Laupäeva, 18. veebruari, hommikul sõitis Kuressaare Kihelkonna maantee viiendal kilomeetril teelt välja maastur Kia. Inimesed õnnetuses kannatada ei saanud. Tee oli väga libe.
Laupäeva, 18. veebruari, hommikul sõitis Kuressaare Kihelkonna maantee viiendal kilomeetril teelt välja maastur Kia. Inimesed õnnetuses kannatada ei saanud. Tee oli väga libe.
Hiljaks jäite. Neid autosid oli seal vahepeal üheaegselt paarisaja meetrise vahega lausa kaks. Üks naisterahva juhitud hõbedane sedaan oli suts Kuressaare poole maanteekraavis. Viimane oli teel Kuressaare poole ja libises pikalt külg eest(jäljed olid ilusti näha) üle vastassuuna teelt alla võpsikusse. Õnn, et kedagi vastu ei sõitnud.
Kas libeduse tõrjet tehakse alles siis, kui keegi ennast surnuks peab sõitma.Teede soolatamine peaks juba külma saabudes käima.
Teedehooldus ja politsei hakkavad tiirutama selles piirkonnas kus on toimunud raskeönnetus,enne seda ei toimu midai
Nii ta nii ta kahjuks on hoiavad sealt kokku kus ei tohiks.Tavaliselt peale avariid on neid näha sündmus kohalt läbi sõitmas ja veits soola puistamas
Just selliste puhkude jaoks ongi mul naelkummid. Vähemalt 70ga sõites on suhteliselt kindel tunne.
Pigem järsku naastrehvid mitte nelkummid
Mõni tee viib küll, kui on libe nagu tatt.
Äkki ütleks veel “taristu” ka?
Pealkirjast loen välja, et polnud sellel teelt väljasõidu põhjuseks ju autojuht vaid libedus!
No libedus ei vii ju ühtki sõidukit kuhugi, kui juht ei oska roolis käituda. Arvestama peab praeguseid heitlike ilmaolusid ja vastavalt sellele tuleb valida kiirus.
Ei põhjusta esimene lumi ühtki avariid ega ka libedus ei vii autosid kuhugi, JUHID on need, kes juhiva oma auto ise kuskile otsa!
Loe nüüd oma juttu uuesti. Ajad ju segast!
Kirjutad: “No libedus ei vii ju ühtki sõidukit kuhugi, kui juht ei oska roolis käituda.”
Mõtle nüüd oma kirjutatud lause üle ja siis loe pealkirja uuesti ning siis oma esimest lauset – pealkirjas pole PÕHJUSTAMISEST mitte sõnagi ja teise tausega juba seletad, et teatud juhtudel ikka libedus viib ka.
Minu meelest on veel see, et meie (eriti algajad) juhid SÕIDAVAD autodega, mitte EI JUHI neid. Või kui juhivadki, siis tehakse seda oskamatult, närviliselt, egoistlikult jne. Lisaks ei varuta piisavalt aega ning siis sõidetakse n-ö ”piiri peal”.
Roheliste vahtralehtedega sõidavad”kanada lendurid” Nemad ei teagi,et pimedas lähituledega sõites kiirust vähendatakse ja peavad märki,kus punane auto musta kõrval,kohustuslikuks möödasõidu märgiks…Kui 70 ala lõpeb,siis sõidame kilomeetri veel 70ga,lihtsalt ei tule pähe,mis see uus kiirus peaks olema,eriti kui veel asula märk ka on…Õige pikivahe on siis,kui oled nagu nabanööriga eessõitva auto küljes,muidu veel äkki pidurdab,kui keegi ülekäigu rajal on või mingi ootamatu asi teel…kaob veel käest ära äkki..Aga maanteel,seal paneme nii,et tulejutt on taga,pole aegagi neid märke vaadata,need on politseile,et nad trahvida teaks…
Hõbedane oli enne 11 kraavis nokk tee poole püsti.
Kui te väidate, et libedus ei vii ühtki autot kraavi, siis te eksite rängalt ning see näitab ainult teie liiklus kogenematust. Libe tee võib väga hästi muuta auto juhitamatuks ning juhil ei olegi muud teha, kui saatusega leppida. Kui te ükskord sellise olukorra läbi elate – siis mõistate!
Nõus Fxz arvamusega. Libe tee on tõesti põhjuslikus seoses teo (autojuhi tegevus)ja tagajärje (kraavi sõit)vahel. Libe tee ei ole põhjus, vaid üks soodusteguritest.