“Jaanipäeva pikal nädalavahetusel Saaremaal mõõdeti hoolega kiirust – iga kolmas autojuht andis mulle sellest juba kaugelt tulede vilgutamisega teada,” kirjutab portaali Autogeenius tegevtoimetaja Martin Mets. “See tulede vilgutamine on üks veider komme, mis võiks ära kaduda.”
Olin jaanipäeva pikal nädalavahetusel Saaremaal, mis on seal tõenäoliselt kõige suurema liiklustihedusega aeg aastas ja ka kõige ohtlikum. Meil oli just eelmisel nädalal ilmunud suur lugu jaanipäeva-aegsest mustast liiklusstatistikast ja Saaremaal ringi sõites oli päris hästi aru saada, miks see nii on.
Jaanilaupäeva lõuna ajal oli külapoe ees juba keeruline näha mõnd sirgelt seisvat tegelast ja isegi pühapäeval praamilt mandrile maha sõites oli see pikk autode kolonn lõbus vaatepilt, kus tehti möödasõite autodest, mis juba tegid möödasõite.
Politseid oli Saaremaal põhimaanteel näha küll, hoolega mõõdeti kiirust. Iga kolmas autojuht andis mulle sellest juba kaugelt tulede vilgutamisega teada. See tulede vilgutamine on üks veider komme, mis on mulle juba tükk aega vastukarva olnud ja mis võiks ära kaduda. Kui ma ise natukene rohkem kui kümme aastat tagasi load sain, siis ma alguses ka vilgutasin, tundsin, et olen nüüd osa autojuhtide tsunftist ja tuleb üksteist hoiatada, aga lõpetasin selle peagi, kui olin natukene järele mõelnud.
Vastuta oma tegude eest
Kust sa tead, kellele sa vilgutad? Äkki just sellele tüübile, kes plaanib täielikus mällaris paar inimest surnuks sõita tunni aja pärast? Kas sa tahaksid tulesid vilgutada näiteks sellele tegelasele, kes paar aastat tagasi Tallinna lähedal Narva maanteel täis peaga ja kahesajaga eesolevale autole otsa sõitis, milles hukkus ühekuune laps? Ma arvan, et mitte. Parem ära vilguta üldse. Vilgutamine ei tee liiklust turvalisemaks.
Kui keegi saab nüüd seal niisama +10 või +20-ga sõitmise eest trahvi, siis las saab. Jah, kiirust mõõdeti vist kõige sirgema ja parema nähtavusega lõigu peal Saaremaal, aga äkki see ongi see koht, kus mõnel nokastanud tegelasel tuleb tahtmine auto kiirusomadusi testida? Oma tegude eest tulebki vastutada, jaksad natukene kiiremini sõita, siis jaksad ka selle trahvi ära maksta. Maksa ära ja ära pärast vingu, ära ole see lumehelbeke, kelle mootorratta politsei ümber lükkab ja pärast on kõik teised süüdi.
Kui keegi nüüd arvab, et ma olen see, kes maanteel 80-ga töllerdab, siis nii see ka ei ole. Tõsi, mu viimane trahv on pärit krooniajast, aga mul endal on ka teinekord natukene kiirem, aga ma ei hädalda pärast ja mulle pole vaja vilgutada, ma vastutan oma tegude eest. Las parem politsei saab kätte selle sodi tüübi, kes su taga sõidab.
Ei töllerda 80-ga
See nüüd ei tähenda, et vilgutamisel liikluses üldse kohta poleks. Aasta tagasi olid Tallinna–Tartu maantee ääres kohe teeperve kõrval kaks põtra. Vilgutasin hoolega kilomeeter-kaks tulesid teistele. Mul üks tuli ei põle? Tänan vilgutamise eest, väga tore. Aga kiirust mõõtva või lihtsalt tee ääres oleva politseipatrulli pärast? Ei ole vaja.
Nii et palun ära vilguta mulle oma kuradima tulesid!
Ilmus üleeile portaalis Autogeenius:
https://auto.geenius.ee/uudis/arvamus-ara-mulle-oma-kuradima-tulesid-vilguta/
Puhumisaksioon on okei. Aga kiirusemõõtmine PÕHITEGEVUSENA ei ole aktsepteeritav. Politsei põhiülesanne peab olema ennetamine, selleks on parim viis kohalolu. Kuni asjaosalised seda ei mõista, siis sunnime neid vilgutamisega iga viie minuti tagant oma asukohta muutma. Kellele küll selline kassi-hiire mäng kasulik võiks olla.
