TS Laevad suunab “pirukad” rekaritta (14)

RASKE TÖÖ: Kaido Padar rääkis ettevõtjatele, et nende firmast on seoses parvlaevade projektiga lahkunud juba kolm “võtmeinimest”.  MAANUS MASING

RASKE TÖÖ: Kaido Padar rääkis ettevõtjatele, et nende firmast on seoses parvlaevade projektiga lahkunud juba kolm “võtmeinimest”.
MAANUS MASING

Mandri ja saarte vahelises parvlaevaliikluses on probleemiks saanud e-pileti ostmine väikeveokitele ehk N1-kategooria sõidukitele.

Tavapäratu pole olukord, kus piletimüügisüsteem näitab, et vabu kohti sõiduautodele on näiteks üle paarikümne, kuid N1-kategooria sõidukile süsteem ometigi piletit ei müü. Põhjuseks on, et veokite limiit on täis saanud. N1-kategooria puhul võib aga tegemist olla sõidukiga, mille gabariidid on üpris sarnased tavasõiduki omadega.

Varasema vedaja, Väinamere Liinide ajal taolist probleemi polnud, kuna piletimüügi süsteemi siseselt arvestati, et ka N1-masinad kuuluvad madalamate sõidukite hulka. See tähendas, et kui eelmüügis pileteid jagus, sai pääsme soetada ka N1-masinale.

Toona nägi protsentuaalselt, kui palju pileteid veel müügis on. Praegu näitab piletimüügisüsteem aga seda, kui palju on vabu kohti sõiduautodele. Selleks, et teada saada, kas N1-masinale, -veokile või -bussile on võimalik piletit osta, tuleb läbida kogu piletiostu protseduur ja alles seejärel annab süsteem teada, kas pileteid on või mitte. Ehk pileti ostja saab vajaliku teabe katse-eksituse meetodil, mis võib mõnevõrra aega võtta.

Süsteem ei saa aru

SEL-i juhatuse liige, OÜ Kalla Mööbel juht Robert Pajussaar ütles Saarte Häälele, et tema nägemuse kohaselt võiks broneerimissüsteem osata arvestada lepingupartnerite sõidukite reaalsete gabariitidega.

“Saan aru, et tuvastussüsteem [sadamas] saab aru, et tegemist on väikese autoga, mis võib minna madalama teki peale, aga broneerimisel on vaja seda teada, et see on väike auto,” selgitas Pajussaar, et probleemi nähaksegi selles, et e-pileti ostmise korral ei oska süsteem arvestada sellega, et tegu on väiksemat sorti sõidukiga. “Tähtis on, et saaks broneerimissüsteemi selliseks, et see saaks asjadest aru,” lisas ta.

Üleeile kohtus Saaremaa ettevõtjatega Meri spaahotellis TS Laevade juht Kaido Padar. Ka sellel kokkusaamisel oli üks teema N1-kategooria sõidukite probleem. Padar pakkus ühe lahendusena välja eelmüügis olevate piletite hulga tõstmist 50% pealt 70% peale. Eilsest oligi lehel Praamid.ee märge: “Eelmüügist müüakse 70% piletitest.”

Aega pikalt tegeleda

Padar ütles, et N1-kategooria probleemist ollakse teadlikud, kuid kõigega ei ole lihtsalt veel jõutud tegeleda. Ta lisas siiski, et käsil on arendustöö, et tulevikus oleks piletimüügisüsteemis võimalik näha, palju on vabu kohti suurtele ja palju väikestele autodele. “See on nädalate küsimus,” kinnitas ta.

Robert Pajussaar ütles kohtumisel, et piletimüügisüsteem oleks pidanud 1. oktoobrist või siis praeguseks ammugi korras olema, kuna sellega oli pikalt aega tegeleda. Padar tõi välja, et piletimüügisüsteemi arendamine oli väga suur IT-projekt, vahest Eesti üks suuremaid. Pajussaar leidis aga, et saarlased ei sundinud Tallinna Sadama tütarfirmat seda teekonda ette võtma.

SA Saaremaa Turism esindaja Angela Nairis tõi kohtumisel välja, et sadamas lükatakse N1-kategooria masinad veokite järjekorda. Kaido Padar vastas, et tulevad kõrguse indikaatorid ja see küsimus on lahendatav.

TS Laevade Facebooki leht teatas 4. novembril, et automaatne numbrituvastus töötab. Lisatud oli info: “Tegemist on Eesti sadamates esmakordselt rakendatava süsteemiga, kus erinevate kaamerate abil tuvastatakse lisaks ka sõiduki gabariidid, et auto sadamaalal õigele rajale suunata.” Praegu kõrgusemõõdikud siiski veel ei tööta.

Varasema vedaja ajal kõrguse indikaatorid toimisid, kuid neid üleöö tööle ei saadud. Pilootprojektiga alustati Rohuküla sadamas madalhooajal ja arendustöö kestis kuid.

Kõrguse mõõdikute abil suunati n-ö kõrgete järjekorda ka need sõidukid, mille piletimüügisüsteem esialgu madalate sekka arvas. Näiteks kui sadamasse saabus e-piletiga sõiduauto, mille katusele olid kinnitatud jalgrattad, suunati ta sadamas ikkagi kõrgete masinate järjekorda.

Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro ütles Saarte Häälele, et N1-sõidukite teema on arutusel täna.

Print Friendly, PDF & Email