Riigikogu Reformierakonna fraktsiooni arupärimine majandus- ja taristuminister Kadri Simsonilt 6. veebruaril.
1. oktoobrist 2016 võttis Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liini opereerimise üle AS Tallinna Sadama kontserni kuuluv ettevõte TS Laevad OÜ. Teenuse pakkumiseks telliti neli uut parvlaeva, millest kaks on liinile jõudnud.
Uute laevade liinile tulek kahtlemata rõõmustab saarte elanikke ja muudab merereisi mugavamaks. Vaatamata sellele on tänaseni üles jäänud mitu murekohta, mis eelkõige regulaarseid sõitjaid ja püsielanikke morjendavad.
Üheks selliseks mureks on püsielaniku soodustus ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastava määruse tõlgendamine. Juba möödunud aasta 22. oktoobril kirjutas ajaleht Saarte Hääl, et saarlase soodustariifi alla teoreetiliselt mineva sõiduki juht võib nüüd piletikassas avastada, et temalt küsitakse kolmekordset hinda.
Kuigi vastav määrus ei ole muutunud, tõlgendab uus teenuspakkuja seda erinevalt eelmisest. Põhjenduseks tuuakse muuhulgas võimalikke soodustuse väärkasutusi.
Oleme pöördunud selle küsimusega nii TS Laevad OÜ kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning kahel korral läbi nõuniku ka Teie poole, kuid seni ammendavaid vastuseid ei ole antud.
Tulenevalt eelnevast ja vastavalt riigikogu kodu- ja töökorra seaduse paragrahvile 139 palume vastata järgmistele küsimustele:
1. Miks rakendatakse püsielaniku soodustuse andmise määrust kliendile kahjulikumalt kui enne 1. oktoobrit 2016?
2. Kas leiate, et soodustuse andmise selline rakendamine läbi kitsenduste on eesmärgipärane?
3. Mitmel korral on määruse tõlgenduse muutuse ühe põhjusena välja toodud võimalikud väärkasutused. Kuidas see väärkasutus väljendub ning kui palju seda statistiliselt on esinenud?
4. Kui palju on uue teenusepakkuja ajal Eesti suursaarte ja mandri vahel reisijaid teenindatud ning sõidukeid üle veetud? Kui paljusid neist puudutas püsielaniku soodustus?
5. Mis ajaks viiakse uus piletisüsteem saarte elanikele kasutajasõbralikumaks?
Kalle Laanet, Urve Tiidus, Heidi Purga, Deniss Boroditš, Lauri Luik, Igor Gräzin, Urmas Kruuse, Johannes Kert, Madis Milling, Laine Randjärv, Ants Laaneots, Liina Kersna, Toomas Kivimägi, Hanno Pevkur
Hea, et küsivad aga miks nii hilja?
Reformierakond on ühtne! Kui Saarte Hääl kirjutas probleemist juba möödunud aasta 22. oktoobril, siis ei saanud Kalle Laanet, Urve Tiidus, Heidi Purga, Deniss Boroditš, Lauri Luik, Igor Gräzin, Urmas Kruuse, Johannes Kert, Madis Milling, Laine Randjärv, Ants Laaneots, Liina Kersna, Toomas Kivimägi ja Hanno Pevkur selle asjaga tegelda — ministriks oli siis Kristen Michal ja alles kuu aega hiljem sai ministriks Kadri Simson.
Kadri Simson peab sisuliselt andma vastust Kristen Michali tegude eest. Vaatame, kas vastamisega Simson teeb Michali – Riigikogu poolt esitati parvlaevade värgi kohta ka ministrile järelepärimine eelmisel hiliskevadel ja kuidas tõlgendas toonane reformierakondlasest minister Riigikogu arupärimiste värki? Vastas ilusasti 20 päeva jooksul, et vastab ligi poole aasta pärast sügisel, kaks nädalat enne “esimese oktoobri tähtaega”. Ja siis “vastas” ka – pea kõik küsimused olid ühe sisutu vastusega.
https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/toimikud/afce2dcb-a399-40b4-bfcd-e86a984cb6e8/Parvlaevade%20valmimise%20suursaarte%20liinidele%20ning%20poliitilise%20vastutuse%20kohta/
Hea, et Kalle Laanet, Urve Tiidus, Heidi Purga, Deniss Boroditš, Lauri Luik, Igor Gräzin, Urmas Kruuse, Johannes Kert, Madis Milling, Laine Randjärv, Ants Laaneots, Liina Kersna, Toomas Kivimägi, Hanno Pevkur vähemalt nüüdki “ärkasid”. Oleks Reformierakond siiani koalitsiooni juhterakond, “magaksid” nad rahulikult edasi.
“Uute laevade liinile tulek kahtlemata rõõmustab saarte elanikke ja muudab merereisi mugavamaks.” <– no kuulge! Eelnevalt olid meil liinil parvlaevad "Saaremaa" ja "Muhumaa", mis olid uued ja elu oli lill! Peale- ja mahalaadimine käis kiriesti, veokeid mahtus rohkem peale, maha lasti autosid mõistlikus järjekorras, laevad käisid piisavalt tihti ja ülesaamisega oli probleeme ainult suuremate ürituste puhul. Praegu liinile jõudnud laevad on oluliselt kehvemad, kui eelmise vedaja uued laevad, seega see "uute ja uhkete" laevade argument nii riigi kui TS-i poolt on täielik jama.
Arene ja laienda silmaringi. Otsuste tegijad: majandusministrid – Palo sots ja Parts IRL-ist.
Antud juhul on jutt 100% “saarlase soodustusest” ehk
Majandus- ja taristuminister
Akti liik: määrus
Teksti liik: terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.02.2016
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge: RT I, 27.01.2016, 8
Piletihinnad ja sõidusoodustused avaliku teenindamise lepingu alusel teostataval liiniveol Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi parvlaevaliinidel ja selle tõlgendamisest.
9. aprillist 2015 kuni 23. novembrini 2016 oli majandus- ja taristuministriks Kristen Michal Reformierakonnast.
Sinna ajavahemikku jääb ka see 1. oktoober 2016, kui asja hakati teisiti tõlgendama nii Kristen Michal poolt juhitava ministeeriumi, kui ka minister Kristen Michali haldusalas oleva äriettevõtte ja MKMi lepingulise partneri poolt. Sinna ajavahemikku jääb ka see kirjutises mainitud “Juba möödunud aasta 22. oktoobril kirjutas ajaleht Saarte Hääl”.
Noh Kadri, anna oravatele aru, mis käki Kristen kokku keeras ja kuidas sa kavatsed selle ära helpida?!
Et praamiliiklus paremini toimiks tuleks Piret maha müüa ja Hiiumaa osta.Hiiumaaga sõites võis kella õigeks panna praami väljumisaja järgi.Uued ei püsi graafikus ja mahutavad vähem.