TS Laevad ei tea täpselt öelda, kui palju suuri ja väikseid sõidukeid ühekorraga uute laevade pardale mahub.
Pahameeleavaldused on kõigile avalikult loetavad TS Laevade Facebooki lehel, kus Tõllu kitsal autotekil kimpu jäänud veokijuhid küsivad vedajalt otse, kas too teeb meelega inimeste elu raskeks.
Kriitiliselt võtab veokijuhtide mure kokku Rait Mändla, kelle sõnutsi on mõistetamatu, kuidas uued laevad nii läbimõtlematult on tellitud. Tema kirjelduste kohaselt mahub Tõllu pardale ainult kaks veokite rivi. Kui nende keskele aga kaubik peaks sattuma, siis mahub see sinna vaid juhul, kui oma peeglid kokku klapib.
Seejuures on keeruline ka veokist väljaronimine, kuna kabiini uks läheb lihtsalt vastu rõdu (ülemine tekk – toim) äärt. “Jooned maas on ainult sõidukatele, veokamehed peavad tunde järgi panema ja kui tähelepanu natukenegi hajub, oled juba külgepidi rõdus,” kirjeldab Mändla veokijuhtide muret.
Kurioosse näitena toob ta välja, kuidas parvlaeva Leiger pardal sõitis esimestel päevadel üks kaubaauto end lihtsalt otsapidi rõdu alla kinni nõnda, et juppe lendas. Sellest intsidendist levib internetis ka videosalvestus.
Mändla sõnul on ärritav, kuidas vedaja ei ole algusest saati suutnud neile täpselt öelda, mitu veokit korraga laevale mahub. “Tuli ainult automaatne vastus “Praam mahutab 150 sõiduautot või 10 veoautot”. Aga mitu veoautot ja sõiduautot korraga peale mahub?“ tahab Mändla teada.
Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro tõdes Saarte Häälele, et nende töötajad annavad endast parima, et suurema nõudlusega reisidel mahutada laevale võimalikult palju soovijaid. “Mõnikord võib see tähendada ebamugavamat olukorda mõnele autojuhile autouksest väljumisel,” nentis ta.
Uued parvlaevad mahutavad Arro sõnul kokku 150 sõiduautot ja saavad maksimaalselt peale võtta 12 suurt sõidukit (sh busse ja veoautosid), lisaks mahub väiksemaid sõidukeid. “Täpsem suurte ja väikeste mahtuvus koos oleneb konkreetsest olukorrast,” märkis ta, saamata välja tuua, kui palju erineva suurusega sõidukeid ühekorraga pardale mahub.
Ta tõi hoopis näiteks, et jaanuaris oli kõige rohkem sõidukeid – nii suuri kui ka väikseid kokku – ühe korraga Tõllu pardal 129. Seda 27. jaanuaril Virtsust väljunud reisil ja 133 Heltermaalt 29. jaanuaril väljunud Leigri pardal.
TS Laevad teenindas jaanuari jooksul Virtsu–Kuivastu liinil kokku 79454 reisijat ja 37 118 sõidukit.
Vaata ka videot:
kui lastis on 12 tk 19m veokit, mahub Leiger-klassi laevale veel 60 kuni 4,5m kõrgust sõidukit, arvestusliku pikkusega 4,65m (enimmüüdud autode keskmine pikkus Eestis) jättes autode vahele 25cm vahe
Muhumaa-klassi laevadele mahub 12-14 tk (kui hästi pressida) 19m pikkust veokit, mis tähendab täis ülemist autotekki ning alumisele tekile mahub kuni 60 tk 4,65m pikkust sõiduautot.
Ülesse mahub väikseid ka veel. Vöi rohkem veokaid. Oleneb veokatest. Ülesse mahub 14 veokat vabalt pluss kümmekond väikest veel.
