JUHTKIRI: Koolipoisi kolm ja puhas viis (2)

Mida tähendab hinne 5 ja mida see teistpidi kõverik – 2, teab iga täiskasvanu, kes koolipingis istunud. Lihtne ja konkreetne: 5 tähendab “väga hea” ja 2 “puudulik”. 4 ja 3 nende vahel vastavalt “hea” ja “rahuldav”. Hinnet 1 ehk “nõrk” ei saada õnneks just tihti.

Kindlasti annab teistsugune hindamissüsteem, kus hinnete asemel kasutatakse hinnanguid õpioskuste kohta, rohkem infot selle kohta, milles on laps tugev ja milles võiks veel pingutada.

On ju tähtis teada, kas laps oskab soravalt lugeda, õigekirja tuleb aga veel harjutada. Samas võib see tekitada omajagu segadust, eriti kui hinnangu pikkus ja konkreetsus sõltub õpetajast. Oluline on aga, et hinnangust saaks aru nii lapsevanem kui ka õppur ise.

Ja kuidas mõistab oma esimest kolme – või veel hullem, kahte – neljandasse klassi jõudnud laps, kes seni on saanud oma töö eest vaid sõnalisi hinnanguid?

Ehk oleks mõistlik, kui vähemalt ühe omavalitsuse piires tegutsevates koolides oleks hindamissüsteem sarnane.

Print Friendly, PDF & Email