Linnast Kuressaare lennujaama on küll hommikuse bussiga võimalik pääseda nii, et reisija jõuab ka lennukile, kuid pealinnast saabunud reisijad bussiga linna ei saa.
Saarte Hääl kirjutas paari kuu eest, et Saare maavalitsus ei arvestanud bussigraafiku koostamisel lennuliiklusega, ning kuigi linnaliinibuss tegi regulaarselt lennujaamas peatuse, ei olnud lennureisijatel sellest tegelikult erilist tolku. Sellega ei jõudnud ei lennuki peale ega ka Tallinnast tulles lennujaamast linna.
Mõnevõrra on maavalitsus üritanud asja vahepeal parandada. Maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson (pildil) kinnitas Saarte Häälele nüüd, et nad tõstsid bussiliini nr 2 hommikust graafikut varasemaks ja nüüd jõuab bussiga lennujaama enne kella 9.
Hommikune lend väljub Kuressaarest kell 9.30 ja värav suletakse vähemalt teoorias pool tundi enne väljalendu, seega hommikusele väljalennule Kuressaarest peaks reisijad nüüd tõesti jõudma. Tallinnast hommikul Kuressaarde lennanute jaoks on olukord aga tunduvalt kehvem. “Tõsi, hommikuselt lennult bussiga linna ei saa,” tunnistas Tiitson.
Õhtuste lendajate jaoks on seis parem. Arendusnõuniku kinnitusel saab õhtul bussiga lennujaama kell 18.15 ning viimane buss väljub lennujaama peatusest Kuressaare poole kell 19.32. “Seega õhtusele lennukile on võimalik nii minna kui ka lennujaamast linna jõuda ühistranspordiga,” kinnitas Tiitson.
Seda, kui palju inimesed lennujaama peatust üldse kasutavad, ei osanud Karl Tiitson öelda, sest linnaliinidel puudub peatuste põhine aruandlus. Aruandlus näitab tema sõnul ainult seda, mis kell pilet on ostetud, aga ei näita, millisest peatusest millisesse sõidetakse ega muud taolist.
Graafiku edaspidine kohendamine ka hommikuselt lennult tulijatele sobivaks on arendusnõuniku sõnul mõeldav juhul, kui on mõni huvigrupp, kes tõesti kasutaks lennujaama jõudmiseks või lennujaamast Kuressaarde jõudmiseks ühistransporti, ning kes ka oma sellist soovi väljendaks. “Kuni 2014. aasta lõpuni oli eraldi bussiliin, mis teenindas lendude saabumisi ja väljumisi, kuid see leidis väga vähest kasutust ning oli otstarbekam kinni panna,” selgitas Karl Tiitson. “Samuti ei usu maavalitsus, et see nõudlus on võrreldes tollase ajaga kasvand. Seega ei ole antud teema meil aktiivselt päevakorral.”
Samas ei pea maavalitsus otstarbekaks lennujaama peatust graafikust sootuks välja jätta. Tiitsoni hinnangul oleks peatuse väljavõtmine graafikust üks rumalamaid asju, mida saaks välja pakkuda, kuna see peatus jääb liini keskele ja buss sõidab niikuinii lennujaamast mööda. “Samuti on väär väita, et sellest ei ole lennureisijatele kasu,” sõnas ta.
Hiiumaale lendab lennuk sama tihedalt, kui Saaremaale. Hiidlastel on sam lennuki täitumus 2x väiksem, kui saarlastel aga …:
BUSS
Lennujaama bussipeatus asub lennujaama reisiterminali ees. Buss sõidab marsruudil Kärdla-lennujaam-Kärdla. Kärdlas peatub buss lisaks bussijaamale ka Keskväljakul ja Padus.
Tähelepanu! Kuna lennufirmad võivad teha lennugraafikus muudatusi, mõjutab see ka bussiaegu. Palume teil õiged bussiajad eelnavalt üle kontollida.
Info: +(372) 463 1381
Väljumine Kärdla bussijaamast Väljumine Kärdla lennujaamast
E, T, K, N, R 07:10 ja 17:10
E, T, K, N, R 07:35 ja 17:35
L 09:25 L 09:50
P 17:10 P 17:35
Bussipilet maksab 1 euro, pileteid müüb bussijuht bussi sisenemisel.
http://www.kardla-airport.ee/transport/buss
Kõigepealt ei suudeta leida “huvigruppi”, kes lendakas, nüüd otsitakse “huvigruppi”, kes bussiga sõidaks?