Mina töllerdan küll 80-ga. Kui liiklusmärgid või teeolud nõuavad,töllerdan isegi 70- või 50-ga või 30ga…Minu auto,minu elu,sageli ka mu lähedaste elu..Väga tihti ootan,et läheks ta ometi mööda,mitte ei töllerdaks minu taga 80-ga,aga tavaliselt ei lähe..Mööda sõidetakse just siis,kui 90ga töllerdan,eriti,kui spidomeeter täpselt 90 peal on.Ja ma ei vilguta tulesid mitte kunagi,olen ka näinud,kuidas autod kolmes reas Kuressaarde sõidavad,kuigi liiklus on ainult kahesuunaline alati olnud…Võibolla peaks uuesti selle valgusfoori tooma,mis remondi ajal teel oli..Või politseiauto maketid tee äärde,nagu need varemgi on olnud…Politseinikke ei raatsikski neid liiklushulle valvama panna…Liiklusseaduses on juttu uuesti autokooli eksami tegemisest…Huvitav,kui palju seda tegelikkuses rakendatakse?
Ei ole õnnelik, et mandri autogeeniused meil siin pühade ajal teid kinni pargivad!Varsti võtab mandriots saarlasele jälle kaks nädalat aega, nagu vanadel hobuse-aegadel!
Teadmiseks:kui osuti on “täpselt 90 peal”,on tegelik kiirus 83-84, sellisest möödasõit kiirust ületamata pole võimalik ja vilgutamine töötab selleks, et neid möödasõite saaks üleüldse teha.Täpselt sama suurte tähtedega on Liiklusseaduses kirjas ka kohustus kiirem mööda lasta, seda enamasti ei tehta-praamikolonnid venivad Saue ja Kuressaareni!Kuidas kohalikud elama peavad?
PS!kes väidavad, et ajavõit pole märkimisväärne, korrutagu minutid läbi saarlase keskmise mandri-aasaga 700 ja jagage 60-ga, saamaks tunnid.Neil, kes saarde läbustama tulevad, pole muidugi vahet…
Minule võib endiselt vilgutada ja politse passimisest märku anda. Kiirustaja ei ole, aga 90 km/h alas 93 km/h eest trahvi saada on tobe. Nii, et autojuhid vilgutage aga edasi ja sõitke mõistliku kiirusega.
Kui keegi nüüd arvab, et ma olen see, kes maanteel 80-ga töllerdab
Mulle ei meeldi tuledega vilgutamine ja ka see kui keegi sõidab minu taga meeter vahet kui sõidan 90nega.
Olen ka seda meelt, et vilgutamine andku märku teel olevast ohust ja kiiruse mõõtmine ei ole oht. Samas olen ise vilgutanud mõnele silmnähtavale uljurile, kuigi keegi kusagil ei mõõda midagi ;) Needku nad mind maapõhja, aga ehk oli kellelegi abiks…
Selline kassi-hiire mäng on kasulik normaalsestele inimestele, et sinusuguseid terroriste liiklusest kätte saada.
Pööblile ei selgita midagi, tema ajab oma joru ikka edasi. Jääb ainult soovida, et kui sa “lähed” siis kedagi “kaasa” ei võta!
Oman juhilube 21 aastat. Viimasel viiel aastal aastane läbisõit ca 50 000, nii saarel kui mandril. Oma kogemuste põhjal võin kindlalt väita, et mida aasta edasi, seda vähem politseipatrullist tulede vilgutamisega märku antakse. Seda eriti mandril. Viimati Kuressaare-Kuivastu mntd sõites olin tõsiselt üllatunud, kui paljud vilgutasid, umbes viiest neli. Ilmselt see komme Saaremaal sureb lihtsalt miskipärast aeglasemalt välja, kui mujal :)
Kui keegi saab nüüd seal niisama +10 või +20-ga sõitmise eest trahvi, siis las saab. Jah, kiirust mõõdeti vist kõige sirgema ja parema nähtavusega lõigu peal Saaremaal
On ikka jura siia kirja pandud!
