Nädala pärast mandri ja saarte vahel parvlaevaliiklusega alustav TS Laevad nõuetekohast viiendat, lisalaeva ei leidnud ning alustab tööd nelja laevaga.
See paneb keerulisse olukorda Saaremaa rallile tulijad ning jätab kaitsetusse olukorda ka TS Laevad: kui mõnega maksimumkoormusel töötavast neljast laevast peaks midagi juhtuma, pole asendajat kusagilt võtta.
Seetõttu ei saa 6.–9. oktoobrini toimuva Saaremaa ralli külastajate teenindamiseks igapäevaselt käima panna ka täiendavat laeva, mis teeb kohalejõudmise ja saarelt ärasaamise keeruliseks ning paneb reisijate armastuse ralli vastu proovile, kuivõrd Saaremaa ralli on Eesti suurima saare suuruselt teine üritus ooperipäevade järel.
Oktoobrist teenindavad Saaremaa liini “Hiiumaa”, mis on suurim laev, ja “Harilaid”. Hiiumaa liini teenindavad “St. Ola” ja “Regula”.
“Ralli ajaks toome “St. Ola” Hiiumaa liinilt ära, aga kõigile Saaremaa rallile minejatele on palve mitte minna reede pärastlõunal, vaid neljapäeval. Graafik on tehtud nii, et neljapäeval on liinil kolm laeva. “Harilaid” vabagraafikuga, teised sõidavad graafiku järgi,” selgitas TS Laevade juht Kaido Padar ERR-i uudisteportaalile. “Tasub võtta see üks lisapäev ja nautida Saaremaad. Tagasi tulla aga juba laupäeva õhtul pärast ralli lõppu. Aga kai peale keegi ei jää,” lubas Padar.
Padar paneb südamele, et oktoobris tuleb reisijatel kindlasti varuda senisest rohkem aega, sest käivitub ka uus kassasüsteem – kõik uued süsteemid vajavad aga sissetöötamist. Ettevõte soovitab piletid uuest broneerimiskeskkonnast Praamid.ee ette ära osta ning mitte jääda lootma sadamast ostmisele, iseäranis nädalalõputi. Kõik operatiivsed graafikumuudatused kuvatakse samuti eeskätt ettevõtte eelmüügilehel.
Oktoobrist liinile jõudma pidanud “Leiger” ja “Piret” on aga jätkuvalt Türgi ja Poola tehastes. Kui poolakad peaksid “Pireti” üle andma oktoobri keskel, siis “Leigeri” suhtes puudub Padaril igasugune optimism ja ettekujutus, millal see juhtuda võiks. Tähtajad on juba mitu kuud nädalast nädalasse edasi nihkunud, sest töö kvaliteet ei luba laeva veel vastu võtta.
“Mu helesinine unistus, et novembri alguses on mõlemad liinil. Töö käib,” ütles Padar.
Uudistetoimetus
Suure suuga lubati, et 1.oktoobrist 2016 sõidab liinidel 4 uut laeva. Seda ei taheta aga ju mäletada ….
Miks karistatakse “rahaahne kapitalisti” paikapanemise eest kõiki saarte elanikke ning siia saabuvaid külalisi. Jutt mingist vahendite kokkuhoiust on bluff. Ja rahva seas leidub ullikesi, kes seda valet usub. Masendav. Käesolev etendus läheb kordades kallimaks eelnenud süsteemist. Selle etenduse korraldajad ehk siis võimul olev koalitsioon peaks in corpore maksumaksja käest kooritud raha raiskamise süüdistusega kohtupingis istuma.
kintsukraapijatele! Veel mõned kuud kannatust, uue aasta kevadeks on asi paigas ja seda järgnevateks aastakümneteks! Kannatust ning pikka meelt. Koerast saadi üle, saab ka sabast.
Tõsine Urve Palo kintsukraapija kommetaar!
Pole ju isegi koera ninani jõutud, ainult parvalaeva pileti hinda tõsteti, mis koerast ülesaamisest sa kirjutad?
Järjekordne eluvõõras ja ravimatu “sinisilm” pröökab oma luulusid tegelikuse pähe.
Koeraga aga peaksite ette vaatama – “üleastumise” ajal võib kutsu midagi jalge vahelt omale haugata – ja nii saame omale päris Eesti tiiskandi :-)
Tuleb välja, et praamiliikluse natsionaliseerimise otsuse tegijate hulgas ei olnud niigi palju mõistust, et kuulata kogemusega spetsialistide nöuandeid – Laevakompanii esindajad ju ütlesid, et 2 aastaga pole vöimalik korralikke laevu valmis saada, isegi mitte Türgis. Ministrid ja ametnikud peaksid läbima enne tööle asumist mingi IQ testi vms. Mõistust sidrunite eest osta ei saa.
