Saare must kuld küpseb uues ahjus

PAGAR RAUL SIMON näitab, et uus ahi võimaldab täpselt valida programme, mis tagavad täiusliku küpsemise ning lisaks on ahjul mitmeid tänapäevaseid funktsioone, mis paneb mõtte ka uute toodete peale liikuma. MAANUS MASING

PAGAR RAUL SIMON näitab, et uus ahi võimaldab täpselt valida programme, mis tagavad täiusliku küpsemise ning lisaks on ahjul mitmeid tänapäevaseid funktsioone, mis paneb mõtte ka uute toodete peale liikuma.
MAANUS MASING

Leisi valla Karja küla hõrgu sooja saia lõhnaga täituv pagaritöökoda on soetanud uue ahju. Saarlase südame võitnud rukkileib ja muud küpsetised valmivad nüüd Saksa kvaliteetahjus.

Karja Pagari leivad-saiad küpsevad nüüdsest ka uues kõrgtehnoloogilises Saksamaalt saabunud ahjus, mis pagariäri juhataja Aivo Kanemägi sõnul tootlikkust otseselt ei tõsta, küll aga parandab toodete kvaliteeti.

Ta lisas, et vana ahi oli leivasõpru teeninud 2002. aastast saadik, mil see Saksamaa pagariõppe töökojast kohale toimetati.

“See oli seal üsna vähe kasutust saanud ja igati korralik, kuid amortiseerus aastatega. Kindluse mõttes sai ka uus ahi soetatud, sest vaikselt hakkas kerima kahtlus, et vana ahi võib mingil ajal hakata näiteks kvaliteeti mõjutama,” märkis Kanemägi.

Uus ahi soetati toetuste abita. See on konteinertüüpi ahi, kuhu saab kogu leiva- või saialaari lihtsalt sisse lükata ja mõne aja pärast välja tõsta. Saiad tahavad ahjus olles rohkem tähelepanu, Saare mustaks kullaks tituleeritud rukkileib on vähem nõudlik.

Leivameister Kanemägi ütles, et uue ahju soetamine lisab tootmisprotsessi stabiilsust ja muidugi kvaliteeti. Siiski nõuab uus ahi ka veidike harjumist.

“Muidu peaks asi käima nii, et paned programmi peale ja see teeb kõik vajaliku – niisutab, keerutab ja küpsetab ning siis annab märku, et tule nüüd ja tõsta välja. Aga praegu peab igaks juhuks natuke silma peal hoidma, et saiad liialt pruuniks ei küpseks,” märkis ta.

Möödunud aastal uuendas Karja pagariäri ka oma brändi. “Vana oligi lihtsalt vana. Kõik ümberringi uueneb, bränd vajas samuti kaasajastamist, et turul püsida,” nentis Kanemägi.

Tema sõnul ongi praegu kõige popimad uue kaubamärgiga kooskõlla viidud tooted. Suurim hitt on Karja rukkileib, järgnevad rukki-seemneleib ja porgandileib, jätkuvalt menukad on ka Tervise- ja Saarlase leib. Kõige kauem on Karja Pagari ahjudest tulnud linnaseleiba, mida pole liialt turundatud, sest sellel on välja kujunenud oma sihtgrupp.

Klassikaks kujunenud leibade retseptid on säilinud muutumatutena, kuigi alati ei pruugi iga leivalaar täpselt samasugune välja kukkuda. “Võib tunduda, et toode on muutunud, aga tegelikult mängib oma rolli jahude kvaliteet ja alati ei pruugi saada kõiki identseid tooraineid,” selgitas Kanemägi.

“Näiteks rukkijahu kvaliteet sõltub põllumajandusaastast, see tuleb välja ka kvaliteedisertifikaatidest.” Tema sõnul võib tulemust parandada ka natuke tehnoloogiaga mängides, sest kvaliteediparandajad, säilitusained, siirupid Karja Pagari tootmisprotsessi ei kuulu.

Jõuluajal on oodata ka jõululeiba, poodi jõuavad ka pühadeleivad ja piparkoogid. Karja Pagari ahjus küpseb ka spetsiaalselt firmadele tellimise peale tehtav leib.

“Kuna me oleme väiketööstus ja töö käib põhimõtteliselt käsitsi, on meil kergem ka spetsiifilistele soovidele vastu tulla,” märkis pagariäri juhataja.

Print Friendly, PDF & Email