Kuhu küll need 60 kuni 4,5 meetri kõrgused sõidukid mahuvad. Parimal juhul ikka 2,5 meetri kõrgused (kui sedagi)
19m pikkuste veokatega ei tohi eestiteedel sõitagi (ilma eriloata) :D
https://www.praamid.ee/wp/wp-content/uploads/2016/07/506.jpg
Pilt on “illustreeriv”.
Ei tellitud läbimõtlematult-võeti lihtsalt valmis projekt!Sellised sõidavadNorra fjordides,kus mõni veokas ja paarkümmend sõidukit ootamas.Seega-ajapuuduses polnudki aega mõelda ega mõõta…
25 cm vahe on tore,mantlis inimene sealt läbi ei mahu.Reisikotiga trügijast rääkimata!Aga paremaks läks teenus ju möötmatult!
Üleskutse:
Hakakem kõik kitsast käiguvahest ja olematust ruumist tingitud mõlkimiste ning riidepuhastuste arved vedajale saatma.
Liiga tihti on hakanud riigiülemad meil oma vastutusest mööda hiilima.
No kirjutage otse info@praamid.ee
ja tehakse pardad laiemaks. Väheke värvikulu ainult. Puder ütles ju, hinnangu annavad saarlased.
Tõepoolest 2,5m kõrgused, mitte 4,5m
ainus asi kiiremini maha-peale on virtsus ennem kaipoolne pool praami tühjaks siis kohe uued peale ja siis teine pool praami.Kuivastus vastupidi.
“Jooned maas on ainult sõidukatele, veokamehed peavad tunde järgi panema ja kui tähelepanu natukenegi hajub, oled juba külgepidi rõdus,”
Noo, Rait! Joonte järgi hakkad sellises kohas sõitma? See on kindel äestamine ju. Peegli järgi sõidad end paika
Kes võtab vastutuse selle jama eest? Müügu need uued praamid maha Norrasse ja ostke Leedo praamid ära!
Sa oled kohustatud laevatekil märgistuse järgi manööverdama, oma peeglitega võid nase ees eputada.
Ära aja lugejaid segadusse. Eesti teedel võib sõita poolhaakega veok, mille pikkus on 16,5 m ja täishaagisega veok, mille lubatud pikkus on 18,75 m. viimane loegi 19 m pikkuseks kuna distants sõidukite vahele, kasvõi reisijatele käiguruumiks tuleb jätta.
Kas Muhumaa-tüüpi laevade alumisel tekil olid siis piisavad käiguvahed või esitasite arveid Leedole?
Sõiduautoga regulaarselt ülesõitjana ütlen küll, et uute laevade riiulid on paremad kui Hiiumaa “kelder”. Paljud iganädalastest ülesõitjatest selle pooletunnise reisi jooksul autost väljas ei käi (kuigi see pole lubatud), keldris väga rusuv olla ja nett ka ei levi. Kõik püsireisijad on ilmselt korduvalt näinud, kuidas autode pealelaadijad näevad kurja vaeva nendega, kes keldri asemel ikka üles proovivad sõita.
Kuule, Hiiumaa “keldris” on rohkem ruumi, kui selle Tillu tekil. Keerad autorattad viltu on rattad juba teises sõidureas.
Hiiumaa sugused praamid soidavad fjordides. Fjord1
Fjord1 laevad on täpselt sama laev mis on hiiumaa, saaremaa ja muhumaa
Milleks näidata ilusat reisiata salongi,kui autod ei mahu laeva.See number 150 on vast SUUR naljanumber.Aitäh EESTI!!!!
autovahed olid kitsad enne, on ka näiteks soome ja rootsi vahel sõitvatel laevadel, seega igalpool kitsad.
Kurvastamiseks pole põhjust, laupäeva hommikul 7.55 on Virtsus suurem paat kohal …….802 vaba kohta !!!!!!! https://www.praamid.ee/cp/#/trip/?direction=VK
https://saare.maavalitsus.ee/documents/180293/5296954/Uued+parvlaevad+Allan+Kiil.pdf/d1ade5bb-8601-46e6-9d5d-0a8e8eaadc32