1. oktoobrist hakkab Saare- ja Hiiumaa vahelist parvlaevaliini opereerima AS Kihnu Veeteed laevaga Reet, mis on senisest parvlaevast poole väiksem.
Kui 1987. aastal ehitatud Kõrgelaid mahutab enam kui 1000 tonni, siis 1971. aastast pärit parvlaev Reet vaid 450 tonni. Reedale mahub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda andmeil 157 reisijat ja 20 sõiduautot. Kõrgelaid mahutab 30 sõiduautot ja 190 reisijat.
“Läbirääkimised on olnud keerulised ning Saaremaa ja Hiiumaa vahet reisivad saareelanikud peavad arvestama võimalusega, et oktoobris võib liini esimestel nädalatel teenindada pisut väiksem asenduslaev Reet,” märkis MKM-i merendus- ja lennundusosakonna juhataja Taivo Linnamägi.
Edaspidi on tema sõnul kasutusel jääklassiga laev Subsea Seven, kuhu mahub 86 reisijat ja 24 sõiduautot.
Rasmus Ruuda sõnul peaks nii Reedale kui Subsea Sevenile mahtuma ka Saaremaa piimatööstuse piimakogumise veok. Laevagraafik peaks temale teadaolevalt samaks jääma.
Sõlmitud avaliku teenindamise leping on ministeeriumi kinnitusel lühiajaline, kestusega umbes seitse kuud. Alates maist on liinile oodata uut reisiparvlaeva Soela. See on Tarmo Linnamägi sõnul esimene laev, mis on spetsiaalselt valmistatud Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks. Laev valmib Baltic Workboatsis.
Sõru–Triigi parvlaevaühenduse aastane dotatsioonisumma riigilt on ligi 1,3 miljonit eurot.
Ja jälle ei ole kirjutises toodud ajutise lepingu maksumust.
Näksi kirjutas 05.09.2016 / 21:56 http://arhiiv.saartehaal.ee/2016/09/05/soru-triigi-laevaliini-hakkab-teenindama-kihnu-veeteed/comment-page-1/#comment-758985 :
Artiklis öeldud 7 kuud ongi ju teiste sõnadega oktoobrist maini ja kui artiklis on, et aastane dotatsiooni summa on 1,3 milli, siis saan ka aru, et 7 kuu eest on see vastavalt kuude arvust vähem. Sa, Volli, siin ikka rohkem tähe näksimise peal väljas.
Arvutame siis.
1,3miljonit:12×7=758tuhat
Aga ligi kaks korda väiksema aluse puhul on selle lepingu puhul summa 850tuhat. Vat nii, Näksi, summa ei olnud “
7 kuu eest on see vastavalt kuude arvust vähem.“, suurem on. Ja arvestades, et laevad on kõvasti väiksemad, kohe kõvasti suurem rahakogus on!Kogu see jama oleks olemata, kui Riik oleks kohe otsima hakanud uut vedajat, mitte kolm korda edutult ajutist vedajat Soela tulekuni. Oleks on paha poiss — siiani pole ju uut vedajat veel otsima hakatudki! Ajutise vedaja leping on ainult Soela liinile tulekuni. Mis saab edasi? Trall läheb edasi!
Soela on umbes samast suurusklassist nagu Reet. Suvi läbi jäid pooled reisijad maha, sest Harilaiu mahtuvus ja sõitjatete arv ei klappinud kuidagi. Kui nüüd poole väiksemad laevad sõitma hakkavad, siis võib selle ühenduse võimaluse suvisel ajal (talvel võib-olla veab välja) üldse maha kanda. Tüüpiline Eesti asi. Nime poolest tahetakse midagi paremaks teha, aga välja tuleb nagu alati. Millal küll tulevad Eestis võimule mõistusega inimesed? Aga vist ei tulegi, sest rahvas valib järjekindlalt tegelasi, kes oma saamatust, rumalust jne on korduvalt tõestanud.
Sinna paistabki koer maetud olevat – korra tuleb asi veelgi sitemaks teha, et Soela tulekul nagu asi tunduks paremaks minevat. Volli jutust kumab sama asi läbi, miks ei otsitud uut vedajat, vaid pelgalt ajutist lahendust kuni Soela liinile tulekuni – oli (on) suur oht, et uus vedaja oleks ajutiselt teenindanud liini Soelast parema/suurema alusega ja siis oleks Riigi järjekordne ämber kohe silma hakanud.