Soodustuse muutumine parvlaevadel üllatas saarlasi (93)

OLE VALVAS: Parvlaevale minnes saab sõidukile sooduspileti vaid Saare maakonnas elav isik ehk sõidukile pileti ostev juht, kes on kantud sõiduki registreerimistunnistusele. MAANUS MASING

OLE VALVAS: Parvlaevale minnes saab sõidukile sooduspileti vaid Saare maakonnas elav isik ehk sõidukile pileti ostev juht, kes on kantud sõiduki registreerimistunnistusele.
MAANUS MASING

Saarlase soodustariifi alla teoreetiliselt mineva sõiduki juht võib nüüd piletikassas avastada, et temalt küsitakse kolmekordset hinda.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) hakkas koos TS Laevadega tõlgendama saarlaste sõidukitele soodustuste andmist sedapidi, et paljud sõidukid senistel tingimustel enam soodustust ei saa.

MKM-i väitel tingisid uue tõlgendamise saarlase sooduspiletiga tihti ettetulnud pettused. Soodustuse andmise määrusest ja selle seletuskirjast MKM-i tõlgendust otsesõnu välja ei loe. Ministeeriumist selgitati, et käitutakse vastavalt sellele, mida soovis määruse kehtestaja. Saarte Häälele on imestust uute reeglite üle avaldatud mitmel korral. Üliõpilane Paul sõitis nädal tagasi mandrile.

Kuressaarde sissekirjutatud noormees kasutas venna autot. Vend on samuti Kuressaarde sisse kirjutatud ja seega oleks auto nagu õigustatud saarlase soodustust saama. Venna auto passi Paul kasutajana märgitud ei ole.

Ole ise autos!

Eelmise vedaja ajal tuli tõestada, et auto passis olevate omanike või vastutavate kasutajate elukoht on Saare maakonnas, väljastati kliendikaart ja kassas pidi vaid seda näitama. Nüüd näitas Paul Kuivastus auto passi ja oma ID-kaarti ning maksis auto eest koos pühapäevase lisatasuga 12 eurot 60 senti tavapärase 4.20 asemel.

TS Laevade pressiesindaja Sirle Arro kinnitas, et nemad täidavad ainult määrust. MKM-i avalike suhete juht Rasmus Ruuda ütles, et selline kord pidanuks kehtima kogu aeg. Eelmise vedaja piletisüsteem polevat lihtsalt võimaldanud seda kontrollida. Väinamere Liinidest lükati Ruuda väide ümber ja viidati samuti määrusele, mille järgi ei pea auto eest vastutaja ja sellega parvlaevale sõitev juht olema sama inimene.

Nimetatud määrus sätestab saarlase soodustuse kahes paragrahvis. Ühes öeldakse, et sõidukile saab soodustuse, kui sõiduki registreerimistunnistuse kohaselt on sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja füüsiline või juriidiline isik, kelle rahvastikuregistrijärgne elukoht või äriregistrijärgne asukoht on Saare maakonnas. Teine paragrahv ütleb, et eelpoolmainitud sõiduki juht võib tasuta sõita.

Rasmus Ruuda sõnul tuleb määruse seletuskirja järgi siin olukorda tõlgendada niimoodi, et kodanik, kes tegelikult autole pileti ostab ja parvlaevale sõidab, on ka kas sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja. Sellise süsteemi peale on ehitatud üles TS Laevade piletimüügisüsteem.

Pätid tegid karuteene

Ruuda sõnutsi kasutasid paljud inimesed eelmist süsteemi, kus autol oli kliendikaart ja selle juhti tegelikult ei kontrollitud, kurjasti ära.

“Igasugune trikitamine ja soodustuste saamine isikutel, kellele soodustused tegelikult suunatud ei ole, vähendab riigi sissetulekuid,” ütles Ruuda ja selgitas, et see omakorda vähendab piletitulu, mis tähendab jällegi vähem reise. Kui palju riik kahju sai ja kuidas pettureid tuvastati, Rasmus Ruuda, vaatamata korduvale küsimisele ei öeldnud.

 

Print Friendly, PDF & Email