Lennukile registreerimine lõpeb E-R hommikul 09.00.
Kõik need kodanikud, kes on rahvale lubanud, et kell 09.00 saabuva bussiga jõuate lennukile, on tegelikult valetanud, sest kogu bussiga saabuv seltskond on jõudnud kohale ajaks, kui registreerimine on juba lõppenud! Lennukile registreerimise aeg on eesmärgipõhine, sest peale kõikide reisjate ja pagasi saabumist, on tarvilik teha hulk arvutisi enne, kui ükski nendest reisjatest koos oma pagasiga üldse pardale asuda võib.
Selleks see 30 min enne väljalendu puhveraega mõeldud ongi. Kui reisijad hilinevad, tähendab see seda, et lennujaama töötajad ning piloodid on sunnitud oma tööd tegema rutakalt, et üldse graafikus püsida.
Lennunduses lõpeb taoline käitumine varem või hiljem katastroofiga.
MINGU JALKSI ILM ILUS.
Kui see arvuti pool tundi ragistab arvutada pagasi kaalu ja jaotust, siis oleks ülim aeg hankida uus arvuti ja lasta tarkvara arendajatel korralikum programm valmis kirjutada – viimaseid leiab meie enda ametikoolist ka.
Soomes kuulub ka üks inimene huvigrupi alla.
Meie “ametikoolis” selliseid tarkvaraarendajaid kohe kindlasti ei leidu. Üle maailma leidub vaid kümmekond tarkavarafirmat, millel vastav lennunduse tarkvaratootmise litsents olemas.
Kui sa lendaksid veidikene pidevamalt, siis saaksid aru, et su jutt on täiesti pointless.
Lendan 2 korda nädalas (edasi-tagasi suunaga 4 korda) ja 90% juhtudel lennuk VARANEB, st et ei lahku mitte 9.30, vaid vahest ollakse juba 9.20 õhus.
Õhtul sama asi, lend peaks jõudma 9.15, tegelikult jõuab aga 18.55,19.00.
Fakt, et mõnikord lennuk varem väljub, ei päde registreerimisse hilinemise põhjendusena.
Lennunduses on omad reeglid ja kõiki neid toiminguid, mida peale arvestuste tegemist enne lendu veel tegema peab, ei ole mõistlik siin üles lugema hakata.
Kõik reeglid on rahvusvahelistelt paika pandud ja neid tuleb järgida sõltumata sellest, kas see reisjatele meeldib või ei. Suurtel lennuväljadel ei tule ju teil pähe 20 minutit enne väljalendu kohale ilmuda? Aga kuidas seesinane idee siis väikese lennujaama puhul mõttesse kerkida saab? Tegevused on sisuliselt üks ühele, mida lennujaamades ning õhusõiduki kabiinides teostatakse.
Inimesed, õppige kella tundma.
… aga suht jabur oli pärast mõelda, et Tallinnast Kuressaarde jõudsin rutem kui lennujaamast Smuuli. Nüüd sõidan Tallinna vahet parem bussiga ja ega kokkuvõttes ajakaotust polegi, kui arvestada, et Tallinna lennujaamas lennule pääsemiseks kulub 1,5 tundi.
Poole aasta jooksul olen näinud, et lennujaamas väljub hommikul inimene, ainult paar korda. Kus on need seltskonnad, kes lennukile ei jõua bussiga?
ära nüüd üle ka paisuta. sa ei saa võrrelda LAX lennujaama, kust väljub aastas miljon lendu Kuressaare omaga.
Ja ma ei olegi maininud, et lennuki varanemise põhjusel võib registreerimisele hiljaks jääda. Kui sa aru ei saanud, siis see näitas seda, et reaalselt mingit hilinemisprobleemi küll siin pole, kui lennuk väljub isegi varem. See näitab seda, et sa ei pea muretsema lennutöötajate pärast, et kas nad jõuavad oma kalkulatsioonid valma.
Sõitke taksoga lennujaama, 3…4 EUR-i kesklinnast ei ole just kõige suurem kulu või kutsuge keegi tuttav järele ei pea bussi passima.
kerge jalutuskäik või rattasõit ei oleks ka üle pakutud.
isegi bussigraafiku koostamisega ei saa üks ametnikearmee hakkama.maavalitsus,minge laiali.