Vjatšeslav Leedole kuuluv OÜ St. Ola Maritime esitas kohtule määruskaebuse Pärnu maakohtu mullu 30. detsembril tehtud määrusele parvlaeva St. Ola arestimiseks.
“Nimetatud määrusele esitas OÜ St. Ola Maritime esindaja vandeadvokaat Kristel Valk määruskaebuse,” ütles kohtu pressiesindaja Anneli Vilu BNS-ile. “Kohus ei ole tänaseks määruskaebuse osas veel seisukohta võtnud ja ringkonnakohtusse ei ole see jõudnud,” lisas ta.
Riigi sadamaid haldaval AS-il Saarte Liinid on Vjatšeslav Leedo ettevõtetelt Saaremaa Laevakompanii ja Väinamere Liinid jäänud sadamatasudena saamata ligikaudu miljon eurot. Hagi tagamiseks on kohus teinud ettevõtte taotluse alusel ka määruse St. Ola Maritime’ile kuuluva parvlaeva St. Ola arestimiseks.
Leedole kuuluv Väinamere Liinid OÜ väitis seepeale omakorda, et AS-i Saarte Liinid väidetav nõue on Väinamere Liinid OÜ, mitte parvlaeva St. Ola omanikfirma OÜ St. Ola Maritime vastu ja seetõttu on juba ainuüksi teise äriühingu vara arestimine täiesti põhjendamatu.
Lisaks on ettevõtte sõnul nende nõue Saarte Liinide vastu nõuded tasaarveldanud.
Kui peaks selguma, et omanik on tõstnud raha enda suva järgi ühest firmast teise ja sellega ühe firma miinusesse lasknud, siis tuleks nõue esitada omanikule ja tema varale. Kordan – kui peaks selguma.
Tasaarveldamist saab teha ainult teise osapoole nõusolekul. Kui Saarte Liinid ei aktsepteeri enda poolt põhjustatud kahju, siis tuleks asi kohtusse anda. Aga see oleks hoopis teine kohtuasi.
Anonüümne elab vist mingis teises maailmas, meil eestis veel VÕS ja TsMS kehtivad, nii et seaduse kohaselt kõik on vastupidi anonüümse arvamusele
Leedo, koti seda riiki palju jõuad!Ma teeks sama kui pappi oleks.
Tõesti junn oled. Kottimine lihtsalt kottimise pärast on ikka väga labane.
See, mis riik tegi Paloga eesotsas, ei ole labane?
Riik on meil väike, aga saamatu. Mis siis teha? Kaval nägu ette ja lüpsik kätte. Poogen sest riigist. Nii saan ma neist artiklitest aru. Löpuks kavaldame siin köik üksteist üle ja aidaa- läinud see oma riik. Väike aga saamatu ja ikkagi nii oma.
VÕS ja TsMS kehtivad, aga nendega ei ole siin juhtumis eriti midagi teha. See juhtum käib Rahvusvahelise Laevade Arestimise Konventsiooni alla millega EV on liitunud. Ja sealt tulenevalt võib arestida küll laeva mille operaator jätab võlad üles, aga laev kuulub kellegile teisele. Seal on sätestatud ka laevomaniku kaitse sellisel juhul.
https://www.riigiteataja.ee/akt/78404