8 miljonit sõidukit ja 20 miljonit reisijat (8)

MUHUMAA TULEK: Kõige pöördelisem ja suuremaid pingutusi nõudev aasta oli 2010, kui liinidele hakkasid tulema uued laevad. Fotol parvlaeva Muhumaa esimene reis märtsis 2010. RAUL VINNI

MUHUMAA TULEK: Kõige pöördelisem ja suuremaid pingutusi nõudev aasta oli 2010, kui liinidele hakkasid tulema uued laevad. Fotol parvlaeva Muhumaa esimene reis märtsis 2010.
RAUL VINNI

Kümme aastat Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liine teenindanud Väinamere Liinide statistika on kõnekas – mandrilt suursaartele ja tagasi on toimetatud just nii palju sõidukeid ja reisijaid.

Mõlema liini statistikat eraldi vaadates teenindati 2006. aasta oktoobrist tänavuse oktoobrini Virtsu–Kuivastu liinil üle 6 miljoni sõiduki ja enam kui 15 miljonit reisijat. Hiiumaale veeti ja toodi mandrile tagasi napilt alla 2 miljoni sõiduki ning ligi 5 miljonit reisijat. Neile lisaks ka väiksemate liinide reisijaarvud.

Sõidukiarvude pidevat kasvu välja tuues tuleb tõdeda, et protsendiliselt küündib kasv pea igal aastal kõrgemale kui 100 protsenti. Nii teenindati Virtsu ja Kuivastu liinil näiteks 2015. aastal 104 protsenti rohkem autosid kui aasta varem, 2014. aastal aga omakorda 105 protsenti enam kui 2013. aastal ning viimati mainitud aastal koguni 108 protsenti rohkem sõidukeid kui aasta enne seda.

Väinamere Liinide tegevjuht Urmas Treiel tõdes, et ajas tagasi vaadates olid aastad 2012–2014 kõige stabiilsemad, kus kõik plaanid olid ellu viidud ja sai nautida vilju. Enne seda, aastatel 2007–2011 tuli seega saavutada järjest suuremaid eesmärke ja teoks teha unistusi. See oli ettevõtte juhi sõnul kahtlemata väga põnev ja väljakutseid pakkuv aeg.

Kõige pöördelisem ja suuremaid pingutusi nõudev aasta oli aga 2010, kui liinidele hakkasid tulema uued laevad ja samal ajal käivitati uut laadimis- ja läbipääsusüsteemi. “Suurte arengute elluviimisel on ehk kõige suurem väljakutse ja tarkus teha asju nii läbimõeldult, et igapäevane tarbija ei kannataks, ja sellega oleme me hakkama saanud,” arvas Treiel. „Mul on olnud au töötada koos suurepäraste inimestega vapustavas meeskonnas.“

Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin märkis, et kõnealuste aastate jooksul on olnud põhjust palju kordi jagada oma meeskonnale, kolleegidele, koostööpartneritele ja kõigile, kes saartele sõidavad, tänusõnu suurte ja eriliste hetkede eest.

“Ka praegu on üks nendest hetkedest, kus on taas tore kõiki neid tänada, sest süda on rahul ja hing rõõmustab,” lausus ta. Hiiuväina sõnul on Väinamere Liinid oma võimaluse maksimaalselt ära kasutanud.

“Oleme loonud meile antud aja jooksul üheskoos selle ajastu unistuste ühendused, mis lubasid mõneks aastaks selja taha jätta legendid ülipikkadest praamisabadest. Mis samuti lubasid julgelt edasi unistada veelgi paremast ühendusest ja seda unistust ka jagada,” rääkis Hiiuväin. Väinamere Liinide eriline tänu kuulub praegu nende oma inimestele kaldal, sadamates ja laevadel, koostööpartneritele ja ka reisijatele.

Print Friendly, PDF & Email