Huvitav et pilet valmib enne tõllu! Viimastel piltidel polnud tal veel värviga peal
Tulevikku ei saa ennustada, tulevikku saab prognoosida.
Aga eilne homme on homme eile ja vaatame lähiminevikku. Kiire otsing “TS laevad” Saare maakonna päevalehes annab huvitava kronoloogia:
…
AINULT MEIE MAAS! Kapten Guldar Kivro: uued parvlaevad on tippklassist (16)
15.07.2016. Ahto Jakson. Sügisel uue parvlaevaga Muhu ja mandri vahet sõitma hakkav kapten Guldar Kivro (34) on Põhjamere tormides karastunud mees, kes läheb pühapäeval teist korda Türki, et olla seal laevaehituse juures. »
Kaptenid tutvuvad Türgi tehases uute parvlaevadega (2)
09.07.2016. Ahto Jakson. 1. oktoobrist mandri ja suursaarte vahel uute parvlaevadega sõitma hakkav TS Laevad OÜ avalikustas kaks kaptenit, kes tutvuvad Türgi laevatehases uute parvlaevadega. »
TS Laevad: meid on valesti tõlgendatud (18)
09.07.2016. Ahto Jakson. TS Laevad nimetas eile meedias levinud väiteid, nagu ei jõuaks Türgi laevatehases ehitatavad parvlaevad õigeaegselt Eestisse, ajakirjanduse vägivaldseks tõlgenduseks. »
Karilaid pärib riigilt aru: kus on esimene parvlaev? (25)
08.07.2016. MM. Keskerakonna aseesimees, riigikogu liige Jaanus Karilaid märkis oma Facebooki seinal, et nädala eest pidanuks tema arvestuste järgi Eestisse jõudma esimene parvlaev Türgist. »
Ionas läks tippajal rikki (5)
05.07.2016. Ahto Jakson. Saaremaa Laevakompanii poolt mullu juunis rendile võetud parvlaev Ionas läks nädalavahetusel taas rikki ja seda just tippajal. Mandrile sõita soovijad ootasid pühapäeval Kuivastus praamijärjekorras kolm tundi. »
Praamisõit tõotab minna kiiremaks (15)
05.07.2016. MM. Majandus- ja taristuminister Kristen Michal kinnitas alates 1. oktoobrist jõustuva sõidugraafiku Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaliinidel. Ühtlasi hakkab praamiühendus olema veelgi kiirem. »
Pingpong jätkub: Leedo kahtleb, TS Laevad rahustab (6)
18.06.2016. Ahto Jakson. Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad OÜ juhatuse esimehe Kaido Padari kinnitusel valmivad vähemalt kolm parvlaeva õigeaegselt, kuid Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo on teist meelt. »
JUHTKIRI – Verbaalsed maksahaagid
18.06.2016. MM. Meie Maa tunneb kaasa TS Laevad OÜ juhatuse esimehele Kaido Padarile, kes peab peaaegu üle päeva vastama ühesugustele küsimustele – ikka uute parvlaevade õigeaegse valmimise kohta. Õnneks oskab kogenud tippjuht kriitika- ja rünnakulaviinid soliidselt vaigistada. »
UUS! TS Laevad otsivad hädajuhuks kaht varulaeva (18)
17.06.2016. MM. Alates oktoobrist saarte ja mandri vahel parvlaevaliiklust korraldama asuv riigifirma TS Laevad on otsimas kaht varulaeva juhuks, kui tellitud alused mingil põhjusel liinile ei jõua, kirjutab Hiiu Leht. »
…
Hiiu Leht ristis uued parvlaevad PALO PÄÄSUKESTEKS. Hiidlased, nautige oma Palo pääsukesi!
ELAGU URVE PALO!!! (Postuumselt ei saa ju kedagi vastutusele võtta)
Saarlastelt säästetud rahaga ehitatakse nüüd Tallinn – Tartu tee 4 realiseks. Urve sõidab ju seda vahet.
Kurat, kõigil ei ole võimalik töölt lisapäeva vabaks saada ja riskida sellega, et ei jõua esmaspäeval tööle. Päev varem kohalesõit eeldab ka majutuse ümbermängimist ja täiendavat kulu ja kõik ühe saamatu firma tõttu! Väga paljudel jääb Saaremaa Rally saamatute pärast külastamata.
Aga miks ei rendita Leedolt lisaks ka Kõrgelaidu? See jääb ju ka 1. oktoobrist tööta.
Kes kahtleb Türgi laevaehitajate suutlikkuses ehitada järgmiseks suveks valmis kaks Tallinna Sadama poolt tellitud parvlaeva, peab end kuidagi smugeldama Sefine tehasesse luurele. Eile seal avanenud vaatepilt põrmustab pessimistide hala.
https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=66687
06. oktoober 2015
…ajakirjaniku reisikulud katab Tallinna Sadam