49. Saaremaa ralli võitsid Siim Plangi ja Marek Sarapuu (1)

VÕIDU POOLE: Siim Plangi ja Marek Sarapuu kulgemas oma esimese Saaremaa ralli võidu poole. MAANUS MASING

VÕIDU POOLE: Siim Plangi ja Marek Sarapuu kulgemas oma esimese Saaremaa ralli võidu poole.
MAANUS MASING

Järjekorras juba 49. Saaremaa ralli võitsid Siim Plangi ja Marek Sarapuu, kes edestasid teiseks tulnud Miko Niinemäed ja Martin Valterit 54,7 sekundiga. Kolmanda koha said Rainer Aus ja Simo Koskinen, kes jäid võitjaist maha 1.02,1. Timmu Kõrge sai parima saarlasena viienda koha.

“Sisemiselt on tuju laes ning täpselt see oli meil veel riiulist puudu ja selle järgele me salaja tulime,” tunnistas Siim Plangi enne võitjana Saaremaa ralli finišipoodiumile sõitmist, lisades, et ülesanne oli raske, aga nad said hakkama.

“Kui Kaspar Koitla poleks teele jäänud, siis puhta kiirusega poleks ma talle vastu saanud, sest ta kasutas R5 eelise hästi ära. Kahjuks lõppes ta võistlus pärast head algust nii, nagu lõppes. Tegelikult oli mul vaatamata Egon Kauri trahvile heitlus ka temaga, sest soovisin teda edestada ja see võit poleks muidu olnud nii täiuslik.”

2014. aasta Saaremaa ralli võidu järel taas Ford Fiesta R2 roolis istunud Timmu Kõrge sõitis tänavu tihedas konkurentsis küll välja üldarvestuse viienda koha, kuid rallipiloot tunnistas, et auto nõudis harjumist ja sinna läks ka parem tulemus.

Võitjakingad vajasid täitmist

“Meil olid küll suured kingad ees, sest viimane kord ma selle autoga siin ju võitsin ja seepärast oli ka esimene stardikoht,” lausus tänavu Ladaga võistelnud Timmu Kõrge. “Teised naeravad, et mis see Lada pealt Fordile minna on, sest mis vahet, kas 05 või R5, aga seal on küll vahet ikka valgusaasta.”

Kõrge tunnistas, et paremini ei andnud midagi teha, sest viimati sai ta selles autos istuda kaks aastat tagasi. “See ei käi sõrmenipsuga, vajab otsimist ja leidmist, paar rallit kuluks kindlasti, et see asi jälle käppa saada,” lisas ta.

Tänavusel rallil sõitis Timmu Kõrge koos Kaido Kaubiga, kellega võisteldi suhteliselt ebaühtlaselt. Reedel oldi Kuressaare linnakatsel teised ja laupäeval Koimlas võitjad, samas saadi ka 21. ja 15. koht.

“Üle poodiumi on esimesena küll hea minna, aga esimestel katsetel oli sigakeeruline, lahtist kruusa oli palju ja sealt tuli ka kaotust,” selgitas Kõrge. “Kaardilugeja on ka alles täielikul õpiprogrammil ja me ei olnud seepärast täielikus lahingukonditsioonis. Sõit oli ebaühtlane ja palju oli ebaõnne, lõhkusime kaks rehvi. Pidula katsel panime, nina ees, otse kiviaeda, tagurdasime välja ja hakkasime jälle otsast pihta, aga seda jama oli natuke palju.”

Timmu Kõrge hinnangul annab Kaido Kaubil juurde panna igas asjas – ajakaardid, legendid, kirjutamised ja lugemised. “See on ikka poolenisti teadus, see niisama lihtsalt ei käi, et lähme ja teeme,” täpsustas rallipiloot.

Kõrge ei osanud veel öelda, millised on tema võimalused tulevikus Fordiga võistelda. “Täna oli see ühekordne projekt ja ei tea, mis edasi saab. Aasta on olnud rohkem huumorirollis, oleme olnud amatöörid ja rohkem oma lõbuks teinud, eks see tulemus on ka selline, nagu on,” lausus ta, lisades, et Saaremaa rallist ta kindlasti kõrvale ei jää, selles võivad küll kõik kindlad olla.

