
MURES KÜLAELANIK: Saia ristmiku kõrval paikneva talu perepoja Teet Landi sõnul võib kihutajaid trehvata ristmikul siiani.
MAANUS MASING
Paar nädalat tagasi traagiliselt lõppenud liiklusõnnetuse tõttu kõrgendatud tähelepanu alla võetud Kuressaare-Võhma-Panga maanteel asuv Saia ristmik on nüüdseks maanteeameti poolt saanud 70 km/h kiirusepiirangu.
Kaks nädalat tagasi sõnas maanteeameti liiklusohutuse osakonna ekspert Villu Vane Saarte Häälele, et Saia ristmikku on käidud uurimas ja konkreetsete ettepanekutega veel tegeletakse. Tänaseks on paarsada meetrit enne ristmikku lisatud kiirusepiirangud.
Maanteeameti piirkondliku liikluskorralduse talituse Saaremaa liikluskorraldaja Aivo Tasase sõnul paigutati kiiruspiirang 70 km/h 12. juulil. Lisaks on plaanis kulunud teekatte markeerimise uuendamine. Muid töid hetkel seoses ristmikuga plaanis pole.
Saia külas asuva ohtliku ristmiku kõrval elava Sirli Landi arvates on ainuüksi peateel asuvatest liikluspiirangutest vähe.
Sarnased märgid tuleks üles seada ka peateega ristuvale kõrvalteele, et sealsed sõitjad õigeaegselt kiirust vähendaksid. Vaatamata lisatud kiirusepiirangutele, näeb naise sõnul hulljulgeid kihutajaid ristmikul tihti.
“Pidevalt on kuulda pidurite kriginat,” lausus Land, lisades, et väiksemaid plekimõlkimisi on lisaks hiljuti toimunud raskele avariile varemgi toimunud.
Kohalikud on seevastu ristmikule sattudes muutunud väga ettevaatlikuks. “Vaadatakse mitu korda paremale ja vasakule, enne kui ristmikule sõidetakse,” nentis Land. Naise sõnul on suureks probleemiks ka ristmiku kõrval võssakasvanud pimedad nurgad, mis takistavad juhtide vaatevälja. “Ka need tuleks maha võtta, kui ristmikku ohutumaks soovitakse teha,” lausus ta.
Kogenud liikluspolitseiniku Kalmet Valge sõnul jääb ka talle arusaamatuks, miks 70 km/h kiiruspiirang on ainuüksi peateele lisatud. “Piirangud oleks pidanud lisama eelkõige kõrvalteele,” lausus Valge, kelle arvates on kõrvalteelt peateele sõitjad suurema ohu tekitajad. Samuti tõi liikluspolitseinik probleemkohaks välja pimedad nurgad, mida märkisid ära ka kohalikud. “Põõsad tuleks maha võtta, siis näeks ka teisi ristmikule lähenevaid sõidukeid.”
Pärast traagilist õnnetust on politsei Saia ristmiku taas kõrgendatud tähelepanu alla võtnud. “Tõepoolest teeme liikluskontrolle seal tihedamini kui varem,” nentis Valge.
ikka on vaja ,et keegi surma saaks,siis vöetakse midagi ette……
Tõesti ei saa aru mis kasu on peateel 70-ga sõitmisest, kui keegi sulle kõrvalteelt 90-ga sisse sõidab
Ja võsa raiumiseks pole eelarves raha ette nähtud.
Miks ei tehta nagu Skandinaavias? Et peateelt pannakse 1 kordamööda 1 pool enne ristmikku kinni. Siis peab ka peatee poolt tulija kiirust vähendama, et teha ümberpõihe vaatassuunda ja veenduda ohutuses. Siinkohal võiks ju isegi rääkida kiirusest 50 km/h kõigis ristuvatel teedel.
Huvitav loogika, inimene, kes ignoreerib stop märki austab kiiruspiirangut?
Sõitsin üle selle ristmiku 23 juunil suunaga Astest linna poole.Vähendasin kiirust sest märkasin tulemas meesterahvast ja kahte umbes 6-8 aastast last jalgratastega ja nad ei pidanud STOP märki ei millekski vaid sõitsid tuimalt peateele ette ( vist ainult lapsed ja meesterahvas pidurdas järsult ja vibutas veel rusikat vms ) .Minu kiire reaktsioon päästis seekord halvimast ja eelnev olukorra hindamine ,et lapsed võivad teele sõita.Ma ei saa 100 % väita ,et see oli just see patsiga noormees,kes siin pildil on aga sarnane oli ta küll.Mõni selle kommentaari lugeja võiks avaldada oma arvamust ,kas pildiloleval mehel on 2 last,kellega ta võis sõita üle ristmiku nii süüdimatult ?
Tegu on 20-aastase noormehega, kellel kindlasti pole ühtegi last. Eelmainitud kommentaaris on tegu kellegi teisega, kes .
kes peab jälgima teede ohutust
kui talvel teed libedad
suvel kui kiirused suured
ikka inimesed süüdi,
millal saabub aeg kui maanteeamet vastutab
Varsti hakkab selliste jamadega tegelema Saaremaa vald
Ring ja asi lahendatud
Vastan: 70 piirang peab ära hoidma need juhtumid, kus sina sõidad peateel 110-ga mulle küljepealt sisse. Vaatamata sellele, et tegin stopi, vaatasin paremale ja vasakule ja veendusin, et võin liikuma hakata, aga mina ei näinud ju sind reaktiivi.
Väidad, et “reaktiiv”, mis siiani 90 alas 110km/h kihutab, siis nüüd 70 alas sõidab 70ga?
Jah. aga abiks ju seegi kui nüüd 80-90-ga ristmik ületatakse. 10-20 km/h liikumiskiiruse vähenemine annab aega reageerimiseks.
õnnetusi ei juhtuks mitte kunagi kui sõitjatel oleks kahe kõrva vahel midagi mida nimetatakse MÕISTUSEKS !!! Ja rohkem pole vajagi !!
Lollikindel lahendus kihutajate vastu on künnis e. lamavpolitseinik. Enne stop märki korralik künnis maha ja kõik sõidavad ristmikule u. 30 km/h
kui kõrvalteelt tulija ei näe liiklusmärki, siis seda künnist ei märka ta kindlasti. Aitab ainult selline teekõverus mis sunnib kiirust vähendama ja äratab juhi üles oma mõtetest.
Ei saa eelnevatest kommentaaridest eriti aru ja ei viitsi süvenedagi! Märkidega ei lahendata probleemi, kui mõni külaline neid tähele ei pane ja juhtub see kõige hullem! Aste poolt tulles peale risti ka ca 500m 70 ala??? Mis nagu point??? Ühe surma risti saite korda tehtud, aga pindamata jätsite kuradid! Isegi nulliga olid ülejäänud ristid pidurdatavad, aga sealt libise edasi 50m ja vahet ple ei kiirusest, ABS’i abist või lihtsalt oskusest! Nii mõnigi lõpetas seal kraavi pervel e räägin Kaarma surnuaia ristist! Ise sain sealt ainult lõpuks talvel ära keeratud tänu kässarile! Saia risti tuleb kiiremas korras sama lahendus teha ja probleem lahendatud! Enam ei saa lihtsalt otse sõita ja kõik! Maantee ameti vennad teavad seda väga hästi, aga….???? Palju järgmine inimelu maksma läheb? Paar märki ja asi korras v? Tore mõtlemine!!!!