse müügisaalis valesse kohta või pannakse “kõrvale”.

“Ääretult harva, kui üldse midagi juhtub, ja nutikassadega varastamist seostada ei saa,” kinnitas Koov. Tema sõnul on vähemalt Rae poe iseteeninduskassades süsteem selline, et ilma tasumata kassast läbi minna polegi võimalik. “Nii et meil sellega tõesti probleeme ei ole,” nentis Kalle Koov.



 

Kuressaare Maxima kliendid kasutavad kaasaegseid iseteeninduskassasid juba kaks aastat ning kaupluse kommunikatsioonispetsialist Katja Ljubobratets tõdes, et vähemalt iga kolmas ost on nende majas sooritatud just iseteeninduskassat kasutades. “Kuritarvitamisi ega kadusid me sellel ajal täheldanud ei ole,” kinnitas ta, lisades, et põhjuseid selleks on kaks. “Esiteks, iseteeninduskassa süsteem ja konsultandi juuresolek tagavad, et iga klient tasub ostetavate kaupade eest,” nentis Ljubobratets. Teiseks on kliendid kiiresti õppinud iseteeninduskassasid kasutama.

Saare Selveris on iseteeninduskassasid saadud kasutada 2016. aastast. Selveri kommunikatsioonispetsialist Karl-Villiam Vaserik nentis, et kuna Selveekspressi kassad on automaatsed, siis puuduvad nende puhul suuremad probleemid. “Iseteeninduskassad omavad hoopis positiivset efekti, sest võimaldavad kliendile kiiremat ja mugavamat teenust,” sõnas ta.

Vaserik möönis, et vahel juhtub nii Saare kui ka teistes Selverites, et kliendid on toodete sisestamisel eksinud, kuid enamasti on see juhtunud kogemata. “Kuna iga partnerkaart on seotud kliendi andmetega, siis taandab see pettuste arvu minimaalseks.”

Samuti toimub Selveris klientidele pisteline ostukontroll, kus kliendil palutakse tooted kontrollimiseks uuesti esitada. Süsteem valib kliendid kontrolli Vaseriku sõnul juhuslikult.

“Kontrolli tegemise kohta võib märku anda nii selvepult, makseterminal kui ka teenindaja,” märkis ta, lisades, et võimalik on seejuures nii osaline kui ka täielik ostukontroll. “Kindlasti on ka juhtumeid, kus klient on pahatahtlikult sisestanud tooted valesti, aga õnneks ei ole see sage probleem,” kinnitas Karl-Villiam Vaserik.

Print Friendly, PDF & Email