Ken Torn ja Riivo Mesila võtsid maksimumi

Kaheveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses Ford Fiesta R2-ga teise koha välja sõitnud Ken Torn ja Riivo Mesila olid tulemusega rahul, sest enamat poleks seekord suudetud. “Tuleb rahul olla,” tunnistas Ken Torn. “Andsime endast maksimumi ja antud hetkel ei oleks me rohkem suutnud. Kruuda vastu ei saanud, sest ta on veidi uuema R2-autoga ja eks tal rohkem võimsust ikka on.”

Avapäeval sõidetud esimese kolme katse järel olid Ken Torn – Riivo Mesila klassi liidrid, edestades tänavusi DMACK-i trophy karikavõitjaid Gustav Kruudat ja Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) 8,6 sekundiga.

Kuni kuuenda katseni sõitsid saarlased liidripositsioonil, siis lasid Kruuda ja Järveoja endast mööda, kes said ette 2,5 sekundiga. Järgmisel katsel sõideti samasse sekundisse ja konkurentide eduseis püsis.

23 km pikkusel Undva katsel edestas Gustav Kruuda Ken Torni juba 13,6 sekundiga ja kasvatas sellega edumaa 15,9 sekundile ning sellest ka võiduks piisas. Kruuda edestas Torni kokkuvõttes 15,4 sekundiga. Kolmanda koha said Rainer Rohtmets -Alo Ivask, kes kaotasid võitjatele juba 36,6 sekundit.

Ken Torn tõdes, et kuigi konkurent tegi peamise vahe sisse küll Undval, katse talle siiski meeldib ja selle läbimist nauditi. “Mina ütlen, et Undvat mina kiiremini ei sõida, siis ma lihtsalt ei tule lõpuni,” märkis rallipiloot. “Aga kokkuvõttes oleks ärevaid momente võinud vähem olla ja eks siis oleks võinud ka tulemus parem tulla. Aga siin me oleme ja see on kõige tähtsam.”

Ken Torni sõnul oli kasu ka sellest, et ta ühe ralli sõitis tuntud kaardilugeja Kuldar Sikuga. “Eesmärk oli ennast arendada ja kindlasti sain ma palju targemaks. Riivole andsin tema õpetussõnad edasi ja ta sai hästi hakkama, legendi poolt oli meil kõik korras,” lausus Eesti meistrivõistluste arvestuses teise koha võitnud Ken Torn.

Viienda koha sõitis Ford Fiesta R2-ga välja Rasmus Uustulnd, kellel oli seekord kaardilugejaks Kuldar Sikk. Kaotust võitjale oli 1.54,4. 13. koha said samuti Ford Fiesta R2-ga sõitnud Kenneth Sepp – Tanel Kasesalu, kes kaotasid 18.46,0.

Klassis EMV4 said Gert Virves ja Mihkel Raudsepp 9. koha, Erkko East ja Margus Brant 13-nda, Raigo Reimal ja Magnus Lepp 16-nda ning Rando Turja ja Ain Sepp 19. koha.

Klassis EMV5 olid Kermo Laus ja Kauri Pannas 6-ndad. Honda Civicul sõitnud Lauri Peegli ja Andres Tammeli ralli lõppes väljasõiduga esimesel katsel. Tauri Pihlase ja Ott Kiili jaoks lõppes ralli Toyota Starleti tehniliste probleemide tõttu neljandal katsel.

Rahvuslikus E-rühma klassis EMV5 avapäeva järel juhtinud Janar Tänak ja Janno Õunpuu katkestasid võistluse viienda katse järel, kui nende koostöö lõpetas Lada S1600 käigukast. Pealtvaatajaks jäid oma BMW Compactiga ka Karl Jalakas ja Rando Tark. Lembit Soele ja Ahto Pihlasele jäi Toyota Starletil viimaseks seitsmes katse.

 

Print Friendly, PDF & Email