Sirgel teel, tänapäevase autoga, suvisel ajal 100 ga sõitmine nüüd küll mingi kuritegu ei ole, et selle eest trahvima peab.
Mõni aasta tagasi oli see suisa seadusega lubatud ja lõppes see üritus mitte selepärast, et õnnetusi oleks rohkem olnud vaid riigile oli märkide panemine lihtsalt mõttetu kulu . Lisaks veel saamatajäänud trahviraha.
PS! ei loe ennast rullnoksiks, load alates aastast 1990.
Mulle võib vilgutada küll, alati tõstan käe tänuks!
Mina tänan samuti vastutulevaid juhte kui nad tulesid vilgutavad. Mandril sureb see komme kiiremini välja, sest seal rohkem võõrad inimesed aga saarte peal tihti tuntakse või teatakse üksteist.
Mis õigusega see tukavend -10 km/h sõitjaid ahistab?
Igale kiiruse ületajale,
tuleks vilgutada,
olenemata kas kiirust keegi mõõdab!
Teate mis, kallid inimesed! Selle asemel, et millegi absoluutselt mõttetu üle jaurata ning õhku raisata, tehke parem ise midagi konstruktiivset, et taoline käitumine hääbuks ning ajuvabad arvamusavaldused kommentaariumist kaoksid!
“Liikleja 1978ndast” kirjutas: Teadmiseks:kui osuti on “täpselt 90 peal”,on tegelik kiirus 83-84, sellisest möödasõit kiirust ületamata pole võimalik ja vilgutamine töötab selleks, et neid möödasõite saaks üleüldse teha.
Ei ole ikka päris nii. Pärast seda, kui hiljuti 70 alas trahvi sain +/- 6 km/h eest, olen mitu korda proovinud kohtades, kus tabloo kiirust näitab, et kas ja kui palju mu spidomeeter siis valetab – sest ma üldiselt olen tõesti üsna korralik liikleja ja pean märkidest kinni. Nendel kordadel pole siis pidanud – olen nt hommikul kella viie paiku katsetamise eesmärgil sõitnud 50 alas 90ga – aga näitabki 90, mitte 83-84. Või on siis tabloo ka valetama reguleeritud?
Maanteel aga pole sest kõigest muidugi kasu, sest sõidad 90 alas 90ga – sõidetakse mööda. Sõidad sajaga – sõidetakse mööda. Sõidad 120ga – sõidetakse mööda. Ühesõnaga: sõida kui kiiresti tahad, ikka on kellelgi kiirem: suveaeg, tänapäevane auto, sirge maantee (alles nädal-kaks tagasi sõitis üks end sirgel maanteel vastu puud küll surnuks, aga see selleks). Tekib siiski küsimus, miks siis ei algatata piirkiiruste muutmist, kui need nii mõttetud on? Mul pole midagi 120ga sõitmise vastu – aga milleks siis üldse need märgid tee ääres või milleks seadused, kui siis, kui politseid kiirusemõõtjaga pole silmapiiril, ei tähenda need kellelegi midagi?
Tegelikult tuleks teha vastupidi – see tuledega vilgutamine on autojuhtide solidaarsus – ei pea pollarid põõsas föönima , Pigem peaks selle kombe uuesti au sisse tõstma . Näiteks venemaal on lausa äpid kus teavitatakse patrullide asukohtadest
Veel tasuks au sisse tõsta möödasõidu hõöbustamiseks suunatulede näitamine : kui ees oled aeglasem ja näed et tee on puaha , näita 3 x paremat suunatuld
mul oo putkekelk kasutada ning põlegi midast vilgutada siinkohal. ja töllerdan ma ikka täiega, sellised autori poolt pakutud kiirused oo mo jäuks kosmuse valdkonnast
mitte äi saa aru, miks see puu sirgel maanteel olema juhtus, heldene aeg küll.
Hr.Martin Mets võiks oma liiklusvahendi numbri infokanalites välja hõigata ja ma luban,et hoiata neid kuradima tulesid vilgutades teda mitte millegi ega kellegi eest.
ole täitsa rahulik ei kao see vilgutamine kusagile,vilgutati enne,vilgutatakse praegu ja vilgutatakse ka edaspidi,ära sõida autoga kui ei meeldi.
Kuulud ilmselt nende hulka,kelle meelest on kaks arvamust-minu arvamus ja ajuvaba arvamus!
Tase!