Saarte koostöökogu (SKK) otsib lisaraha, et tellida uuring Saaremaa ja Läti vahelise laevaliini käivitamise võimaluste kohta.
Algselt juba oktoobrikuus valmima pidanud uuringu alustamist on pärssinud rahanappus, kuna juunis saadud pakkumine ületab projektis kavandatud summat 3511 eurot enam kui kahekordselt. Seetõttu küsib SKK maavalitsuselt ja omavalitsustelt abi puudujääva 4751 euro leidmiseks, et uuring siiski läbi viia.
Projektiga tegelev SKK nõustaja Ivar Ansper ütles Saarte Häälele, et uuringu läbiviimine selgub septembris. Selleks ajaks on ühelt poolt teada, kas lisaraha leitakse, samuti peaks siis olema laekunud ka täiendavad pakkumised, mida SKK küsis Eesti ülikoolidelt.
Ansperi sõnul on tegu maakonna jaoks olulise teemaga, mille üle on arutatud aastaid ja millega edasiminekuks oleks tarvis korralikku uuringut. “Seni on kogu teemapüstitus tuginenud paarile Exceli-tabelile ja midagi muud polegi eriti tehtud. Vajadus korraliku uuringu järele on ilmselge,” kinnitas ta.
Kavandatava uuringu eesmärk on selgitada välja erinevate tehniliste ühenduslahendite teostatavus ja võrdlev eelistatavus.
Töö tulemus peab olema kasutatav võimaliku operaatori otsinguks ja äriplaani väljatöötamiseks.
Uuringus võrreldakse lahendusi:
*Mõntu–Ventspilsi liinile RO-PAX parvlaev eeldatava kiirusega 16–12 sõlme (referents Scania 14,5 sõlme kuni Regula 12 sõlme). Arvestuslik sõiduaeg kuni 4 tundi. Liini alternatiivid: suvel kuni 6 kuud /aastaringne.
*Roomassaare–Riia liinile reisijatele mõeldud tiibur, kiirusega ca 35 sõlme ja sõiduaeg kuni 2,5 tundi. Liinil kuni 6 suvekuud.
*Mõntu–Ventspilsi liinile autosid vedav kiirlaev HSC, mis võtab pardale ca 60 sõiduautot ja kuni 300 reisijat. Kiirusega 25–30 sõlme. Arvestuslik sõiduaeg 1,5–2 tundi. Liinil kuni 6 suvekuud.
Allikas: SKK projekti “Laevaliinide uuringuanalüüs Saaremaa–Läti suunal” lähteülesanne.
Pole mõtet jalgratast leiutada. Küsigu Leedo või Rihvki käest, kas liin tasub ära või mitte.
JUTT JUMMALA ÕIGE. Aga teeme komisjone, kes saavad palka, kes ütlevad sellise vastuse, mida me see tähendab need tolamängijad vajavad.
See liin jääb täituvuse poole pealt ühe suunaliseks, lätist saaremaale ega tasu end kunagi ära.
Hea on, kui olema saab, aga kes selle kinni maksab!
Ei mäleta, et LjaR oleks sõitnud Roomassaare–Riia liinil tiiburiga või Mõntu–Ventspilsi liinil autosid vedava kiirlaevaga HSC.
järjest rohkem soovib inimesi Lätti Leetu kaubareisile minna, See liin oleks ju turismiarendus.
Lätis õlle järel käia, miks mitte.