Enne ja nüüd: praamisaaga 2014-2016 (9)

LAEVAD

Saarte Hääl avaldab väljavõtte Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki kirjast 9. septembrist 2014, milles ta hoiatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja riigikogu majanduskomisjoni parvlaevahankel ees olevate karide eest. Rihvki prohvetlikud sõnad jäid toona ilma igasuguse tähelepanuta ja tembeldati otsekohe riigi survestamiseks, ähvardusteks, musklinäitamiseks, hanke tingimuste dikteerimiseks.

TÕNIS RIHVK: Praeguse seisuga teeme kõik endast oleneva, et hankel osaleda. Kell selleks kukub 15. septembril. Foto: Raul Vinni“… hankedokument [seab] ebareaalsed tingimused laeva(de) tarnetähtaegade osas, mis ei ole tänases turuolukorras reaalselt täidetavad. Hankedokumendi kohaselt peaksid edukal pakkujal olema hiljemalt 1.oktoobril 2016 kasutuses neli hankedokumendi tingimustele vastavat reisiparvlaeva, mis jätab uu(t)e laeva(de) ehitamise ajaks vaid sisuliselt kaks aastat,” teatas Rihvk 9. septembril 2014.

MKM kantsler Merike Saks teatas 6. novembril 2014 vastuseks: “….eelnimetatud riigihanke tingimusi ei vaidlustatud, ning nii avatud menetlusega kui ka väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlusele esitati pakkumusi. Seega on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt esitatud hanketingimused olnud reaalselt täidetavad.”

“Meil on ikkagi üle kahe aasta aega, enne kui see leping lõpeb,” teatas Urve Palo, toonane majandusminister 11. septembril 2014 ja Jaak Kaabel, MKM lennundus- ja merendusosakonna juhataja väitis 12.09.2014, et “…läbirääkimised jätkuvad laevaehitajatega ja laevad(de) ehitamine on võimalik.”

Eelmisel nädalal oli Tallinna Sadama nõukogu sunnitud erakorraliselt kokku tulema, et arutada, mis saab, kui parvlaevad õigeaegselt kohale ei jõua. Kõige mustema stsenaariumi korral ei jõua tähtaegselt liinile ükski uus parvlaev. Varuvariandina arutatakse asenduslaevade rentimist.

“Kahjuks need laevad hilinevad ning peame ajutiselt kasutama asenduslaevasid. Turul ei ole pakkumises hanketingimustele vastavaid laevasid, mida saaksime lühiajaliselt rentida ning seetõttu ei saa me ajutiselt ja täies mahus lepingutingimusi täita. Lepingutingimuste mittetäitmise korral on ette nähtud trahv, mille rakendamisega oleme arvestanud,” teatas Saarte Häälele Sirle Arro, Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja.

Print Friendly, PDF & Email