Quo vadis, AS Kihnu Veeteed? (4)

“Kes tahab oma närvisüsteemi tugevust või nõrkust proovile panna või siis vahelduseks ristsõnade lahendamist asendada, neile soovitan üritada broneerida AS-i Kihnu Veeteed kodulehe kaudu Saaremaa ja Hiiumaa vahet sõitvale laevale pileteid,” kirjutab Saaremaal elav Väino Uibo. “Mina üritasin ja uskuge mind – närvisüsteem sai kõva matsu.”

Olen pikki aastaid praamipiletite broneerimisega ise, ilma kõrvalise abita hakkama saanud. Triigi–Sõru liinile pileti hankimisega jäin aga jänni. Pidin noorema inimese abi paluma. Ka temal oli teatavaid raskusi, kuid hammustas siiski selle pähkli läbi. Paras töö häkkeritele, arvan ma.

Pilet lõpuks käes – õnne kui palju! Aga mitte kauaks. Umbes kümne tunni möödudes sain teate, et Hiiumaale sõit jääb ära. Mis seal ikka – müün pileti tagasi ja asi unustatud. Väljasõiduni ju neli päeva aega. Siis aga loen AS-i Kihnu Veeteed koostatud piletite tagastamise korda.

90% maksumusest, kui pilet tühistatakse vähemalt 30 päeva enne reisi toimumist (selle aja peale oleks Jeesus Kristus täpselt kümme korda jõudnud surra ja surnust üles tõusta).

75% maksumusest, kui pilet tühistatakse vähemalt 14 päeva enne reisi toimumist; 50% maksumusest, kui pilet tühistatakse vähemalt 7 päeva enne reisi toimumist; 25% maksumusest, kui pilet tühistatakse vähemalt 1 päev enne reisi toimumist.

Raha tagastamiseks tuleb 7 päeva jooksul pärast tühistamist täita vastavasisuline avaldus.

Minu edasi-tagasi piletite hind kahele inimesele oli 25 eurot ja 80 senti. Tagasi saaksin aga ca 6.45! Et sedagi raha tagasi saada, pean ma veel kirjatööd ka tegema ja saatma neile mingi avalduse! Loomulikult löön ma sellele käega ja AS Kihnu Veeteed on minu taskust tõmmanud raha, mille eest pole ta mulle mingisugust teenust pakkunud! Parim äri!

Üks hea punkt on neil veel välja pakkuda: häirete korral laevaliikluses kehtib pilet 24 tundi liikluse taastamisest.

Kujutage ette nüüd olukorda: inimene Saaremaalt peab sõitma laupäeval Hiiumaale matustele. Laev aga ei välju kas liigse tuule tõttu või on mingi tehniline rike, mida sellel liinil ikka aeg-ajalt juhtub. Matused peetakse ilma saarlasest matuseliseta. Siinkohal aga ulatab AS Kihnu Veeteed oma sõbrakäe ja võimaldab tal 24 tunni jooksul pärast liikluse taastamist ikkagi Hiiumaad külastada. Kui sa seda võimalust ei kasuta, siis süüdista iseennast!

Täpselt sama efekt, kui silt panga ukse peal, mis teatab: “Lift on rikkis, lähim lift vastasmajas!”

Igat asja saab põhjendada ja seda AS Kihnu Veeteed ilmselt teebki, kui vaja, ja isegi tõestab midagi. Mulle isiklikult sellest aga ei piisa, sest pruugib vaid võrrelda kas endist Tuulelaevade kodulehte või praegust TS Laevade oma ja asi saab selgeks. Siin on ka reisijatele mõeldud. Lihtne, selge, inimlik. Ei mingit probleemi!


KOMMENTAAR

Andres Laasma, AS-i Kihnu Veeteed juhataja:

Mööname, et Kihnu Veeteede piletisüsteem on võrreldes loos kirjeldatud teiste süsteemidega keerulisem, kuid sellel on konkreetne põhjus. Nimelt erinevalt suurtest parvlaevadest tuleb meie opereeritavate märkimisväärselt väiksemate laevade puhul väga täpselt planeerida autoteki pinda.

Kui suurte laevade jaoks on iga sõiduauto n-ö 1 tükk, siis väikese laeva puhul tuleb tekipinna ratsionaalse kasutamise tagamiseks lähtuda hoopis liinimeetritest, kuna ka sõiduautod on erineva suurusega. Seetõttu võtabki sõiduki parameetrite määramine piletisüsteemis rohkem aega ja on pisut keeruline.

Oleme oma ligi 15-aastase väiksemõõduliste reisiparvlaevadega opereerimise kogemuse pinnalt pööranud just suurt tähelepanu laeva mahutavuse ratsionaalsele kasutamisele, et sõita saaks võimalikult palju reisijaid.

Mis puudutab loo autori muret piletite tühistamise ja tagastamise teemal, siis lähtume kehtestatud tüüptingimustest järgmiselt:

• Ilmastikust tingitud häirete korral kehtib e-pilet liikluse taastamisel üleveo teostamiseni, kuid mitte kauem kui 24 tundi liikluse taastamisest (laeva väljumisest). Ilmastikust tingitud tühistatud reisidele ostetud piletite kompenseerimine toimub vaid juhul, kui klient teavitab klienditeenindust soovist pileteid mitte kasutada enne liikluse taastamist.

• Ilmastikuolude tõttu ärajäänud reisi pilet kehtib 24 tundi liikluse taastamisest. Kui seda ei soovita / ei ole võimalik enam järgmistel väljumistel kasutada, tuleb klienditeenindusele sellest teada anda ning sel juhul tagastatakse alati pileti maksumus täies ulatuses. Samuti oleme reisija soovi korral ja võimalusel alati pileti “ümber tõstnud” mõnele teisele väljumisele antud liinil (mis toimub hiljem kui 24 tundi liikluse taastumisest).

Tühistatud e-piletite eest makstud raha tagastamine toimub kooskõlas “Sõitjate ja sõidukiteveo tüüptingimustega Sõru–Triigi laevaliinil”. Piletit on võimalik tühistada kinnituskirjaga saabunud lingi kaudu ning piletit tühistades suunatakse juba automaatselt avaldust täitma. Avaldusel on kõik väljad juba eeltäidetud, vaja on avaldus vaid pärast tühistamist kinnitada. Piletil on alati võimalik muuta ka väljumisaega (kuni 2 tundi enne väljumist) – “tõsta” pilet mõnele muule soovitud väljumisele.

Vabandame siiralt kliendi ees, kelle jaoks piletiost osutus ebameeldivaks kogemuseks. Meie klienditeenindus on alati valmis ka telefoni teel andma nõu nii piletiostu kui ka tagastamiste ja tühistamiste teemadel.

Print Friendly, PDF & Email